Kirjoittaja Aihe: Työtahti/työtottumukset  (Luettu 21887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Shenanigans

• pii(pe)rtäjä
  • Jäsen
Re: Työtahti/työtottumukset
« Vastaus #45 : 31.05.2007 klo 17:58:26 »
Tällä hetkellä yritän löytää töitä, ns. hanttihommia vuodeksi koska ylioppilaslakin saanti lykkääntyy jouluun. Nyt minulla ei siis muuta olekkaan kuin aikaa piirtää joten piirtelen pitkin päivää. Mutta kotoa pitäisi nyt pois päästä johonkin luukkuun muuttamaan koska täällä kaaoksessa työskentelystä ei tule valitettavasti mitään ja tahdon ihan oikeasti saada jotain aikaan tällä kertaa.

Pitäisi yrittää päästä eroon tuosta siisteysintoilusta. En kertakaikkiaan saa ajateltua selkeästi jos tiskit on tiskaamatta, lattialla koirankarvoja ja ilma tunkkainen. Vielä hyvän päälle jos itsekin alkaa olla suihkun tarpeessa niin siinähän se päivä menee  :P Jos olisin omassa kämpässä minun ei tarvitsisi olla koko ajan siivoamassa muiden sotkuja. En halua nipottaa..ei kukaan minua pakota siivoamaan mutta muutto olisi hyvä juttu.

Ja musiikkia pitää kuunnella piirtämisen ohella! Tai jos radiota, niin siinä tapauksessa mieluiten pelkkää puhetta  ::)
"Be careful out there, all that blood can get slippery ya know."

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #46 : 31.05.2007 klo 18:03:26 »
Mä oon viime aikoina tuskaillut saamattomuuteni vuoksi. Niinpä olen kaavaillut, että koitan saada itselleni jonkinmoista päivärutiinia käyttöön. Esim. 4 tai 6 tuntia töitä joka päivä sen sijaan, että teen pikkusen kerrallaan silloin tällöin. Vielä en sarjakuviin ole päässyt kunnolla soveltamaan tätä, kun on ollut muita hommia, mutta pari viimeistä päivää on silläkin saralla ollut vähän onnistuneempia, kun olen saanut luonnosteltua reilut neljä sivua ja liki kaksi sivua on jo tussattukin. Varmaan yksi sivu tänään vielä tulee tussattua ja yhden sivun luonnostelen loppuun. Jee.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Sakura^^

• Jäsen
« Vastaus #47 : 10.08.2007 klo 21:25:19 »
Sarjakuvako?
Harrastelia (11v taiteilijaksi  :o)

ma, ti, ke,
luonnostelua

to, pe,
tussausta

la, su,
tietokoneella sähläys eli väritys, muokkaus sekä otsikon liittäminen+ tekstit
Abode photoshop elements 2.0 :lalla ;D
Do'h!

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #48 : 21.08.2007 klo 10:54:42 »
Ennen tuli piirreltyä 17.00, mutta nykyään on mennyt 22.00-23.00

Muutenkin on on tuo tahti hieman hidastunut. Mistä lie johtuneen.

