Kiitos taas kommentoineille, kvaakkilaisille hatunnosto kun jaksatte aina kommentoida toisten töitä!
Minua sieppaa kuvassa lähinnä yksi asia ja se liittyy väritykseen (joka noin yleisesti on ok). Sinun pitäisi nimittäin valita joku valon lähde tai useampi ja sovittaa varjostusalueet sitten sen mukaan.
Myönnän kyllä etten ole tässä(kään) kuvassa kovin paljoa uhrannut ajatusta valon ja varjon vaihtelulle, vaikka se olisikin ensiarvoisen tärkeää. En ole juurikaan harjoitellut sitä, joten jälki on sen mukaista. Täytynee katsella kotona erilaisia esineitä ja tarkastella, miten erilainen valaistus niihin vaikuttaa. Ja sitten tehdä ulkona sama. Harjoitusta lisää siis.
Kuvassa on semmoinen lastenkirjan onnellinen loppu -tunnelma, mikä yksittäisessä kuvassa on hieman turhan karkkia eikä synnytä jännitettä.
...Se mikä mielestäni mättää on kuvan sommittelu. Hahmot on asetettu kuin näyttämölle taustakangasta vasten, ja tietynlainen jäsentymättömyys tuo mieleen lasten piirtämät kuvat, mitä vielä korostaa raskas ja suttuinen taivas.
Itse asiassa "onnellinen loppu" olikin tavoitteenani, mutta ymmärrän kyllä pointtisi liiallisesta "karkkimaisuudesta". Siitä huolimatta olen kyllä asiasta eri mieltä

Taivas ei tosiaankaan onnistunut toivotulla tavalla, en vain yksinkertaisesti saanut sinisestä sellaista tasaista pintaa, ja pilvet ovat ihan päälleliimatut. Hmm, mitä tarkalleen ottaen tarkoitat tuolla "tietynlaisella jäsentymättömyydellä"?
Mikäli tästä yksittäisen kuvan lisäksi sarjaa pyykkäät niin toivoisin jonkinmoista eroa perheen lapsiin, nyt ne tuppaavat sekottumaan toisiinsa, vaikka toista komistaakin rusetti.
Ainakin näillä näkymin tämä kuva jää ihan yksittäiseksi tapaukseksi Peltohiirien elämästä. Laitapa Leo muuten viime aikaisia töitäsi näytille! Et ole pitkään aikaan ilahduttanut meitä piirroksillasi

-------------------------------------
Freaky Miken kuvasta on jo kaikki sanottu, mutta ylistän silti taustaa. Kerrassaan upea vuoristo ja elävän näköiset dyynit! Syvyysvaikutelma toimii erinomaisesti. Sä olet selvästikin löytänyt oman juttusi ja tyylisi, joka on hyvin tunnistettava.