Kirjoittaja Aihe: X-Men ja muut mutantit  (Luettu 403330 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

JV

• Jäsen
Vs: X-Men ja muut mutantit
« Vastaus #195 : 04.04.2007 klo 14:05:18 »
Jos minä olisin kustannustoimittaja, julkaisisin Mike Careyn X-Menejä...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #196 : 19.04.2007 klo 11:06:13 »
Taisinpas ostaa Ryhmä-X:n ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen (jos Ihmesarjaa ei lasketa). Viimeksi olen ostanut Mega-Marvelin X-men numerot vuodelta 97. Jaa no tais sen jälkeen tulla toi Ryhmä-X vastaan Teinititaanit. No, joka tapauksessa toi Deadly Genesis alkoi kiinnostamaan ja se tuntui hyvältä kohdalta kokeilla, että onko entisistä miehistä mihinkään. Vielä en ole lukenut, mutta pian...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #197 : 21.04.2007 klo 15:19:43 »
Itselläni on jäänyt nuo tämän vuoden numerot ostamatta. Olen edelleen vihainen, että hintoja on nostettu...  >:(  Vaikka se Deadly Genesis olisi hyvää luettavaa, niin varmaan sen jossain välissä ostan sitten.

En tiedä onko puhuttu miten noista hahmojen kehityksitä, mutta ketkä teidän mielestä hahmoista ovat kehittyneet paljolti nyt?
En ole lukenut X-Men numeroa, missä Jäämiehelle tuli uusi kyky, mutta on ihailtavaa, että tämä hahmo on hiljalleen kehittynyt... Tosin uusi kyky... Eeeh... Siitä en oikein osaa sanoa mitä pitäisi sanoa. Aika hassulta se kyllä kuulostaa hieman.

I live, when my heroes live...

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #198 : 21.04.2007 klo 15:35:48 »
Itselläni on jäänyt nuo tämän vuoden numerot ostamatta. Olen edelleen vihainen, että hintoja on nostettu...
Onhan se ymmärrettävää, mutta jos ajattelee siltä kantilta, että yhdessä Ryhmä-X:ssä on neljä jenkkinumeroa, joista jokainen maksaa yksittäin reilu 3 euroa. Yhteensä siis 12 euroa. Kun suominumeron hinta on alle 6 euroa, niin sehän tarkoittaa, että tarinat saa (edelleenkin) suomeksi puolet halvemmalla. Toinen puoli on se, että niin kauan kuin lukijat jättävät lehden ostamatta, pitää hintoja nostaa, jotta kulut saadaan peittoon. Tai sitten lopetetaan lehti.

Storm

• Jäsen
  • Elämä ei ole aina helppoa.
« Vastaus #199 : 21.04.2007 klo 15:41:10 »
Olen kyllä kuullut, että moni on ollut vihainen hintojen nostolle. Mieluummin voitaisiin edes se 50-70 senttiä laskea, niin sitten voisin taas ostaa kaupasta lehdet.

Tosin olen huomannut et Albummeina noi tarinat on kivempi ostaa... Kunnon paperilaatu, kunnon kansi. Vaikka joutuu hieman enemmän maksamaan.
Mutta omalla tavalla se antaa kerääjälleen sen ilon aiheen. Tietysti on jäänyt paha maku suuhun tarinoiden pätkimisestä.
I live, when my heroes live...

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #200 : 21.04.2007 klo 15:55:23 »
Itse olen pitäytynyt suomalaisissa numeroissa ihan siitä syystä, että jenkkilehdet ovat aina olleet makuuni liian pieniä läpysköitä ja albumit ovat sisältöönsä nähden kalliita.

Tietenkin suomalaisia numeroja ostaa muutenkin siitä ilosta, että niitä julkaistaan.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #201 : 21.04.2007 klo 16:28:22 »
Jep, aina toisinaan suomalaisista X-miesten seikkailuista puuttuu jotain, jonka mieluusti näkisi täälläkin, mutta ei auta, kaikkea vain ei julkaista.

Onneksi mitään silmitöntä silpomista ei tapahdu, kun ryhmällä on oma lehtensä, joten vaikka tarinoiden laatu toisinaan notkahtaakin, pääosin asiat ovat melko hyvällä hollilla.

Jaakko Pehkonen

• Jäsen
  • Kvaak *hik*
« Vastaus #202 : 22.04.2007 klo 18:44:48 »
Mikähän lie kun jo useamman vuoden ajan Ryhmä-X:ää lukiessani minulla on ollut omituisen välinpitämätön olo ? Lähes koko 2000-luvun ajan olen pohtinut miksi en enää pääse sisälle tarinoihin ja miksi en jaksa lukea R-X:ää enää useampaa kertaa. Tarinat ei vaan nappaa.

