Kirjoittaja Aihe: Luonnokset  (Luettu 613298 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
  • I will find out who killed my bro.
Vs: Luonnokset
« Vastaus #2295 : 23.12.2010 klo 12:39:19 »
Minusta tuo Annin ilme on epäuskoisen huvittunut. Epäuskoisuus tulee suurista silmistä ja tuijottavasta katseesta, huvittuneisuus välittyy jotenkin suupielien kulmasta. Voisi kuvitella, että hän katselee, miten joku urpo nolaa itsensä. Kauhua, ahdistunutta tyrmistystä tai vihaa en pysty tuosta ilmeestä näkemään.

Mutta kai se on niin, että eri ihmiset näkevät samat piirrokset eri tavoilla.

Ei kai tässä voi muuta todeta kuin oho :) Vaikka kuvailitkin tarkasti, miten Annin ilme näyttää sinusta epäuskoisen huvittuneelta, en silti osaa itse katsoa sitä noin. Minusta ilme kuvastaa vain jäätynyttä tyrmistystä; sellaista hetkeä, jolloin koko maailma seisahtuu, kun kauhunsekainen yllättyneisyys häviää pois ja aivot alkavat hitaasti prosessoida tapahtunutta onnettomuutta.

Kun piirrän ilmeitä, meikäläisellä on aina sama ilme koko piirtämisprosessin aikana; eläydyn ilmeen kautta tunteeseen, minkä toivon välittyvän myös piirtämääni kuvaan. Koska piirrän ilmeet ja niihin liittyvät tunnetilat siten kuin itse reagoisin, on aika jännää, että näet Annin aivan toisin ;D ???

EDIT: Eikun jookun, katselin kuvaa tarkasti ja tavoitin tunnetilan, joka on lähempänä kuvailemaasi tunnetta. Minä käyttäisin siten samaa ilmettä sekä kauhistuneen että epäuskoisen tyrmistyksen ilmaisuun, joista jälkimmäinen soveltuisi myös jonkin übernolon tilanteen tarkkailuun. Huvittuneisuutta en silti kykene kuvassa näkemään, siihen minun kasvolihakseni reagoisivat eri tavoin (ts. suupielet taipuisivat selkeään hymynkareeseen).

Eri ihmiset todella näkevät kuvat eri tavoin.
« Viimeksi muokattu: 23.12.2010 klo 12:58:23 kirjoittanut Nina Jurvanen »
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

tjaa

• Vieras
« Vastaus #2296 : 23.12.2010 klo 18:06:26 »
Peitin Annin kuvasta suun. Pelkään katseen perusteella hahmo on paljon helpompi yhdistää kuvaamaasi jäätyneen tyrmistyneeseen tunnetilaan. Mutta Annin suu on todella asennossa, joka minun aivojeni mukaan on kääntymässä hymyyn.

Vaikka nuo hahmot taitavat seikkailla suhteellisen ahdistavassa tulevaisuudessa, niin minua kyllä kiinnostaisi lukea tuo tarina. Ehkä jonain päivänä...

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
« Vastaus #2297 : 23.12.2010 klo 18:27:11 »
Peitin Annin kuvasta suun. Pelkään katseen perusteella hahmo on paljon helpompi yhdistää kuvaamaasi jäätyneen tyrmistyneeseen tunnetilaan. Mutta Annin suu on todella asennossa, joka minun aivojeni mukaan on kääntymässä hymyyn.

Juu, niin vähän arvelinkin, että vika saattaa olla suussa. Meikäläisen oikea suupieli tosiaan nousee ylöspäin kuvitellessani tuota tunnetilaa, minkä Ann kohtaa tajutessaan olevansa täysin yksin - kyse on lievästä irvistyksestä. Täytyy oikeasti kiittää, että kerroit miten näet kuvan ilmeen. Täytyy vastaisuudessa miettiä tarkkaan hahmojen ilmeitä, että ne pysyisivät mahdollisimman yksiselitteisinä.

Vaikka nuo hahmot taitavat seikkailla suhteellisen ahdistavassa tulevaisuudessa, niin minua kyllä kiinnostaisi lukea tuo tarina. Ehkä jonain päivänä...

Muutama vuosi mennee vielä, ennen kuin saan aikaan valmista matskua. Ja juu, kyse on todellakin dystopiasta - maailmasta, joka etenee kohti vihoviimeistä sotaansa ja ihmisten valtakauden loppua...

