Kiitos kommenteista! .. Näköjään huomioitte mitä itse en niinkään selvästi. Joo, vanha kuva ja hahmon piti ollakin tosi simppeli (cartoony?) mutta aina kun muuta vimpainta ja värkkiä piirtelen mukaan, niistä tulee liika yksityiskohtaisia .. pidän mielessä.
Tuota noin yleisesti, vaatteista voi jorista kuinka paljon tahansa .. Pari huomiota, ja tässä käytän nyt
Arskan kuvaa sitten esimerkkinä. Muuten hieno tyyliltään, selvä ja mukavan miedot värit. Pidän tyylistäsi ja sivustolla oli paljon hienoa kamaa, siististi toteutettu myös!
Mutta mulla pistää noi kaulahuivit ja otsaliina silmään. Pää ja kaulahan on jossain mielen soikeata tai pyöreätä muotoa. Kannattaa tutkia kuinka hatut, liinat ja muut vaatekappaleet muotoilee eri ruumiinosia (1.). Tässä parit viivat kyseisiin, yrittänen selventää .. ja laskostus (vaatteissa) harvemmin kai menee zik-zakkia tai ristiin (2. kaulus/kaulaliina). Ylä ja alakantin muoto pääliinassa (nuoli) kaiketi pitäisi olla aika suhteen samanlaila.
Tuukalla on hyvät värit kanssa ja hahmo ihan ok. Mutta takin hihoissa on outoa ´kuhmuraisuutta´
Hazartilla taasen on mielestäni toinen ilmiö, eräissä raajoissa on vähän ´nyöritetyn palvakinkun´ tuntoa (?) Lihaskuhmurat tai mitä ne on on hiukkasen liioiteltuja. Jos markeeraisit ne vain viivan eripaksuudella etkä, niinkö nyt, muodolla? Hiuksenhienot trimmaukset voi saada aikaan suuren eron.
Kokeiluna voi kaikenlaisiin pahvitötteröihin ja vastaaviin vedellä ympäriinsä viivoja tai liinoja ja rättejä kiini ja todeta kuinka ne soikeistuu/pyöristyy eri kulmista katsoen. Vaatteet (luulisin) kietoutuu raajojen ja ruumiin ympäri lähetulkoon saman periaatteen myötä. Kaikista parasta on jotkin oikean ryppyiset paidat, takit tai housut josta voi ottaa mallia.
-- j --
edit : sekavuuksia