Sian töitä on tullut ennenkin kehuttua. Ihailen tuota rennonoloista ja luonnosmaista jälkeäsi, ja jotenkin erittäin inhimillisiä hahmojasi. Edelleenkin odotan että joskus saisi nähdä albumin tai edes jonkin julkaisun sinulta.
Tämä kuva vaatinee selittelyjä. Joskus syksyllä tuli kerran keskusteltua maapallon menneisyydestä, kuinka vähän oikeastaan tiedämmekään menneistä asioista ja kuinka esim. viimeisen kymmenentuhannenkin vuoden ajalta joudutaan pitkälti turvaamaan olettamuksiin. Itse kun olen niin vilkas mielikuvitukseltani, kuvittelen usein menneisyyden olevan täynnä kulttuureja, jotka syystä tai toisesta ovat pyyhkiytyneet olemattomiin. Myyttejä atlantiksesta, Mu-mantereesta ja vedenpaisumuksesta olen aina lueskellut mielenkiinnolla. Keskustelukumppanini oli ajatellut samaa ja häntä kiehtoi ajatus teknisesti korkeasta sivilisaatiosta, jossa ei olisi lainkaan elektroniikkaa tai vastaavia. Koneita olisi, valtavikin sellaisia, mutta kaikki ovat mekaanisia , jättimäiset hammasrattaat pyörittelisivät niitä. Itseä kun tuo steampunk kiehtoo kanssa vähän, niin aloin sitten miettimään millaista sellainen sivilisaatio voisi olla.
Raamattuhan puhuu muinaisajan sankareista, jättiläisistä... No tässäpä sellainen.