EDIT: Sain kaverilta kivoja kirjoja joukkotuhoaseista (ydin- ja biologiset aseet), joten pian pitäisi olla paljon viisaampi niiden suhteen. Sen jälkeen olisi tutustuttava maailmanpolitiikkaan, että osaisin kertoa 3.ms puhkeamisen ja etenemisen mahdollisimman uskottavasti. Tuntuu siltä, että juonenkuljetuksen taustatyö on suurin urakka tässä projektissa.
« Viimeksi muokattu: 24.12.2010 klo 11:22:20 kirjoittanut Nina Jurvanen »
"Hiljaiset askeleet kaikuvat syvissä vesissä / Tunteja laskien kulkee hämärä varjoina / Pisarat pirstovat polkua maailman reunalta / Kuolevan auringon alla kaikki on kaunista" -Kertosäe Moonsorrown biisistä Pimeä, albumilta Verisäkeet

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Vastaus #2298 : 01.01.2011 klo 22:33:58 »
Ninalla on varsin hyvän näköinen piirustusjälki, noilla eväillä voisit tosiaan jo alkaa tekemäänkin albumiasi. Aiheena erittäin mielenkiintoisen oloinen.

Itse edelleen pyörin anticapitalismin tunnelmissa. Lisää vallankumouksellisia robotteja. Koodinimellä punainen enkeli toimiva tappaja, joka on alunperin valmistettu "rakkauden työkaluksi" rahakkaille asiakkaille, mutta joka on tietoisuutensa herättyä liittynyt koneiden vapautusrintamaan ja toimii Marsin ja neuvostoliiton siirtomaaplaneettoineen muodostaman neuvoston palkkalistoilla. Ei mitenkään erityisen tasainen luonne, sillä kuten kaikki koneiden vapautusrintamaan kuuluvat, hän haluaisi olla ihminen ja tula tunnustetuksi sellaisena. Vaikka hänellä on inhimillinen ulkokuori, hän tietää tuskallisen selvästi olevansa vain keinotekoinen kopio. Itsepetoksen tie on hänelle helpompi, ja siksi hän pyrkii uskottelemaan jopa itselleen olevansa ihminen. Valitettavasti hänen työhönsä kuuluu tuon korean ulkokuoren saattaminen vaaralle alttiiksi, ja mikäli näin käy, hän menettää täysin itsehillintänsä. Silloin tulee ruumiita.

Valtteri

• Jäsen
« Vastaus #2299 : 02.01.2011 klo 00:44:28 »
Täs yks reissu lojuin taas rekkalaivassa ja otin ja kuuntelin sängyssä maaten blade runnerin soundtrackin. Siinä oli se yks viihdytysreplikantti, joka oli vissiin marsin kaivoksilta karannut? Kuin raakaa menoa se ois, kun kaivosmiehet käyttäis jotain, joka näyttää naiselta, mutta ei oo ihminen?

JanneT

• Jäsen
« Vastaus #2300 : 02.01.2011 klo 11:32:22 »
Matkamies: kannattaa kiinnittää huomiota noihin mittasuhteisiin, etenkin kädet tuppaavat välillä jäämään lyhyiksi kuten tälläkin kyborgivampilla. Muuten ihan jees.
Kuvitukset       Sarjakuvat         Animaatiot       Käsikirjoitukset                 http://www.jannetoriseva.fi

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Vastaus #2301 : 02.01.2011 klo 11:41:32 »
Samaan kiinnittyi huomio kuin JanneT:llä.. käden ollessa suorassa sivulla sormenpäistä on vain kämmenen mittainen matka polveen.

matkamies

• taiteellinen maatalousmies
  • Jäsen
  • Ukon lapset
« Vastaus #2302 : 02.01.2011 klo 13:15:22 »
Joo huomioin samoja asioita skannauksen jälkeen. Lieneekö väsymyksestä johtuvaa, mutta hieroin noita mittasuhteita erittäin kauan ja sitten oikeastaan vain luovutin. Itselle tahtoo käydä aina niin että jollei kerralla saa hyvän näköistä ja toimivaa, niin sitten se ei onnistu vaikka tekisi uusiksi kuinka monta kertaa.

Nina Jurvanen

• Maailmantuskailija
  • Jäsen
« Vastaus #2303 : 02.01.2011 klo 16:27:46 »
Ninalla on varsin hyvän näköinen piirustusjälki, noilla eväillä voisit tosiaan jo alkaa tekemäänkin albumiasi. Aiheena erittäin mielenkiintoisen oloinen.

