Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.  (Luettu 943967 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

jussi mäkinen

• Jäsen
  • Kvaak!
Vs: Sarjakuvien arvo? Kysy täällä.
« Vastaus #2130 : 01.11.2011 klo 19:06:07 »

Ja sori; jossain oli Tarzan jättikirja 4sta juttua. Mulla on liki priimakappale, jonka aion lähiaikoina myydä... Olisko 30 euroa, tai yli....Ainakaan huudon kautta en moisesta merkintää löytänyt; täällä oli siitä joskus, jossain, juttua.

Minuakin kiinnostaisi tuo Tarzan Jättikirja nelosen hinta. Itse ostin siistin kappaleen kirpparilta kahdeksalla eurolla ja tuplakappale lähtee johonkin.

Samoin minua kiinnostaa myös Mustanaamio Suuri sarjakirja (1973) -albumin arvo.

hdc

• Architectus urbis caelestis
  • Jäsen
« Vastaus #2131 : 01.11.2011 klo 20:06:54 »
15 euroa on käypä hinta.

...kah, yllättävän korkea, minä kun kuvittelin että jotain Minun Getsemanea lukuunottamatta 70-80-luvun suomalaisista ei juuri mistään makseta paria euroa enempää...

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #2132 : 02.11.2011 klo 15:35:40 »
Heh, voin mä ostaakin, mutta mä oon noista maksanut 1e/kpl. Toki noita myydään kalliimmallakin jossain, mutta ne oon jättänyt kyllä hyllyyn, kun aika kuraa noi on kuitenkin sisällöllisesti :D
No; taidan pitää itselläni. Roskaahan ne tosiaan ovat.
 Lohduttaudu sillä, että vain tuo numero 4 oli kohtuuhyvä. Ykkösellä on mulle pikku nostalgiaarvo.

BruceLee

• Uusi jäsen
« Vastaus #2133 : 04.11.2011 klo 17:05:00 »
Suomessa julkaistujen Spawn lehtien arvo?  ??? Olisi tarkoitus laittaa myyntiin.

hatinufer

• Jäsen
« Vastaus #2134 : 08.11.2011 klo 18:32:02 »
Sain myös satasen plus postit, kun myin omat Spawn-lehteni pois about kaksi vuotta sitten.
Mutta piti kysyä tuosta Prinssi Peloton-jutusta. Löysin näet vain kohtuuhyvän version ko. lehdestä, joka on jatkoa albumille, joka siis painettiin ekan kerran joskus 1955, ja jhosta mulla on vuoden 1971 painos.
Mutta: tämä 1962 vuoden (mv-)tapaus on lehtimallinen, eli toteutettu samalla tavalla kuin ne 1980-luvun värilliset Prinssi Rohkeat.
Eli millaisia uusintapainokset ovatkaan olleet? Olivatko ne Jalavan 1988-versiot lehtityylisiä, kuten oletan?

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #2135 : 08.11.2011 klo 23:26:17 »
Jalavan kirjat olivat tekstiä paljon sisältäviä romaanimaisia juttuja, kuvitusta siroteltu sivuille.

Timo

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #2136 : 09.11.2011 klo 21:11:51 »
Onko Otavan paksuilla Karvinen-läpysköillä (tiiliskivillä) sen kummempaa arvoa?
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #2137 : 09.11.2011 klo 21:29:59 »

niillä saa oven hyvin tuettua auki.

X-men

• Jäsen
« Vastaus #2138 : 09.11.2011 klo 21:33:42 »
niillä saa oven hyvin tuettua auki.

Paksuin taitaa olla turhan paksuhko tuohon tehtävään.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #2139 : 10.11.2011 klo 08:56:19 »

Ootko tosissasi?! ;-)

X-men

• Jäsen
« Vastaus #2140 : 10.11.2011 klo 22:28:20 »

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #2141 : 11.11.2011 klo 19:54:49 »
Laitoin just muutaman Sarjakuvalehden vuodelta -73 myyntiin huuto.nettiin femman kappale, näissä on Aaveajajaa (ach ja ja) ja Conania. Ei kai nämä mitään kysyttyjä ole mutta ei ole tullut vastaan ennen. Myöhempiä numeroita on tullut vastaan kirppareilla (sinne myöskin jääneet) ja niissä on ollut jotain englantilaista kuraa. Vaikuttaa aika linjattomalta julkaisulta
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #2142 : 11.11.2011 klo 20:06:28 »
Laitoin just muutaman Sarjakuvalehden vuodelta -73 myyntiin huuto.nettiin femman kappale, näissä on Aaveajajaa (ach ja ja) ja Conania. Ei kai nämä mitään kysyttyjä ole mutta ei ole tullut vastaan ennen. Myöhempiä numeroita on tullut vastaan kirppareilla (sinne myöskin jääneet) ja niissä on ollut jotain englantilaista kuraa. Vaikuttaa aika linjattomalta julkaisulta

Nimenomaan Aavejajaja- ja Conan-numerot ovat kyllä kohtalaisen kysyttyjä. Muut taas eivät.

Cabe

• Uusi jäsen
« Vastaus #2143 : 15.11.2011 klo 20:07:53 »
Sarjakuvia olisi tarkoitus vähentää ja olisin tarvinnut hieman apua hinnoitteluun... Tintin ensipainoksissa on mukana arvokkaampia (mm. tuo osa 1) mutta mitä niistä kannattaa pyytää jottei tule myyneeksi alihintaan muttei myöskään tarvitse odotella ostajaa seuraavaa vuotta tai kahta? Toiset painokset, Asterixit ja Lucky Luket tuskin ovat kovin arvokkaita mutta suuntaa antava hintahaitari olisi mukava saada niistäkin jottei tule kovin pahasti yli- eikä alihinnoiteltua. Olen toki katsellut mitä näistä mm. Kirja-messuilla pyydettiin, mutta haen lähinnä tuntumaa siihen millä hinnalla liikkuvat kohtuullisen ajan kuluessa :)

Kuntoarviot olen yrittänyt tehdä realistisesti ja kriittisesti, ja jokainen naarmu, kynämerkintä tai sivun taittuminen on noissa mainittu erikseen.

Tintin ensimmäiset painokset:
Seikkailu punaisella merellä 1970 (hyvä, selkämyksessä hieman kulumaa)
Lento 714 (tyydyttävä, liimaukset osittain pettäneet, muuten siisti)
Kultasaksinen rapu 1972 (tyydyttävä, selkämyksessä kulumaa ja takakannen kulma taittunut noin sentin matkalta)
Faaraon sikarit 1972 (hyvä, ensimmäisellä sivulla pieni lyijykynämerkintä ja selkämyksessä hieman kulumaa)
Sininen Lootus 1972 (hyvä, selkämyksessä pientä kulumaa)
Mustan kullan maa 1973 (hyvä, selkämyksessä kulumaa)
Castafioren korut 1974 (tyydyttävä, liimaukset osittain pettäneet, muuten erittäin siisti)
Päämääränä kuu 1975 (hyvä, etukulma taittunut parin sentin matkalta, muuten ei huomauttamista)
Tintti ja Picarot 1976 (erinomainen)
Kuningas Ottokarin valtikka 1977 (tyydyttävä, etukannen kulma taittunut parin sentin matkalta, takakannen kulma taittunut, muutamalla viimeisellä sivulla väritöntä nestetahraa eli ilmeisesti kaatunut vettä)

Tintin toiset painokset:
Tintti Tiibetissä 1974, 2. painos (tyydyttävä, itse sivut erinomaisessa kunnossa mutta selkämyksessä pari teippiä ja etukannessa kulumaa)
Mustan saaren salaisuus 1975, 2. painos (erinomainen)
Tuhatkaunon tapaus, 1975, 2. painos (tyydyttävä, etukannessa kulumaa ja takakannessa tahra, liimaukset ja sisäsivut hyvässä kunnossa)
Seitsemän kristallipalloa, painos ? (sivu jolla siis tiedot painoksesta ym. puuttuu, liimauksessa sanomista ja etukannessa kulumaa, itse sisäsivut hyvässä kunnossa)
Särkynyt korva 1985, 2. painos (hyvä kunto kaikin puolin)

Lucky Luket:

Daltonit etsivät aarretta, 1980, 1. painos (hyvä, ainoa huomauttamisen aihe takakannen kulma joka taittunut parin sentin matkalta)
Suuri Rodeo, 1989, 1. painos (hyvä)
Piikkilankoja preerialla, 1985, 3. painos (tyydyttävä, takakannessa hinta merkitty kynällä ja sopivassa valossa näkyviä painaumia kirjoittamisesta albumin päällä, muuten siisti)

Asterixit:
Asterix ja ennustaja, 1975, 1. painos (tyydyttävä, etukannen alakulma taittunut, muuten siisti)
Asterix Belgiassa, 1979, 1. painos (erinomainen)
Asterixin harharetket, 1982, 1. painos (hyvä)
Asterix lyö vetoa, 1993, 3. painos (hyvä)

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #2144 : 15.11.2011 klo 20:23:48 »
Tintin ensimmäiset painokset:
Seikkailu punaisella merellä 1970 (hyvä, selkämyksessä hieman kulumaa)

Tämä on se aarre. Useamman satasen saat. Huuto.nettiin vain tarkan kuvauksen kera.