Kirjoittaja Aihe: Mangan piirtäminen / tekniikka  (Luettu 40467 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Akza_91

• Uusi jäsen
Mangan piirtäminen / tekniikka
« : 26.06.2005 klo 15:09:43 »
Onko teillä tiedossa sivuja missä neuvotaan mangan piirtämistä?  Linkeistä olisin kiitollinen.

- Tarkensin hieman ketjun otsikkoa. -Reima
« Viimeksi muokattu: 17.10.2007 klo 22:09:29 kirjoittanut Reima Mäkinen »

Sailor moon

• Vieras
Re: Mangan piirtäminen
« Vastaus #1 : 26.06.2005 klo 15:14:58 »
hanki se manga piirtäjän opas, en haluaisi kehuu, mut osaan sitä nyt uskomattoman hyvin!!!!!!! :D  ;D  ;) :)

Sailor moon2

• Vieras
« Vastaus #2 : 26.06.2005 klo 15:18:55 »
sori1 huomasin just että toisessa keskustelussa on myös sailor moon niminen tyyppi, sori  :'(
« Viimeksi muokattu: 26.06.2005 klo 15:24:48 kirjoittanut Veli Loponen »

lasse

• Jäsen
« Vastaus #3 : 29.06.2005 klo 15:30:38 »
Onko teillä tiedossa sivuja missä neuvotaan mangan piirtämistä?  Linkeistä olisin kiitollinen.

http://www.stabilo.com/index_fl.php Tuolta pitäis löytyä jotain opetusta.

hukka

• Vieras
« Vastaus #4 : 30.06.2005 klo 11:55:34 »
no ainakin  se kos piirtelee  animee  niin nokka  on perävä päinen  ja  hiukset paksut :D   esim jos narutoo piirtää  nii

Lare

• Vieras
« Vastaus #5 : 10.08.2005 klo 10:09:29 »
How to draw manga -sarjan kotisivuilla (http://www.howtodrawmanga.com/tutorial.html) ois muutamia perustutoriaaleja.

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Vastaus #6 : 10.08.2005 klo 12:40:32 »
älä osta sangatsu mangan piirtäjän opasta. se ei tehoa.  >:( BUU!
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

meuhkaantuja

• Vieras
« Vastaus #7 : 10.08.2005 klo 14:35:12 »
älä osta sangatsu mangan piirtäjän opasta. se ei tehoa.  >:( BUU!

Mua se ainaski autto mutta ei niistä orjallisesti kannata totella esim piirrän erillaisia silmiä kuin siinä neuvotaan mutta on hyvä ollu suosittelen :D

Uroskana

• Vieras
« Vastaus #8 : 10.08.2005 klo 16:30:22 »
http://www.mangatutorials.net/ Tuoltakin on tahtonut löytyä... Tosin olen käynyt tuolla vain silloin kun se oli vielä mangatutorials.com joten en tiedä tarkemmin että mistä mitäkin löytää. Täytyypä seikkailla siellä itsekkin!  :D

rama

• Jäsen
  • ”Be a devil, not a crybaby!”
« Vastaus #9 : 10.08.2005 klo 17:47:26 »
Monet netiltä löytyvät piirrosoppaat ovat aika alkeellisia (ei sen puoleen, niin ovat toki monet kirja-asussa julkaistut tuotteetkin).

Mielestäni ”Så tecknar du Dragon Ball Z” (Bonnier Carlsen) on kuitenkin varsin hyvä opas! Siinä käsitellään paljon muutakin kuin suuria silmiä ja eri hiustyylejä, kuten kuvasommittelua, perspektiiviä, käden eri asentoja jne. Edes hinta ei säikäytä (n. 100 kr). Valitettavasti en tiedä onko sitä julkaistu myös suomeksi...

http://www.adlibris.se/shop/product.asp?isbn=9163842599
« Viimeksi muokattu: 10.08.2005 klo 17:49:41 kirjoittanut rama »
”My problem lies in reconciling my gross habits with my net income”                      
      Errol Flynn

https://oblivionhigh.wordpress.com

Ghaassas

• Vieras
« Vastaus #10 : 10.08.2005 klo 18:01:41 »
http://www.polykarbon.com/tutorials/
Tuolla on jonkin verran, laadusta en tiedä.

