Author Topic: Sarjakuvien myyminen  (Read 60809 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jarmo

• tyhmä nilkki
  • Jäsen
  • Varokaa metaforista deformaatiota.
Vs: Sarjakuvien myyminen
« Reply #120 on: 04.04.2011 klo 13:09:46 »
Kulkukatin Poika olisi se mihin itse yrittäisin.

Lurker

• Valvoja
« Reply #121 on: 16.08.2011 klo 13:45:09 »
Yhä enemmän, vuosin karttuessa, olen tullut siihen tulokseen, että miehet keräävät sarjakuvalehtiä, naiset heittävät niitä pois. Se on geeneissä.

Sukupuolet voivat olla toisinpäin niissä perheissä, joissa emäntä kerää jotain posliinipyttyjä. Manga on tosin voinut muuttaa tilannetta uusissa sukupolvissa sarjakuvienkin suhteen.

Lukekaa tämän ketjun ensimmäinen viesti, parasta Kvaakissa kirjoitettua tekstiä.

tolppis

• Jäsen
  • Viinissä totuus
« Reply #122 on: 16.08.2011 klo 15:07:50 »
Jaa täällä on tällainenkin osio ollut arkistoissa? Kiintoisaa. Juuri yritän epätoivoisesti saada kokoelmiani (niin kirjoja, levyjä, sarjiksia kuin leffojakin) edes JONKINLAISEEN järjestykseen ja samalla funtsia mitä en "tarvitse" (oikeastihan emme kukaan tarvitsisi muuta kuin ruokaa ja juomaa ja unta) ja mitä niille sitten tekisin...

Paperia kun on ikävä syödä vaikka pienempänä harrastin omituista puuhaa että lukiessani kirjoja/sarjakuvia nyhdin pieniä paloja sivujen kulmista ja pureskelin niitä lukemisen aiheuttaman jännityksen vallassa.

Suorastaan rikollista toimintaa kun nykyisin ajattelen tuota "purulukua"...

Ili88

• Jäsen
« Reply #123 on: 26.08.2011 klo 19:22:43 »
Vuodesta 1970 olen kartuttanut sarjakuvakokoelmaani. Tällä päivämäärällä suunta kääntyy, kokoelma alkaa neljän vuosikymmenen paisumisen jälkeen supistumaan. Nyt pitää vaan päättää mistä aloittaa...
Myyntiin lähtee kaikki Aku Ankan taskukirjat (alkupää ei 1-painosta), kaikki perussarjan Tex Willerit, kaamea kasa Aku Ankka-lehtiä, Liken ja Jalavan albumeita vuosien varrelta, Asterixit, Lucky Luket jne jne jne.

tertsi

• Guest
« Reply #124 on: 26.08.2011 klo 20:16:42 »
Minä voisin aloittaa sarjakuvien vähentämisen 1.1.2012.
10 cm kuukaudessa. Onkohan liian kova tavoite?

3 metriä vähemmän albumeita näkyisi jo ehkä kämpän yleisilmeessäkin.
« Last Edit: 26.08.2011 klo 20:32:45 by Tertsi »

haplo

• Jäsen
« Reply #125 on: 27.08.2011 klo 09:24:33 »
Olen katsonut hyväksi suorittaa vähentämistä ainakin kerran vuodessa isompia määriä. Tällä kertaa muutto on hyvä syy sen lisäksi että hyllytila loppuu. Pienempiäkin eriä lähtee silloin tällöin, mutta lähinnä selkeitä harhaostoksia.

Vähentämisessä ei kuitenkaan mitään konkreettista asunnon yleisilmeeseen ole, sillä hieman hitaammassa tahdissa uutta tulee koko ajan lisää. Mutta pysyypä ainakin määrän kasvu jollakin tavalla hallinnassa.

