Kirjoittaja Aihe: Mikki Hiiri  (Luettu 76429 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

petteri tikkanen

• Jäsen
Vs: Mikki Hiiri
« Vastaus #165 : 18.02.2009 klo 00:43:16 »
Onko parempaa kuin toveruus syvin
Hiiri toimii Hopon kanssa yllättävän hyvin

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #166 : 18.02.2009 klo 11:15:30 »
Divarin halpalaarista sattui 50 sentillä Ruotsin maan Mikki Hiiri, Musse Pigg, näppeihini. Aikas pirteä ilmestys!  Sivumäärä on 52,  paperi paksua ja hyvälaatuista. Hannuhanhilla kun on millä mällätä...

Lehdessä (5/2007) oli sangen mielenkiintoinen kauhusarja, Krimolds Hjärta. Inducksista se löytyi: Il cuore di Krimold.

Ilmeisesti näitä X-Mickey -tarinoita ei ole lainkaan julkaistu suomeksi? Ne näyttävät sijoittuvan jonnekin rinnakaisversumiin, jossa eletään kovinkin kauhumaisissa tunntelmissa.

Venetsialainen Roberto Vian on kelpo taiteilija. Laitan näytteen oheen, josta saatte ihailla synkkiä tunnelmia.
« Viimeksi muokattu: 19.02.2009 klo 09:51:46 kirjoittanut Lurker »

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #167 : 05.03.2009 klo 18:41:45 »
Casty on jo tekemässä Lost-sovitusta... jos olen oikein ymmärtänyt. Eikös siitä ollut maininta täälläkin, jossain.
Itsekin olen joo ymmärtänyt, että Casty olisi jonkimoista Lost-parodiasarjaa väsäämässä, mutta katsokaapa miten Dr Mouse päättyy:

Mouse tiimeineen ajautuu autiolle saarelle ja löytää luukun maan uumeniin.

Kovinpa tutulta vaikuttaa. Vaikken italiaa taidakaan ei liene vaikea veikata, että sarja tuskin on päättymässä tähän.
Kääk13-kirjoittaa!

Samu94

• Vieras
« Vastaus #168 : 05.03.2009 klo 19:04:18 »
Hmm, vaikuttaa...mielenkiintoiselta? Ehkäpä tästä on johonkin, tai sitten mennään tavallista nykylinjaa, eli tämäkin on taas jonkin sortin tusinatarina. Toivon kuitenkin että julkaistaisiin pian suomessa tämä.

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #169 : 05.03.2009 klo 19:42:42 »
Ehkä väärä topiikki, mutta....

Onko kukaan niistä jotka toivoivat lisää Mikkiä tai omaa lehteä Mikille saanut minkäänlaista vastausta kyselyynsä?

Itse en ole, mutta eipä oo aikaisempikaan tiedusteluihin vastattu, jotka ovat koskeneet Disney lehtiä.
Je suis alle kuuden euron pizza!

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #170 : 06.03.2009 klo 11:38:20 »
Kansanluonteenomainen kysymys: Pohjoismaissa arvostetaan Akua, etelämpänä taas Mikkiä.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #171 : 06.03.2009 klo 16:59:21 »
Eli siis kukaan ei ole saanut vastausta?
Je suis alle kuuden euron pizza!

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #172 : 15.02.2011 klo 19:27:03 »
X-Mickey -tarinoita kaipaillaan taskariketjussa. Kelpaisivat kyllä, kiitos vain.