Yksi hyvä tapa on yrittää piirtää mallista/läpi. Yleensä jo ensimmäisellä kerralla oppii piirtämään perusasiat, kuten vaikkapa tässä tapauksessa silmät. Sitten pikku hiljaa lähdet tekemään muunnoksia, omia lisäyksiä ja vastaavaa piirroksiisi. Lopulta osaatkin sitten piirtää jo hyvin. Ainakin itselläni toiminut, ennen en osannut haarniskoja piirtää, kokeilin kerran piirtää mallista ja nyt sujuu loistavasti. Eli yrittämään vaan.

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
« Vastaus #11 : 14.08.2005 klo 11:01:57 »
sangatsu mangan piirtäjän oppaassa käsitellään vaan kuvallisesti piirtämistä, ei sarjakuvan tekoa. ja ottaen huomioon vielä sen että siinä mainostetaan että löydät oman tyylisi, se ei toimi. joko opit piirtämään surkeasti coopen mallilla tai petyt koska et osaakkaan piirtää. mutta en nyt sano että sen lukijat ovat surkeita. tämä oli vain oma mielipiteeni. älkää nostako kannetta minua vastaan jos loukkasin jotain. ehkä kannattaisi silti ostaa how to draw manga, all the basics.

Tuukka

• Vaivainen
  • Jäsen
  • Words of wisdom ->
« Vastaus #12 : 14.08.2005 klo 12:31:24 »
Tai ehkä kannattaisi ihan aluksi tunkea se manga takaisin **********, pistää pöydälle kipsipää tai valokuva ja opetella piirtämään ihan oikeasti. Sitten kun anatomiasta, varjostuksesta jne. on jotain hajua, voi tuo mangan piirtäminenkin luonnistua hieman kokonaisvaltaisemmin.

Ihan suoraansanoen: nuo piirustusoppaat opettavat piirtämään yhdenlaiset jännät kasvot yhdestä asennosta ja siihen se sitten jääkin.
<- Klikkaa, tsekkaa ja kommentoi :)

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #13 : 14.08.2005 klo 14:04:41 »
Tai ehkä kannattaisi ihan aluksi tunkea se manga takaisin **********, pistää pöydälle kipsipää tai valokuva ja opetella piirtämään ihan oikeasti. Sitten kun anatomiasta, varjostuksesta jne. on jotain hajua, voi tuo mangan piirtäminenkin luonnistua hieman kokonaisvaltaisemmin.

Tuon väitteen allekirjoitan täysin. Tästä aiheesta olen joskus aiemminkin maininnut mutta kerrataan. Itse valitettavasti tein aikoinani sen virheen, että lähdin apinoimaan tätä Japanissa vallalla olevaa tyylisuuntaa eli "mangatyyliä".
Sitten kun halusikin piirtää jotain ei-mangamaista, esim. realistisempaa tyyliä niin siitä ei tullut aluksi yhtään mitään. Yhdessä vaiheessa meinasi lähteä kiinnostus mangaan ja animeen kokonaan kun se pursusi jo korvista ulos. Uskokaa huviksenne, että ei ole lainkaan hyvä idea aloittaa piirtämisharrastusta mangaa imitoimalla. On huomattavasti helpompaa opetella ensin piirtämään realistisesti ja vasta sitten liioitellusti.
"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
« Vastaus #14 : 14.08.2005 klo 14:22:47 »
se on vaikeaa piirtää realistista jos on piirtänyt mangaa aiemmin. nyt kaduttaa kun piirsin mangaa silloin kerran. ihan pirusti. olen yrittänyt palata juurilleniottamalla mallia vanhoista spider-maneista ja x- meneista. manga takaisin japaniin ja kaikki länsimaiset sarjis piirtäjät: piirtäkää oikeaa sarjakuvaa ei mitään orjallista manga tyyliä.