Kirjoittaja Aihe: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013  (Luettu 974 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
Vs: Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2013
« Vastaus #105 : 15.03.2013 klo 21:43:56 »
Onkos se Cabin Fever Hollywood-tuotantoa? En jaksa tarkistaa, mutta kyllähän siellä noita kauhuleffojakin tehdään ihan mielellään nykyään. Kunhan ei vaan ole alastomuutta mukana niin kaikki käy.

No en nyt jaksa alkaa tarkastamaan oliko Cabin Fever hollywoodista, mutta battiksen brändiin tuskin uskalletaan samantasoista ahdistavuutta tarjoilla. Kohdeyleisö kuitenkin huomattavan paljon laajempi kuin CF ja muilla kauhurainoilla. You get the point? Synkkää ja kiehtovaa kamaa tämä pöllöily, mutta en usko että uppoaisi mainstream yleisöön, vaikka henk.koht. tykkäisin ideasta.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #106 : 15.03.2013 klo 22:01:32 »
Selvittää takavasemmalla teloitusrivissä kurkkuaan....
Scott Snyder kyllä uppoaa ns mainstream ja ns HCyleisöön mitä lepakkoiseen mieheen tulee.
Court of Owls on vain toiseksi viimeinen osuus Detective comics 871sta alkaneesta voimannäytöstä isompaan suvereeniuiden osoitukseen olevien sarjaa.

Nolanin vaikutteita en itse löydä, jollei siksi lasketa sitä että hahmo otetaan vakavissaan.

Toimii toki ilman Black Mirroria ja petaa hyvin Death of the familyn (kyllä minä luen niitä irtolehtinä).

Snyderhan kirjoittaa seuraavaksi 11-osaisen Batman The Zero Year-tarinan joka tulee valmiiksi keväällä 2014 ja hyvällä säkällä on Egmontin supersankaritarjonta vuonna 2014 ketjun aihetta.

Tai sitten Talonia.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #107 : 16.03.2013 klo 00:02:19 »
You get the point? Synkkää ja kiehtovaa kamaa tämä pöllöily, mutta en usko että uppoaisi mainstream yleisöön, vaikka henk.koht. tykkäisin ideasta.

Ymmärrän mitä tarkoitat mutten ole samaa mieltä. Nolanin leffatrilogia on sangen synkkä ja rohkea veto, ei kovin helppoa supersankariviihdettä vaikka onkin uponnut suureen yleisöön. En minä tätä Pöllöilyä niitä synkempänä pitäisi, painotus on vaan vaan vähän enemmän kauhuromantiikassa. Ja kuten Curtti totesi, sarjakuvan puolella Snyderin Batman on kyllä nimenomaan mainstreamia ja semmoiseen yleisöön uponnut.

Nolanin Batmanit (ja muutkin elokuvat) ovat hyviä esimerkkejä siitä, että ei yleisöä ole pakko aliarvioida vaikka tavoitteena olisikin tehdä kassamagneetti.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #108 : 16.03.2013 klo 09:22:32 »
Ymmärrän mitä tarkoitat mutten ole samaa mieltä. Nolanin leffatrilogia on sangen synkkä ja rohkea veto, ei kovin helppoa supersankariviihdettä vaikka onkin uponnut suureen yleisöön. En minä tätä Pöllöilyä niitä synkempänä pitäisi, painotus on vaan vaan vähän enemmän kauhuromantiikassa. Ja kuten Curtti totesi, sarjakuvan puolella Snyderin Batman on kyllä nimenomaan mainstreamia ja semmoiseen yleisöön uponnut.

Nolanin Batmanit (ja muutkin elokuvat) ovat hyviä esimerkkejä siitä, että ei yleisöä ole pakko aliarvioida vaikka tavoitteena olisikin tehdä kassamagneetti.

Ehkä se on muuten just toi synkistely, mikä tässä mun mieleen välittyi vaikutteina Nolaneista, joidenkin elokuvamaisten kohtauksien lisäksi. Mutta joo, totta sä puhut, kyllä tämä sarjakuvayleisöön uppoaa ja sitä ihan eka viestissä mietinkin että olis hyvää leffa-ainesta, mutta mietin että onko tää kuitenkin vähän hc-kamaa normaalille leffayleisölle noihin em. esimerkkeihin viitaten. Mutta aivan kuten sanoit, leffayleisöä ei pitäisi aliarvioida. Hyvä setti tästä tulisi, tykkään ja odotan seuraavaa ja sitä seuraavaa osaa innolla.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2013 klo 10:20:38 kirjoittanut Miqz »

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #109 : 18.03.2013 klo 20:25:27 »
No mutta kun sarjakuvalukijoita ei ole aliarvoitu ennen Nolanin Batmaniäkään.
Yön ritari sarjakuva on tästä hyvä esimerkki. Ja sekin on synkkä. Omalla tavallaan. Samoin kuin monet muut.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #110 : 18.03.2013 klo 21:20:13 »
No mutta kun sarjakuvalukijoita ei ole aliarvoitu ennen Nolanin Batmaniäkään.
Yön ritari sarjakuva on tästä hyvä esimerkki. Ja sekin on synkkä. Omalla tavallaan. Samoin kuin monet muut.

No tästähän ei kyllä suoraan keskusteltu et alkaa mennä hakoteille. Palataan aiheeseen, eli hämiksen näkkäriä 1983 tässä odotellessa, pitäisi olla tällä viikolla kaupoissa!

