Kirjoittaja Aihe: Tulevat Marvel-filmatisoinnit  (Luettu 544737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
Vs: Tulevat Marvel-filmatisoinnit
« Vastaus #1365 : 30.07.2013 klo 22:30:42 »

aina kun näen tämän kuvan ajattelen että edellisessä ruudussa Grootin jalan alta pilkistävä Aldrich Killian huusi IM3-tyyliin "I Am The Mandarin!" ja sitten tämä.
t.Q

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #1366 : 30.07.2013 klo 23:18:52 »
Selvennettäkköön, että Mandariini - twisti itsessään ei olisi ollut minulle niin iso ongelma (vaikka olisin varmasti joka tapauksessa ollut ainakin vähän pettynyt), jos sitten leffan lopullinen pääpahis olisi ollut joku kiinnostavampi kuin Killian. Tyypissä ei ollut mitään mitä aiempien leffojen Stane ja Hammer eivät olisi jo tarjonneet ja muutenkin hahmona tylsä kuin puupölkky.

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #1367 : 31.07.2013 klo 00:44:49 »
Tyypissä ei ollut mitään mitä aiempien leffojen Stane ja Hammer eivät olisi jo tarjonneet ja muutenkin hahmona tylsä kuin puupölkky.
Tässä olen aika täysin eri linjoilla.

Iron Man kolmosen päähenkilöiden (Stark-Potts-Killian-Hansen) keskinäinen kemia ja toiminnan psykologia olivat mielestäni erittäin kiinnostavia niin monella tasolla.

Killianin hahmohan oli kutakuinkin Tony Starkin psyko-fyysinen vastakohta. Käsikirjoituksen twisti nimeenomaan alleviivasi tätä. Tony Starkhan oli media-hyvis, ja hän oli myös vahva tekijä poliittisen eliitin keskuudessa. Killianilla sitten oli taasen käsissään media-pahis ja varapresidentti.

Mielestäni Extremis-vahvistettu Killian oli myös täysin toimiva superpahis leffan monipuolisessa loppupelissä.

Ja Avengersin ulkoavaruuden metallisten jättiläismatojen jälkeen ei ainakaan minulla ollut mitään ongelmaa Iron Man 3:n kliimaksin kanssa. Epäuskon vaimennus toimii. ;D

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #1368 : 31.07.2013 klo 14:54:29 »
Ainoa asia mikä minua ärsytti IM3:ssa oli Killianin "I AM THE MANDARIN"-kohkaus.
t.Q

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #1369 : 31.07.2013 klo 21:03:26 »
Tottakai on ymmärrettävää, että jos on tuntikausia spekuloinut foorumeilla, ja sitten matto kiskaistaan leffassa alta, niin se aivan varmasti vetää noloksi. Nolattu nörttihän luonnollisesti tuomitsee elokuvan alimpaan löytyvään loukkoon.

No, minä en ole antanut heille rahaa kohta 5 vuoteen, joten kukas se taas viimeiseksi nauroikaan? Kaikki leffat olen kirjastosta tai muualta lainannut, ja röyhkeästi jälleenmyyjiltä divareista ostanut. Kyllä minua ainakin hymyilyttää, kun ostan säästyvillä rahoilla limpparin kuumina kesäpäivänä...

Ja Internetin rikollisen toiminnan huomioonottaen, kyllä minuakin vituttaisi, jos olisin elokuvantekijä...
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #1370 : 31.07.2013 klo 22:47:54 »
No, minä en ole antanut heille rahaa kohta 5 vuoteen, joten kukas se taas viimeiseksi nauroikaan? Kaikki leffat olen kirjastosta tai muualta lainannut, ja röyhkeästi jälleenmyyjiltä divareista ostanut. Kyllä minua ainakin hymyilyttää, kun ostan säästyvillä rahoilla limpparin kuumina kesäpäivänä...

Ja Internetin rikollisen toiminnan huomioonottaen, kyllä minuakin vituttaisi, jos olisin elokuvantekijä...

Se koira älähtää..  :laugh:
t.Q

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #1371 : 01.08.2013 klo 04:58:34 »
Niin no en vain ymmärrä ketä se palvelee pidemmällä juoksulla. Mutta mitäpä siitä.
Minä pidin Iron Man 3:sta. Mandariini on aina minusta ollut Marvelin huonoimpia pahiksia. Moni siitä on tykännyt. Minusta Iron Manin kaltaiseen Sci-Fistelyyn sopii paremmin teknologian kauhut, Starkin menneisyyden haamut/luurangot/jne., alkoholi, bisneskeplottelijat, väärät henkilöt vallan kanssa...

