Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvien myyminen  (Luettu 59850 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poika nro 3,141

• Tiedonimijä
  • Jäsen
  • Elämä on surkuhupaisan naurettavaa.
Vs: Sarjakuvien myyminen
« Vastaus #60 : 21.05.2008 klo 13:32:52 »
Varaisin Helsingin sarjakuvafestivaaleilta myyntipöydän ja asettaisin kokoelman siihen tyrkylle. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä (ks. kvaak.fi) tuttuihin/puolituttuihin/vieraisiin sarjakuvakeräilijöihin ja tarjota ensin heille parhaat paistilihat. Sitten huuto.net ja ihan viimeiseksi rääppeet divariin. 

Kiitos Vesa! Tämä oli hieno neuvo.

Joonatan

• Jäsen
  • Niinpä niin
« Vastaus #61 : 26.06.2008 klo 16:48:05 »
Ite oon kans myymässä oman kokelman,vaan yllättävän haikeelta tuntuu luopua cortoista,pikoista,tinteistä ja muista kavereista.Hinnan määrittely on kans vaikeeta,kun ei halvallakaan viitti antaa ja huuto.netti on aika vaivalloinen ja hidas.No vähän kerrallaan oon myynnyt.

Black-T

• Jäsen
« Vastaus #62 : 26.06.2008 klo 22:58:37 »
Ite oon kans myymässä oman kokelman,vaan yllättävän haikeelta tuntuu luopua cortoista,pikoista,tinteistä ja muista kavereista.Hinnan määrittely on kans vaikeeta,kun ei halvallakaan viitti antaa ja huuto.netti on aika vaivalloinen ja hidas.No vähän kerrallaan oon myynnyt.

Kandeis oikeesti tarjota täällä... kiinnostus heräsi.  :P
Itse en koskaan luovu kokoelmastani, vaikka välillä asunkin ulkomailla. Tulevaisuudessa kenties vuosiakin. Jossakin kokoelma odottaisi erittäin hyvin pakattuna jälleennäkemistämme.

Matti Karjalainen

• Jäsen
  • Friendly Neighborhood Librarian
« Vastaus #63 : 27.06.2008 klo 10:39:46 »
Eikö vielä kannattaisi harkita tuota myyntiä? Jos vaikka lykkäät kokoelmasi sukulaisten nurkkiin säilytettäväksi? Olen nimittäin kerran elämässäni tehnyt sen virheen, että kannoin käytännössä kaiken omistamani sarjakuvan divariin, enkä ole kovin montaa asiaa katunut yhtä paljon kuin sitä.

Lisäksi olisi ihan mielenkiinnosta mukava tietää, miksi ihmiset ylipäätään luopuvat kokoelmistaan. Väliaikainen muutto ulkomaille voi olla ihan hyvä syy, jos muutakaan paikkaa ei sarjakuvien säilyttämiselle ole. Joku Kvaakin kautta sarjakuviaan kaupannut taisi perustella myyntiä sillä, että haluaa keskittyä enemmän kirjallisuuteen.

Jos kuitenkin olisi pakko luopua kokoelmasta, niin todennäköisimmin möisin sen pois Kvaakin kautta. Se on vaivattomampaa kuin Huuto.netin kautta (nimekkeiden syöttäminen yksi kerrallaan on pitemmän päälle helkkarin työlästä) ja luultavasti rahaakin saisi täältä enemmän kuin divarien kautta. Lisäksi tietäisi ainakin sarjisten päätyvän hyvään kotiin.  :)

Miten tiiviisti muuten seuraatte Huuto.netin sarjakuvapuolta? En ole siihen itse kauheasti kiinnittänyt huomiota, vaan tutkin enemmän Kvaakin foorumien osto- ja myynti-ilmoituksia.

Joskus kyllä tuntuu huvittavalta keräillä muutenkin pieni yksiö täyteen sarjakuvia ja niihin liittyvää oheismateriaalia, sillä voin jo sieluni silmillä nähdä kuinka ne kaikki lentävät sukulaisten toimesta jäteauton lavalle vähän sen jälkeen kun minut on kuopattu...

Varaisin Helsingin sarjakuvafestivaaleilta myyntipöydän ja asettaisin kokoelman siihen tyrkylle.