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Vastaus #111 : 18.03.2013 klo 21:39:54 »
Mitä eroa on loppujen lopuksi sarjakuva ja elokuvayleisöllä? Ihan samanlaiset edellytykset heillä loppupeleissä on tuotetta kohtaan. Siis en nyt tarkoita että he odottaisivat liikettä ja ääntä, tai täsmällistä yhdenmukaisuutta, mutta ei kukaan heistä varmastikaan odota että heitä aliarvioitaisiin. En tarkoita etteikö eroja saattaisi olla, mutta tärkeimmät ovat samat. Ja siis pointtihan tässä ei ole kyseenalaistaa Nolan vaikutteita, vaan osoittaa että saman päätelmän voi tehdä muustakin.

Mutta joo, taidan kuitenkin lukea sarjakuvan ensin. Jätin Batman lehdet pois aika nopeasti New 52:n alussa koska en oikein saanut niistä irti niitä asioita joita halusin.
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Riffe

• Man of Tomorrow
  • Jäsen
« Vastaus #112 : 24.03.2013 klo 20:21:31 »
Ostin uusimman Batman-albumin, Pöllöjen Hovin. Huomasin että osa sivuista meni ensin kallelleen, ja lopuksi ylösalaisin. Onko ihan tarkoituksellinen asia, symboloiko kenties kärsineen hra Waynen mielentilaa siinä kohtaa?

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #113 : 24.03.2013 klo 20:29:08 »
Ostin uusimman Batman-albumin, Pöllöjen Hovin. Huomasin että osa sivuista meni ensin kallelleen, ja lopuksi ylösalaisin. Onko ihan tarkoituksellinen asia, symboloiko kenties kärsineen hra Waynen mielentilaa siinä kohtaa?

siinä numeron 5 elikkä ....sivun90-100 kohdilla?
On ihan tarkoituksellinen veto, ei painovirhe.

Tina DeMona

• Pervo Örvelö
  • Jäsen
« Vastaus #114 : 25.03.2013 klo 20:42:01 »
Minäkin ostin Pöllöjen Hovin. Enpä ole lukenut vielä, mutta kauniilta näyttää! Tosin, pakko silmäilyn jälkeen sanoa, ettei Capullon tussauksesta vastuussa ollut henkilö ollut ihan yhtä hyvään jälkeen pystynyt kuin aikoinaan Spawnissa, parhaimmillaan. Silti, erittäin komean oloinen teos. Vielä kun ehtisi lukea sen...

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #115 : 25.03.2013 klo 20:49:15 »
Minäkin ostin Pöllöjen Hovin. Enpä ole lukenut vielä, mutta kauniilta näyttää! Tosin, pakko silmäilyn jälkeen sanoa, ettei Capullon tussauksesta vastuussa ollut henkilö ollut ihan yhtä hyvään jälkeen pystynyt kuin aikoinaan Spawnissa, parhaimmillaan. Silti, erittäin komean oloinen teos. Vielä kun ehtisi lukea sen...

Menee yhdellä istumalla kun aloittaa, tarraa mukaansa.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #116 : 28.03.2013 klo 22:50:28 »
Onko missään / onko kukaan koostanut listaa Egmontin julkaisemista kovakantisista sarjakuvakirjoista Marvelsista alkaen? Ilmeisesti se oli eka laatuaan ja sen jälkeen näitä on tullut ulos ihan mukavasti. Tuossa näitä keräämiäni kirjoja ihastellessa tuli mieleen että puuttuuko vielä jokin? Antin ja Petterin sivuilta kyllä löytyy Marvelit ja Dc:n julkaisut mutta niitä yhdistelemällä jää mm. Coraline pois, jääkö muita? Tarkoitan tuossa mainitussa koossa olevia itsenäisiä kirjoja, en mitään sarjoja kuten Sillage etc.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #117 : 31.03.2013 klo 21:50:17 »
Mulla on kaikki omassa hyllyssä. Laita vaikka kokoamasi lista tänne niin katsotaan mitä siitä puuttuu. Ainakin tämmöisiä Marvelin ja DC:n universumeihin kuulumattomia kovakantisia on tullut:

Musta torni 1-2
Amerikan Vampyyri 1-2
Mustanaamio-vuosikirjat
Neverwhere
The Spirit

Isokokoisempana mm. Conan Barbaari ja Teräsnyrkki.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #118 : 01.04.2013 klo 00:42:33 »
Mulla on kaikki omassa hyllyssä. Laita vaikka kokoamasi lista tänne niin katsotaan mitä siitä puuttuu. Ainakin tämmöisiä Marvelin ja DC:n universumeihin kuulumattomia kovakantisia on tullut:

Musta torni 1-2
Amerikan Vampyyri 1-2
Mustanaamio-vuosikirjat
Neverwhere
The Spirit

Isokokoisempana mm. Conan Barbaari ja Teräsnyrkki.

Mustat tornit puuttuu, ja the spirit. Onkos nämä millaisia? Mustanaamioita hommasin vaan ekan. Lisäksihän on muuten Shokit 1-3 ja BW, jotka toki löytyy. Mitäs muita Petterin hyllyssä on?

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #119 : 01.04.2013 klo 01:18:07 »
Spirit on klassikkokamaa, pidän kovasti. Musta torni jakaa mielipiteitä. Sarja on pitempi, suomeksi tuli vain kaksi ensimmäistä kirjaa.

Jos oletetaan että kaikki DC- ja Marvel-kirjat ovat sulle tuttuja, niin mitähän tuosta sit vielä puuttuis. Incalit ainakin, ja Frank Millerin 300. Joe Kubertin nelivärinen Tex Willer -kirja Yksinäinen kostaja kenties.