Kirjoittaja Aihe: Katy Coopen Manga piirtäjän opas  (Luettu 75584 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
Re: Katy Coopen Manga piirtäjän opas
« Vastaus #45 : 01.07.2005 klo 18:27:08 »
Tarkoitin kirjaa nimeltä Even a monkey can draw manga.

Kappas demonii... Vaikuttaa hauskalta, vaikkei olekaan opas. Pitäisköhän hankkia.

Timo

keijoahlqvist

• Sarjakuvaneuvos
  • Jäsen
  • -
Re: Katy Coopen oma tyyli
« Vastaus #46 : 01.07.2005 klo 20:13:40 »
Katsokaa ja hämmästelkää tätä lahjakkuutta, joka on kaukana Manga-opuksen isosilmäisistä tukka-jumalista :D :D

Selatkaapa Galleriaa tuolta -> http://ktcoope.deviantart.com/

EDIT: Ja tsekatkaa taiteilijan kotisivut tuolta -> http://chaoslace.phormix.com/
Tulipa käydyksi. Ollakseen noin ahkera, Coope ei ole oppinut piirtämään. Katso vaikka kotisivun taustakuvan poikaa, asentoa ja vartalon mittasuhteita. Suorana seistessä jannun käsi yltää juuri ja juuri taskuun. Ei ole hyvä jos joku ottaa vielä häneltä mallia.

Arska

• Klabautermann
  • Jäsen
  • Smells like baked Alaska.
« Vastaus #47 : 04.07.2005 klo 04:30:16 »
En voi olla tuntematta sadistista iloa kun huomasin että hänen suosikkitilastonsa näytti keskimäärin huonommalta kuin minulla. mhpfft. <<;;
Mutta deviantartista löytyvät kuvat kyllä näyttävät paremmilta kuin ne mitä oppaassa on mutta se taitaakin olla 3 vuotta vanha kerta hän nyt 20-v. on...? Ja sen ikäiseltä kirjanjulkaisijalta voisi odottaa parempaa taidetta. : <

Tuli vaan mieleen että kuidas juuri kyseinen henkilö alunperin valittiin tällaisen oppaan tekijäksi? Joko olen sokea mutta ole löytänyt vastausta. ???
Near a tree by a river there's a hole in the ground
Where an old man of Aran goes around and around
And his mind is a beacon in the veil of the night
For a strange kind of fashion there's a wrong and a right

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #48 : 06.07.2005 klo 00:22:14 »
Kai se on jo valinta että hommasi tuon piirtämiskirjan eikä How to Write Manga kirjaa (jollaisia ei siis pahemmin ole).

Yksi sattui kohdalle aivan sattumalta:
Junichi Sugamoto:
How To Draw Manga - Creating Stories
Suositussa How to Draw -sarjassa.
http://www.bluelinepro.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Store_Code=BL&Product_Code=MAY053361&Category_Code=001A
Mutta tämänh'n te jo tiesittekin.  :-\

Timo

lumidee

• Uusi jäsen
« Vastaus #49 : 12.07.2005 klo 19:39:58 »
Hullua. Mun mutsimus tuli iloisesti kaupasta "kato mitä ostin sulle!" Olin ihan intona, kun kuulin että jotain "animekuvista" (äiskäni ei ole perillä asioista) Ja näin että pöydällä oli "OI EIIIII" manga piirtäjän opas. Äiskä kysyi että pidänkö, en oikein kehdannut sanoa, etten, sillä äiskä tuo harvoin mulle mitään oma aloitteisesti.. Luin sen kirjan. Etenkin alussa tuntui että voi hyvänen aika.. Olikohan tekijä muita "MANGOJA" nähnyt kuin pokemonin.. Tyyli oli tosiaan aika karkeaa. Mutta vaikka kuvis on 10 ja muutenkin kuvis innostaa, on pakko myöntää, että se luettua tunsin itseni tuhannesosan viisaammaksi itseni. Sopii ehkä joillekin todella nuorille, jotka etsivät tekijän tapaista. Minusta se sopii hyvin joillekin jotka eivät suomennettuna osaa piirtää.

ynne

• Jäsen
« Vastaus #50 : 13.07.2005 klo 22:02:34 »
Lähinnä tuota opusta selaillessa sapetti se, miten paljon Coope puhuu läpiä päähänsä. Vesiväreillä kannattaa maalata ohuelle paperille, varjostaminen hoituu sillä että vain painetaan kyvää kovempaa, eikä viivotinta pitäisi käyttää kun eihän oikeassakaan maailmassa ole paljon suoria viivoja. Just.
  Piirtotyyli nyt on mitä on. Eihän tuon tapaisista kirjoista ole ikinä tarkoitus ottaa suoraan mallia, joten kuvattu tyyli on sinänsä epäolennainen. Enemmänkin niissä pitäisi käydä läpi alkuharjoituksia sekä yleisiä tekniikoita, joilla saavutetaan (tässä tapauksessa) mangatyylinen jälki. Mutta kun opuksessa ei juurikaan kerrota yleisimmistä mangavälineistä tai -metodeista, on sen hyötyarvo vähän kyseenalainen.

