Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Jysäyksestä  (Luettu 166369 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leo

• Jäsen
Re:Keskustelua Jysäyksestä
« Vastaus #135 : 19.09.2004 klo 21:32:56 »
En lukenut Jysäyksen tarinoita järjestyksessä (ja tuskin luen tulevaisuudessakaan), joten Nakin ja Tapin paikalla ei ollut väliä. Ratian ystävällisyyttä täytyy todella korostaa. Omalla kohdallani meni omistuskirjoitus pikkuisen pieleen ja Ratia antoi uuden lipareen (vaikka olisi minulle vanhakin kelvannut ;D). Toivotaan kaikki, että tilauksia tuli tarpeeksi, jotta Jysäystä luetaan jatkossakin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #136 : 19.09.2004 klo 23:38:32 »
En muuten minäkään lukenut järjestyksessä. Noi lyhyet jutut oli itse asiassa oikein hyviä, koska ne ehti lukeen heti kättelyssä. Pidempiin juttuihin tutustui sitten paremmalla ajalla.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #137 : 20.09.2004 klo 00:09:17 »
Ostin Jysäyksen R-kioskilta ja luin matkalla Helsinkiin. Hieno lehti! Pääsarja vaikuttaa loistavalta, eikä muissakaan jutuissa ole valittamista. Kotimaiset sopivat hyvin mukaan.

Festareilla ostin toisen kappaleen lehteä ja saalistin siihen kotimaisten tekijöiden nimmarit. Mattipekan luento oli hemmetin kiintoisa ja innostava! Käytännössä Jysäys on siis (lähes) yhden miehen toteuttama projekti, mikä pistää kyllä miettimään mihin sitä ihminen halutessaan pystyykään kun oikein haluaa.

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #138 : 20.09.2004 klo 00:24:20 »
 Sitä kädet täristen pelkäsi, että lehdestä puolet on Pikoa ja Fantasiota, puolet jotain toista, ja viimeisellä sivulla lukee notta jatkuu seur.num! Onneksi oli ymmärretty laittaa myös lyhyitä, jopa yksisivuisia, ja niitä soisin olevan enämpikin.

Tietenkin tilaus lähti.

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #139 : 20.09.2004 klo 08:16:53 »
Pihinä ihmisenä ostin vain yhden numeron. Sueraavakin tulee varmasti ostettua ja sitten täytyy harkitakin jo tilaamista jos näyttää vielä hyvältä.

Hienosti oli monipuolista sarjakuvaa saatu ängettyä lehteen. Sivuja vain soisi olevan lisää mutta sehän onkin jo korjaantumassa seuraavaan numeroon mennessä.

Kotimaisetkin yllättivät varsin positiivisesti.
Itse asiassa rupesi festareilla välillä hirvittämään kuinka paljon osaavaa porukkaa Suomessakin on tällä alalla.

Tällä tavalla pitää sarjakuvaa mainostaa. Toivottavasti ei jää pelkäksi alkuinnostukseksi, enkä näe miksi näin kävisi.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

Hege

• väsähtänyt
  • Jäsen
« Vastaus #140 : 20.09.2004 klo 08:41:56 »
Olen nähnyt ja kuullut Matti-Pekan vuorisaarnan sarjakuvalehden julkaisemisesta, nähnyt valon ja liittynyt mukaan joukkoon (siis tilannut Jysäyksen). Nyt odotan muiden kaltaisteni kanssa joukkomme kasvamista, että voisimme vihdoinkin kulkea pois pessimismin täyttämästä sarjakuvajulkaisun murheen laaksosta kohti valoa.
Siinä M-P oli oikeassa että kotimaiset sarjat tuovat lehteen omaperäisyyttä, jos siinä olisi ollut vain muutama pitkä ulkomainen juttu olisi "tunnelma" voinut  jäädä kalseaksi. Ja niille silppujuttujen vastustajille: pistäkää lehti syrjään ja lukekaa koko vuosikerta sitten kerralla.
But pride -  where there is a real superiority of mind, pride will be always under good regulation.

Kookos

• Jäsen
« Vastaus #141 : 20.09.2004 klo 10:14:07 »
Tuli lehtipisteestä Jysäys napattua kun sitä täällä kovasti hehkutettiin.  Kun en ole hirveästi eurooppalaiseen sarjakuvaan Tinttien ja Asterixien lisäksi tutustunut tämä oli mielenkiintoinen tuttavuus. Varsinkin johtosarja "Katseen kantamattomissa" vangitsi heti.

Hiltunen ei jostain syystä iske toivotulla tavalla, ostin muutakin Hiltus-materiaalia samalla Turun keikalla antikasta eikä piirrostyyli oikein iske meikäläiseen. "Harmaan jumalan" jälkeen ei ole tarinakaan oikein kiinnostanut, mutta en ole läheskään kaikkea lukenutkaan.