Kiitos :) Minun vain pitäisi ryhtyä harjoittelemaan myös taustojen piirtämistä, sillä etenkin kaupunkimaisemia en hallitse juuri lainkaan. Virtual Dreamistä tulee noin 10 albumin kokoinen sarja - juonenkeksintätyötä riittää vielä aika lailla. Olisi kiva saada mukaan jotain korkeamman tason päätöksiä, mutta todnäk joudun kertomaan kolmannen maailmansodan kehityskulun vain tavallisten ihmisten näkökulmasta, sillä maailmanpolitiikan ytimeen ei taida Maija Meikäläisellä (=minulla) olla kurkistamista...

Scifiprojektisi kuulostaa kiinnostavalta - androidi, joka tahtoo olla ihminen kuulostaa mainiolta. Minun projektissani on myös pari bottia, jotka heräävät tietoisuuteen, mutta nämä ovat lajissaan ainutlaatuisia. Täytyisi vain tietää, miksi näin on. Toisen näistä pelastaa eräs päähenkilö, mutta toisen on pelastettava itsensä ja pakoiltava Bioboticsin kiinniottajia. Tämän jälkimmäisen bottitytön kautta koetan kertoa jotain olennaista tiedostavan olennon kosmisesta yksinäisyydestä - sarjakuvani maailmassa on näet mahdollisuus vaihtaa kokemuksia/sukeltaa toisen ihmisen tietoisuuteen tekniikan keinoin, mutta vaikka tämä onkin mahdollista, on Xanea * aina yksin. Hänhän ei ole ihminen, vaikka samoista geeneistä (tosin muunnelluista) koostuukin.

* EDIT: V*tutus oli suuri, kun kuulin typerästä soturiprinsessa Xenasta, sillä nyt kaikki takuulla luulevat minun repineen nimensä tästä populaarikulttuurin hahmosta. En silti vaihda nimeä. Nimensä Xanea saa, kun kaupungin logistiikasta (ihmisiltä salassa tietoisena) vastuussa oleva AI päättää hänet Xaneaksi nimetä. Jos tämä AI ei olisi kiinnittänyt mitään huomiota häneen, ei bottitytöllä olisi ollut minkäänlaisia mahdollisuuksia paeta.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2011 klo 16:46:08 kirjoittanut Nina Jurvanen »

Drawer99

• Vieras
Vs: Re:Luonnokset
« Vastaus #2304 : 05.01.2011 klo 16:27:36 »
Jarmo --> oon samaa mieltä Hazartin kanssa, että toi  "dinosaurus-kuva" on ihan eri tasolla tuohon "kaljarekka-kuvaan" verrattuna (otin oikeuden omiin käsiini ja nimesin kuvasi ;) ).  Dino näyttää itse asiassa erittäin hyvältä. Minkälaisesta tarinasta on kyse? Tuota rekkakuvaa vaivaa mielestäni tosiaan jonkinlainen viimeistelemättömyyden ja "vasemmalla kädellä " tehdyn tunne, jos tällainen kommentti sallitaan. Sanoit, että "Kun ensimmäisessä ruudussa on jo maisema, en viitsi siihen suuremmin muissa ruuduissa palata. Oletan, että lukija tajuaa pienestäkin vihjeestä, mitä siellä on".  Epäilemättä tajuaakin, mutta mielestäni viimeistellyt taustat tuovat juuri sellaista viimeistelyn ja huolellisuuden makua, että lukija huomaa piirtäjän viitsineen paneutua tehtäväänsä. Eri asia tietysti on, jos on kyse pelkästä karikatyyristä tms., jossa huomio kiinnittyy pelkästään kuvassa olevaan ihmiseen eikä taustalla niin ole väliä. Toisaalta, eihän jossakin Karvisen tyylisessä tusinahuumorisarjakuvassa juuri taustoja ole, mutta … Äsh, toivottavasti saat tästä houreisesta tekstistä jotakin ajatusta esille :)

Holle -- > olisi kiva nähdä sulta jotain vähän pidemmällekin luonnosteltua! Tyrnävän verikoirien piirrosjälki on miellyttänyt minua, ja olisi mielenkiintoista nähdä, miten jokin strippisi syntyy! Joten valaise meitä!