Vähän kiusaa se, että ilmeisesti alunperin postimerkin kokoisia kasvokuvia on suurennettu hävyttömän isoiksi, jolloin rupuinen puuvärijälki näyttää entistäkin rupisemmalta. Coope ei myöskään ole käyttänyt viivotinta/harppia yhdessäkään kaavakuvassaan, mikä lisää entisestään hapuilemisen tuntua.

Toki on hatunnoston arvoista saada oma julkaisu ulos tuolla iällä, mutta... Jokin suomalainen kustantaja voisi tarttua nakkiin ja palkata kunnollisia suomalaisia piirtäjiä tekemään piirto-opasta suomalaisille aloittelijoille.

Komori

• Jäsen
« Vastaus #51 : 21.07.2005 klo 18:10:45 »
:x Urgh.... Näin R-kiskalla ja selailin sitä siinä hissukseen ja....MINÄKIN piirrän paremmin -_-''

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Vastaus #52 : 11.08.2005 klo 17:41:06 »
kyllä kirja on syvältä *-----------------*.

lainaus:
      "hihhi, kattokaa mä piirsin tosi upean manga hahmon! :D"
          "joo vähän upea!"
sitten tulee iso paha locke setä:"tuohan on chibiä! ei se ole mangaa nähnykkää."
          "ihan niinkun olisit parempi kun katy!"
               "BYHÄÄ" "Äiti, toi haukku katya!"

okei ei tuota ole tapahtunut mutta hyvä pointti kuitenkin.
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

Lind JR.

• oikee meka agtiivi.
  • Jäsen
  • "omapa on mielipiteeni."©
« Vastaus #53 : 11.08.2005 klo 17:42:59 »
jos komori piirtää paremmin on se katy aika huono,,, OKEI VITSI! ÄLÄ LYÖ, HUUDA TAI POTKI! KADUN JO!  :-\
miksi minä aina sanon viimeisen sanan keskusteluissa?

Pelimies

• Jäsen
« Vastaus #54 : 30.08.2005 klo 21:23:40 »
Oon piirtäny tost mangapiirtäjän oppaast ekan kuvan, mut aika vaikeeta se kyllä oli...  :-\

Rappe

• Vieras
« Vastaus #55 : 10.09.2005 klo 13:27:50 »
Minä haluaisin ostaa sen, mutta kun se on jo otettu pois myynnistä..  :'( Mutta haluaisin ostaa sen joltakin 5-10 eurolla, jos joku myisi sen.. Mutta kun ei kukaan myy  :-\ Se saisi olla englantilainen tai suomalainen, kunhan saisin sen.. Jos joku haluaisi myydä, laittakaa viestiä osoitteeseen anniitta1@netti.fi .
(Älkää kiltit postako tätä, joohan..?)

Dina

• Jäsen
  • "Lahjakkuteni suorastaan pelottaa minua" -Muumit-
« Vastaus #56 : 10.09.2005 klo 14:39:51 »
niitä piirustus oppaita saa vielä Suomalaisista kirja kaupoista, ainakin englannin kielisiä. Yritä sieltä.  :)
Gan <3 Sayako
(c) Dina

mangafani

• Uusi jäsen
« Vastaus #57 : 10.09.2005 klo 16:33:45 »
moi... mä oon ostanu kaksi Caty Coopen manga piirtäjän opas kirjaa.
toinen on siis se sininen, ja toinen punanen, se kakkos osa..
Mä oon TODELLA kiitollinen Catylle koska se teki ne, ja vielä enemmän siitä
et ne tuli suomeen myytäväx!!!
jos lukee tän kirjan kokonaan ja tekee kaikki harjotukset sieltä ja
muutenkin harjottelee kiinnostuksen kanssa, niin oppii piirtään
hienoo mangaa tosi nopeesti!!
ennen mä hädin tuskin tiesin mitä manga on, mut sit mun kaveri halus ostaa sen kirjan ja sit mäkin ostin sen ihan vitsinä...
ja nyt mä oon kauhee mangafani!!! ja osaan mielestäni piirtääkin ihan hyvin... :D

Rappe

• Vieras
« Vastaus #58 : 10.09.2005 klo 16:45:30 »
niitä piirustus oppaita saa vielä Suomalaisista kirja kaupoista, ainakin englannin kielisiä. Yritä sieltä.  :)
Niin olen kuullut, mutta täällä paikkakunnallani ei ole yhtään kirjakauppaa :( Eikä edes kirjastossa ole sitä :(

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #59 : 10.09.2005 klo 16:55:45 »
Niin olen kuullut, mutta täällä paikkakunnallani ei ole yhtään kirjakauppaa :( Eikä edes kirjastossa ole sitä :(
No ensinnäkin esim. Suomalainen kirjakauppa toimittaa kirjoja sekä postiennakolla (postin toimipiste sieltä varmaan löytyy) ja tilauksia voi hakea myös ärrältä (semmoinenkin on useimmilla paikkakunnilla).
Mitä taas kirjastoihin tulee, niin niissä on käytössä myös sellainen kuin kaukolaina. Voit siis pyytää heitä tilaamaan kirjan sellaisesta kirjastosta, josta se löytyy.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva