Kivoja vastauksia, kiitos kaikille! Tässä vastauksia:
Riekko: A&A-kokoelman keräys oli sellaista taistelua että niistä en hevillä luovu!! Älä anna periksi, kyllä sinäkin saat kokoelmasi täyteen kun ahkerasti kyselet eri antikvariaateista ja tutkit huuto.nettiä

Minun oli suht helppoa aloittaa keräily sillä ennestään käyttökelpoisia albumeja löytyi kotini kätköistä muutama alle 30 kpl. Anu&Antti-kokoelmani ei ole priima, luen niitä edelleen, ainoa kriteerini on että albumi ei saa olla sotkettu tussilla tai mustekynällä kunhan se on ehjä, sidos on noissa aivan surkea! Vähäinen teippikään ei haittaa.
Lurker: Harkitsin yhteen väliin tuota kovakantista Asterix-kirjastoa, se olisi siisti säilyttää ja kirjoja voisi pitää lukukappaleina (Lassi ja Leevi -kokoelmassani juhlakirjoja saa siis lukea, muut ovat muovipusseissa). Mutta minulla on se kakkoskokoelma jota voi lukea... Mikä on Haikaralaivue??

Um-pah-pahia tuli lapsena luettua mutta ei se ole niin hyvä kuin Asterix. Ostin kerran kaksi Ritari Reteetä, en tykännyt siitä.
Petteri: Anteeksi jos loukkasin tunteitasi

Itseasiassa en ole koskaan lukenut Ahmed Ahnetta sarjakuvana, olen nähnyt vain niitä piirrettyjä TV:stä. Lucky Luke on kyllä ihan hyvä ja harkitsinkin sitä kerran, mutta taas tulee säilytystilaongelma vastaan pienessä kolmiossani. Eikös niitä albumeja ole jopa enemmän kuin Asterixeja??
Unohdin muuten mainita että onhan mulla myös kaikki Suomessa julkaistut Valhallat ja olen kerännyt kuutosesta eteenpäin albumeja ruotsiksi. Kakkos- ja kolmos- Stora Bokenit löytyy minulta hyllystä, odotan innolla neljättä!
Ja on minulla Lassi&Leevejä 3 albumia englanniksi ja Asterixin Kultainen sirppi englanniksi. Englannin kielellä taitaapi vitsit olla vielä hauskempia kuin suomenkielisissä painoksissa.
Ja löytyy myös 7 kpl Tenavia. Se ei vaan kiinnosta niin paljoa että alkaisin kerätä kaikkia. Veinkin ne kotiini Ritari Reteiden kera ja pyysin äitiäni viemään ne kyläseuran talolle lapsille luettaviksi

TeroH: Varmaankin pakosta tässä tulee tauko pidettyä kun ei ole mitä kerätä

Jos löytäisin jostain kivan ison omakotitalon johon saisin ihka oman huoneen sarjakuvilleni niin voisin alkaa kerätä Lucky Lukea, aika haasteellista varmaankin aloittaa ihan nollasta... Tietysti asuntolaina olisi mukava maksaa ensin pois, välistä on kyllä viimeisen kahden vuoden aikana ollut aika tiukkaa kun on tullut huudettua hirveillä hinnoilla harvinaisuuksia ja asuntolaina ynnä muut pakolliset kulut syö palkasta yli puolet

Jääkarhu: en tykkää mangasta, heti kun näen telkkaristakaan Pokemonia tai jotain muuta ihmetyttö-piirrettyä, käännän kanavaa koska en pidä ulkoasusta ollenkaan! Piirroshahmojen suut ovat valtavia ja minua ihmetyttää ne kohtaukset joissa näkyy vaan naama ja iso suu ammollaan ja taustalla välkkyy jotain salamoita tms, ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan

Disney voisi julkaista jonkun aivan uuden sarjakuvan, se voisi kiinnostaa, mutta ne taitaa keskittyä vaan Akkariin ja elokuvatuotantoon.
Kai minun täytyy jäädä odottamaan Valhallan neljättä stora bokenia (uuden julkaisun odotus ei vaan ole oikein keräilyä) ja jospa se Uderzo vielä piirtäisi uusia Asterixeja tai Bill Watterson julkaisisi ennen näkemättömiä L&L-strippejä. A&A:n tekijä taitaa olla jo kuollut... Tai sitten odotan että olen 40-vuotiaana saanut asuntolainan maksettua ja ollaan miehen kanssa löydetty iso omakotitalo johon perustan oman sarjiskirjaston ja alan kerätä sinne Lucky Luket. Toivottavasti ei vaan käy niin että myyn kaikki sarjikset, siten kävi muuten eurokolikko-kokoelmalleni

Minun pitäisi varmaan alkaa kulkea kirjastossa ja lueskella siellä eri sarjakuvia, jos innostuisin jostain aivan uudesta...