Ei huono neuvo tämäkään, jos myytävänä on muutakin kuin Tinttejä, Asterixeja ja sen sellaista jokaisesta antikvariaatista löytyvää perussarjakuvaa.
"Onneksi kirjastonhoitajat ovat tunnollisia kaikissa tunnetuissa todellisuuksissa" (P.A. Manninen: Kapteeni Kuolio - Tampereen sankari)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #64 : 27.06.2008 klo 12:25:32 »
Miten tiiviisti muuten seuraatte Huuto.netin sarjakuvapuolta? En ole siihen itse kauheasti kiinnittänyt huomiota, vaan tutkin enemmän Kvaakin foorumien osto- ja myynti-ilmoituksia.

Silloin kun vielä aktiivisesti etsiskelin vanhoja sarjiksia ostin sieltä kaikenlaista kivaa huokeaan hintaan. Suosittelen kyllä seuraamaan.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #65 : 27.06.2008 klo 12:40:21 »
Lisäksi tietäisi ainakin sarjisten päätyvän hyvään kotiin.  :)

Tuo on muuten meikäläiselle yllättävän tärkeä juttu. Sarjiksista on helppo luopua, jos tietää niiden menevän niitä arvostavalle henkilölle. Happamalle divarinpitäjälle on joskus aika tylsä tarjota aarteitaan.

PurPur

• Vieras
« Vastaus #66 : 27.06.2008 klo 17:28:04 »
Tuo on muuten meikäläiselle yllättävän tärkeä juttu. Sarjiksista on helppo luopua, jos tietää niiden menevän niitä arvostavalle henkilölle. Happamalle divarinpitäjälle on joskus aika tylsä tarjota aarteitaan.

Tuskinpa kukaan sieltä divarista niitä tapetointia varten tai saunansytykkeeksi ostaa..
Pikemminkin ongelma on se, että divarit maksaa niin huonosti.

Nuorena vein divariin yhdellä kertaa kaikki omistamani Ruudut ja Non Stopit ja metrisen pinon Madeja. Kettunen (divarin omistaja) kysyi että miten voin luopua tästä kaikesta. En tohtinut kertoa että olen kaljarahan puutteessa.

Kyllä, on kaduttanut. Monta kertaa.

Outi

• Sarjakuvafestariassari
  • Jäsen
« Vastaus #67 : 27.06.2008 klo 18:04:08 »
Seikkailin enemmän & vähemmän ulkomailla kuutisen vuotta. Ensin pakkasin sarjakuvat siskon kellariin (sitä ennen hommauduin eroon turhista). Kun ne piti sieltä siirtää pois, vuokrasin (oma)varaston ja siellä olivat vuositolkulla - kalliiksi kävi mutta ainakin pysyivät kuvina & tallessa. Lopulta muutin koko kasan uuteen kotomaahan ja taas maksoi aivan tajuttomasti rahaa - mutta prkl, sarjakuvistani en luovu! Tässä vaiheessa kokoelma oli jo ns. "puhdistunut" eli jäljellä oli enään ne oikeasti hyvät sarjakuvat.

Nyt olen tosi hyvällä mielellä iskenyt kirjoja uusiin kirjahyllyihin - paitsi että niitäkin olisi pitänyt ostaa tuplasti enemmän, nyt joutuu taas pakkaamaan ylimääräiset ullakolle. Aivan mahtavia löytöjäkin olen tehnyt, kirjoja joita en tiennyt omistavanikaan! Eli kyllä kannatti raahata mukana...
We all need an Alan Rickman to read Shakespeare sonnets to us every night

Joonatan

• Jäsen
  • Niinpä niin
« Vastaus #68 : 27.06.2008 klo 18:48:19 »
Mulla on vähän semmonen juttu että,tuo omistaminen ei ole niin tärkeää enää,nuorena oli toisin.Oikeestaan on mukava ajatus jos myy täällä jotain ja joku joka en etsinyt jotain tiettyä numeroa vihdoin saa sen.Varsinkin kun täällä tuntuu olevan aikamoisen innokkaita sarjiksen ystäviä.Taidankin laittaa loput täältä kautta enkä huuto.netin:)

Laura Sivonen

• Tunteikas siili
  • Jäsen
« Vastaus #69 : 14.10.2008 klo 19:49:32 »
Vai että ihan 5 metriä. :) Itselläni on 970 cm ja tuohon on laskettu vain hyllyissä olevat sarjakuvat, ei kaapeissa olevia.

