Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013  (Luettu 1190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013
« Vastaus #165 : 13.05.2013 klo 18:14:40 »
Voisin olettaa, että myös Kick-Ass 2 julkaistaan Suomeksi. Minulla on jo tuo ensimmäinen. Ainoa oikeasti järkevä syy hankkia jatko-osa on kuvitus. Mikäli tämä olisi ilmestynyt edellisen elokuvan aikaan, olisin sen ostanut hetkeäkään kyselemättä. Nyt en ikävä kyllä tee sillä mitään.

Noista ainoat mukaan lähtevät ovat Oikeuden Puolustajat ja Wolverine. Näistä viimeksi mainittua en ole lukenut sitten teini-iän, muuta kuin Wikipedian pohjalta kerrattuna. Oikeuden Puolustajat taas on ikävä kyllä paras viime vuosien tuohon tiimiin liittyvä julkaisu. Mikäli tuo ei kelpaa, niin ei kelpaa mikään muukaan viime vuosilta, se on ihan varma.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #166 : 13.05.2013 klo 18:25:00 »
Morrison & Morales: Teräsmies - Miehet terästä, 12.06.13
Johns & Lee: Oikeuden Puolustajat, 07.08.13
Claremont & Miller: Wolverine, 10.07.13
Millar & Romita Jr.: Kick-Ass, 07.08.13
Moore & O'Neill: Kerrassaan Merkillisten Herrasmiesten Liiga, 05.06.13

http://www.egmontkustannus.fi/yritys/media-ja-yhteistyo/lehdistotiedotteet/

Ihan jees settiä :) kesäksi :) syksyllä sit lisää.. Hyvä Egmont!
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #167 : 13.05.2013 klo 18:36:16 »
Morrison & Morales: Teräsmies - Miehet terästä, 12.06.13

Tämä on Morrisonin vuoksi julkaisuista ehdottomasti se kiinnostavin.

Monellakaan tuskin on tuota klassista Wolverinea hyllyssään, joten uudelleenjulkaisu on hieno homma.

Oikeuden Puolustajat on melkoista kökköilyä, ehdottomasti tämäm sarjan heikoin lenkki, ja Kick-Ass on puhtaasti elokuvien ansiosta julkaisulistalla. Opus on enemmän Millarin tuotannossa sitä laitaa, jossa täräytetään kerralla kunnolla, eikä yritetä tehdä sen kestävämpää tarinaa.

Vincent

• Jäsen
« Vastaus #168 : 13.05.2013 klo 20:32:31 »
Marvel - miehenä tuo Wolverine on minulle pakko-ostos.

Kick-Ass jää valitettavasti hommaamatta. Ei oikein sytytä hankkia sarjista, joka jo hyllystä löytyy yhdellä kielellä.

Herrasmiesliigan olen useasti harkinnut enkuksi hankkivani, mutta nyt, kun tämä suomennos kätevästi ilmestyy niin otanpa sittenkin sen.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #169 : 13.05.2013 klo 20:52:08 »
Herrasmiesliigan olen useasti harkinnut enkuksi hankkivani, mutta nyt, kun tämä suomennos kätevästi ilmestyy niin otanpa sittenkin sen.

Miten tämä herrasmiesliiga suhtautuu niihin jo julkaistuihin lyhyempiin kovakantisiin alppareihin?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #170 : 13.05.2013 klo 21:00:01 »
Miten tämä herrasmiesliiga suhtautuu niihin jo julkaistuihin lyhyempiin kovakantisiin alppareihin?

Kun lehdistötiedotteessa luonnehditaan julkaisua ensimmäiseksi seikkailuksi, kyseessä on ilmeisesti se aivan ensimmäinen KMHL-tarina, joka julkaistiin suomeksi pahvikansissa vuonna 2002.

Opuksella on käsittääkseni ollut jonkin verran kysyntää, en minäkään sitä ole nähnyt erityisemmin liikkuvan divareissa.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #171 : 13.05.2013 klo 22:13:11 »
Lehdistötiedotteessahan lukee näin:

"Upea kokoelma pitää sisällään Liigan ensimmäisen seikkailun sekä mainioita lisämateriaaleja, joita ei aiemmin ole suomennettu."

Eli ensimmäinen albumi, mukana hauskat bonukset jotka ensimmäisestä suomiversiosta jätettiin pois.

Janne

• Tex-fanaatikko sekä muun lännen viihteen suurkuluttaja!
  • Valvoja
  • Hornan kekäleet!
« Vastaus #172 : 17.05.2013 klo 09:04:59 »
Eräässä hesalaisessa divarissa kerrottiin, että Pöllöjen hovi on myynyt vauhdilla. Sanoivat, että tulee loppumaan aika nopsaan ja nousee todennäköisesti jonkinlaiseksi keräilykohteeksi. Ostinkin sitten omani pois. Kannattaa siis muidenkin kiirehtiä, jos on jäänyt hankkimatta.
"Tex-tieteen yli-morisco"

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #173 : 17.05.2013 klo 11:26:14 »
Osaltaan Jannen mainitsemaan ilmiöön minusta  vaikuttanee se miten vähän laadukasta Batmania näillä raukoilla rannoila on julkaistu viime vuosina äidinkielellämme.

