Kirjoittaja Aihe: Batman Begins  (Luettu 40727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Re: Batman Begins
« Vastaus #150 : 16.12.2005 klo 10:53:12 »
"Batman" ja "Batman Returns" olivat sairaan hyviä. Ei sen jälkeen ole Lepis-elokuvia oikeastaan tehtykään. Pelkkää pelleilyä vaan.
Mun mielestä niissä Schumacherin Lepiksissä oli oivallisesti tavoitettu semmonen sarjakuvallinen henki. Enkä toisaalta nähny niissä rahtuakaan 60-luvun sarjan henkeä. Luin yö ja päivä. Ainoa yhteys olisi siis tuo sarjakuvallisuus. 60-luvun tv-sarja kopioi ja siirsi tv-ruudulle hyvin sen ajan sarjakuvan, kun taas noi Burtonin jälkeiset Lepikset teki saman 90-luvun Batmanille.

Beginsissä muuten vihdoinkin oli onnistuttu näyttämään myös tuo Brucen playboy-julkisivu. Aikaisemmissa Lepiksissä siinä ei oltu näin vakuuttavia, vaikka miten olikin George Clooney hymyämässä.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

devilis6

• Mr.Devilish
  • Jäsen
  • To Live Is To Die...
« Vastaus #151 : 16.12.2005 klo 19:49:55 »
Katoin just "Beginin" ja täytyy sanoa, että olin helvetin
pettynyt. Siinä oltiin mun mielestä tehty Batmanist
jotain mitä se ei minun mielestä ole.

Kummallinen sillisalaatti,
joka aiheutti vatsavaivoja.

Ekat Bätit oli huomattavasti parempia...

O.K.

• Jäsen
« Vastaus #152 : 16.12.2005 klo 20:40:39 »
Minä puolestaan en pidä noita Burtonin Bättiksiä oikein minään. Onhan ne ihan kivoja leffoja, mutteivät minun tajuntaani ole onnistuneet useallakaan katsomiskerralla räjäyttämään.

Begins taas, siihen minä ihastuin. Mielestäni paras näkemäni supersankarileffa; pesee saippuasankari-Hämikset täysin. Ensimmäistä kertaa trikoosankarin syntymä tuntui jotenkin luontevalta. (jos luontevuus nyt ensimmäisenä näihin voidaan liittää...) Pelkoteema ja lepakkotraumat oli rakennettu varsin kivasti, niin että jopa ensisijainen kohderyhmä, pikkuskidit, ne siitä osaavat auki lukea. Casting ei olisi voinut olla parempi - Scarecrow oli helkkarin ällöttävä, mutta niinhän se saakin olla.

Minun mielipiteeseeni vaikuttaa tietenkin se, etten yleensäkään kovin intohimoisesti supersankareihin suhtaudu. Hyväksyn isotkin muutokset verrattuna sarjakuvaan (jos ne edes huomaan), mikäli tuloksena on parempaa elokuvaa. Tällaisten leffojen mahdottomuus tekijän kannalta on se, että pitäisi tehdä koko kansaa viihdyttävä ja kakaroille sopiva blockbuster, kun samaan aikaan nelikymppiset äärifanit huohottavat niskaan omine näkemyksineen. Kaikkia ei takuulla voi miellyttää.

Ja teräksenkylmänä loppukaneettina: on Begins nyt sentään ihan toiselta planeetalta kuin esim. komedia nimeltä Fantastic Four.

Rac

• Jäsen
« Vastaus #153 : 18.12.2005 klo 18:42:39 »
Olin juuri kirjoittamassa että tälle ei kyllä taida tulla jatkoa kun tuli mieleeni tarkistaa IMDB ja...

http://imdb.com/title/tt0468569/ (Batman Continues Beginning?)  ;)

Ei taida kyllä tulla jatkoa? Sarjisleffat/supersankarit on Hollywoodissa nyt kuumaa kamaa ja jos leffa menestyy tarpeeksi hyvin jatko-osa saa vihreää valoa jo heti ensimmäisen elokuvan ensi-illan jälkeen. Batman Begins menestyi tarpeeksi hyvin lippuluukuilla ja jatkis oli jo heti varma. Että sillein...

BB on kyllä muuten hyvä, mutta loppua kohden homma vesittyy pahasti. On se siitäkin huolimatta hyvä pätkä.
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

MEH

• Vieras
« Vastaus #154 : 18.12.2005 klo 18:57:13 »
Jatko-osia taitaa olla luvassa useampiakin. Hohdossa luki joskus keväällä jo, että Bale, Cane ja Freeman ovat tehneet sopimuksen kahdestain jatko-osasta. Katie Holmesia ei puolestaan enään seuraaviin huolita mukaan.

Ihan hyvä leffa oli. Perus pätkä. Tällä kertaa ei käynyt niin että pahiksia esittävät näyttelijät  tekevät mieleenpainuvamman roolin kuin itse Batman. Näin kävi mielestäni etenkin Batmanissä ja Foreverissä. Nicholson oli loistava,  ja Tommy Lee Jones ainoa hyvä juttu Foreverissä. Tässä uusimmasa tuo Batmanin auto oli kyllä vähän erikoinen, mutta kuitenkin ihan "kiva" . Mutta eivät Burtonin leffat tätä paljoa huonommaksi jää, elleivät olleet peräti parempia. Burtonin eka on parempi kuin Paluu. Johtuu paljolti siitä että olen suuri Jack Nicholson fani.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #155 : 18.12.2005 klo 19:15:12 »
Jatko-osia taitaa olla luvassa useampiakin. Hohdossa luki joskus keväällä jo, että Bale, Cane ja Freeman ovat tehneet sopimuksen kahdestain jatko-osasta.
Toi ei välttämättä kerro mitään. Nykyään taitaa olla aika vaiko, että tämän tyyppisissä filmeissä tehdään tekijöiden kanssa sopimukset myös parista jatko-osasta siltä varalta, että filmistä tulee menestys. Syynä on tietenkin se, että ei ne tähdet sitten menestyksen jälkeen keksi lisätä palkkioonsa paria nollaa perään.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #156 : 18.12.2005 klo 20:08:17 »
Ei taida kyllä tulla jatkoa?

