Kirjoittaja Aihe: Töherrystöitä Suomessa?  (Luettu 17328 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

valyrayta

• Jäsen
Re: Töherrystöitä Suomessa?
« Vastaus #30 : 16.09.2005 klo 23:10:32 »
off topic; mistä muuten johtuu etteivät koirat koskaan oksenna helppopesuisille pinnoille kuten esm lattialle, vaan mieluiten matolle, sohvaan jne... ?

kai se on se luonnonläheisyys mikä heitä viehättää. pehmeät pinnat muistuttavat ruohikosta, lumesta, sammalpeitteisestä kalliosta... eiväthän ne kakikaan esim. asfaltille. ainakaan minun tuntemani hauvat eivät.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2005 klo 23:12:38 kirjoittanut valyrayta »

annuli

• Vieras
« Vastaus #31 : 25.01.2006 klo 16:34:27 »
TAIK:iin kandin 180 opintopisteen perustutkintoon tarvitaan pääsyvaatimuksissa joko ylioppilaspaperit, 3vuotinen ammattitutkinto tai ammattikorkeakoulun alempi/ylempi tutkinto. kahdella viimeksi mainitulla tulisi olla lisäksi joitain muitakin liitteitä, koska alla on jo yksi amk tutkinto. että näin.

Qrpitza

• Vieras
« Vastaus #32 : 27.01.2006 klo 07:50:30 »
Miten voisin lähettää sen portfolion hienonvaraisesti mainostoimistoille, ettei niille tulee sellaista kuvaa, että mä tyrkytän sitä niille. Ja miten mä voisin kirjoittaa tän viestin hienonvaraisesti ettei teille tulee sellaista kuvaa minusta, että olen tyhmä, vaikka olenkin sellainen.

Ja muutenkin mikään mainostoimisto ei huolis mun töitä, mun mielestä.  :'(

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #33 : 27.01.2006 klo 08:55:10 »
Miten voisin lähettää sen portfolion hienonvaraisesti mainostoimistoille, ettei niille tulee sellaista kuvaa, että mä tyrkytän sitä niille. Ja miten mä voisin kirjoittaa tän viestin hienonvaraisesti ettei teille tulee sellaista kuvaa minusta, että olen tyhmä, vaikka olenkin sellainen.

Tottakai täytyy ”tyrkyttää” töitään mainostoimistoille!!! Ja usko pois, eivät he ole kiinnostuneita älykkyysosamäärästäsi, vaan kyvystäsi piirtää ja luotettavuudestasi toimittaa mitä olet luvannut  ;)
Itse käytän seuraavanlaista taktiikkaa (joka toimii varsin hyvin):
Otan selville haluamani mainostoimiston Art Directoreitten (ja mahdollisen Creative Directorin) sekä graafikkojen nimet, laitan heille sähköpostia, jossa kerron lyhyesti itsestäni (koulutus, mitä ohjelmia käytän, mainitsen muutamia asiakkaitani), ja laitan mukaan pari kuvitusta sekä linkit kotisivuilleni Lopuksi totean, että tulen mielelläni kahville näyttämään portfolioni, jos ovat kiinnostuneita. Toimii lähes aina. Olen saanut tällä periaatteella töitä myös ulkomaisilta asiakkailta, joita en ole koskaan tavannut IRL (ei tosin tule niitä pullakahveja) :D

Ja lopuksi pikku vinkki; jos olet monipuolinen (taidat runsaasti eri tyylejä) kokoa eri portfoliot eri tyyleille, ja näytä vain ne korkeintaan kaksi tyyliä joista luulet asiakkaan olevan kiinnostunut, asiakkaalla menee vain pää pyörälle jos on liikaa erilaista kamaa. Kesti aikaa ennekuin ymmärsin tämän (ei juuri tullut toimeksiantojakaan), mutta nyt on duunia enemmän kuin jaksaisi tehdä. Sori että toistan aikaisempaa viestiäni, mutta tätä ei voi painottaa liikaa...

Onnea matkaan, ja muista että vaatimattomuus ei kaunista (en nyt tarkoita että pitäisi itseään kehua, mutta esm sinun tapauksessasi kyllä työsi ovat sitä luokkaa, että ne tekevät saman asian puolestasi). Alussa pitää olla sitkeä, keikkoja ei useinkaan tule heti paikalla, ja alku on aina hankalinta.

Ai niin, vielä yksi juttu; jos sinulla ei ole ”oikeita” töitä vaan ainoastaan luonnoksia, tee myös pari valmiiksi asti piirrettyä duunia, asiakas näkee mielellään että osaat myös tehdä ”valmiiksi asti” ja ”tuottaa”.

Heh, tuli pitkä vuodatus. Onnea vaan matkaan, ja pidä mielessäsi, että teet (lainaus itseltäni) ”törkeen hyvännäköistä jälkeä”!
« Viimeksi muokattu: 27.01.2006 klo 09:01:22 kirjoittanut rama »
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Qrpitza

• Vieras
« Vastaus #34 : 27.01.2006 klo 09:17:44 »
Iso kiitos sinulle, rama!

Nyt olen astetta viisampi.
Rupeen nyt töitä väsämään portfolioon (ja pullakahveilla mennään) :)

rama

• Jäsen
« Vastaus #35 : 27.01.2006 klo 09:21:02 »
Iso kiitos sinulle, rama!

Nyt olen astetta viisampi.
Rupeen nyt töitä väsämään portfolioon (ja pullakahveilla mennään) :)

Jees, ja muista ettet ryystä kauheesti, etkä uita pullaa kahvissa  ;)
      Errol Flynn

Jho

• Jäsen
« Vastaus #36 : 30.01.2006 klo 23:18:43 »
Juu, kiitos Rama. Ehkä mullakin joku päivä riittää itseluottamusta lähettää töitäni jonnekkin, tai jopa lähteä niitä näyttämään. Pidän tuommoisia "haastattelu" tilanteita kovasti vahvana puolenani (olen niin pirun mukava).
Sanasi siis rohkaisivat, vaikka eivät minulle olleetkaan kohdistettu.
Tak.

rama

• Jäsen
« Vastaus #37 : 30.01.2006 klo 23:21:30 »
Sanasi siis rohkaisivat, vaikka eivät minulle olleetkaan kohdistettu.
Tak.

Heja, heja!!!
      Errol Flynn