Yön ritari oli uusintajulkaisu ja Riivattu Ritari on hyvä muttei lähelläkään parasta Loeb/Salea.
Nämä edustavat sitä kärkiosastoa Pöllöjen Hoviksi lisäksi suomeksi julkaistuista.

Laatua olisi, paljonkin, mutta kun ei tule ei voi myydäkään. Ouroboros-ilmiö.

Toivotaan silti että tämä valinta johtaa vastaanvanlaisiin kustannusratkaisuihin tulevaisuudessa.
Osaltaan kesän lista on varovainen startti siihen suuntaan.

Gothicus

• Jäsen
« Vastaus #174 : 17.05.2013 klo 11:34:21 »
Riivattu Ritari on hyvä muttei lähelläkään parasta ...
Riivattu ritari oli pettymys ja Batman Parhaat tarinat täydellinen rimanalitus (kantta myöten), joten luultavasti näistä tehdyistä hutiostoksista johtuu, että Pöllöjen hovi on edelleen ostamatta. Kommenttien perusteella kiinnostus tuota kohtaan on kuitenkin noussut, joten pitänee se sitten hankkia.  
"Ihminen on ihmiselle kettu."

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #175 : 17.05.2013 klo 11:40:26 »
Dc-spesiaali hyllyyn? Sitten huomio kertyisi useimmille sarjakuvia vähemmän seuraaville. Koska kovakantisia albumeissa on hintaa reilummin. (Olisko ollut Dc-spesussa kutakuinkin 6,20e hintaa?) Asia on eri kun kaikki on kallistunut entisestään. Olisko kovakantinen satunnaisjulkaisu turvallisempi julkaisutapa? Näin taloudellisesti Egmontille.
Kello- viiden- tee.

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #176 : 17.05.2013 klo 11:48:44 »
Riivattu ritari on hyvästä taiteestaan huolimatta eräänlainen koeajo, prototyyppi mitä tuleman pitää.
Long Halloween on aivan eri painoluokan ottelija.

Mutta tämä juuri oli epäilykseni, kun  Batman & ihmepoika Robin ,Batman -Viimeinen Batman-tarina  ja  Batman Parhaat tarinat albumien jälkeen on tietenkin vähän vaikea luottaa että rahalleen saisi vastinetta vaikka käytettynä(ja halvalla) ostaisi.

Nämä kun eivät missään rinnakkaistodellisuuksissakaan sitä Batmanin parasta tasoa hivo, eivät pääse korkeushyppytermein edes lähimpään puoleen kilometriin parhaiden tasosta.

Keskiverto Battikseen verratessa nuo ovat jo samalla stadioinilla, ehkä pukukopissa mutta stadionilla kuitenkin.

Kehtaan suositella Pöllöjen hovia. Ihan yleisestikin, ei vain lajityypin sisällä.

DC-spesiaalin paluuta en kuitenkaan uskalla edes toivoa, vaikka sen numerot hankkisinkin uskonnollista hurmosta lähestyvällä vakaumuksella.

Aika muuttuu. Genren harrastajat ovat itseni tavoin vuosikymmeniä sitten siirtyneet seuraamaan alkuperäiskielisiä julkaisuja.
Olen itsekin osa ongelmaa, mediamurroksen lisäksi.

Iso kiitos siitä että Egmontilla silti pidetään yllä heterogeenisempää sarjakuvatarjontaa.

Korro

• Ja kumppanit.
  • Jäsen
« Vastaus #177 : 17.05.2013 klo 11:52:42 »
Curt, olen samoilla linjoilla sarjakvin hankkimisen suhteen. Parhaat päältä internetistä arvostelut ja mielenkiintoiset tekijät löytää. Sitten? Wikipedia mm ja ostamaan tradea mitä Bermejo piirsi. (Yksi monista kenen töistä pidän) Jos Dc-spessu saapuisi tauvon jälkeen markettiin, kyllä sen hankkisin.

En ole lukenut All star batmanin ja Pöllöjen hovin lisäksi juurikaan egmontin julkaisemia Batman materioita. Kannatan toki Pöllöjen hovia.
Kello- viiden- tee.

JariM

• Jäsen
  • Kvååk
« Vastaus #178 : 20.05.2013 klo 15:52:20 »

Claremont & Miller: Wolverine, 10.07.13

http://www.egmontkustannus.fi/yritys/media-ja-yhteistyo/lehdistotiedotteet/

Mahtaako tässä olla uusi suomennos? Vanhassa julkaisussahan oli pari kirjoitusvirhettä. Lisäksi "bokken" oli kirjoitettu "bokan". Vanhassa julkassa oli myös kiva lyhyt Elektra-tarina bonuksena. Löytyykö se myös tästä uusintajulkaisusta?

koivumäki

• Jäsen
« Vastaus #179 : 20.05.2013 klo 22:04:42 »
Mahtaako tässä olla uusi suomennos? Vanhassa julkaisussahan oli pari kirjoitusvirhettä. Lisäksi "bokken" oli kirjoitettu "bokan". Vanhassa julkassa oli myös kiva lyhyt Elektra-tarina bonuksena. Löytyykö se myös tästä uusintajulkaisusta?

Kyllä ja ei.