Kun nyt kerran on aikaa niin aloin pohtia taas yhtä vanhaa kysymystä kullan arvosta Carl Barksin tarinoissa. Tilannehan on nimittäin niin että kultaa tuntuu löytyvän jatkuvasti kaikkialta ja ruinsain määrin eikä sen löytämiseen tarvitse välttämättä nähdä juurikaan vaivaa ellei kyse ole kadonneesta aarteesta.
Ja jos oikein muistan niin kullan arvo jalometallina perustuu sen harvinaisuuten sekä sen satunnaiseen löytämiseen nähtävään kovaan vaivaan,muutaman hipun löytämiseen voi mennä oikeasti päiväkausia. Ankkamaailmassa tämä taas ei vaikuta olevan ongelma sillä maasta löytyy toisinaan auton kokoisia kultamöykkyjä ja kuustakin taidettiin kultaa hamstrata sylikaupalla. Toisaalta kullan arvo joissain tarinoissa vaikuttaa enemmän perustuvan löydetyn kimpaleen kokoon eikä niinkään metallin harvinaisuuten.
Aihehan sinänsä on mielenkiintoinen ja kaiketi siitä voisi pidempääkin pohdiskella ja esittää kysymyksiä, mutta itse pääkysymys jota olen aika ajoin miettinyt on että miten mahtaa kullan arvon mahtaa lopulta käydä Barksversumissa jos ja kun skenaario on todella tarinoissa esitetyn kaltainen?
( Kumma että olen pitänyt tämän kysymyksen omana tietona näinkin pitkään

)