Kirjoittaja Aihe: Ajankohtaisuuksia  (Luettu 1200 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Vs: Ajankohtaisuuksia
« Vastaus #150 : 06.05.2004 klo 21:24:33 »
Okei. En ole lukenut niitä, joten saattaa olla, että näkemäni pätkät oli siitä toisesta arkista.

Mielestäni muuten varsin uskaliasta Egmontilta alkaa julkaista sarjaa, joka ei ole vielä päättynyt. Siis minisarjaa. Mitäs jos loppupään numerot saavatkin odottamattoman viiveen ja ilmestyvät vasta ensi vuonna (jos muistan oikein, niin uusin Birthright on #10, eikö)?
Tosin onhan siinä lopussa sitten pelivaraa, jos Birthright saa yhden oman DC spesiaalin...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tertsi

• Vieras
« Vastaus #151 : 07.05.2004 klo 18:02:42 »
Yoko Tsuno -albumi Paholaisen Urut ostettu ja luettu.
Paras suomenkieleinen Yoko Tsuno albumi, mitä olen lukenut (jos ei lasketa Non Stop -albumia mukaan).

Tarkasti, paikoitellen jopa  nautittavasti piirretty (taustat ja etenkin urut).

Juoni etenee sujuvasti ja kiinnostavasti. Joitakin pieniä yksittäisiä sudenkuoppia, mutta luulisi, että kohderyhmä eli lapset ei niihin kiinnitä sen suurempaa huomiota.

Tietokonetekstaus istuu pääsääntöisesti hyvin Leloupin piirrosjälkeen.

Käännös on paikoitellen töksähtelevää eli dialogi ei ole aina niin sujuvaa. Tosin en ole teosta alkukielellä lukenut, niin voipi olla samanlaista alkuperäisessä, ranskankielisessäkin versiossa. Pitää jossain vaiheessa verrata käännöstyötä Ruudun vastaavaan, ihan mielenkiinnosta.

Kokonaisarvosana 8, joka on aika hyvin , mielestäni.

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #152 : 07.05.2004 klo 19:45:34 »
Egmontilla ei ole mitään pelättäävää. Birthright on DC'llä ilmeisesti aika korkealla tärkeysjärjestyksessä. Vaikka ensimmäiset kahdeksan numeroa julkaistaisiinkin tänä vuonna, niin siihen mennessä kuin kahdeksas ilmestyy niin sarja on silti loppunut jenkeissä.

Mutta saako Birthright oman DC-Spesiaalin? Minä olin siinä uskossa että ne ei-antologia spessut julkaisivat eri sarjoja kuin antologiat. Vrt. ensinumerossa on tarina Detective 27, joka siis ilmeisesti kertoo Bruce Waynestä kuuluisan etsivätoimiston leivissä joskus 20-luvulla.

EDIT: Eräs Batman/Supermanin ekan arkin kansista sekä Toisen arkin toinen kansi. Mutta nämä ovat kansia, ja niissä taide on tietenkin pikkuisen yksityiskohtaisempia kuin sarjakuvassa itsessään. Mutta antaa kuitenkin vihjeitä itse piirrostyylistä. Ja kyllä, kansien piirtäjä teki myös sisällön.

EDIT2: Sinänsä huvittavaa, että DC on lyhyessä tahdissa käyttänyt läpi jo neljä "virallista" Terästyttöä. Ensin oli se Enkeli-Terästyttö, sitten tämän maallinen seuraaja minihame-Terästyttö, sitten tuossa ekassa kannessaki näkyvä tulevaisuudesta-tullut-terästyttö, ja nyt tämä uusi Olen-Kryptonista.
Huvittavaa koko hommassa on se, että numero kaksi lähetti Clarkille vain viestin eroavansa (eli hän on yhä "tuolla ulkona"), kolmonen on ilmeisesti yhä "around" (ellei uusi käsikirjoittaja päättänyt vain unohtaa häntä, vrt. Hämähäkkimiehen vauva), ja nyt meillä on jo nelonen, joka tälläisenään rikkoo koko Teräsmiehen perusidean - Viimeinen kryptonilainen. Toivottavasti tulee juonitwisti joka selittää tämän olevan epätotta. Kuten että hän on vain doppelgangeri, tai feikki, tai edes väärästä todellisuudesta. (Kuten Teräskoira, en voi uskoa että saimme vielä nähdä Kryptoaki >_<)
« Viimeksi muokattu: 07.05.2004 klo 19:56:19 kirjoittanut Justen »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #153 : 07.05.2004 klo 20:15:22 »
Mun muistaakseni joku sanoi, että sekä Hush että Birthright saavat tänä vuonna yhden kokonaisen numeron.
Jaa, mutta nyt vasta luin ton sisäkansitekstin.
Voi harmi, menee pitkä aika ennen kuin saa jatkoa Valtakuntaan ja voimaan :( Ilmeisesti siis Birthrightia tulee tänä vuonna vain neljä numeroa?

J.M:salo

• Jäsen
« Vastaus #154 : 07.05.2004 klo 20:52:55 »
Koskien spesiaaleja, en tietenkään tiedä, mutta ensi numeron sisällöstä näin voisi tietenkin päätellä.

Anonyymi Jaarittelija

• Jäsen
  • "I hate Mondays!"
« Vastaus #155 : 17.05.2004 klo 08:49:30 »
Mutta saako Birthright oman DC-Spesiaalin? Minä olin siinä uskossa että ne ei-antologia spessut julkaisivat eri sarjoja kuin antologiat. Vrt. ensinumerossa on tarina Detective 27, joka siis ilmeisesti kertoo Bruce Waynestä kuuluisan etsivätoimiston leivissä joskus 20-luvulla.

Kun kerran nuo tanskalaiset jyräävät, niin yksinomaan Teräsmiehelle pyhitetyn lehden saattaa, siis nimenomaan saattaa, täyttää tällainen materiaali..

Seagle Talks It's Like a Bird

Melko epätodennäköiseltä tuo vaikuttaisi taloudellisten reaaliteettien valossa, mutta eihän sitä toisaalta koskaan tiedä...

"Kill one man, and you are a murderer.
Kill millions of men, and you are a conqueror.
Kill them all, and you are a god."
Jean Rostand (1894 - 1977)

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #156 : 17.05.2004 klo 12:40:20 »
Toivottavasti ei!
Luulisin, että se merkitsisi aika varmaan sitä, että ensi vuonna ei Teräsmiestä nähtäisi.