Niin.. bannerihan on nyt ollut tuossa yhteensä 4 ja puoli päivää. Ottaen huomioon, että vuotta on jäljellä noin 8 ja puoli kuukautta, niin tänne siis pitäisi tehdä vielä noin 50 banneria loppuvuoden aikana, jotta foorumilla ei alettaisi valittamaan asiasta (jos lasketaan, että 5 päivää on EHDOTON maksimi-aika yhdelle bannerille).
Vähän kärsivällisyyttä, pyydän. Seuraava on tekeillä ja se tulee vuorottelemaan Ankardon kanssa. Uusien ilmestyessä vanhoja voi sitten häipyä. Tämän kerron tuon ja todennäköisesti tulevien bannerien tekijänä. Yhteensä niitä tulee kuluvan vuoden aikana noin 10-15 kappaletta. Valittaa saatte, jos sama banneri pyörii kuukauden tai yli yksinään. 4 ja puoli päivää on aika kohtuutonta.
Hmm. Rantissa oletan, että Jalava julkaisee uuden bannerin jos/kun uutta sarjakuvaa tulee Jalavalta ulos. Voin olla väärässä, mutta sanoin kyllä jo edellisessäkin viestissä, että minulla on luulo että Jalavan ulostuonti ei ole (jo markkinoidenkin takia) kovin suurta. Eli pointti oli, että vaikka Jalava julkaisisi sen suunnitellun 10-15 banneria tämän vuoden kuluessa, niin se saisi saman näkyvyyden (kenties paremman näkyvyyden?) vaikka se vuorottelisi jonkun toisen yrityksen kanssa.
Tämän kaiken juuressa on tietenkin kysymys, montako päivää bannerin pitää olla ylhäällä että suurin osa kohdeyleisöstä on nähnyt sen, ja missä vaiheessa he eivät enää kiinnitä siihen huomiota (jossa kohtaa se pitäisi siis vaihtaa, tai jossa kohtaa sitä ei kannata enää pitää ylhäällä).
Koska Kvaak.fi on kuitenkin sivusto joka katsotaan monta kertaa päivässä (johtuen keskustelualueesta), uskon että tuo "montako päivää" luku on melko matala. Saattaa hyvinkin olla se kolme-viisi päivää.
Ergo; Jalavan olisi kannattanut ostaa vain kaksi viikkoa kuusta (kenties viiden päivän jaksoissa?), ja jättää toinen puolikas muille ostajille.
Tämä siis Tompelolle. Ja ettei tule sekaannusta niin (1) minusta on hienoa että Jalava osti tuon paikan ja (2) uskon siitä olevan heille hyötyä ja (3) Ankardo-banneri on hieno ja edelleen (4) tämä ei ole valitusta.
Se on minun näkemykseni aiheesta, miten minä olisin toiminut jos MINULLA olisi ollut kustantamo jolla on mahdollisuus ostaa täältä banneritilaa. Edeltävä viesti oli siis sama skenaario myyjän kannalta. Tämäkin ratkaisu oli siis ihan ok. Ja voi olla että omakin mielipiteeni on väärä; minullahan ei ole mitään käsitystä Kvaakin käyttäjän keskimääräisestä sivun päivitysvälistä tms. Perustin väitteeni itseeni, joka on ns. tehokäyttäjä, käyn täällä monta kertaa päivässä.
Ja mulla tuota popuppia ei ole blokattuna. Koska tykkään että nuo mainokset on esillä. Minulla ON mahdollisuus blokata sen, mutta en käytä sitä. Ja minusta tämäkin on tärkeä huomio; niiden mainosten tulee (yleisesti) olla sellaisia että käyttäjä haluaa nähdä ne, muuten tuo aiemmin demottu popupkilleri voi mennä jollain käyttäjillä päälle.
PS, Tompelo, hienoa että sait työtä. Kiva että kerroit että teet nuo bannerit - nyt tietää kenelle valittaa