Ilmeisesti tämä "yksi taho" on sitten Jalava?
Mutta mutta. Ymmärrän kyllä että Jalava haluaa mainoksiaan sivulle (pahus, luulenpa että tavoittaa suurimman osan nettiä käyttävästä kohderyhmästä täällä), ja hinta oli todella edullinen (mikäli tuohon 1,30x[jotain] hintaan meni)... mutta silti. Kuinka monta viikkoa tuon Ankardon pitää tuolla hillua ennenkuin kaikki potentiaaliset ostajat ovat sen nähneet? Milloin Jalava alkaa promotoida toista tuotetta? Muistaakseni Jalavan sarjakuvien ilmestymistahti ei ollut kovin kireä. Mä en oikein usko toistoon tässä asiassa... Itse olisin ollut paljon iloisempi jos siinä olisi vuorotellut Egmontin ja Sanomankin kamaa.. mutta joo, tehty mikä tehty.
Kun tuo 2006 lähestyy, niin Juha haluaisi ehkä miettiä myös käyttäjiä tässä asiassa? Tajuan kyllä että ideana on peittää serverin kulut, mutta olettaisin Kvaakin olevan aika *kovaa* valuuttaa suhteessa näkyvyyteen, varsinkin sarjakuvan kustantajien (ja omakustantajien) silmissä, ja täten voisi olla varaa pitää huolta että mainosten monimuotoisuus säilyy, vaarantamatta banneripaikan tyhjäksi jääntiä. Olettaisin että parempi tapa (5000 näyttökerran sijasta) voisi olla aikarajoitteinen; 1,30€ per (aika, todennäköisesti ei kovin pitkä, kaksi päivää? Kympin viikko? Joka tapauksessa, jotain joka vastaa lähellä 5 000, samalta ajanjaksolta (mutta ehkä pikkuisen enemmän, koska demandia selvästi on)). Ja samalla myös jonkinlainen rajoite kuinka paljon voi ostaa yhtäjaksoista aikaa.
Tämä olisi mielestäni hyvä juttu; sillä samaan banneriin kokoajan turtuu hyvin nopeasti, ei tuohon Ankardoon enään kiinnitä huomiota niinkuin silloin kuin se ilmesty. Samalla banneritilalla voitaisiin myydä myös Akkaria tai muuta kohderyhmää kiinnostavia; hyvä jos joka neljäs täällä on kiinnostunut Ankardosta (ja yleisestikin Jalavan sarjakuvat tuppaavat olla nuorempaa polvea kiinnostamatonta). Menee hyvät mahdollisuudet hukkaan. Itselläkin on Popup-killer, tosin ei päällä tällä sivustolla. Mainokset kun ovat (ainakin Ankardon, jossei kännykän kuorien) itseä kiinnostavia. Kohteliaisuuskysymys, mutta myös kiinnostus kysymys - minua aidosti kiinnostaa tietää mitä tuotetta mainostetaan - ja täytyy kyllä myöntää että tuo Ankardon mainos ON aika tyylikäs, eikä milläänlailla häiritsevä.
Mutta tosiaan, ei tämä ollut niinkään valitus kuin toive vuodelle 2006. Että saisi vähän monimuotoisempia bannereita (mutta ei järkyttäviä psykedeelisiä, vaan rauhallisia ja rentouttavia), hiukan monimuotoisemmilta yrityksiltä. Koska tavallaan, tuokin banneri on tuossa meitä käyttäjiä varten. Se on samalla tavalla portaalin sisältöä kuin arvostelut... Ehkä jopa enemmän. Sivuston muu materiaali voi olla mitä tahansa mutta tuo banneri tekee rahaa. Ja se tekee rahaa käyttäjillä, se haluaa tulla klikatuksi... ja jotta sitä klikattaisiin, sen pitäisi olla kiinnostava jo itsensäkin takia. Voihan se aina mennä siihen että KLIKATKAA SITÄ BANNERIA ETTÄ EN JOUDU VELKAVANKEUTEEN, mutta kun tuota aletaan huutamaan, niin peli on jo puoliksi menetetty. Varsinkin kun (uskon) Kvaak on niin hyvässä asemassa kohderyhmän osalta (ainoa sivusto Suomessa joka tavoittaa about kaikki). Sillä on varaa olla pikkuisen nirso.