Andrew

• outo teini
  • Uusi jäsen
  • Hulluilla on hauskempaa. Harmi etten ole hullu.
Vs: Työtahti/työtottumukset
« Vastaus #49 : 04.09.2007 klo 17:26:55 »
Koulun jälkeen, viikonloppuisin piirtelen milloin nyt aikaa on. Piirrän kyllä kouluissakin ja kirjotan sarjakuviin kässäriä tunneilla, kun on tylsää x) Huono tapainen oppilas taidan olla... Viikonloppuna voin piirtää viisi-kuusikin tuntia putkeen jos vaan sujuu, ja ihmetellä sitten minne kaikki aika katosi. Arkisin yleensä aika myöhään tulee piirreltyä... Missä vaan voi piirtää, mutta yleensä omas huonees pöydän ääressä ja musaa kuunnellessa n_n
Eka viestini tällä foorumilla  :P
Hulluilla on hauskempaa. Harmi etten ole hullu.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #50 : 10.01.2008 klo 00:14:07 »
Tänään laskeskelin huvikseni potentiaalista työtahtia, kun lievästi deadlinen (kävi silleen hassusti, että olin kattonut päivämäärän väärin ja deadline läheni yhtäkkiä yhdeksällä päivällä) painostamana olen joutunut oikeasti tekemään vaihteeksi sarjakuvahommiakin.
Neljän sarjakuvasivun käsikirjoittamiseen, luonnosteluun, tussaamiseen, värittämiseen ja tekstaamiseen menee noin kaksi kokonaista työpäivää (=16h). Käytännössä en noita ole putkeen kuitenkaan tehnyt, vaan hiukan reilu viikon aikana muiden töiden ohessa tunti tai pari päivässä.
Olen aina ajatellut, että deadlinet ovat hyvästä, mutta nyt se on sitten todistettukin.

Teräskäsine

• Jäsen
  • Punk's not dead
« Vastaus #51 : 26.01.2009 klo 13:01:05 »
Opinnäytetyötä painaa pieni deadline, joten olen joutunut moninkertaistamaan piirrosmääräni. Sarjakuvassani on hirveästi pieniä yksityiskohtia, joiden tekeminen on mahdollista suuremmassa koossa, joten samalla aikaa kuluu paljon enemän. Piirsin kerran yhden oven koristeita melkein tunnin ajan. Liian pikkutarkkaa ei saa tehdä, mutta on hienoa nähdä kuinka rikkaita ja runsaita ruudut ovatkaan.

Aluksi teen karkeatluonnokset, joiden piirtäminen vie pari tuntia. Lopullisten luonnosten tekemiseen kuluu kuutisen tuntia. Monesti menee puoleen kahteen yöhön, mutta olen iloinen, että piirrän nyt näin huolellisesti.

Emppu

• Vieras
« Vastaus #52 : 27.01.2009 klo 03:16:50 »
Käytännössä en noita ole putkeen kuitenkaan tehnyt, vaan hiukan reilu viikon aikana muiden töiden ohessa tunti tai pari päivässä.
Olen aina ajatellut, että deadlinet ovat hyvästä, mutta nyt se on sitten todistettukin.
Mä mietinkin, että onko tää kovinkin yleistä, siis ylipäätänsä kuvitus/sarjispuolella. Tuli vaan kauhea olo, kun laskutti noin 2 viikon työmäärästä, minkä tekemiseen meni noin 3 kuukautta. :l

SnowMan

• Jäsen
  • Piirrän aina, etenkin koulussa.
« Vastaus #53 : 05.03.2009 klo 08:54:58 »
Piirrän sillon kun jaksan.
Tiedän, että tiedät, että tiedän.Tähtisivut - Keskustelua kaikesta!

LaNiemi

• Jäsen
« Vastaus #54 : 28.03.2009 klo 22:37:48 »
Jos teen pidemmän tarinan (yli 10 sivuisen), suunnittelen ensin käsikirjoituksen ja kun saapuu pitkä loma (kesä,-syys ja hiishtolomalla) alan piirtää sitä. Strippejä, jos vain jaksan niitä piirtää, teen kouluviikolla parissa tunnissa.

Pidempää tarinaa tehdessä aloitan työt yleensä yhden aikaan. Saan 2 sivua tussattua päivässä. Pidän tauon vain silloin kun käyn hakemassa jotain sapuskaa Ja katson telkkua n. tunnin ajan. Nettiä koitan olla käymättä kertaankaan (muuten jään sinne kokopäiväksi X))
Kun olen tussannut sivut, väritän ne PhotoShopissa. Saan väritettyy myös 2 sivua päivässä. Sitten lisään tekstit ja se on siinä.