Ihan sen perusteella että BB:n ja Burtonin ekan väliin ei välttämättä mahdu ajallisesti paljoa (BB loppui siihen kun Gordon pyysi Batmania etsimään Jokeriksi itseään kutsuvan kaverin) mutta ainahan sitä aikaa voi venyttää. Se on sitä Hollywoodin taikaa.  :D
t.Q

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Vastaus #157 : 18.12.2005 klo 21:06:00 »
Ihan sen perusteella että BB:n ja Burtonin ekan väliin ei välttämättä mahdu ajallisesti paljoa

Muistutetaan nyt vielä, että Burtonin Batman ja Batman Begins eivät sijoitu samaan jatkumoon. Asian pitäisi olla selvä molemmat elokuvat nähneille. Kuka tappoi Brucen vanhemmat Burtonin Batmanissä, ja mikä hänestä tuli? Entä Batman Beginsissä?
(klikkaa näyttääksesi/piilottaaksesi)
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #158 : 18.12.2005 klo 21:53:53 »
Kuten Rami jo huomauttikin, Jokerin meikit läntätään kasvoihin Jack Nicholsonin sijasta myös jollekin toiselle näyttelijälle, jos/kun Batman seuraavaksi lehahtaa valkokankaalle.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #159 : 18.12.2005 klo 22:03:59 »
Ehkäpä seuraavasta tulee sitten löyhästi Tappavaan pilaan perustuva filmi.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #160 : 18.12.2005 klo 22:30:39 »

Ei olisi huono ajatus, itseäni ainakin huvittaisi nähdä valkokankaalla Jokerin hahmonkehitys jotenkin siihen tapaan, että tavallisen miehen elämä muuttuu niin absurdiksi, että iso ratas naksahtaa sijoiltaan.

Mutta Tappava pila tarvitsee muutaman räjähdyksen ja takaa-ajokohtauksen ennen kuin siitä saisi BB:lle jatko-osan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #161 : 18.12.2005 klo 22:35:31 »
Mutta Tappava pila tarvitsee muutaman räjähdyksen ja takaa-ajokohtauksen ennen kuin siitä saisi BB:lle jatko-osan.
Siksi käytinkin sanaa "löyhästi". Ja kun kattoo kuinka paljon (vähän?) Beginsissä on Year onea, mutta kuinka hyvin se kuitenkin näkyy, niin luulisin, että se voisi ihan hyvin toimia.

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #162 : 22.12.2005 klo 17:34:31 »
Katselin leffan DVD:ltä. Ihan kohtuullinen, joskin "liiaksi Hollywood" mun makuuni.

Tää ei olisi paha asia ollenkaan; juuri Tappava Pila sai mut aikoinaan innostumaan uudestaan Batmanista. Pitääkin kaivaa tuo hyllystä ja lukea uudestaan. Ja laittaa vaikka Ne Luumäkien "Tule Hulluksi" soimaan...  ;)
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

lasse

• Jäsen
« Vastaus #163 : 05.01.2006 klo 18:44:59 »
Egmont ilmoittaa:
Lainaus
Hoffmanista Pingviini, Rockwellista Jokeri?

Batman Begins -elokuvan tähtiä olivat Christian Balen lisäksi mm. Michael Caine, Liam Neeson ja Gary Oldman. Jatko-osaa suunnitellaan jo kovaa vauhtia ja keskeisiin rooleihin riittää jälleen kiinnostusta. Capote-elokuvassa ehkä lopullisen läpimurtonsa tehnyt Philip Seymour Hoffman on tällä hetkellä ykkösehdokas Pingviinin puvun täytteeksi, ja on itsekin hyvin kiinnostunut esiintymään Batmanin arkkivihollisena. Vielä innokkaammin elokuvaan pyrkii Sam Rockwell, joka haluaa olla Jokeri lähes millä hinnalla hyvänsä.

Lopullisen päätöksen tekee kuitenkin ohjaaja Christopher Nolan, jonka käsissä jatko-osakin aikanaan valkokankaille valmistuu.

Justus

• Jäsen
  • Ralf on Kuningas
« Vastaus #164 : 06.02.2006 klo 09:15:30 »
Katsoin toissapäivänä tämän leffan (BB) ja täytyy sanoa, että, kun olen  nähnyt kaikki "uudet" Batmanit (ja vanhat Adam Westin TV-sarjat, eipä silti), tämä on minusta parhaita Batman-elokuvia. Vähän epätasainen kyllä, suvantokohtia ja sitten hurjaa actionia. Hauskaa oli se, että Batman pelkäsi lepakoita. Batmobiili oli raju. Leffa oli paljon syvällisempi kuin aikaisemmat viritelmät ja olen aina pitänyt selityksistä.

Luulin muuten että ylikomisario Gordon on Paul Whitehouse viiksillä... Brilliant.