Eikö kukaan ole vielä käynyt uusinta Sin Cityä katsomassa?
Itse korjasin tämän puutteen sivistyksessäni eilen. Leffa oli näyttävä ja viihdyttävä, mutta ei se yltänyt ensimmäisen filmatisoinnin tasolle. Omasta mielestäni "Kaiken takana on nainen" on parhaita Sin City -tarinoita, joten oli mukava nähdä se valkokankaalla. Hyvin uskollisena sovituksena se olikin leffan paras osuus. Eva Green teki mieleenpainuvan rooliin syöjättärenä.
Leffassa oli kaksi tarinaa, joita ei ole sarjakuvissa nähty, mutta niissä ei ollut samanlaista potkua kuin vanhemmissa jutuissa. Onhan se hyvä, että leffaan yritettiin tuoda jotain uutta, mutta nyt lopputulos jäi puolivillaiseksi.
Sarjakuvissa olen aina pitänyt siitä miten eri tarinoissa vilahtelee muiden tarinoiden hahmoja/tapahtumia taustalla antaen tunteen siitä, että tarinat tapahtuvat yhtä aikaa ja sivuavat toisiaan. Tästä leffasta ei tuollaista vaikutelmaa valitettavasti tullut. En tiedä olisiko mielikuva toinen, jos katsoisi molemmat leffat putkeen.
Leffan jälkeen heräsi halu lukea Sin Cityt taas uudelleen, joten sen suhteen se toimi minulle oikein hyvin.