Kirjoittaja Aihe: Mikki Hiiri  (Luettu 76399 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Barksi

• Jäsen
Vs: Mikki Hiiri
« Vastaus #105 : 26.01.2008 klo 22:32:54 »
Topparin lempinimihän on/oli Kippari. Sukunimi se tosin ei ole.

Lättä

• Innostunut sonni
  • Jäsen
  • Ei ole yhtään hyvä tämä.
« Vastaus #106 : 26.01.2008 klo 22:48:59 »
Voisiko äänestykseen laittaa, että voi valita monta kohtaa? Itse olen sitä mieltä, että vanhat Mikit ovat hyviä ja hän on yhtä hyvä kuin Aku. Totta, ei yhtä persoonallinen, mutta jollain tasolla pidän sellaisista vain-seikkailu-tyypeistä.
« Viimeksi muokattu: 26.01.2008 klo 23:55:56 kirjoittanut Lättä »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #107 : 26.01.2008 klo 23:42:58 »
Topparin lempinimihän on/oli Kippari. Sukunimi se tosin ei ole.

No se on kyllä totta, mainitaan Kivekkään muistelmissakin. Siinäpä syy miksi toimittaja hiukka sekoili. Enpä vaan itte muistanut.

Timo

HN Erkka

• Uusi jäsen
« Vastaus #108 : 28.01.2008 klo 20:38:44 »
Huonompi kuin Aku, mutta menettelee, ehkä kuitenkin pidän enemmän vanhoista Mikeistä kuin näistä uusista.  :-\ Esimerkiksi Floyd Gottfredson on mielestäni paras Mikki -piirtäjä.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #109 : 29.01.2008 klo 13:03:13 »
Siinäpä syy miksi toimittaja hiukka sekoili. Enpä vaan itte muistanut.

Juttu oli kyllä muutenkin hiukka löyhä, sanoakseni toimittajavetoinen. Esmes Hulkkosen puheesta (olin itse paikalla) Mikin hahmoon ja Ankkalinnan "uusperheisiin" liittyen oli käytetty vain (kirjoittajan mielestä sopiva) osa, sopivasti painotettuna.
Mutta niin, sarjakuvathan ovat lapsia varten.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Jukka-

• Ankkalinnakkeen valloittaja
  • Jäsen
« Vastaus #110 : 04.02.2008 klo 19:27:13 »
Mikki herättää mielessäni ristiriitaisia tunteita. Joissain sarjoissa, jossa Mikki esiintyy, on ihan mukava lukea, mutta taas toisissa Mikki hahmona on tehty niin rasittavaksi, että pahaa tekee. Tietysti piirtäjät (ja käsikirjoittajat) ovat tähän suuresti vaikuttaneet, mutta yleisesti Mikki on silti vastenmielinen henkilö. Vaikka Mikki ei leventele saavutuksillaan, niin silti hänestä loistaa eräänlainen itsekehu. Arvoitukset ja mysteerit, joita Mikki (ja joskus Hessukin) ratkaisee, ovat usein sellaisia, että lopputulos niihin tulee aina "kuin oven takaa". Ehkä olen vain liian kiintynyt ankkaan, kun Mikki sarjakuvissa etoo minua.

Sen sijaan Mikille tehty näyttely oli erittäin positiivinen kokemus. Ensimmäisen kerran kävin kyseisen näyttelyn avajaisissa ja se jätti positiivisen vaikutuksen minuun. Etenkin Marko Leppälän ja Sampo Haahdin kokoelmat olivat erittäin vaikuttavia. Herrat itse kertoivat mielenkiintoisia faktoja liittyen kokoelmiensa historiaan. Toisen kerran vierailin näyttelyssä viime lauantaina (2.2), kun järjestimme sivuston miitin, jossa yhtenä vierailukohteena oli tämä näyttely. Saimme paikalle myös Markon & Sampon, joten kaikki miittiin osallistuneet saivat kattavan kuvauksen herrojen kokoelmien taustoista. :)

ToTa12

• Jäsen
  • Kauhea töherrys
« Vastaus #111 : 16.03.2008 klo 08:57:40 »
Kyllä Mikki Hiiriä voi lukea ja jotkut ovat ihan hyviä. Mutta tarinoiden lyhyys (20-30 sivua taskareissa) on harmillista.
Aku: Varoitan sinua! Osaan judoa.
Touho: Ei hätää, minä osaan karatea.
Aku: Huh! Niinkö!     (AATK 111)

Karhula

• Jäsen
  • Cavazzano is best!
« Vastaus #112 : 16.03.2008 klo 20:24:09 »
Mikki menettelee. ::) Jos on Ottavio Panaro tai Giorgio Cavazzano niin voin lukea, mutta pahaa tekee. :-\ Aku on kymmenen kertaa parempi. :)

Barks92

• Jäsen
« Vastaus #113 : 24.03.2008 klo 20:01:26 »
Minun mielestä pitäisi saada suomen Mikki lehti! onhan ruotsilla myös!!!

kyllä ostajia rittää ;)
Perego ist da legend.