Kymmenen senttiä per kuukausi saattaa olla kova tavoite, riippuu luovuttavan sarjakuvan formaatista. Itsellä on ollut helppo luopua tuosta määrästä, sillä lähinnä olen vähentänyt mangaa, jossa yhden pokkarin paksuus on huomattavasti suurempi kuin euroalbumeissa ja lehdissä. Jos pitäisi vähentää kymmenen senttiä hyllystä noita muita, hommasta tulisi heti surullisempaa.

tertsi

• Guest
« Reply #126 on: 27.08.2011 klo 09:29:50 »
Vähentämisessä ei kuitenkaan mitään konkreettista asunnon yleisilmeeseen ole, sillä hieman hitaammassa tahdissa uutta tulee koko ajan lisää.
Tavoite on nimenomaan sarjakuvien määrän vähentäminen. Jos jotain ostetaan lisää, sama määrää ynnätään tuohon vähennettävien määrään.
« Last Edit: 27.08.2011 klo 09:40:33 by Tertsi »

haplo

• Jäsen
« Reply #127 on: 27.08.2011 klo 09:57:10 »
Noin kyllä kannattaakin tehdä, tuo oma lauseeni oli lähinnä se oma tämän hetkinen tilanne.

Taidan muutoinkin olla sarjakuvien määrässä moniin täällä verrattavissa vain murto-osissa, joten säilyttämisen ongelmat eivät vielä ole kovin suuria. Mutta kyllä se silti näyttäisi olevan hyvä edes kerran vuodessa perata kokoelmaa. Niitä osia pois, joista tietää ettei ehdi tai halua lukea ja selata moneen kertaan kaikkien uutuuksien vuoksi. Ja pysyy puolisokin tyytyväisenä vaikka itsekin kyllä lukee ahkerasti sarjakuvia.

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
« Reply #128 on: 27.08.2011 klo 16:57:08 »
Vuodesta 1970 olen kartuttanut sarjakuvakokoelmaani. Tällä päivämäärällä suunta kääntyy, kokoelma alkaa neljän vuosikymmenen paisumisen jälkeen supistumaan. Nyt pitää vaan päättää mistä aloittaa...

Mä tein saman päätöksen puoli vuotta sitten. Lehtiä on häipynyt noin 1000 kappaletta, 1000-1500 vielä lähdössä. Myymällä ja lahjoittamalla. Lahjoitusosuus varmaan tulee kasvamaan, kun myynti alkaa hiipua :) Jätän itselleni sellaiset, joista todellakin sisällön puolesta välitän, noin 5000 lehteä.

Eli ihan tuhoaminen ei ole mielessä, mutta mielenkiinnottomat, pelkästään keräilymielessä haalitut lähtevät.

Ostolistalla pysyy noin 100 vanhaa lehteä ja uudet sarjikset, sikäli kun ylittävät mielenkiintokynnykseni.

JR

• Jäsen
  • -
« Reply #129 on: 27.08.2011 klo 18:45:14 »
Hieno aihe löytynyt arkistojen kätköstä ja vielä omalta kohdaltani ajankohtainen. Ymmärrän täysin molempia esitettyjä näkökulmia, keräilijöitä ja keräilijöiden ihmettelijöitä. Itselläni on näet 80-luvun alusta jatkuneen keräilyn jälkeen nyt viimein iskenyt näkökannan mukaan joko järkivaihe tai mielenhäiriö päälle ja olen aloittanut kokoelman karsinnan.  Aiemmin ei olisi tullut mielenkään luopua mistään sarjiksista (lukuun ottamatta tietenkin tupla- tahi triplakappaleita), mutta iän karttuessa ja ehkä orastavan dementian myötä on tullut jo unohdettua, että minkä hiton takia tuota selluloosaa on pitänyt kahmia tuollaisia määriä. Siispä olen varovaisesti aloittanut tavaran kauppaamisen huuto.netissä siitä päästä lehtiä ja albumeita, jota on tullut haalittua vain keräilyn takia ja johon ei ole varsinaista lukuinnostusta. Saa nähdä tuleeko jossakin kohtaa stoppi eikä enää haluta mieli myydä mitään. Tällä hetkellä veikkaisin, että Aku Ankat ja Ken Parkerit kyllä pysyvät hyllyssä, Non Stopit ja Zoomit myös. Ja eihän niitä herkässä iässä ostettuja Parhaita Sarjoja voi pois heittää, ja Willereitähän nyt tulee joskus luettuakin, ja kuka nyt Conaneita raaskisi pois heittää, ja varsinkaan nyt...
Noh, saa nähdä kun elää. Hyvällä alulla tässä ollaan. Kaksi vuotta mennyt ja sadasta hyllymetristä on jo saatu viisi pudotettua pois, vielä 20 vuotta eikä ole sarjiksen sarjista jäljellä.

