Ilmeisesti jokin vaikutusvaltainen taho on lähtenyt sponssaamaan, sillä uusimmassa MADissa ilmoitetaan, että lehden ilmestymistiheys nostetaan kuuteen numeroon vuodessa. Surua herättänyttä neljän numeron vuosivauhtia ei sitten tainnut kestää kuin - vuosi?
Hyvä näin, sillä nyky-MAD on aliarvostettu. Se on mielestäni selkeästi poliittisempi kuin ennen, mutta mitäpä muutakaan odottaa, kun USA:n lähimenneisyyttä tarkastelee? Uusin numero oli silmiinpistävän hyvä, mm. susiautoja suoltanut Toyota sai kyytiä. MADia tarvitaan päivä päivältä enemmän kuin koskaan.
MADin akilleenkantapääksi voi ehkä mieltää sen, että se ruotii ajankohtaista hömppää niin, etteivät teknisistä trendeistä ja popkulttuuri-ilmiöistä pudottautuneet ihmiset tajua artikkeleista oikeastaan mitään. Jos ei välitä blogeista, nettikaupoista, tweettaamisista, facebookeista tai nykyidoleista, missaa huomattavan määrän loistavista parodioinneista. Mutta sama konsepti on ollut aina, satiirin kohteet vain erit: MAD on myös ajankohtaisjulkaisu. Ei ajattomuus ole mikään pakko.