Kirjoittaja Aihe: Kokoelmat täynnä, mitä seuraavaksi?  (Luettu 22289 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sasi04

• Jäsen
Vs: Kokoelmat täynnä, mitä seuraavaksi?
« Vastaus #15 : 04.04.2005 klo 11:30:32 »
En kyllä möisi L&L-kokoelmaani jotta voisin ostaa englanninkielisen Complete-kokoelman, ikävähän niitä tulisi! Mieluummin sijoittaisin 150€ tuohon kirjaan (ei ole niin älytön hinta), jos olisin englanninkielisiä keräämässä! Eri asia jos tuo julkaistaan suomenkielellä, pakkohan se on sitten ostaa...  :o

Surfin Joe: Ichabodia odotan julkaistavaksi Suomessa kaikista eniten, olen kyllä joskus harkinnut että tilaisin sen DVDon.comista ei-suomen kielellä. Minulla on Herkuleesta sellainen versio jossa on suomenkielinen puhe, mutta ei suomen tekstiä. Tekstin puute ei haittaa, vaikka itse tykkään katsoa pätkät englanninkielellä. Englannin kuullun ymmärtäminen ei tuota vaikeuksia mutta jos sijoitan rahaa Disney DVD:hen niin sen täytyy olla suomeksi puhuttu, mahdollisia omia lapsia ja siskonlapsia varten ;)

Minäkin aloitin Disney-keräilyn VHS:illä, kerättiin niitä yhdessä pikkusiskon kanssa, mutta sitten kun hommasin oman DVD-soittimen niin päätin että jätän VHS:t pikkusiskolleni (niitä oli noin 15 kpl) ja ostan kaikki DVD:inä, sillä VHS:ien pelkkä suomenkielinen puhe ärsytti. Paljon on rahaa kyllä palanut mutta olen löytänyt useita alennusmyynneistä, ja liityin Lasten videokerhoon (vaikka lapsia minulla ei olekaan :) ) josta olen niitä tilannut. Esim. Pennitön ja suruton julkaistiin ensimmäistä kertaa Suomessa noin vuosi sitten, ihan kiva olla videokerhon jäsen niin pysyy ajantasalla mitä julkaistaan. Bambi on viimeisin ostokseni.

Riekko: Hienoa! Montako vielä puuttuu?

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
  • Right, remove the supports!
« Vastaus #16 : 04.04.2005 klo 13:37:08 »
Riekko: Hienoa! Montako vielä puuttuu?
Taitaa olla viiden kappaleen pinnassa tuo puuttuvien lukumäärä. Kokoelma alkaa siis olla jo melko mittava.
Millainen maa on tämä, jossa niitä harvoja, joilla on vielä toivoa jäljellä kutsutaan epätoivoisiksi? - Stefano Benni, Elianto

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Vastaus #17 : 05.04.2005 klo 00:03:44 »
Tuli mieleen tosta rahan palamisesta, että onko kukaan muu "käyttänyt hyväkseen" tätä:

http://www3.homeenter.com/sarja/index.asp

Tsekatkaa tuo "tyytyväisyystakuu". Ite olen peruuttanut jäsenyyteni näissä keräilysarjoissa heti ekan paketin saatuani.

Millä periaatteella tää toiminta voi kannattaa?
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #18 : 05.04.2005 klo 12:51:19 »
Tuli mieleen tosta rahan palamisesta, että onko kukaan muu "käyttänyt hyväkseen" tätä:
http://www3.homeenter.com/sarja/index.asp

Hohoo, pitäsköhän ryhtyä keräämään tätä:

Fallerii falleraa! Sten-Åke pankakka shöy ;D

Timo

Zippo

• Lueskelija
  • Jäsen
  • Sitä muuttuu jänikseksi...
« Vastaus #19 : 26.04.2005 klo 00:21:02 »
Ichabodia odotan julkaistavaksi Suomessa kaikista eniten,

Varmistelen vaan. Olethan jo huomannut:

Walt Disneyn Satukirjasto; Osa 1 Päätön ratsumies sekä Prinssi ja kerjäläispoika.
Ostettiin Anttilasta (€9,95) ja niitä näyttäis olevan muissakin marketeissa. Osia on kaikkiaan kuusi

ja täältäkin löytyy
http://www.leffat.com
>DVD>Disney
Aamulla kun heräsin otin vitamiinin, pillerin. Katsoin peiliin ja kauhistuin, kun korvat kasvoi ja mä kutistuin...

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #20 : 30.04.2005 klo 11:59:26 »
Ostin tällä viikolla huuto.netistä viimeisen puuttuvan Hämähäkkimiehen, joka oli numero 9/80. Mulla on nyt kaikki Suomessa julkaistut Marvel-lehdet vuodesta -71 eteenpäin!  8] Vielä ei kuitenkaan tarvitse murehtia kokoelmien täydellisyydestä, koska 60-luvun Ihmesarjoja puuttuu aika pino. Samaten DC-puolelta Teräsmiehen poikia ja Teriksiä ja vanhoja Batmaneitä. Niitä ei metsästäkään ihan hetkessä.

Kuitenkin, pikkuisen outo olo siitä tuli kun sain tuon Hämiksen käteeni... 12 vuotta kesti päästä tähän rajapyykkiin.

AM

• Sisällönkuluttaja
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 02.05.2005 klo 14:48:18 »
Itselläni on vähän sama ongelma, Sarjat alkaa olla täynnä ja eikä keksi mitä keräisi seuraavaksi. Toisaalta hyllytilatkin alkaa loppua, mutta niitä nyt saa lisää vaikka polttamalla/lahjoittamalla/syömällä pari Aku Ankan vuosikertaa.

Kokeile vaikka jotain radikaalia kuten lukea koko kokoelma putkeen.
Etköhän siinä unenpuutteen aiheuttamissa hallusinaatiossa keksi sarjan tai parikin, jotka voisi liittää kokoelman jatkoksi.

q-mies

• Jäsen
  • The cut runs deep
« Vastaus #22 : 04.05.2005 klo 12:23:33 »
Kun on saanut suomalaiset kokoelmat täyteen niin sitten keräämään alkuperäisjulkaisuja! Ei tule pohja vastaan, jos sattuu pitämään vaikkapa Kostajista (senkun metsästää kaikki Avengersit, Tales Of Suspenset, Tales to Astonishit ym..).  ;D
t.Q

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #23 : 04.05.2005 klo 17:44:42 »
Oma kokoelmani ei ole aivan merkittävimmästä päästä, mutta keräilemistä ajatellen liian laaja, esim. lähes kaikki Suomessa julkaistut supersankarilehdet viimeisiltä parilta vuosikymmeneltä, joita vain viitsii lukea. Divareihin menen enää katsomaan, löytyisikö niitä uusimpia lehtiä, jotka eivät kuulu vakio-ostoksiin.

Mutta henkilökohtaisesti voin vakuuttaa, että hillitöntä keräilyharrastusta, ainakin vanhojen lehtien ja ulkomaisten kokoelmien suhteen, voi rajoittaa helposti ottamalla reippaan kokoinen asuntolaina. Samalla laantuu maaninen keräilyvimma kaiken muunkin kohdalla, joten lääkityksen vaikutus ei rajoitu vain sarjakuvaharrastukseen.
« Viimeksi muokattu: 06.05.2005 klo 19:36:14 kirjoittanut Jiksi »

lasse

• Jäsen
« Vastaus #24 : 04.05.2005 klo 17:50:26 »
60-luvun Ihmesarjoja puuttuu aika pino.

Miten sun sivuilla sitten on ne kaikki Ihmesarjan numeroiden kansikuvat?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #25 : 05.05.2005 klo 21:15:34 »
Miten sun sivuilla sitten on ne kaikki Ihmesarjan numeroiden kansikuvat?

Ne skannasi mulle omista kokoelmistaan Konttisen Moog. Se lukee siellä jokaisen kansikuvan yhteydessä. Moogin sarjiskokoelmat ovat paljon komeammat kuin mun.
« Viimeksi muokattu: 05.05.2005 klo 21:18:46 kirjoittanut Petteri Oja »

Chemo

• Jäsen
« Vastaus #26 : 06.05.2005 klo 10:51:03 »
Mitäs innokas sarjakuvien keräilijä nyt tekee kun kaikki kokoelmat ovat täynnä? (...) Mitkään muut sarjakuvat eivät kiinnosta.

Mullekin kävi joitakin vuosia sitten olla niin, että ne muutamat sarjat joita keräsin, alkoivat olla täysiä.

Mä huomasin, että en oikeasti ollut ollut kovin kiinnostunut siitä mitä keräsin. Ekana tulee mieleen suomenkieliset Avaruusmatka- (Star Trek-) lehdet 70-luvulta; eivät muistaakseni tosiaankaan olleet mitään loistotavaraa, mutta keräsin niitä ihan keräämisen vuoksi.

Oikeastaan mä en ole tuon jälkeen jämähtänyt keräilemään mitään tiettyä juttua; kunhan ostan ja luen sellaisia sarjakuvia joista nautin. Ehkä taas joskus sitten keräilenkin. Jos vaikka tulisi vastaan sellainen mangapokkarisarja joka olisi mielestäni aivan täysi napakymppi. Tai jotain.

EDIT: Korjasin lainauksen. - Petteri
« Viimeksi muokattu: 06.05.2005 klo 11:35:06 kirjoittanut Petteri Oja »
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
« Vastaus #27 : 31.05.2005 klo 14:09:19 »
Minä olen todennut, että aina löytyy lisää kerättävää. Samoin kuten Petterillä, oli tuossa nelisen vuotta sitten aika tyhjä olo, kun händyssä oli vika vanha Conan eli Ihmesarjoja vaille Marvel-kokoelma oli omasta mielestä täydellinen. Mutta aina niitä uusia juttuja keksii eikä tarvitse edes tehdä kompromisseja oman tykkäämisen suhteen. Koko ajan nimittäin löytyy mielenkiintoista tavaraa pelkästään pitämällä korvat auki... :)

-P.

PS. L&L-kokoelma Amazonissa alle 100 taalaa plus postit, kyllä se hinta sieltä alas vielä tulee...

Grezen

• Jäsen
  • ¡Viva Zapata!
« Vastaus #28 : 19.06.2006 klo 19:42:27 »
aloin kerätä kaksoiskappalekokoelmaa.

Öh, mikähän tässä muuten on ideana? Mä en kyllä näitä keräilyjuttuja ymmärrä muutenkaan, mutta tuo nyt kuulostaa vielä kaksinverroin (heh) oudommalta.

egets

• Ruma Ankanpoikanen
  • Jäsen
  • Your Love In Flames, baby !
« Vastaus #29 : 21.06.2006 klo 19:47:24 »
Olisi ollut kiva kuulla vähän muidenkin ajatuksia jos minulla on kohtalotovereita, miltä muista on tuntunut kun kaukainen ja joskus mahdottomaltakin tuntunut haave on vihdoinkin saavutettu.

Lueskelin silmät suurina noita keräily saavutuksiasi  :o kuulostaa kivalta tällaselle epäjärjestyksen ihmiselle, itsellä ei ole tullut mieleen keräillä niinkään mitään kiinnostaa vain kaikki uusi ja sellanen mistä voisi itseensä imeä vaikutteita tai sellasta materiaalia keräilen.

Mutta yleisesti ottaen ei tule muuta mieleen kun että uusia haasteita kehiin, nauratti se kuvailu niistä anime vai mangako se oli tv sarjoista naaman lähikuvista suu auki, itse en ole paljon katsonut mutta naisena uppoaa aina kaikki romanttinen ,  tarinat suloisista viattomista tytoista ja uljaista komeista prinsseistä jotka tulevat heidät pelastamaan jonkun karhun tms kynsistä, en tiedä oliko siina tarinassa sellaista juonta mitä sinä katsoit mutta eiks niissä yleensä ole

Jos on oikein ihqpallero tarina niin sillon ei ole edes väliä melkein miten se esitetään <3

Toiv loydät pian uuden keräily kohteen