Kirjoittaja Aihe: Salama  (Luettu 1314 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Salama
« Vastaus #15 : 04.05.2005 klo 11:33:23 »
Ehkäpä olet nähnyt sen Teräsmies 1/68:n, jossa tuon tarinan alkuperäisversio on ja sitten olet nähnyt tämän uudelleenlämmitetyn version kilpajuoksusta ja siitä on jäänyt mieleen kuva, että juttu olisi vanhempi kuin 90-luvulta. Ainakaan mun eteen ei vielä ole sattunut Teriksen ja Salaman kilpailua 80-luvulta, mutta ihan kaikkia Teriksiä en siltä ajalta olekaan lukenut.
Ne ois muuten saanu julkaista vertailun vuoksi myös sen 60-luvun kilpajuoksun tuossa Teris-spessussa.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #16 : 04.05.2005 klo 13:50:56 »
Nyt olen hataralla pohjalla, mutta eikös tuossa ollut kyse lentonopeudesta ja Salama siis pärjäsi jossain määrin aina kun pidettiin jalat maassa?

Vanhat kilpailut yleensä järjestettiin avaruuden halki, Salamalla oli joku rata ja Teris lensi. Tuo "mitä jos kummatki juoksis" tuli vasta myöhemmin.

Jarkko Sikiö

• Valvoja
« Vastaus #17 : 04.05.2005 klo 17:24:08 »
Ehkäpä olet nähnyt sen Teräsmies 1/68:n, jossa tuon tarinan alkuperäisversio on ja sitten olet nähnyt tämän uudelleenlämmitetyn version kilpajuoksusta ja siitä on jäänyt mieleen kuva, että juttu olisi vanhempi kuin 90-luvulta. Ainakaan mun eteen ei vielä ole sattunut Teriksen ja Salaman kilpailua 80-luvulta, mutta ihan kaikkia Teriksiä en siltä ajalta olekaan lukenut.

En ihmettelisi vaikka asia olisi täsmälleen näin. Aika hyvin keksitty selitys, oma mielikuvitukseni ei tuohon edes taipunut :)

Arttu

• Legolandian Sheriffi
  • Jäsen
« Vastaus #18 : 04.05.2005 klo 18:48:34 »
kaikki Flash vastaan Teris kilpajuoksut...

http://www.hyperborea.org/flash/races.html

I have known many adults who have treasured throughout their lives some of the books they read as children. I have never come across any adult or adolescent who had outgrown comic-book reading who would ever dream of keeping any of these 'books' for any sentimental or other reason.- Fredrik Wertham

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #19 : 01.08.2005 klo 10:41:35 »
Vanhat Teräsmiehet -haaran innoittamana ajattelin aloittaa keskustelun vanhoista Salama-lehdistä. Niitähän ehti parin vuoden aikana ilmestyä kymmenkunta. Tarkempi listaus löytyy Sarjakuvarockista.

Yksi mielitarinoistani on aina ollut "Silmänkääntäjä vetää väärästä narusta" (Salama 3/71), joka on taatusti yksi hölmöimpiä Salama-seikkailuja koskaan!

"Minulla on outo tunne, että olen muuttunut nukeksi." Näissä vanhoissa tarinoissa on jotain sellaista naiivia surrealismia, jota parodia ei voi koskaan tuottaa - sillä tämä on ihan aitoa aikansa supersankarityyliä.

Copyright 1971 National Periodical Publications, Broome/Infantino
The Flash #133 (joulukuu 1962): Plight of the Puppet Flash
« Viimeksi muokattu: 30.10.2005 klo 18:32:39 kirjoittanut Lurker II »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #20 : 01.08.2005 klo 14:43:10 »
Eiko Grodd ole tosiaankaan esiintynyt Suomessa? Edes jossakin Teräsmiehessä. Mulla on myös se mielikuva, että toi Peilimestari ois kansssa ollut Legendoissa, mutta taidan muistaa väärin. Mikäköhän se oli missä sen näin...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #21 : 01.08.2005 klo 15:08:42 »
En muista onko Groddia nähty, mutta ainakin muistaakseni Reverse-Flash, Mirror Master ja Captain Cold. Kattelen kotona nimiä.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #22 : 01.08.2005 klo 19:38:34 »
Tämmöisiä roistoja esiintyy mun Salamoissani:

Silmänkääntäjä
Professori Zoom eli Negatiivi-Salama
Mr. Elementti
Viuluniekka
Kapteeni Pakkanen
Helleaalto
Peilien Mestari

Muutama numero multa harmi kyllä vielä puuttuu.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #23 : 02.08.2005 klo 00:07:38 »
Mr. Elementti? Se on sitten hahmon ensiesintyminen, koska se vaihtoi jo toisessa esiintymisessään seuraavassa numerossa nimensä Dr. Alchemyksi.

Mr. Elementistä kyllä puhutaan tarinassa vanhana hahmona, rikollisena jonka Salama on joskus parantanut. Tässä tarinassa ("Kaikkien aikojen kovin isku") Negatiivi-Salama palauttaa tyypin taas roistoksi ja Mr. Elementiksi. Jutun lopussa hän parantuu taas.

Voi se toki silti olla hahmon ensiesiintyminen, en mene väittämään. Originaali on The Flash #153 ja suomijulkaisu Salama 2/71.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #24 : 02.08.2005 klo 14:01:35 »
Sitten vaihtoi jossain vaiheessa takaisin Elementiksi ja jossain vaiheessa käytti molempia yhtä aikaa, ja toinen oli hyvä ja toinen paha.

Kuulostaa ihan loogiselta kun miettii tuota suomennettua tarinaa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #25 : 05.08.2005 klo 14:35:46 »
Jossain suomalaisessa Salama-lehdessä vihollisena oli Lucifer (muistaakseni jäi auki, oliko kyseessä ns. aito versio vai jäljittelijä), jonka pikkupiruina toimivat moottorijengiläiset.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #26 : 05.08.2005 klo 19:31:45 »
Se oli 6/71. Samassa tarinassa on hieno tokaisu Iris Allenilta:

"Minun mieheni, maailman nopein mies. Myöhässä kuten tavallista."

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #27 : 05.08.2005 klo 21:15:35 »
Ja Iris sai Barryn salamuuden selville kun äijä puhui unissaan! Mikä tumpelo.

Kas kun ei hellien hetkien aikana.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #28 : 05.08.2005 klo 21:22:07 »
Kas kun ei hellien hetkien aikana.

"Barry, hitaammin, hitaammin...!"

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Vastaus #29 : 05.08.2005 klo 21:24:41 »
"Barry, hitaammin, hitaammin...!"

Barry käy vaikka kioskilla eikä tyttöystävä huomaa mitään.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.