Kirjoittaja Aihe: Don Rosa  (Luettu 448852 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
Vs: Don Rosa
« Vastaus #600 : 03.11.2011 klo 16:32:20 »
Mutta arvokasta vessapaperia kun siihen vähän töhrii jotain ;D

marko70

• Vieras
« Vastaus #601 : 03.11.2011 klo 17:49:41 »
Jollekin K-kaupan kääre- puotipaperille? No höh.

Timo

No mistäpä ne olisi osanneet arvata ajattellin itsekkin,nooh kattellaan miten äijän käy hiipui tuo huutointokin vähäksiaikaa,näissähän saattaa iskeä 400.000 hupihuutajakin väliin.

Q=<>

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
« Vastaus #602 : 05.11.2011 klo 09:23:01 »
No kyllä täytyy jo sanoa, että huudon hinta on tällä hetkellä 1400 euroa :P  ja vielä noin 10 päivää aikaa huutaa. Järkyttävä hinta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #603 : 05.11.2011 klo 09:39:33 »
No kyllä täytyy jo sanoa, että huudon hinta on tällä hetkellä 1400 euroa :P  ja vielä noin 10 päivää aikaa huutaa. Järkyttävä hinta.

Rahat menee hyvään tarkoitukseen, tulee vähän nenäpäivä-extraa hintaan.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

OM

• Jäsen
« Vastaus #604 : 05.11.2011 klo 10:02:59 »
Luulen, että tuo on Rosan piirtämän  Roope Ankka,  saattaa olla kallein Suomessa huutonetissä myyty alkuperäinen piirros.  Tosin en tiedä, kuinka paljon huutonetissä myydään sarjakuva originaaleja, mutta luulen, että se on minimaalisen vähäistä- tuskin ollenkaan. Johtuen siitä, ettei Suomessa ole kovin isoa joukkoa keräilijöitä. Ja muutenkin, originaali markkinat Suomessa ovat lähes olemattomat. Tai olen nähnyt myynnissä lähinnä Suomalaisten sarjakuva tekijöiden originaaleja vain. Mutta eipä juuri muita.
Luulen, että edesmenneellä Markku Kivekkäällä ja Aku Ankan päätoimittajilla ja joillakin muilla Disney maniaan tai Don Rosa maniaan hurahtaneilla saattaa olla kotonaan jotain originaaleja, mutta ne ovatkin sitten mahdollisesti olleet aika kalliita hankintoja.
Kiinnostavaa nähdä, että keräiliiät maksaisivat vaikkapa piitäjien likaisista sukista huippu summia. Paljonkohan jotkut keräilijät maksaisivat jonkun tunnetun Ankka piirtäjän  nenäkarvasta laminoituna? :P ;D :laugh:

Mutta tässä tapauksessa tuosta Don Rosan viivapiirroksesta tuotto menee hyvään tarkoitukseen, sillä hädänalaisia lapsia on paljon, joilla ei ole juuri mitään toivoa selvitä elämässä. Todella ikävää, että yhteinen maailmamme on näin voimakkaasti täynnä vastakohtia- köyhyyttä- äärimäistä köyhyyttä ja rikkaita.

Toivoisin vaan, että tuo summa kokonaisuudessaan ilman välikäsiä menisi sinne minne sen kuuluisikin mennä. Medioissa on ollut joskus kirjoittelua siitä, että keräys-summien loppusaldo kummasti hupenee ennenkuin se saavuttaa sen kohderyhmän, jolle se on kerätty joidenkin keräysjärjestöjen yhteydessä. Mutta hyvän asian puolesta tässä kerätään varoja.
« Viimeksi muokattu: 05.11.2011 klo 10:19:21 kirjoittanut Orjan May »

marko70

• Vieras
« Vastaus #605 : 05.11.2011 klo 11:34:56 »
No nytoleva 2k on jo aika posketon,luulin että jää tonniin.
Itse myin kehystetyn roopen ja karhukoplan konnan ja ei mennyt millään kaupaksi lopussa sain sen minkä ebay:hyn maksoin eli 500€ mutta täytyy sanoa et tiukassa oli peittoaa tuon 1000-0.
Varastossa lymyää raamitettu piirros mut muija ei anna myydä sitä kehystentakia mutta en sillä 500 luopuisikaan.
Ebayssa Naiman myy kokoajan noita Rosan fanikuvia ja nekin nousevat järkyttäviin 300 hintoihin nykyään ennen sai värillisen ja nyt saa mv piirroksensamalla rahalla heh?
Onneksi ostin kaappiin kymmenkunta.