Siis pahikset jossa Tony Stark joutuu kohtaamaan itsensä.
Norman Osborn oli esimerkiksi hyvä pahis nimenomaan Starkille.
(Aiheesta lisää Rautamies sarjakuvaketjussa.)
Crimson Dynamo ja Wong-Chu ovat hyvin toimivia esimerkkejä Tonyn kapitalismia vastaan.
Anton Vanko (Whiplash) ja Ezekiel "Zeke" Stane ovat hyviä esimerkkejä teknologiapuolelta, mutta samalla he vievät Iron Maniä ns. katutasolle toimivilla tavoilla.
Madame Masque on hyvä henkilökohtainen pahis.
Ghost on mukava oudokki, jota ei voi täysin liittää mihinkään näistä.
Justin Hammer on minusta uskottavampi kuin Mandariini.

Näistä 4 on esiintynyt myös elokuvissa. Jos 3 muuta saisi vielä liitettyä, voisi minun puolestani elokuvat lopettaa siihen. Niistä saisi jopa oman trilogian.
Ottaen huomioon nämä pahikset, olisi myös sopivaa jos sarjakuvissakin Iron Man olisi luonut Ultronin. Minusta se olisi paljon uskottavampaa. Teknologiaa luova mies luo teknoloogisen painajaisen. Pymin luomukset ovat enemmän biologiaa.

Ainoa oikea ongelma Marvel Studios leffoissa on, että tähän asti ne ovat olleet vain Sci-Fi toimintaa. Marvel Universumi on myös fantasiaa. Ei sillä että valittaisin. Homma toimii. Mutta minusta Doctor Strange taikoineen päivineen tekisi Marvel Studio Universumille hyvää.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #1372 : 01.08.2013 klo 06:33:16 »
Minä pidin Iron Man 3:sta.

Miten sinä tiedät pidätkö siitä kun sitä ei ole tullut vielä kirjastoon, vuokralle, myyntiin saati divareihin?
t.Q

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #1373 : 01.08.2013 klo 13:44:19 »
Miten sinä tiedät pidätkö siitä kun sitä ei ole tullut vielä kirjastoon, vuokralle, myyntiin saati divareihin?

No, minulla on käynyt viimeaikoina tuuri siinä mielessä, että olen saanut tilaisuuden jossa joku on maksanut minut teatteriin 2 kertaa peräti. En puhunut mitään siitä, etteikö minua voisi maksaa teatteriin. Käyn harvoin elokuvissa samoin kuin kaverini. Lisäksi olen sopeutuvaista seuraa, jonka kanssa on mukava mennä paikkoihin, koska vaikka rahatilanteeni on mitä on, olen hyvin joustava ihminen, jonka voi viedä ihan yhtälailla vanhemmilleen kylään, katsomaan elokuvaa tai vaikka taidenäyttelyyn. En koskaan sorru ennakkoluuloihin.

Itseasiassa ainoa syy miksi olen elokuvien suhteen niihin sortunut, on että olen katsonut trailerit, jotka antavat aivan väärän kuvan. Ette uskokaan kuinka vapauttavaa on ollut, että ei katso trailereita, vaan seuraa muita uutisia sieltä täältä. Keskustelukin pysyy suht mielenkiintoisena, kun elokuvista keskustellaan vain niistä asioista joista oikeasti tiedämme varmasti. Kun katsomme trailereita, me monesti unohdamme sen että mikä elokuvissa on vaikuttanut haastatteluiden pohjalta hyvältä. Unohdamme myös keskittyä mukana olevien tekijöiden taitoihin koska kaikki aikamme menee spekuloidessa sitä, että miksi Electro on musta.

Minä en ole yhdestäkään Marvel Studios elokuvasta löytänyt mitään niin suurta valitettavaa, että sillä olisi väliä. Tottakai minusta on harmillista, että Tony Starkin alkoholismia ei ole vielä käsitelty. Mutta sitähän ehtii käsitellä vielä. Ja minusta Tony Starkin hahmoa pitääkin ensin rakentaa oikein kunnolla ennen sitä. IM elokuvat ja mahdollisesti Avengers 2 minusta luo hahmolle hyvän pohjan moiseen. Starkillahan menee ennen Avengers elokuvaa oikeastaan aivan loistavasti. Ei hänellä ole mitään syytä juoda.