Joss Whedonin jutuissa oli paikoin vanhaa imua, mutta ärsyttää kun sarjisten teko on nykyään niin kaoottisen oloista projektia ettei mitään rajaa. Tekijät vaihtuvat helkkarinmoista vauhtia joten pakostakin vanhat jatkumot ja juonikaaret ovat menneet vinksin vonksin. Myös se että yksi kirjoittaja tappaa hahmon ja sitten seuraava herättää sen henkiin on mennyt aivan poskelleen. Ainahan Marvel on kunnostautunut hahmojen kierrätyksessä mutta Ryhmä-X:n nykyinen meno on kyllä ihan höpö-höpö-touhua. Nyt Ulvoja pistettiin lihoiksi ? Ihan sama, se ei vaikuta tarinoihin pätkän vertaa ja sitäpaitsi kohta se taas patsastelee elävien kirjoissa.
Jahka saan ne pikku skorpionit käsiini, niin koivumäen herra pääsee tanssimaan saksanpolkkaa heidän pieksämäellään!

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #203 : 22.04.2007 klo 19:08:05 »
Täytyy kehaista vähän Deadly Genesistä: ostaessani olin hiukan ennakkoasenteellinen tarinaa kohtaan, en yleensä välitä vanhojen tarinoiden uusimisesta tai jatkumoiden näpertämisistä, ja jo pelkkä ennakkotieto siitä että Xavierilla on ollut joku väliryhmä-äksä alkuperäisen ja uuden välissä nosti karvoja pystyyn. Pahimmanlaatuista menneisyyden aiheetonta sorkkimista, epäilin, mutta luettavahan se on jos haluaa haukkua. Yllätyin kuitenkin iloisesti kun tarina olikin kerrottu sen verran vetävästi, että asenteeni pehmeni ja huomasin nauttivani jutusta. Brubaker selvästi kirjoitti henkilöhahmoilla, ei trikoissa patsastelevilla stereotyypeillä.

Vastaavasti Milliganin räpellys oli vaivaannuttavaa luettavaa. Ihmeellistä sinänsä, koska nautin suuresti hänen ja Mike Allredin yhdessä työstämästä X-Forcesta/X-Staticista. No, aina ei voi voittaa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #204 : 22.04.2007 klo 20:06:05 »
Komppaan Vesaa. Minäkin tykkäsin uudesta Ryhmä-X:stä. Ei tarvinnut siis katua ostosta ja seuraavan numeronkin taidan hankkia. Sekä tarina että kuvitus toimivat hyvin, eikä haitannut sekään, että en aikaisemmista tapahtumista tiedä oikeastaan mitään (esim. miksi Rachel - joka kai on sama Rachel, joka 80-luvulla seikkaili Ryhmä-X:ssä ja oli tullut vaihtoehtotulevaisuudesta ja oli Jean Greyn ja Scott Summersin tytär, sekä meni lopuksi jonnekin omituiseen paikkaan - on taas mukana kuvioissa, vaikka ei se kiinnostakaan).

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #205 : 22.04.2007 klo 21:00:34 »
sekä meni lopuksi jonnekin omituiseen paikkaan

Mojomaailmaan, josta palasi Excaliburin riveihin.

Rachel on Suomessakin nähdyissä numeroissa ollut mukana mm. viime vuoden viimeisissä numeroissa.

Jaakko Pehkonen

• Jäsen
  • Kvaak *hik*
« Vastaus #206 : 22.04.2007 klo 21:01:20 »
Eivät nuo kirjoittajatkaan racheleistaan tiedä. Monta asiaa on vähän auki.

Niinpä. Hienot jatkumot on saatu sotkettua toivottomiksi. Legends of the Dark knight-tyyli ei oikein sovi Ryhmä-X:n tekemiseen...
Jahka saan ne pikku skorpionit käsiini, niin koivumäen herra pääsee tanssimaan saksanpolkkaa heidän pieksämäellään!

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #207 : 23.04.2007 klo 00:05:22 »
Eivät nuo kirjoittajatkaan racheleistaan tiedä. Monta asiaa on vähän auki. Niitä on ilmeisesti monta eri vaihtoehtomaailmoista.

Ja lukijat on yhtä pihalla kuin lumiukot. Taitaa Rachelia muuten vaivata pienoinen amnesia.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #208 : 23.04.2007 klo 09:37:59 »
Siis Rachelia ei ole selitetty jenkkilehdissäkään? Ja minä ajattelin etä on jätetty vain Suomessa väliin.

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Vastaus #209 : 23.04.2007 klo 12:33:23 »

Niin ja Rachel on nykyään Grey, ei Summers. Hän suuttui Kyklikselle kun tämä rupesi vehtailemaan Emma Frostin kanssa.

Marvelilla on kai joku kirjoittamaton sääntö että Kyklooppi saa seurustella vakavasti vain telepaattityttöjen kanssa ?