Luulen, että tuo on Rosan piirtämän Roope Ankka, saattaa olla kallein Suomessa huutonetissä myyty alkuperäinen piirros. Tosin en tiedä, kuinka paljon huutonetissä myydään sarjakuva originaaleja, mutta luulen, että se on minimaalisen vähäistä- tuskin ollenkaan. Johtuen siitä, ettei Suomessa ole kovin isoa joukkoa keräilijöitä. Ja muutenkin, originaali markkinat Suomessa ovat lähes olemattomat. Tai olen nähnyt myynnissä lähinnä Suomalaisten sarjakuva tekijöiden originaaleja vain. Mutta eipä juuri muita.
Luulen, että edesmenneellä Markku Kivekkäällä ja Aku Ankan päätoimittajilla ja joillakin muilla Disney maniaan tai Don Rosa maniaan hurahtaneilla saattaa olla kotonaan jotain originaaleja, mutta ne ovatkin sitten mahdollisesti olleet aika kalliita hankintoja.
Kiinnostavaa nähdä, että keräiliiät maksaisivat vaikkapa piitäjien likaisista sukista huippu summia. Paljonkohan jotkut keräilijät maksaisivat jonkun tunnetun Ankka piirtäjän nenäkarvasta laminoituna?

Mutta tässä tapauksessa tuosta Don Rosan viivapiirroksesta tuotto menee hyvään tarkoitukseen, sillä hädänalaisia lapsia on paljon, joilla ei ole juuri mitään toivoa selvitä elämässä. Todella ikävää, että yhteinen maailmamme on näin voimakkaasti täynnä vastakohtia- köyhyyttä- äärimäistä köyhyyttä ja rikkaita.
Toivoisin vaan, että tuo summa kokonaisuudessaan ilman välikäsiä menisi sinne minne sen kuuluisikin mennä. Medioissa on ollut joskus kirjoittelua siitä, että keräys-summien loppusaldo kummasti hupenee ennenkuin se saavuttaa sen kohderyhmän, jolle se on kerätty joidenkin keräysjärjestöjen yhteydessä. Mutta hyvän asian puolesta tässä kerätään varoja.