Mutta auta armias kun hän on ollut lähellä kuolemaa, hänen rakkaansa on käynyt hänen takia kuoleman rajamailla, hän on luonut tekoälyn joka pistää maailman pirstaleiksi ja samalla hänen normaalielämänsä on alkanut muodostumaan mahdottomaksi käsitteeksi. Kuka tahansa tarttuisi pulloon tässä tilanteessa. Iron Man 2:ssa tehtiin jo hyvin selväksi, että Tony Stark on mies jolle ei kannata antaa brenkkua, ja että hän tosiaan on niitä miehiä jotka käyttäytyvät kännissä kuin ääliö ja hänellä vielä sattuu olemaan asema, jossa ei hirveästi kannata tehdä mitään ääliömäistä, eikä siihen ole varaakaan. Nyt puuttuu vain, että sankari romahdutetaan kunnolla, ja että hänestä tehdään aktiivi alkoholisti. Tähän ei tarvita kuin yksi elokuva.

Minua on aina huvittanut tavallisten ihmisten Iron Man elokuviin kohdistama kritiikki.
Heidän mielestään ne ovat pelkkä muotimainos. Minä en ymmärrä miten.
Minusta Ihmeneloset 1-2, The Mask, Batman Forever, Spider-Man 3, Daredevil, Catwoman, Green Hornet, The Amazing Spider-Man, Transformers, Kick-Ass, Ri¢hie Ri¢h, Smallville yms. ovat enemmän tätä. En kiistä, etteikö IM elokuvilla ole näitä piirteitä myös, mutta minusta Iron Manit ovat parempia kuin yksikään näistä esimerkeistä.

Ja mitä tulee Ant-Maniin, niin vasta 13. Heinäkuuta jälkeen tulleet paljastukset elokuvasta ovat varmoja, koska itse käsikirjoitus on Wrightin mukaan saatu lopulliseen muotoonsa. Tekijöillä on tapana ennen käsikirjoitusta uhota vähän kaikenlaista, etenkin jos projekti pitkittyy. Siispä ainakin minusta on sopivaa, että seuraamme tilannetta hetken. Feige ei ole tietääkseni Ant-Manin lisäksi vahvistanut mitään Vaihe 3:sta. Black Panther, Doctor Strange, Heroes for Hire, Iron Fist, Luke Cage, Punisher, Nick Fury tai The Vision vaikuttavat kaikki ihan yhtä todennäköiseltä mahdollisuudelta.

Condi

• Uusi jäsen
« Vastaus #1374 : 04.08.2013 klo 08:33:57 »
JARVIS tekoälyllä tuntuu olevan ainakin jonkin asteinen itsetietoisuus ja älyä yhtä paljon, kuin luojallaan. Pistä JARVISin pää... mikrosirut sekaisin, niin siinä sinulla on leffaversumin Ultron.

Eikös Mega-Marvelissakin ilmestyneessä tarinassa Tony Stark luonut lähes Ultronmaisen itsensä tiedostavan ja itseään rakentavan haarniskan? Siihen taisi kyllä liittyä jokin sattuman elementti (salaman isku?) tai jotain sellaista. Lopussa paljastui, että haarniska oli rakentanut itselleen jopa kasvot ja halusi korvata Starkin Rautamiehenä.

Jos muistan oikein tarinan sekä haarniskan käytöksen ja ominaisuudet (en voi tällä hetkellä tarkistaa) Ultron Starkin pajasta Avengers 2:een ei siis olisi sarjakuvien perusteellakaan kovin kaukaa haettu asia.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #1375 : 04.08.2013 klo 11:01:57 »
Ei ole kaukaa haettua, mutta ehkä vähän liiankin itsestään selvää, suorastaan tylsää?
t.Q

Maisteri Outo

• Jäsen
  • (Ei tekstiä)
« Vastaus #1376 : 04.08.2013 klo 13:32:34 »
Ei ole kaukaa haettua, mutta ehkä vähän liiankin itsestään selvää, suorastaan tylsää?

Jos johdonmukainen on mielestäsi tylsää, niin mikäs siinä.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #1377 : 04.08.2013 klo 15:44:08 »
Jos johdonmukainen on mielestäsi tylsää, niin mikäs siinä.

Ei johdonmukaisuudessa ole sinällään mitään vikaa, mutta vertauskuvana pidän enemmän Poirotista kuin no-brainer sarjoista joissa murhaaja on aina hovimestari.
t.Q

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #1378 : 04.08.2013 klo 17:35:48 »
Ei johdonmukaisuudessa ole sinällään mitään vikaa, mutta vertauskuvana pidän enemmän Poirotista kuin no-brainer sarjoista joissa murhaaja on aina hovimestari.

Onko hovimestari ikinä ollut murhaaja?

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
« Vastaus #1379 : 04.08.2013 klo 22:27:56 »
Juuri siksi se olisikin yllättävää.
Kuka hemmetti osaa odottaa että Tony Starkin hovimestari olisi maailmanmurhaamiseen pyrkivä Ultron.