Kirjoittaja Aihe: Helsingin kirjamessut 27.-30.10.2005  (Luettu 14052 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Re: Helsingin kirjamessut 27.-30.10.2005
« Vastaus #30 : 30.10.2005 klo 14:42:14 »
Messuilla käyty.

Hankintoja:
Johnny Hazard (Jalava)
Muutama Agentti X9
Jysäys, Vincent-kannella
Lauzier

Erityisesti mieltä lämmitti tuo Hazard. Vain 8 euroa ja sivuja on kuiteskin peräti  80.

On nääs ruvennut Frank Robbins  kiinnostamaan viime aikoina. Hienoa mustaa ja valkoista, eikä kuitenkaan mitään taidesoopaa  (oikeistolaista soopaa, kenties ;))

Olisin ostanut Timpan Helsinkirakkaustarinaepookkisarjakuvan, mutta eipä ollut vielä myynnissä (olisin saanut signeerauksenkin!)
Tullee kuulemma Jouluksi kauppoihin.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2005 klo 16:51:35 kirjoittanut tertsi »

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #31 : 30.10.2005 klo 16:36:59 »
Minäkin kävin kirjamessuilla ekaa kertaa elämässäni. Laukkuun mahtui kolmen SKS:n kustantaman opuksen lisäksi sarjispuolelta Christer Nuutisen Runopoika numero yksi ja Mika Lietzenin Lohikäärmeen varvas. Ai niin ja ilmainen Jysäys.

Antikvariaattiosastolla olisi ollut vaikka mitä kivaa, mutta piti rahavaroja hieman säännöstellä. Ostamatta jäi muun muassa 1940-luvulta peräisin ollut luonnontieteen kirja, jossa puhuttiin kenkuruista ja piisoneista. Alastalon salissa oli myös haaveena, mutta kaikki kappaleet kuulemma menevät heti, kun tulevat myyntiin, ja ainoa poitsufrendin löytämä kappale olisi maksanut 45 euroa. :'(

Tuttuja näkyi ja sarjislauantain esityksiäkin tuli kuunneltua (näin vahingossa jopa puolet mangapaneelista, kun tulin liian aikaisin paikalle kuuntelemaan pienkustantamopaneelia...). Varmaan kaikkea muutakin kivaa olisi ollut, mutta ei silleen jaksanut kuitenkaan paneutua ohjelmiin. Ensi vuonna tietää varata enemmän aikaa ja toivottavasti enemmän rahaakin.

Leo

• Jäsen
« Vastaus #32 : 30.10.2005 klo 17:15:12 »
Mukaan tarttunutta:
Uutta
- Jysäys! 1/05 ja 2/05 varastoon, jotta niitä voi myydä joskus 20 vuoden päästä.
- 4 kpl uusinta Jysäystä Van Gogh -kannella (en minä niitä niin montaa pyytänyt, ehen)
- Kukkakauppiaan onennpäivä
- Nemi
- Kupla tai tuutti
- AT 4: Painajainen paratiisitiellä
- Keräilylehtien hintaopas 2003-2004 (eli "uutta")
Divarista
- Ruotsalaiset tulitikut
- Muutamia 70-luvun Aku Ankkoja ja kaksi Joulumantelia
- B. Virtanen 6
- Asterix gallialainen 1.p. (täydensi kokoelman)

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
« Vastaus #33 : 30.10.2005 klo 18:32:10 »
Kyllä ny tympii. Matkustin kolme tuntia olemaan tunnin kirjamessuilla enkä edes hoksannu saada Jysäystä mistään muusta puhumattakaan. Maalaista salpasi.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #34 : 30.10.2005 klo 20:03:53 »
Sain Kampintorin divarin kavereilta ilmaislipun niin pitihän se käyttää. Olin päättänyt etten tee heräteostoksia joten mukaan tarttui vain toi maalari-Jysäys, Pixy ja FC Palloseura 3 (yleensä en ole kova omistuskirjoitusten perään mutta tästä olen aika ylpeä, Pauli Kallio toivottaa loistavia pelikausia). Noi teki kympin, Christer Nuutisen albumi ja Laikku tulee ostettua varmasti mutta saivat vielä jäädä. Harmittaa kun en ostanut sitä Timpan Rooma-kirjaa, kahdeksalla erkillä se olisi ollut loistokauppa. Se Bang-koju oli tosi sympaattinen, ei mitään päällekäyvää myyntimeininkiä mitä sitäkin oli tarjolla vaan leppoisa meininki.

Erityisesti mieltä lämmitti tuo Hazard. Vain 8 euroa ja sivuja on kuiteskin peräti  80.

On nääs ruvennut Frank Robbins  kiinnostamaan viime aikoina. Hienoa mustaa ja valkoista, eikä kuitenkaan mitään taidesoopaa  (oikeistolaista soopaa, kenties ;))

(tää on off-topic, anteeksi, me törmättiin tuolla)
Mulle Hazard on  iso guilty pleasure, se ilmestyi Keskisuomalaisessa josta luin sen aina pienenä landella. Ihan loistava, Robbinsin piirros näyttää niin vaivattomalta ettei sen  taitoja tajua jos ei katso tarkemmin. Mua ei vieläkään kiusaa niissä se kommaripelko, se on niin överiä että se on hupaisaa ja toihan oli ajan henki. Mutta tosta albumista mä en ikinä perustanut, musta ne oli huonosti valittuja ne sarjat. Ehkä   poliittinen korrektius oli syynä että noi on vähän pliisuja, parhaita on juuri ne jossa bolsevikit ja kiinalaiset saa kyytiä ja vapaa maailma on  vielä vapaampi
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

tertsi

• Vieras
« Vastaus #35 : 30.10.2005 klo 20:15:23 »
.Mutta tosta albumista mä en ikinä perustanut, musta ne oli huonosti valittuja ne sarjat. Ehkä   poliittinen korrektius oli syynä että noi on vähän pliisuja, parhaita on juuri ne jossa bolsevikit ja kiinalaiset saa kyytiä ja vapaa maailma on  vielä vapaampi
Voipi olla, että juuri kyseisen albumin tarinoiden kehnous on syynä siihen, että en ole sitä aikoinani ostanut. Mutta en muista enää. Illalla, kun pääsen himaan, pitää lukaista albumi heti tuoreeltaan. Ostin myös muutaman Agentti X9:n jossa Johnny Hazard seikkailee.

Jos joku julkaisisi suomeksi J. Hazardia (silpomatta strippejä), todennäköisesti ostaisin.
Olen jo joitakin aikoja harkinnut ostaa Hazard-sarjiksia amerikan kielellä esim. ebaylta.

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #36 : 30.10.2005 klo 20:18:41 »
Eli meitä olisi kaksi varmaa ostajaa. Two fans can't be wrong
"This country sucks. It's all about the nature and who the fuck cares about the nature".

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #37 : 30.10.2005 klo 20:25:54 »
Ai niin ja ilmainen Jysäys.

Jysäystä tarjottiin minulle kysymällä "joko sinulla on tämä" ja minä sanoin automaattisesti että "joo, johan se postissa tuli". Mutta tämä olikin siis eri juttu. Eli onko siinä muutakin erilaista kuin kannet?

Leo

• Jäsen
« Vastaus #38 : 30.10.2005 klo 20:45:46 »
Eli onko siinä muutakin erilaista kuin kannet?
Eipä taida. Jos Jyrkiä rupee keräilijänä harmittamaan erilaisen Jysäyksen puuttuminen, etkä muualtakaan saa niin voisin pistää postiin, sillä kyllä noista neljästä yhden voi aina pistää kiertoon. Vaan miten on?

Antti Vainio

• Karpaattien nero
  • Jäsen
« Vastaus #39 : 30.10.2005 klo 22:43:34 »
Mä otin itselleni vain yhden kun se kahmiminen olisi näyttänyt nololta enkä  mä sitä yhtäkään aio myydä. Kysykää onko Matti-Pekalla niitä jäljellä mutta ehkä se ei anna. Tajuton visio:sarjakuvakeräilijät huomaavat yhtäkkiä että kotona paikat repsottaa ja pitää mennä maalikauppaan jotta ei ole niin ruokottoman näköistä, vaimo on ymmällään. Kertakaikkiaan loistava mainosidea, remonttimiehet ja comic book guyt on kaksi ryhmää joilla on vähän leikkauspintaa

pertti jarla

• Jäsen
« Vastaus #40 : 30.10.2005 klo 23:07:57 »
Mä ostin näiden messujen yhteydessä - kiitos Jysäyksen - Blainin Maalarin ja merirosvon, ja olen siitä aivan tohkeissani. Sen lisäksi lähtemättömän vaikutuksen tekivät divareiden suomalaisten dekkarikirjojen nimet: "Pienet anoo-isot sanoo" ja "Kuolemanlotossa kuusi oikein".
Myötätunto ja huumori pois vakavasta asiasta!
-Huolestunut äiti

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #41 : 31.10.2005 klo 17:12:00 »
Pengele! Nyt minua jäi riivaamaan kun viivyttelin enkä ajoissa hankkinut "Mistä on pienet tytöt tehty" - julkaisua. Mistä sitä saabi nyt? Kiasman kaupasta? Akateemisesta? Fennicasta?

"Mun lakkiaiskuvat on otettu viikinkihautausmaalla!"
"Kato! Toi tossa on verta!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #42 : 31.10.2005 klo 23:07:01 »
Pengele! Nyt minua jäi riivaamaan kun viivyttelin enkä ajoissa hankkinut "Mistä on pienet tytöt tehty" - julkaisua. Mistä sitä saabi nyt? Kiasman kaupasta? Akateemisesta? Fennicasta?

"Mun lakkiaiskuvat on otettu viikinkihautausmaalla!"
"Kato! Toi tossa on verta!

HAA HAA HAA! Paavilla on SALAISUUS! Hannan sarjakuva edustaa parhautta! Oijoi. Kokeile ehkä kumminkin Hannalta suoraan, opus ilmestyi aika vasta ja painos on PIENI. hanna.arvela_miumau_muu.fi
Makupaloja muillekin: http://www.kiilto.net/arvela/
Pienenä vinkkinä: nää toimii parhaiten kun niitä on PALJON.
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

Nightmare

• Uusi jäsen
« Vastaus #43 : 02.11.2005 klo 19:51:14 »
Minua on huijattu!
Kun olin kuullut kavereiltani että Jysäys -lehtiä saa ilmaiseksi, juoksin paikalle ja kysyin saisinko ottaa yhden....mutta sitten....PYYSIVÄT MAKSUA!!!
tai sitten kysyin vain väärästä paikasta...
En sitten saanut sitä... :'(

Leo

• Jäsen
« Vastaus #44 : 02.11.2005 klo 21:24:06 »
Minua on huijattu!
Oliko pyytämässäsi Jysäyksessä tällainen kansi?