Täältä löytyy hieno kansigalleria.
http://www.coverbrowser.com/covers/x-mickey

akuankka1313

• Huomenta.
  • Jäsen
  • Pöytä osaa puhua
« Vastaus #173 : 16.02.2011 klo 14:10:34 »
Disney-sarjakuvat ovat kaikenikäisille. Joku pikkuinen saattaa erehdyksessä mennä ostamaan tuollaisen lehden, ja saada kauhutarinasta painajaisia...
Huomenta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #174 : 16.02.2011 klo 15:45:41 »
Barksin Vanhan linnan salaisuus ja Koralliluolan kummituskin olivat aikoinaan 5-6 vuotiaana pelottavia, mutta se tuntui vaan kivalta. Luurankovarjo ja  linnan pimeät käytävät tulivat uniinkin, ja sekin oli vaan kivaa. Ja halusin lukea saman jutun aina vaan uudestaan. Oli pakko opetella lukemaan kun vanhemmat eivät sitä enää jaksaneet mulle lukea. Nyt olen sitten mm. kauhuviihteen harrastaja. :-)
Kyllä tämmöinen kiva kauhu tekis nykykersoillekin vaan hyvää.
Lumikki ja seitsemän kääpiötä -filmissäkin on pelottavia kauhumaisia kohtauksia. Kerrotaan joidenkin kersojen pissanneen housuunsa filmin pahimmissa kohtauksissa 1940-luvulla.

Timo

haplo

• Jäsen
« Vastaus #175 : 12.03.2011 klo 13:05:14 »
Laitetaas vaikka tänne. Inducksista aivan muita juttuja katsellessani löysin vahingossa mielenkiintoisen Mikki-tarinan. Epic Mickey perustuu samannimiseen Nintendo Wii-pelikonsolille julkaistuun videopeliin, josta lisätietoa vaikkapa täältä.

Lienee turha toivoakaan yli 60-sivuista tarinaa suomeksi, kun ei kerran tullut pelin julkaisun yhteydessä. Sen kaltainen yhteistyö olisi ollut varmasti hyväksi ainakin sarjakuvalle. Mutta niin se vain meni homma sivu suun.

Näytesivun perusteella taide on ainakin kohdillaan. Harmi ettei tätä näyttäisi saavan edes englanniksi. Meni omalla kohdalla samaan suurien toiveiden kastiin kuin X-Mickey.

akuankka1313

• Huomenta.
  • Jäsen
  • Pöytä osaa puhua
« Vastaus #176 : 12.03.2011 klo 16:19:13 »
En käsitä, miksi Mikki on niin epäsuosittu hahmo lapsosten keskuudessa. Kyseessähän on hahmo, josta saisi vaikka minkälaisen seikkailun aikaiseksi, kunhan vain yrittää (Casty, Andreas Pihl, Guido Martina...).
Huomenta.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #177 : 12.03.2011 klo 16:24:15 »
En käsitä, miksi Mikki on niin epäsuosittu hahmo lapsosten keskuudessa. Kyseessähän on hahmo, josta saisi vaikka minkälaisen seikkailun aikaiseksi, kunhan vain yrittää (Casty, Andreas Pihl, Guido Martina...).

Itse asiassa asenne näiden mainitsemiesi tekijöiden myötä saattaa olla hiljalleen muuttumassa. Mikin pisteetkin ovat selvästi parantuneet akuankka.fi-sivuston äänestyksissä. Castyn vaikutus on ollut selvä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #178 : 28.06.2011 klo 16:38:11 »
Mahtaakohan tämä videopelin kylkiäinen Epic Mickey suomentua?

Kivan näköstä jälkeä.

Timo

CryingBlueRain

• Jäsen
  • "Rapistuva natsikolossi etsii pelastajaa"
« Vastaus #179 : 28.06.2011 klo 16:47:47 »
Itse olen muistellut jo täälläkin jossain tammikuuta 1972 jolloin Vanhan linnan salaisuus tuli jatkiksena. Meinasi housuun lirahtaa minultakin kun luurankokummitus uhkasi poikia miekalla ja jatkuu ensi numerossa.

Mä muistan pelänneeni Barksin viisastenkivi-tarinan minotauros-patsasta niin paljon, että sen päälle piti sutata. Olin kai 6- tai 7-vuotias.
Ilman kielioppia ja historiankirjaa
ei ole mitään,
yksitoista tyttöä, yksitoista pensasta
ei ole mitään.