Kirjoittaja Aihe: Tex Willerin suuralbumeista  (Luettu 391069 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
Vs: Tex Willerin suuralbumeista
« Vastaus #345 : 29.09.2006 klo 09:15:41 »
Minä yhdyn tuohon kuoroon! ;)
"Tex-tieteen yli-morisco"

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #346 : 30.09.2006 klo 17:10:43 »
Hyvä Janne! minä myös. Ja jos ei mene perille Askolle että julkaisutahtia ei missään nimessä hidasteta ja maxeissa julkaistaan huipputarinat uudestaan niin pitää adressi perustaa  ;D
Nimittäin menee ihan helvatan kauan ennenkuin 85-95 vuosien huippu tarinat julkaistaan Kronikoissa. Ja Jannen sanallahan pitäisi olla painoa! Kyllä minä haluaisin kaikki parhaat tarinat lukea yksistä kansista, uudella painojäljellä, kun tuppaa olemaan nuo vanhat normi Willerit aika huonossa kunnossa. Ja kuluvat kulumistaan kun joka toinen päivä se sama tarina pitää lukea  ;D ;)

Chavez

• Uusi jäsen
« Vastaus #347 : 30.09.2006 klo 18:02:54 »
Hetkinen hetkinen, eikös Kronikka ole se missä on niitä vanhoja liuska texejä uusissa kansissa? Eikös se taikakalu ole sen edellisen kronikan tarina?

ernotam

• Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #348 : 30.09.2006 klo 19:57:10 »
Kronikassa on uusintapainoksia/näköispainoksia Suomen Tex Willer -lehdesta alkaen vuodesta 1971.  Nyt on päästy numeroon 1973/7.
Toki nämä tarinat ovat usein olleet alkunperin liuska-muotoisia. Ainakin kronikassa 12 oli vielä liuska-tarina... Sen erottaa helposti. Jos joka stripin oikeassa alakulmassa on pieni 'kolo' sivunumeroa varten, on se piirretty alunperin liuskamuotoon. Mutta ei tämäkään ole ihan vedenpitävä konsti. Jossain ulkomailta (en muista mistä) olen nähnyt lehden, jossa tämä kolo on väritetty piiloon...
Ja edellisen kronikan tarina oli 'Taikakeihäs', ehkäpä sekoitat siihen. 'Taikakalu' jäi vuonna -65 kesken kuuden liuskan verran.

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #349 : 30.09.2006 klo 22:57:22 »
Nyt saatiin traumat hoidettua kertaheitolla, Tex ei kuolekaan vaikka takaa tulee liuta sarvipäisiä heppuja kiväärit tanassa. Mikä helpotus kaikkien näiden vuosien jälkeen. Hienoa, ellei kerrassaan äärimmäisen MAHTAVAA!!!
Tuo nuorempi polvi ei oikein tämän Maxin merkitystä näytä tajuavan, mutta kyllä tässä oli vähintään vuosikymmenen kulttuuriteko Texin toimitukselta. Miljoonat kiitokset Askolle,  tämän jälkeen en enää ikinä ruikuta mistään.   

Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Hannu

• Jäsen
« Vastaus #350 : 03.10.2006 klo 13:48:11 »
Bananapressin sivuilla mainostettiin jo tulevaa suuralbumia Cochisen kultakanjoni (Canyon Dorado) sekä novelleista koottua pokkaria Kuuma iltapäivä, jossa on vielä lisänä ennenjulkaisematon kokopitkä Letterin piirtämä seikkailu. Todella hienoa! Varsinkin tuo pokkari vaikuttaa todella mielenkiintoiselta, osa novelleista on vielä värillisiä. Suuralbumin mainittiin ilmestyvän syksyn aikana, mutta pokkarin ilmestymisestä ei annettu tietoa. Onkohan kellään (Asko? Janne?) näistä mitään tarkempaa tietoa, tulevatko ennen joulua?
Kaikki on miltä se kulloinkin näyttää

Mr. Font

• Jäsen
« Vastaus #351 : 03.10.2006 klo 15:22:37 »
Tässä suora lainaus Bananapressiltä:

>>Kuusi Tex-novellia, joista vain Kaksintaistelu on julkaistu aiemmin. Muut väritarinat: Kuuma iltapäivä, Kuolema erämaassa, Campesinon kopla. Mustavalkonovellit: Verijälki ja Hyökkäys junaan. Lisäksi piirtäjämestarin Letterin julkaisematon kokopitkä tarina Jupakka Brazos-joella. Kovat kannet, pokkarikoko. 208 sivua, joista 64 värillisiä. Huom: tuotteen hintaa ei ole vielä määritelty. <<

Luulen että hinta on Yksinäisen Kostajan lailla taas ihan älyn kallis! Jos siinä on värit ja kovat kannet sekä 208 sivua niin lienee monta kymmentä euroa, eli ei taida minun kokoelmiini liittyä  :'( Tietäneekö Asko tästä mitään? ja lisäksi julkaisuaika?

