Author Topic: LUKITTU: Kynsintää ja raatelua  (Read 182900 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
Re: Kynsintää ja raatelua
« Reply #1140 on: 09.02.2005 klo 14:46:44 »
Vaikea uskoa, että ikää on vain 14 v...

Minäpäs en usko tuohon hetkeäkään.  ;D Kirjoitat ja piirrät liian hyvin ikäiseksesi. Itse opin 14-vuotiaana vasta kaivamaan nenää.

paviaanineiti

• Jäsen
« Reply #1141 on: 09.02.2005 klo 15:57:39 »
Minäpäs en usko tuohon hetkeäkään.  ;D Kirjoitat ja piirrät liian hyvin ikäiseksesi. Itse opin 14-vuotiaana vasta kaivamaan nenää.

Haha, tiedä sitten pitäisikö tuo ottaa kehuna vai yrityksenä napata kiinni valehtelusta, mutta 14 vuotta ja kaksi ja puoli kuukautta olen aika tasantarkkaan. Ja nenänkaivaminen on  yksi lempilajeistani, jos se lohduttaa.   :D 

Kookokselle: Metallia-jutut on ihan omia juttujani jota olen tarinana ja lyhyinä hajasarjakuvina työstänyt parin vuoden mitan, ja nyt ihan tässä lähimenneisyydessä aloin piirtämään kokopitkänä.. juttuna. Ruopii vielä kovin alussa, tosin (noin 20 sivua sketsassu ja 10 tussattu). Ja omakustannusta en kyllä varmaan lähde yrittämään kun en usko että kukaan siittä pahemmin kiinnostuisi, ja tuo myynti-kaupustelu-osto -kierre pysykööt lapsen elämästä poissa vielä pari vuotta. Mutta ei se kuitenkaan ihan pöytälaatikkoon kasaannu, vaan nettigalleriaani sitä olen tekemässä. Mutta oikein mukava kuulla että joku on kiinnostunut. <3

Nappari: Kiitos kauniista sanoista.  :) Vesivärien kanssa olen vielä aika vauva-asteella ja epävarma niihin liittyvistä fysiikan laeista, joten pidättäydyn mielummin tukevassa rajaavassa "apuviivassa" kun että jättäisin kuvan kokonaan vesivärien armoille.  Jepjep.

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Reply #1142 on: 09.02.2005 klo 16:54:28 »
14 vuotta ja kaksi ja puoli kuukautta olen aika tasantarkkaan. Ja nenänkaivaminen on  yksi lempilajeistani, jos se lohduttaa.   :D 

--- ripottelen tuhkaa pääni päälle---

Tässä täytyy nyt Hazart olla kyse siitä että tyttölapset kehittyy poikia nopeampaan, mutta että noin nopeasti.  :o Vielä kun opit varioimaan kasvoja ja neniä niin alkaa olla homma hanskassa ja hanskat kädessä.

Vesivärien kanssa olen vielä aika vauva-asteella ja epävarma niihin liittyvistä fysiikan laeista...

Krkrkhmbullshitkrhrhm, kummasti yskittää. Olisin tuossa kuvassa näkevinäni vesivärien käytössä jopa vivahteita Prattin tapaan käyttää hyvin märkää väriä ääriviivojen lisäksi.

-- taitelilijaegoni sovittelee hamppukrakaa kaulaan ---

Pitäisiköhän kvaakin miesosaston ryhdistäytyä, neitoset (ökpö, Kitty, paviaanineiti ja Hanna) vie meitä viilattuine ja lakattuine kynsineen kuin litran mittaa.

But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #1143 on: 09.02.2005 klo 17:14:02 »
Haha, tiedä sitten pitäisikö tuo ottaa kehuna vai yrityksenä napata kiinni valehtelusta, mutta 14 vuotta ja kaksi ja puoli kuukautta olen aika tasantarkkaan. Ja nenänkaivaminen on  yksi lempilajeistani, jos se lohduttaa.   :D 

Ota kehuna. Pakko kait se on uskoa, kun sanot. Tsemppiä!

