Eli minkäslaisia työtapoja/työtahtia teillä on, jotka sarjakuvia teette (joko työksenne tai harrastuksella)?
Kuinka monella on esim. suht säännöllistä tekemistä ja kuinka monella tekeminen on satunnaisempaa (tai jopa satunnaisen säännöllistä)? Tämä on siis jonkinlainen jatko-osa sille vanhalle, mitä teet -keskustelulle.
Myöskin muu tekemiseen liittyvä kiinnostaa: eli kuunteletko musiikkia tehdessäsi, mihin vuorokauden aikaan on otollisin aika istua piirustuspöydän ääreen yms. Sana on vapaa.
Itse olen tätä miettinyt, kun olen nyt koittanut harjoittaa itselleni jonkinmoista rutiinia. Olen oikein pistänyt kellon soittamaan aamulla ja kaikki

Piirtämään olen alkanut kahdentoista aikaan päivällä ja jatkan siitä jonnekin kolmeen tai neljään (kun sitten pitää lähteä kouluun). Siinä välissä surffailen netissä ja etsiskelen lähdemateriaalia (mm. kuvia). Sitten vielä illalla, kun palaan koulusta piirtelen pari tuntia.
Yhteensä siis aktiivista piirrusteluaikaa n. 4 tuntia päivässä (jos jaksan olla piirustuspöydän ääressä, niin määrä on jopa 6-8 tuntia!). Tällä tahdilla näyttäisi, että viikottainen sivumäärä (valmiita sivuja siis) olisi 5-15 sivua (nyt on esim. menossa 5. sivu tälle viikolle).
Musiikkia kuuntelen useimmiten piirtäessäni. Välillä ei jaksa mennä vaihtaan tai kääntään levyä (radiota kuuntelen tosi harvoin) ja tuhraan hiljaisuudessa. Ja normaalisti tykkään ottaa pienen jaloitteluhetken lähes jokaisen piirretyn ruudun jälkeen.
Täytyy vielä sanoa, että mulla ei paljoa nopeus vaikuta jälkeen paljoakaan (paitsi yksityiskohtien paljoudella), eli se on yhtä huonoa/hyvää piirsin sitä tunnin tai viikon.