Aukustus

• Jäsen
  • Jos mykkä kiroilee, peseekö äiti sen kädet?
« Vastaus #114 : 24.03.2008 klo 22:04:20 »
Minun mielestä pitäisi saada suomen Mikki lehti! onhan ruotsilla myös!!!

kyllä ostajia rittää ;)

Itse en kyllä tuohon jaksa uskoa, ainakaan niin että lehdessä ei julkaistaisi muita tarinoita kuin mikki. Kuitenkaan mikki hahmona ei ole niin monipuolinen kuten aku. Eli mikki-tarinat ovat aikalailla samaa kaavaa noudattavia, toisin kuin akun tarinat.

Ja sitä paitsi, esiintyyhän Aku Ankassa muitakin hahmoja. Ja meillä on sarjisekstra ja Roope-setä Aku Ankan lisäksi tilattavana jokakuukautisena lehtenä. Plus joka kuukausi voit ostaa Akun taskarin. Ja tietysti sitten vielä on joka toinen kuukausi ilmestyvä Iines.

Omasta mielestäni tarjontaa on jo liikaa ankkoihin ja hiiriin.
« Viimeksi muokattu: 24.03.2008 klo 22:06:27 kirjoittanut Aukustus »
Jos taivaassa ei ole sarjakuvia, en ole menossa

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #115 : 24.03.2008 klo 22:09:25 »
Kuitenkaan mikki hahmona ei ole niin monipuolinen kuten aku. Eli mikki-tarinat ovat aikalailla samaa kaavaa noudattavia, toisin kuin akun tarinat.

Joka noin kuvittelee, ei ole kunnon Mikki-sarjoja vielä nähnyt. Niitä ei tosin ole pahemmin julkaistu, paitsi nyt juhlavuonna hiukan, kun nähdään muutamia Scarpan ja Gottfredsonin pätkiä. Jos ne ottavat tulta, ehkä.... sitten...

Timo

Samone

• Jäsen
  • Muumipappa
« Vastaus #116 : 25.03.2008 klo 11:18:03 »
Joka noin kuvittelee, ei ole kunnon Mikki-sarjoja vielä nähnyt. Niitä ei tosin ole pahemmin julkaistu, paitsi nyt juhlavuonna hiukan, kun nähdään muutamia Scarpan ja Gottfredsonin pätkiä. Jos ne ottavat tulta, ehkä.... sitten...

Timo
Tästä tuli mieleen, että täytyykin taas kaivaa muuttolaatikosta esiin kirjat Minä Mikki ja Minä Hessu.

Fever

• Konitohtori
  • Jäsen
« Vastaus #117 : 25.03.2008 klo 11:57:42 »
Juu, edustavat kyllä Mikki-tarinoiden parhaimmistoa.
Juuri huusin itselleni Mikin suuret seikkailut-jättikirjan ja on kyllä aivan loistavaa lukea vanhoja Gottfredsoneja :)
Kuulitte juuri näköharhan

Timo Ronkainen

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #118 : 25.03.2008 klo 14:13:34 »
Noita 50-luvun kylmän sodan tarinoita olisi silti hauska saada jostain.

Voin kertoa että Treasure of Moook tulee Mikin juhlakirjaan sensuroimattomana! Eli tämä jossa Musta Pekka on Stalinin Neuvostoliiton ajan erittäin kovaotteinen komissaari, ja jossa kansalaisten on käytettävä hymyilylaitetta. Näytteitä oli jossain ketjussa Kvaakissa.

Timo

Samuel

• Jäsen
« Vastaus #119 : 25.03.2008 klo 20:50:54 »

Timo

Pöh. Kyllä kunnon Mikki-sarjoja löytyy 90- ja 2000-luvun tarinoistakin. Ainakin Andreas Pihl, Byron Erickson ja Tito Faraci ovat tehneet hyviä hiiriuniversumin tarinoita (Faracin tuotannossa ei tosin Mikillä ole usein kuin sivuosa, jos sitäkään).

Erityisesti kannattaisi tutustua Tito Faracin tuotantoon. Hänen usein Ankkalinnan poliisilaitokselle sijoittuvat tarinansa ovat todella humoristisia, ja lisäksi Faraci kuvaa hahmojen keskinäisiä suhteita taitavasti. Faracin tarinoiden yksi teemoista on Mikin ja Mustan Pekan keskinäisen suhteen pohdiskelu. Itse ostin Cavazzanon ankantekijät-opuksen nimenomaan Faracin kahden tarinan takia.

Myös Mustakaapu-tarinat ovat usein mielenkiintoisia. Mustakaapu ei ole tavanomainen Disney-konna, sillä hän ihan oikeasti halua tappaa Mikin - ja vieläpä jollain sadistisella tavalla (kuten Byron Ericksonin tarinassa Mustakaavun synttäriyllätys, jossa Mikki joutuu Mustakaavun pakottamana valitsemaan antaako hän ystäviensä kuolla, vai uhraako oman elämänsä, jotta he saisivat elää). Paras viime aikoina tehty Mustakaapu-tarina on mielestäni Andreas Pihlin Yllätys,  yllätys.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2008 klo 21:06:25 kirjoittanut Samuel »