Mikki herättää mielessäni ristiriitaisia tunteita. Joissain sarjoissa, jossa Mikki esiintyy, on ihan mukava lukea, mutta taas toisissa Mikki hahmona on tehty niin rasittavaksi, että pahaa tekee. Tietysti piirtäjät (ja käsikirjoittajat) ovat tähän suuresti vaikuttaneet, mutta yleisesti Mikki on silti vastenmielinen henkilö. Vaikka Mikki ei leventele saavutuksillaan, niin silti hänestä loistaa eräänlainen itsekehu. Arvoitukset ja mysteerit, joita Mikki (ja joskus Hessukin) ratkaisee, ovat usein sellaisia, että lopputulos niihin tulee aina "kuin oven takaa". Ehkä olen vain liian kiintynyt ankkaan, kun Mikki sarjakuvissa etoo minua.
Sen sijaan Mikille tehty näyttely oli erittäin positiivinen kokemus. Ensimmäisen kerran kävin kyseisen näyttelyn avajaisissa ja se jätti positiivisen vaikutuksen minuun. Etenkin Marko Leppälän ja Sampo Haahdin kokoelmat olivat erittäin vaikuttavia. Herrat itse kertoivat mielenkiintoisia faktoja liittyen kokoelmiensa historiaan. Toisen kerran vierailin näyttelyssä viime lauantaina (2.2), kun järjestimme sivuston
miitin, jossa yhtenä vierailukohteena oli tämä näyttely. Saimme paikalle myös Markon & Sampon, joten kaikki miittiin osallistuneet saivat kattavan kuvauksen herrojen kokoelmien taustoista.