Tältä mahtaa muijasta tuntua, kun kuvitteli olevansa hyvä matikassa ja meni 10 vuoden jälkeen sosiaalialalta opiskelemaan geomaanmittausta.....
Kauan oon tässä pelissä ollu mutta nyt tuntuu että on pää pyörällä.... Nää termit

Kun mulle tussi on ollu aina korkilla suljettava huopakynä, ne Micronin kaltaiset (olisivatko nyt kuitukärkiä?) myös. Mutta kun selailen näitä taidetavara-nettikauppojen valikoimaa niin vastaan ko. hakusanalla tulee myös pulloissa olevaa mustetta.
Termin "tushi" olen jossain kuullut ja kuvittelin sen tarkoittavan musteeseen kastettavaa kynää ja sen mustetta.
Mutta ilmeisesti se on yleisnimitys musteelle, oli se sitten kynässä, kynään vaihdettavassa patruunassa tai pullossa?
Täytekynän kuvittelin olevan sateenvarjo-termi kaikille kynille joita voidaan jälkikäteen täyttää, olipa siinä hupakärki, ballpoint tai terä. Mutta johan alkoi Temperan webbikaupastakin löytymään oikeanlaisia kyniä kun tuota hakusanaa käytti.
Tuntuu kun olisin avannut Pandoran boxin
Mutta nyt tää rupes kiinnostamaan vieläkin enemmän - takaisin ei ole paluuta

Onko tuolla Fountain Penillä samanlaista piirtää kun tuolla dipattavalla kynällä?
Toi Brushpen kun on hyvä, mutta suunnanvaihdokset kaarevia muotoja piirrettäessä (esim. pää) tuottaa helposti jo liian paksua viivaa. Ja jos pysähtyy, nostaa kynän paperilta, kääntää paperia ja jatkaa piirtämistä, niin viiva onkin sitten taas eri-paksuista ja se näyttää hölmöltä (näin pysty moilla Microneilla tekemään, kun viiva oli aina samanpaksuista).