Jos on pakko luopua kädestä, niin sittenhän on pakko, mutta mielummin en hankkiutuisi moiseen tilanteeseen. Asioiden pitää olla todella huonosti ennen kuin edes harkitsen sarjakuvakokoelmasta luopumista. Sen verran pinttynyt materialisti meikäläisestä on harrastuksen myötä tullut. Ehkä vanhempa opin arvostamaan luonnonläheisempiä asioita ja luovun kaikesta materiasta, mutta tällä hetkellä mikään työ, suhde tai tilaisuus ei tunnu kokoelman uhraamisen arvoiselta.
Dusting is a good example of the futility of trying to put things right. As soon as you dust, the fact of your next dusting has already been established.

Poika nro 3,141

• Tiedonimijä
  • Jäsen
  • Elämä on surkuhupaisan naurettavaa.
« Vastaus #70 : 22.10.2008 klo 17:03:25 »
Vai että ihan 5 metriä. :)

Nykyään 6 hyllymetriä. Ja kyllä senkin varastoiminen hyllyssä on tarpeeksi vaikeaa. Lähinnä siksi, että kokoelmani muodostuu pääsääntöisesti "normaalin" kokoisista albumeista jotka vievät hirveästi tilaa esim. manga pokkareihin yms. verrattuna. Kauhulla, ihastuksella ja myötätunnolla olen katsonut suurkerääjien kirjahyllyjä tuolla "näytä kirjahyllysi Ketjussa." Mitä vaikeuksia he kokevatkaan varastoinnissa.
Mutta on ollut rohkaisevaa lukea muiden neuvoja kokoelman luopumisesta. Kiitos neuvoista!
Itse sain onneksi vältettyä pelkäämäni tilanteen, jossa olisin joutunut karsimaan hyllyäni rankalla kädellä. 

ehaapani

• Jäsen
« Vastaus #71 : 26.12.2008 klo 21:02:17 »
Ilmoittelin viime vuoden puolella, että olisin myymässä koko vuosikymmenien aikana kertynyttä lehtivarastoani. Syynä on sekä varaston pieneksi käyminen että pienimuotoinen rahapula (työttömyys).

Viimeksi asiasta ilmoittaessani minulla ei ollut vielä listaa esittää, ja hintatoivomukseni 7500 euroa koko paketista herätti ilmeistä ärtymystä. Mutta jos nyt tutustutte ensin tuohon listaan, ja kokeilkaa sitten harkita minkälaista kilpailua pelkkien Tinttien kanssa joutuisitte käymään.

Ehdot ovat siis seuraavat: Kaikki pitäisi saada menemään. Yhteishinta pitäisi muodostua n. 7500 euroon tai yli. Parhaiden tarjoajien edelle menevät ne jotka ottavat suurempia eriä, eli mielellään kokonaisia sarjoja tai useampiakin. Ja koska kyseessä on todella runsas määrä, pitää toimittamisen kulut ottaa erikseen huomioon, tai ostaja käy ne paikanpäältä noutamassa.

Divareille en ala myymään, ellei em. ehdot täyty.

Liitteenä oleva tiedosto on zipattu Excel tiedosto, joten nimeä se tallentaessasi päätteelle .XLS.

Esa Haapaniemi
Oulu

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #72 : 27.12.2008 klo 00:57:32 »
Liitteenä oleva tiedosto on zipattu Excel tiedosto, joten nimeä se tallentaessasi päätteelle .XLS.

Yritin mutta avatessa tulee vain siansaksaa. Onko se pakko zipata?

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #73 : 27.12.2008 klo 01:27:37 »
Yritin mutta avatessa tulee vain siansaksaa. Onko se pakko zipata?

Niin siis se on .zip, jonka sisässä on se excelsheetti. Kyllä sen ihan nätisti sai auki. Itse en edes huomannut vihjettä, mutta file(1) kyllä kertoo, mitä tiedosto on syönyt.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

ville872

• Jäsen
  • V8 1972
« Vastaus #74 : 27.12.2008 klo 04:06:11 »

Tulkitaanko tätä taulukkoa niin että 1 on paras ja 5 huonoin laatu? Millä periaatteilla kuntoluokitus on tehty?
"Eclipse on sellaisten epäkompetenttien ihmisten defenssimekanismi." -Tuntematon