Ruodittuani nyt muita laitan myös jonkin oman luonnokseni raadeltavaksi, kunhan pääsen viikonloppuna skannerin äärelle. Sillä välin: laittakaa lisää luonnoksianne näytille!

Hannan kanssa olen kyllä samaa mieltä, että on kyllä turhan sutaistu tekele

Juho

• Tadaa
  • Jäsen
  • Hän, joka yrittää osata piirtää.
« Vastaus #2305 : 05.01.2011 klo 18:38:31 »
Pitäisi taas piirtämistä aloitella, ja tuommoisen sankarin väkersin. Haba on ehkä vähän omituinen, mutta noita muskeleita on harvemmin tullut piirrettyä.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2011 klo 18:41:26 kirjoittanut Juho »

Jyrki Vainio

• Mielikuvittelija
  • Jäsen
  • Kvaak!
« Vastaus #2306 : 06.01.2011 klo 03:34:21 »

Laitoin nyt galleriaan näiden kuvien valmiit versiot: kallioleikkaus, nalle ja lynkkausjoukko.
Valmiita kuvia voi kommentoida vaikka omassa ketjussani.

Olin aikeissa laittaa tänne lyijykynäpiirroksen projektista, jota parhaillaan teen, kun huomasin, että en koskaan tainnut näyttää valmiita versioita niistä lyikkäri-ruuduista, joita viimeksi olen tänne laittanut - lähes vuosi sitten.

Mutta korjataan se nyt sitten tässä:

Ja sitten näihin, mitä olen tekemässä nyt. (Koska ovat tilaustöitä, olen taas pyyhkinyt näistä puhekuplat). Tämä ensimmäinen saattaa itse asiassa jopa parantua siitä - kyseessä on itse asiassa aika hölmö vitsi, pelkkä simppeli sanaleikki. Mutta jotenkin kuva-aiheeltaan ja hengeltään tässä kuvassa ollaan jotenkin sellaisen touhun äärellä, joka itselleni on kaikkein mieleisintä...

Toisekseen, olen näissä kuvissa nyt kokeillut siirtyä aiempaa isompaan kokoon: teen näitä aakolmosille aanelosten sijaan. Se on tarjonnut tilaisuuden (ja oikeastaan pakonkin) ruveta tekemään taustoja suuremmassa mittakaavassa kuin aikaisemmin. Siitä näytteeksi tämä. Tähän tulee vielä värit (ja niiden osana tuohon nyt tyhjänä olevaan kallioleikkaukseen tulee lisää tavaraa). Don Rosa, täältä tullaan...? Voi voi, niin kuin piirtämiseni ei vielä tähän asti olisi ollut tarpeeksi maanista ja aikaa vievää...

Juho

• Tadaa
  • Jäsen
« Vastaus #2307 : 08.01.2011 klo 11:40:03 »
Hei, sanokaas onnistuuko sarjakuva tuommoisilla pelkistetyillä lärveillä kun aidonnäköisiä en osaa piirtää.. Ja niin, tiedän itte jo että ylempi pitää asetta väärin, käsissä ongelmia molemmilla ukkeleilla sekä alemmalla taitaa olla pää vähän paikoiltaan. 
Alemmalla en halunnu/jaksanu enää tuohon pyssyyn panostaa niin se on mikä on.
« Viimeksi muokattu: 08.01.2011 klo 11:41:59 kirjoittanut Juho »

Anssi Rauhala

• Jäsen
  • Aces High!
« Vastaus #2308 : 08.01.2011 klo 11:53:35 »
Hei, sanokaas onnistuuko sarjakuva tuommoisilla pelkistetyillä lärveillä kun aidonnäköisiä en osaa piirtää..

Onnistuu, jos käsikirjoitus on ylivertaisen upea. Satsaa siis kirjoittamiseen, jos et jaksa tai viitsi piirtää. Työtunteja siinäkin palaa riittämiin.
"The ukulele army grows larger and larger, and soon we will dominate all media. Then you will all pay." (Jonathan Coulton)
http://anssirauhala.blogspot.com/

Juho

• Tadaa
  • Jäsen
« Vastaus #2309 : 08.01.2011 klo 11:57:24 »
Onnistuu, jos käsikirjoitus on ylivertaisen upea. Satsaa siis kirjoittamiseen, jos et jaksa tai viitsi piirtää.

Arghh, käsikirjoituksen kanssa juuri onkin ongelmia.