Miten sinä tiedät pidätkö siitä kun sitä ei ole tullut vielä kirjastoon, vuokralle, myyntiin saati divareihin?
No, minulla on käynyt viimeaikoina tuuri siinä mielessä, että olen saanut tilaisuuden jossa joku on maksanut minut teatteriin 2 kertaa peräti. En puhunut mitään siitä, etteikö minua voisi maksaa teatteriin. Käyn harvoin elokuvissa samoin kuin kaverini. Lisäksi olen sopeutuvaista seuraa, jonka kanssa on mukava mennä paikkoihin, koska vaikka rahatilanteeni on mitä on, olen hyvin joustava ihminen, jonka voi viedä ihan yhtälailla vanhemmilleen kylään, katsomaan elokuvaa tai vaikka taidenäyttelyyn. En koskaan sorru ennakkoluuloihin.
Itseasiassa ainoa syy miksi olen elokuvien suhteen niihin sortunut, on että olen katsonut trailerit, jotka antavat aivan väärän kuvan. Ette uskokaan kuinka vapauttavaa on ollut, että ei katso trailereita, vaan seuraa muita uutisia sieltä täältä. Keskustelukin pysyy suht mielenkiintoisena, kun elokuvista keskustellaan vain niistä asioista joista oikeasti tiedämme varmasti. Kun katsomme trailereita, me monesti unohdamme sen että mikä elokuvissa on vaikuttanut haastatteluiden pohjalta hyvältä. Unohdamme myös keskittyä mukana olevien tekijöiden taitoihin koska kaikki aikamme menee spekuloidessa sitä, että miksi Electro on musta.
Minä en ole yhdestäkään Marvel Studios elokuvasta löytänyt mitään niin suurta valitettavaa, että sillä olisi väliä. Tottakai minusta on harmillista, että Tony Starkin alkoholismia ei ole vielä käsitelty. Mutta sitähän ehtii käsitellä vielä. Ja minusta Tony Starkin hahmoa pitääkin ensin rakentaa oikein kunnolla ennen sitä. IM elokuvat ja mahdollisesti Avengers 2 minusta luo hahmolle hyvän pohjan moiseen. Starkillahan menee ennen Avengers elokuvaa oikeastaan aivan loistavasti. Ei hänellä ole mitään syytä juoda.
Mutta auta armias kun hän on ollut lähellä kuolemaa, hänen rakkaansa on käynyt hänen takia kuoleman rajamailla, hän on luonut tekoälyn joka pistää maailman pirstaleiksi ja samalla hänen normaalielämänsä on alkanut muodostumaan mahdottomaksi käsitteeksi. Kuka tahansa tarttuisi pulloon tässä tilanteessa. Iron Man 2:ssa tehtiin jo hyvin selväksi, että Tony Stark on mies jolle ei kannata antaa brenkkua, ja että hän tosiaan on niitä miehiä jotka käyttäytyvät kännissä kuin ääliö ja hänellä vielä sattuu olemaan asema, jossa ei hirveästi kannata tehdä mitään ääliömäistä, eikä siihen ole varaakaan. Nyt puuttuu vain, että sankari romahdutetaan kunnolla, ja että hänestä tehdään aktiivi alkoholisti. Tähän ei tarvita kuin yksi elokuva.
Minua on aina huvittanut tavallisten ihmisten Iron Man elokuviin kohdistama kritiikki.
Heidän mielestään ne ovat pelkkä muotimainos. Minä en ymmärrä miten.
Minusta Ihmeneloset 1-2, The Mask, Batman Forever, Spider-Man 3, Daredevil, Catwoman, Green Hornet, The Amazing Spider-Man, Transformers, Kick-Ass, Ri¢hie Ri¢h, Smallville yms. ovat enemmän tätä. En kiistä, etteikö IM elokuvilla ole näitä piirteitä myös, mutta minusta Iron Manit ovat parempia kuin yksikään näistä esimerkeistä.
Ja mitä tulee Ant-Maniin, niin vasta 13. Heinäkuuta jälkeen tulleet paljastukset elokuvasta ovat varmoja, koska itse käsikirjoitus on Wrightin mukaan saatu lopulliseen muotoonsa. Tekijöillä on tapana ennen käsikirjoitusta uhota vähän kaikenlaista, etenkin jos projekti pitkittyy. Siispä ainakin minusta on sopivaa, että seuraamme tilannetta hetken. Feige ei ole tietääkseni Ant-Manin lisäksi vahvistanut mitään Vaihe 3:sta. Black Panther, Doctor Strange, Heroes for Hire, Iron Fist, Luke Cage, Punisher, Nick Fury tai The Vision vaikuttavat kaikki ihan yhtä todennäköiseltä mahdollisuudelta.