Tässä on sitten lainaus Cochisen kultakanjonin esittelystä bananapressiltä:

(Huom! Spoiler siksi että teksti sisältää juonipaljastuksia  ;))

(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)

www.bananapress.fi on siis osoite. siinä vielä linkki<<

ernotam

• Tex Willer-suurkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #352 : 03.10.2006 klo 15:37:15 »
Pokkarikoko, 64 sivua värillisiä. Yhteensä 208 sivua. Ei kai tuolla ihan Yksinäisen kostajan albumikoon hintoihin päästä, jossa oli yli 200 värillistäkin sivua, kokonaisuudessaan jotain 240? Toivottavasti edes hiukan halvempi.

Toisaalta Treella halvin Yksinäinen kostaja on ollut muistaakseni 22,90, joten onhan sitä kalliinpiakin teoksia ollut tarjolla. En minä tuota ihan kauheana nylkemisenä pidä. Toki hiukan syrjemmälle tilaaminen voi olla tyyriinpää... Mutta eiköhän väri-Texit ole sellaisia kertaluontoisia juttuja, joista ei mitään pitkää sarjaa voikaan tehdä. Minä ainakin ostan kaiken mitä on tyrkyllä.

Jos Yksinäinen kostaja liittyi albumisarjaan, niin kytkeytyyköhän tämä uusi väriteos esim. Maxi-Tex-sarjaan? Vai onkohan se ihan oma teoksensa, jota ei edes yritetä liittää mihinkään sarjaan/numerointiin...?

El Reijo

• Jäsen
« Vastaus #353 : 03.10.2006 klo 22:46:29 »
Jo toinen kovakantinen lyhyen  ajan sisään, hienoa työtä Asko  ;D

Ostan ehdottomasti ja onko painosmäärästä tietoa, Kuberttiahan oli se 5000 kipaletta joten mitenkäs tämä??

Hienoja piristyksiä nämä erikoisjulkaisut joten toivottavasti myös jatkoa seuraa...

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #354 : 06.10.2006 klo 12:08:06 »
Toivottavasti tulevan albumin piirtäjän Ambrosinin tyyli on parempaa mitä lambiek.netin esimerkit vihjaavat.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #355 : 06.10.2006 klo 14:15:39 »
Minäkin pelkään, että tulee suurta keskinkertaisuutta :-\.
"Tex-tieteen yli-morisco"

dingus

• Karjalan poikii
  • Jäsen
« Vastaus #356 : 09.10.2006 klo 21:45:18 »
Lueskelin Valkoisen biisonin pojat ja yritin päästä kiinni tunnelmaan miltä tuntuisi itse lukea Taikakalu loppuun jos sitä olisi pitänyt kymmeniä vuosia odottaa. Oman ikäni eteen saisi heittää kertoimen että niin pitkään odotusaikaan päästäisiin, mutta kyllä sen täytyy melko hienolta tuntua pitkän linjan Tex-miehistä.

Pohdiskelin myös tätä ajoittain täällä vellovaa piirtäjä-asiaa, ja tunnustaudun Galepin vierastajien kerhoon. Oman Texin luku-urani aloittelin tuossa 15 vuotta sitten keskeyttääkseni sen sittemmin vuosiksi, mutta silti turvallisimmalta tuntuvat nämä uudemman polven piirtäjät. Kait se sitten on niin, että sen minkä pienenä oppii, sen vanhana taitaa. Ei sillä että minulla mitään Galepia vastaan olisi.

Itse tarina oli ihan mielenkiintoinen, muutamassa kohtaa olin hieman ulapalla pienten epäjohdonmukaisuuksien johdosta mutta eipä tuo haitannut. Olen tyytyväinen enkä tunne haaskanneeni rahaa, joten kaiken kaikkiaan positiivinen kokemus.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #357 : 09.10.2006 klo 23:15:42 »
Toivottavasti tulevan albumin piirtäjän Ambrosinin tyyli on parempaa mitä lambiek.netin esimerkit vihjaavat.

Carlo Ambrosinin piirrostyötä silmäiltiin "Vanhassa vihassa".
"Cochisen kultakanjoni" on Giancarlo Alessandrinin taiteilema.
Tulihan tsekattua oikean miehen meriitit?
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

pasoleati

• Jäsen
« Vastaus #358 : 12.10.2006 klo 04:46:55 »
Kyllä tarkistin nimenomaan Alessandrinin vaikka kirjoitinkin Ambrosini. Eikä Alessandrini todellakaan vakuuttanut ainakaan lambiekin näytteiden perusteella.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #359 : 12.10.2006 klo 09:56:50 »
Kyllä tarkistin nimenomaan Alessandrinin vaikka kirjoitinkin Ambrosini.

Lambiekin Alessandrini-näytteet eivät ole kovin edustavia Tex-taidetta ajatellen. Albumin haastatteluosuudessa on parempia - myös muista sarjakuvista.

Ohessa aika hyvä Tex-näyte. "Cochisen kultakanjoni" on minun silmääni miellyttävämpi niin henkilöprofiilien kuin sivukokonaisuuksienkin tasolla kuin Ambrosinin levottomampi viivankäyttö.

« Viimeksi muokattu: 12.10.2006 klo 10:10:55 kirjoittanut Asko AA »
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela