Tätä ei ehditty Kemissä yleisön edessä puhua, mutta Lloyd muistaa kyllä, miten rankka homma oli värittää V alkujaan käsityönä. Täydennetään tähän vähän muutenkin faktoja pohjautuen siihen mitä Lloyd kertoi Angguleemissä tammikuussa 2005.
Syntynyt Lontoossa 1950, nykyisin asuu Brightonissa.
"Koulussa olin hyvä vain piirtämisessä, suoritin O-levelin kuvaamataidossa ja lopetin koulun 16-vuotiaana. Halusin taidekouluun, mutta opinto-ohjaaja ei katsonut sitä sopivaksi työläisperheen lapselle. Isäni toimi bussikuskina, äiti teki pätkätöitä."
(Surkeita tyyppejä nuo brittiläiset opot muuten, Neil Gaiman ilmoitti haluavansa sarjakuvakirjoittajaksi ja hänelle suositeltiin kirjanpitäjän uraa...)
"Päädyin lontoolaiseen mainostoimistoon piirtäjäksi, opettelin homman perusteita kuusi vuotta ja sitten ryhdyin freelanceriksi. Rakastin erityisesti strippisarjojen piirtämistä, ja vuodesta 1977 lähtien olen jotenkuten pystynyt elättämään itseni sarjakuvantekijänä. Vanhempani eivät olleet ennakkoluuloisia, vaan tyytyväisiä että osaan tehdä "jotakin rahanarvoista", teinpä sitten mainoksia tai sarjakuvia."
"En kertonut päätöksestäni ryhtyä freeksi, ainakaan heti. Asuin yhä kotona, yritin saada läpi itseäni seikkailusarjojen piirtäjänä, mutta ne eivät olleet riittävä tulonlähde. Britit lukevat, enemmistö lukee vieläkin, sarjakuvia vain lapsena. Neljä vuotta piirsin postikortteja ja tein somistajan töitä neljänä päivänä viikossa."
Lloyd tutustui fanzine- ja sarjakuvaseuratoiminnan kautta muihin britteihin, kuten Dez Skinniin, Jamie Delanoon, Steve Parkhouseen - ja Alan Mooreen, joka myös piirsi fanzineihin.
"Night Raven oli läpimurtoni, siitä pidettiin. Itse tykkään käyttää runsaasti mustaa, pidän varjoista ja chiaoscuro-tyylistä."
"Käytän karkeita lyijykyniä luonnosteluun, tussaus on homman hauskin puoli. Skannaan sivut ja tulostan A4-koossa, väritän ne Faber-Castell -kynin ja skannaan uudelleen. Smart blur -säädöllä saa värikynäjäljestä tasaista pintaa."
"Luojalle kiitos teknologian kehityksestä! V for Vendettasta jouduin ottamaan sinikopiot ja värittämään eri paperille hyvin tarkasti, ettei lipsahda yli rajojen. Man, that was tough!"