Joskus mulle tulee kausi, jollen yksinkertaisesti jaksa piirtää, silloin käyn ulkona kävelyllä ja toivon, että innostus palaa takaisin. Kouluviikolla saisin ainakin yhden sivun tussattua.

AapoK

• Jäsen
« Vastaus #55 : 18.05.2009 klo 16:16:34 »
Yhden A4-sivun luonnosteluun ja tussaamiseen menee yhteensä n. 5-7 tuntia. Teen hommia kuitenkin tietyissä pätkissä. (luonnostelu - tauko - tussaaminen - tauko jne.) Näin työskentely sujuu mukavemmin, kun se on jonkin sortin rytmityksessä. A3-kokoisen sivun tekemiseen menee sitten luonnollisesti kauemmin, karkeasti n. kaksi kertaa tuo A4:n työ.

Luonnostelu ja vapaa harjoittelu onnistuu kyllä melko nopeastikin ja todellakin se on hyvä tapa "avata kurkkua": rento kynäily puhdistaa ilmaa.

Valtteri

• Jäsen
« Vastaus #56 : 18.05.2009 klo 17:29:48 »
Mulla on aivan vitun surkean hidasta toimintaa, kun en osaa piirtää ollenkaan niin hyvin, kuin haluaisin. Lopputuloksena on hirveetä hinkkaamista. Yhden tietokonevärjätyn sivun tekemisen menee nykysin ehkä 30 tuntia, että nopeesti tulee..

Yhtään ei auta myöskään se, että mulle sommittelun tekeminen on kuin hirveä seinä, josta ei vaan pääse yli. Tuntuu siltä, että 50% ruuduista jotka saan aikaan, on sellasia "no, menee kai toi" -tyyppisiä ratkaisuja, joihin en oikeasti ole yhtään tyytyväinen, mutta kun en keksi parempaakaan.

Armoton vitutus paitsi tekee työstämisestä epämiellyttävää, tuo myös lisää hitautta, kun jatkuvasti pysähtyy kiroilemaan, ettei tää kyllä ole hyvä.

Tietokoneella tehdessä hauska juttu on se, että tota zoomiahan löytyy, ja sitten tuleekin näperrettyä monia kohtia pitkään ja hartaasti.

En silti hevin piirtäis paperille, koska sittenhän kärsimys ruutujen kanssa olis vielä vaikeempaa, kun ei saa siirreltyä ja kikkailtua. (Tai ehkä se olis helpompaa, kun kerran tehty on ja pysyy, pakko siirtyä eteenpäin..)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #57 : 04.06.2009 klo 19:10:41 »
Palasin pitkästä aikaa perinteisiin menetelmiin eli ihan kynään ja paperiin. Olosuhteiden pakosta. Lähdin Tampereelle ja totta kai jäi se piirtolauta kotiin. Ja deadline uhkaa päällä (ollaan jo jatkoajalla). Koitin aluksi lähistön tietokonekauppoja josko pitäisivät hyllyssään jotakin edullista piirtolautaa. Eivät pidä. No, ei sitten muuta kuin kirjakauppaan ja ostamaan paperia ja kyniä (en tietenkään ottanut mitään piirustusvehkeitä mukaan, kuulakärkikynä oli ainoa, mutta en mitään vihkoa tai kirjoituspaperia).
Ja kun perinteiselle linjalle mentiin, niin ajattelin oikein kunnolla palata juurille. Paperista en raaskinut tinkiä, joten ostin vähän vahvempaa (+100 g), mutta päätin ostaa vain yhden tussin. Textmark 500 oli valintani. Se oli sopivan ohut. Nyt on yksi sivu piirretty valmiiksi ja kyllä se näköjään näinkin vielä onnistuu.

Saas nähdä, että kuinka nopsaan saan koko homman (4 sivua) valmiiksi. Tänään aloitin ja kasassa on nyt siis yksi valmiiksi piirretty sivu sekä kolme luonnosteltua. Sen jälkeen pitäisi vielä värittää ja tekstata. Ehkä menee huomiseen...