hatinufer

• Jäsen
« Reply #130 on: 28.08.2011 klo 16:31:28 »
Hyvä aihe.
Miten herra Nissenin kokoelmalle lopulta tapahtuikaan? Vuodesta 2005 on tähän hetkeen huima aika. Päivityksen paikka!
Itsellä yllättävän samanlaisia ajatuksia kuin edelläkirjoittaneilla tyyliin "pitää päästä kymmenestä lehdestä eroon, jotta saa hommattua yhden tilalle". Joskus saa myytyä (halvalla) ison kasan, ja heilutella hetken seteleitä tuulessa. Ja sitten osaa hetken ostaa vain uusia, vastikään julkaistuja lehtiä.

Kreegah Bundolo

• Jäsen
« Reply #131 on: 28.08.2011 klo 16:37:42 »
Kokoelma on hävinnyt lähes täysin kirpputorien kautta. Tarpeeksi paljon kun laittaa sarjakuvia läjään ja hinnaksi euron niin tilaa alkaa varastoon tulla kummasti. Viime muutossa huomasin että vielä on yksi laatikollinen Maailman vahvinta nallea ja Boboa joita mietin viihdykkeeksi hiljattain syntyneelle lapselleni. Tokkopa moiset häntä kiinnostavat. Oma henkilökohtainen kokoelmani pieneni Hagelbergin Silvia Reginaan rahoitusta hankkiessani ja lopullisesti viime muutossa yhteen kirjahyllylliseen sarjakuvia joita tiedän etten löytäisi enää toistamiseen jos olisin niistä luopunut.

Eli kärsivälliseltä kokoelman hävittäminen onnistuu, älköön kukaan luopuko toivosta, sarjakuvista voi hankkiutua eroon.
« Last Edit: 28.08.2011 klo 17:44:02 by Kreegah Bundolo »

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Reply #132 on: 15.09.2011 klo 12:03:33 »
Sisäistettyäni sen että tilanpuuteen takia joudun luopumaan osasta sarjakuvistani. Tekee kipeää, en haluaisi millään luopua. Edes kärsineistä/läpiluetuista lehdistä , näihin on kehittynyt muistoside. Kun katsoo lapsuuden Ihmeneloset-marvel läpyskää ja muistaa kuinka hyvä se on. Siitä ei millään syyllä haluaisi luopua , kait pitäisi myydä kaikki fyysiset tuotteet ja kaikki pitäisi olla digitaalisesti kovalevyllä.

Tätä päivää en osannut odottaa kun luin ekoja Marveleita.
Kello- viiden- tee.

petteri tikkanen

• Jäsen
« Reply #133 on: 03.10.2011 klo 20:24:03 »
Kokoelma on hävinnyt lähes täysin kirpputorien kautta.

Onneksi olkoon. Minä olen miettinyt sellaista, että luopuisin kaikista albumeista ja lehdistä joissa ei lue selkämyksessä mitään. Jäljelle jäisi pari hyllyllistä sarjiksia, jotka myös löytäisi hyllystä.

Saattaahan se jäädä ekoja Hämiksiä tai Hulkkeja ikävä välillä, mutta joku toinen voi saada niistä samanlaiset kiksit kuin itse aikoinaan.

Iisalmen kirpparilla on laatikko johon voi viedä tavaraa ilmaiseksi otettavaksi. Se on ainoa asia, joka kirpparilla tekee varmasti kauppansa.

Luopuminen on hyväksi. Itse en sitä oikein vielä osaa.

Lurker

• Valvoja
« Reply #134 on: 03.10.2011 klo 21:11:48 »
Luopuminen on hyväksi. Itse en sitä oikein vielä osaa.

Itselleni tärkeää on myydä tai antaa sarjakuvat tahi kirjat sellaiselle, joka ymmärtää niiden arvon.

Silloin kyse ei oikeastaan ole luopumisesta vaan siitä, että antaa hyvän kiertää. Se kuulostaa ainakin hienommalta...