8)

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Reply #1144 on: 09.02.2005 klo 18:18:52 »
-- taitelilijaegoni sovittelee hamppukrakaa kaulaan ---

Pitäisiköhän kvaakin miesosaston ryhdistäytyä, neitoset (ökpö, Kitty, paviaanineiti ja Hanna) vie meitä viilattuine ja lakattuine kynsineen kuin litran mittaa.

Lainaatko krakaasi sitten kun et enää tarvitse sitä?

Olen kuten joku voisi asian ilmaista, humautettu kakkosnelosella päähän.
Hanna: Sen verran kuin olen parodioimaasi sarjaa ohimennen nähnyt niin ovat varsin näköisiä, tosin kuten jo mainittiinkin, karikatyyreissä kannattaa vielä enemmän liioitella henkilön dominoivimpia piirteitä jotta yhdennäköisyys kasvaa entisestään. Hienoa tyylillesi ominaista jälkeä kuten tavallista. Hienoja yksityiskohtia.

Tero: Hieno jälkeä. Tästä on kaikki olennainen jo melkein sanottukin. Minua eivät niinkään häiritse nuo ruohot vaan tuon taustalla olevan tähtikuvion symmetria, joka ei ole ihan kohdallaan. Sitä olisi voinut hieman petrata. Muuten on erittäin tyylikäs kuva, etenkin tuon naisen mekon väritys on silmäkarkkia. Hienosti olet saanut nuo laskokset elämään.

paviaanineiti: Toivottavasti että tukehdu kehuihin, mutta itseäsipä saat siitä syyttää. Häkellyttävää jälkeä. Superlatiivit loppuvat kesken kun yritän miettiä mitä tuosta sanoisi.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Hanna

• Jäsen
« Reply #1145 on: 09.02.2005 klo 22:34:38 »
Kiitti kaikille kommentoineille taas kerran! Täytynee seuraavaksi kokeilla suurempaa originaalia, kun niin monet sitä ehdottivat. Kieltämättä siinä voisi keskittyä paremmin kasvonpiirteisiin ja niiden vääristelyyn.

Paviaanineidin työtä ei voi liikaa ylistää, on se vaan niin järjettömän kaunista jälkeä! Sä todellakin osaat maalata, mä vaan väritän mutta sulla on selvästi "maalauksellista silmää" ja taiteellisuutta mukana. Kadehdittavan upeaa :-[  Semmoinen pieni nipotus, että voisit käyttää seuraavaksi sellaista paperia joka ei kupruile ihan noin paljon.
---------------------------------------------------------

Täsoisvieltämmönenjuttumulta:

--> Titta & Tatu # 8: Pieniä iloja

Tarkkasilmäisimmät varmaan huomasivatkin, että Tytti on muuttunut Titaksi. Eräs kuvittaja/piirtäjä otti minuun yhteyttä ja kertoi, että hän loi jo vuonna 2003 Tatu ja Tytti -nimiset hahmot, jotka ovat esiintyneet myös julkisuudessa. Harmittava yhteensattuma! Minun hahmoni syntyivät vasta vuonna 2004, joten sovimme, että vaihdan jommankumman nimen. Tatun nimestä en halunnut luopua, joten Tytistä tuli Titta. Sama tyyppi se kuitenkin edelleen on, ei hätää ;)

Klik klik --> Sarjisblogini

Hazart

• Jäsen
  • YARRRR!
« Reply #1146 on: 09.02.2005 klo 23:51:08 »
Hyväntuulinen sarjis Hanna. Kiva, että se ei loppunut perusvitsiin tai siihen, että mies olisikin sitten vilustunut. Jos jotain pitäisi kehittää, niin tekstausta. Välillä on vaikea saada selvää, mitä olet kirjoittanut. Varsikin jos teksti menee kuplan/ruudun päälle. Kyllä näitä sun sarjiksia ihan mielellään aina lukee.

8)

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #1147 on: 10.02.2005 klo 01:08:19 »
Hanna: Noi sun sarjakuva on ilahduttavan lämminhenkisiä :) Toteutus on varmaa ja tyylikästä. Värien käyttö on selvästi parantunut ja sivellintyöskentely on entistä varmempaa.
Emmiä enää osaa kritisoida rakentavasti  :-\ Oletko tarjonnut Tittaa&Tatua mihinkään lehteen?

Lainaatko krakaasi sitten kun et enää tarvitse sitä?

Omani roikku jo onnellisen tietämättömänä kaulakiikussa. Tuskin herää vähään aikaan.

Hitto soikoon... Enpä ole tullut ennen ajatelleeksi  :o

Nonniin, äijät: Asento! Vatsa sisään, kaksitoista sivua anatomiaharjoituksia, kahdeksan sivua perspektiivitreeniä ja kolme sivua mallistapiirtämistä. Aikaa kaksi tuntia. MARS!!!
;D

Tässä olisi omaa materiaalia. Väsäsin tämän koulurakennuksen satavuotisjuhlalehteä varten. Kyseessä on kertomus (koko koulun tiedossa olevasta) välikohtauksesta, jonka yhteydessä kattolevy tipahti päähäni poistuessani ruokalasta. Ei näin käy muille ;D

Onnettomuus

Varjostukset, taustan sävytykset sun muut puuttuvat vielä. Ei siis valmis.
Päivittelen kun saan jatkettua :)
« Last Edit: 10.02.2005 klo 01:19:34 by Tuukka »
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

jokela

• sörsselsson
  • Jäsen
  • .. I'm a devil in disguise ..
« Reply #1148 on: 10.02.2005 klo 02:08:02 »
Kirjoitintossaäskenpitkänrimpsunmuttaen hoksannuttaasvarmuuskopioidatarpeeksius ein .. nyttääpaskaverkkihajositaasenatomeiksij a emmää jaksa enää .. uusiksi ..

nuQn

-- j --
He may look like an idiot and talk like an idiot but don't let that fool you. He really is an idiot.

Hanna

• Jäsen
« Reply #1149 on: 11.02.2005 klo 12:21:26 »
Jos jotain pitäisi kehittää, niin tekstausta. Välillä on vaikea saada selvää, mitä olet kirjoittanut.

Tämä on mun perusongelma, ihme ettei siitä ole aiemmin tullut pahemmin sanomista. Olen kyllä tiedostanut asian ja koettanut tehdä sille jotakin, mutta ilmeisen epäonnistunein seurauksin. Varmasti tuo A4-originaalikoko on osasyynä, pitää koettaa saada tekstit mahtumaan melko pieneen tilaan. Originaalikokoa en kuitenkaan aio näissä sarjakuvissa muuttaa (ainakaan näillä näkymin), joten täytyy keksiä joku muu keino, esim. ohuempi kynä tms. Mitä suosittelisit? En haluaisi tekstata koneella. Sinänsä muuten outoa tämä tekstauksen puuroutuminen, kun mulla on muuten omasta mielestäni erittäin selvä käsiala, mutta sitten kun pitäisi raapustaa puhekuplien sisään, siihen tulee jotakin ylimääräistä puserrusta ja jännitystä  eikä lopputulos ole hyvä...

Oletko tarjonnut Tittaa&Tatua mihinkään lehteen?

En toistaiseksi. Tarkoituksena kyllä on, en vain oikein tiedä että mikä olisi sopiva kohde ja mahdollisesti sarjiksistani kiinnostunut taho.

Tuukalla on taas perusvarmaa tuukkatyyliä, tosin värit tuovat juttuun mukavaa piristystä. En ole tainnut aiemmin nähdäkään sulta mitään värillistä (siis valmiita juttuja, joku luonnos sulla kyllä kerran oli). Tosiaan jotain varjoja tai lisäsävyjä juttu vielä kaipaisi, mutta sehän ei ollutkaan vielä valmis. Loistava ilme keskimmäisessä ruudussa! Tuukka-parka, sattuiko pahasti? ;) Kattolevyssä voisi olla vielä muutama vauhtiviiva, putoava liike tulisi ehkä paremmin esille.

Klik klik --> Sarjisblogini

tertsi

• Guest
« Reply #1150 on: 11.02.2005 klo 12:56:13 »
Oikein hyviä yksittäisiä kuvia!
Mutta kuvakerronta ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla.

Tässä ohessa mun ehdotukseni. Huomaa millä korkeudella henkilön pää on eri ruuduissa. Samaten se että Klonk-actionruudussa henkilö on kuvattu eri suunnasta kuin edeletävässä ruudussa (=enemmän ärsykettä lukijan silmälle).

Viimeisen ruudun kärsivä asento on sulla todella hyvä!
« Last Edit: 11.02.2005 klo 13:01:49 by tertsi »

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Reply #1151 on: 11.02.2005 klo 14:03:25 »
TUukan jutun pahin ongelma on juuri tuo kuvakerronta. Ilman ylimääräistä selitysosaa tuo olisi jäänyt mysteeriksi. Vauhtiviivat mukaan ja se kattolevy näkyviin vielä viimeiseen ruutuun siihen lattialle. Itse piirroksissa ei ole mitään vikaa.

Timo

tertsi

• Guest
« Reply #1152 on: 11.02.2005 klo 16:10:28 »
 ekassa ruudussa voisi näkyä kattopaneeleja ja ehkä muutakin miljöötä. silloin lukijalla olisi joku käsitys siitä, mitä ja mistä päähän tipahtaa.
kuten timo mainitsi paneelin on oltava vielä vikassa ruudussa.

kuvakerronta ei ole helppoa, mutta siihen on kedkityttävä, jos haluaa tehdä sarjakuvasta ymmärrettävän.

tsemiä
:D

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #1153 on: 11.02.2005 klo 16:35:45 »
Kiitosta kommenteista :) Kattopalki vois vielä lisätä siihen ekaan ruutuun ja ehkä jopa sen levyn sinne viimeiseen. Tertsille erikoiskiitosta noista sommitteluvinkeistä. Helposti unohtaa nuo pään korkeudet yms.

Ruutujaon ja kerronnnan suunnittelu oli aika tuskaista, kun en millään keksinyt miten kokonaisuudesta saisi toimivan. Kyllähän tuo kömpelyys on itselläkin tiedossa, mutta jouduin ikäänkuin työskentelemään annetuilla eväillä: formaattina oli nimenomaan strippi ja aihekin lykättiin mulle kysymättä  :-\
Ekassa ruudussa oli kyllä luonnosteltuina niitä kattopalkkeja, mutta jätin pois kun se perspektiivi oli niin helkkarin vaikea saada oikein  :-[ Tosiasiahan on, että omaan laiskuuteen tämäkin sortui kun en jaksanut kauempaa luonnostella. Noh, tästäkin stripistä tulee kuitenkin yhksi suoritettu kurssi  ;D

Ja ei sattunut :D Kyseessä oli oikeasti sellainen ihan ohut rei'itetty kattolevy. Ihmettelin vaan että mikä hitto mun takana kolisee.
« Last Edit: 11.02.2005 klo 16:55:18 by Tuukka »

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Reply #1154 on: 11.02.2005 klo 17:00:19 »
Tähänmalliin varmaan lisäilen sitä kattoa. Yritän sitten vielä saada ne poikkiviivat siihen jotenkuten loogisesti :P
« Last Edit: 11.02.2005 klo 17:03:33 by Tuukka »