Q=<>

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #606 : 05.11.2011 klo 15:15:46 »
Neljä tonnia. Mitä ihmettä tuolla oikein on tapahtumassa?? Melkoinen hyväntekeväisyys lisä hinnassa mukana, en ole nähnyt lähellekään vastaavia hintoja Rosan töille koskaan aikaisemmin. Rosan piirtämien kansikuvien originaalejakin on saanut n. kahden tuhannen euron hinnalla. Tuo pikainen luonnos ei pääse laadultaan oikein samalle tasolle, vaikka meneekin rahat hyvään tarkoitukseen.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #607 : 05.11.2011 klo 15:47:18 »
Neljä tonnia. Mitä ihmettä tuolla oikein on tapahtumassa?? Melkoinen hyväntekeväisyys lisä hinnassa mukana, en ole nähnyt lähellekään vastaavia hintoja Rosan töille koskaan aikaisemmin. Rosan piirtämien kansikuvien originaalejakin on saanut n. kahden tuhannen euron hinnalla. Tuo pikainen luonnos ei pääse laadultaan oikein samalle tasolle, vaikka meneekin rahat hyvään tarkoitukseen.
Ton ostaa joku yritys ei yksityinen henkilö. Hinta nousee vielä...voivat sit pullistella kuinka ovat satsanneet nenäpäivään. Ihan sama....pääasia että rahaa tulee avuntarpeeseen.
Jos joku haluaa maksaa surkeelle paperille piirretystä, 2 min työstä 4200 € niin siitä vain.

Muuten Rosalla kun on se silmävaiva, mutta pystyy kumminkin piirtämään isokokoisia piirroksia. Miksei se vois piirtää isosti ja niistä muodostettais sit sarjakuva. Voisi taas nauttia Rosan sarjakuvista. Tietysti Rosa vois Barksin tapaan alkaa tekee öljyvärimaalauksia. Kyllä se niistä rahaa sais ihan mukavasti.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

marko70

• Vieras
« Vastaus #608 : 05.11.2011 klo 18:39:54 »
Tietysti Rosa vois Barksin tapaan alkaa tekee öljyvärimaalauksia. Kyllä se niistä rahaa sais ihan mukavasti.

Piirsihän hän minulle viimevuonna ne pikkukuvat tai olihan niilläkin kokoa 500 taalaa kappale.
Mainitsi muistaakseni ettei osaa öljyväritekniikkaa en muista satavarmaksi miten hän sen sanoi mutta olisin sellaisen voinut yhden ostaa sanoi sen olevan kalliimpi mut olis sitä voinut maksaakkin sitten enemmänkin jos se salaa harjoittelee kämpillä. ;)

Q=<>

marko70

• Vieras

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
« Vastaus #610 : 11.11.2011 klo 10:57:53 »
jaa että rimaa hipoen? Mielestäni hakkaa mennen tullen  >:D

marko70

• Vieras
« Vastaus #611 : 11.11.2011 klo 11:18:14 »
jaa että rimaa hipoen? Mielestäni hakkaa mennen tullen  >:D

Oli niinkun agentisti läppä kun ajattelee nenupäivän 4.2k hintaa. :laugh:
Kalliit o raamit!! :-*

Tarjosin 499 eten mene johtoon.

Q=<>
« Viimeksi muokattu: 11.11.2011 klo 11:27:18 kirjoittanut marko70 »

Drawer99

• Vieras
« Vastaus #612 : 11.11.2011 klo 15:07:22 »
Palataampa itte Rosaan...
Ensin vielä mun ajattelumaailman top-ankanpiirtäjät...
1. Rosa ja Barks
2. Cavazzano
3. Vicar?

Ja vielä kysyisin että ketäs kvaakkilaisia oli kattomas (olikohan viime syksynä) Rosaa ja hakemassa nimmaria?
Nyt on Kolmen caballeron paluun ja Temppeliherrojen aarteen kansien sisäpuolella nimmari...
:)

Chompp

• Jäsen
« Vastaus #613 : 11.11.2011 klo 22:11:45 »
Johan on hintoihin noussu noi Don Rosan piirrokset huuto.netissä! o.O En kyllä ite maksais missään nimessä musta-valko kuvista tollasia hintoja. Pitäisköhän ruveta tekeen bisnestä ja ostaa kaikki mahdolliset musta-valko piirrokset ebaystä ja myydä ne kahta kalliimmalla huuto.netissä :P

marko70

• Vieras
« Vastaus #614 : 26.01.2012 klo 15:30:14 »
Muistaako joku linkkiä sinne missä on noi Rosan nahkakantiset saksankirjat kuvineen ja hintoineen en enää löydä sivua. :angel: Oliks se dreidrei vai mikä?

Q=<>