Kopterikytistä en osaa vielä sanoa pidinkö. Hienoja kuvakulmia ja vauhdin tuntua. Jotenkin vaan tuli mieleen että tässä yhdistyivät Virtua Police- konsolipelit ja akuankkamaiset loppuvitsit.

Enivei, lehti oli hienosti väritetty, sarjat pääosin hyviä. Vähän tämmöinen pieni sivumäärä masensi, mutta onneksi sivuja on jatkossa luvassa lisää. Samoin toivoisin hiukan esittelyä sarjojen tekijöistä.  Täytän juuri tilauslomaketta....
Kai Saarto

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #142 : 20.09.2004 klo 14:12:27 »
Sueraavakin tulee varmasti ostettua ja sitten täytyy harkitakin jo tilaamista jos näyttää vielä hyvältä.

<syyllistystä>Siinä vaiheessa voi olla jo myöhäistä. Lehden kohtalo riippuu ymmärtääkseni nimenomaan siitä paljonko tilauksia tulee NYT eikä parin numeron päästä.</syyllistystä>

Jos tykkäsit, siitä vaan tilaus postiin. Tuskin taso jatkossa ainakaan tippuu!
« Viimeksi muokattu: 20.09.2004 klo 14:12:55 kirjoittanut Petteri Oja »

Tuuk42

• Jäsen
  • "En pidä minään"
« Vastaus #143 : 20.09.2004 klo 16:59:42 »
<syyllistystä>Siinä vaiheessa voi olla jo myöhäistä. Lehden kohtalo riippuu ymmärtääkseni nimenomaan siitä paljonko tilauksia tulee NYT eikä parin numeron päästä.</syyllistystä>

Jos tykkäsit, siitä vaan tilaus postiin. Tuskin taso jatkossa ainakaan tippuu!
Apua, älä lyö!
Ei minulla ole rahaa, kaikki meni viikonloppuna sarjakuviin. :)

Turha minua on syyllistää minä sentään ostin jysäyksen. Mene huitomaan sille naapurin mummolle että "senkin pakana kun et vielä ostanut". ;D

Lyhyet sarjat olivat hyviä. Niitä soisi nähdä hiukan enemmältikin.

"Art Kills Creativity." - Douglas Adams Paint it Black!

kitani

• Vieras
« Vastaus #144 : 20.09.2004 klo 18:11:48 »
No niin tänään tuli ostettua ja 12 kk tilaus laitettua postiin, laskin että kun lopetin Pelit-lehden tilauksen niin minulla on rahaa vaikka kahteen vuosikertaan.

Toivotaan ettei lehti kuole pois jo ensimmäisen numeron jälkeen, kaiken olen jo tehnyt  omalta osaltani.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #145 : 20.09.2004 klo 18:15:09 »
Ehkäpä kun sivumääräkin nousee, voisi tuossa olla jotakin nuoremmillekin sopivaa JA sellaista joka herättää Non Stop -nostalgikkoja mukaan. Non Stopia aikoinaan lukeneilla on nykyisin lapsia...

Hyvä vaihtoehto olisi minusta Non Stopin loppuvuosina alkanut Khena ja Skrahilpari. Lapsille sopivaa mutta vanhemmillekin menee läpi. Ihan science fictionia. Ja sarjaa on tullut jo 30 albumia ettei materiaalikaan heti loppuisi. Tai sitten Vili & Bill jos ei jatkosarjoja haluta enempää.

Kuinka ollakaan! Tänään bussissa tuli mullekin mieleen Vili ja Bill. Suomeksi julkaisematonta tavaraakin pitäisi olla vaikka huru mycky. Sitä en kyllä tiedä, onko Roba onnistunut pitämään tasonsa läpi vuosikymmenten. Nythän sarjaa piirtää jo joku nuoriherra. Vissiin ihan laadukkaasti ja Roban hengessä.

Mileeni juolahti/päähäni pälkähti: Uusi Lucky Lukekin, siis ihan albumimittainen, on nähnyt päivänvalon.

Belle province tai jotain sinnepäin oli nimi.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #146 : 20.09.2004 klo 18:34:20 »
Turha minua on syyllistää minä sentään ostin jysäyksen. Mene huitomaan sille naapurin mummolle että "senkin pakana kun et vielä ostanut". ;D

Mummo on vuorossa seuraavana.  ;)

tompelo

• Jäsen
  • Fakta on vain jähmeä mielipide.
« Vastaus #147 : 20.09.2004 klo 18:35:16 »
Toivotaan ettei lehti kuole pois jo ensimmäisen numeron jälkeen, kaiken olen jo tehnyt  omalta osaltani.

Miten monta tilausta tuo lehti itse asiassa vaatii pysyäkseen hengissä? Kustantajan puheen perusteella se kyllä lopetetaan, jos tilauksia ei tarpeeksi tule.

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #148 : 20.09.2004 klo 18:49:33 »
Kyllä se useamman tuhannen tilaajaa vaatii elääkseen. Ei kannata miettiä enää, toimeen ryhtykää!
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Paalujuntta-S.

• Vieras
« Vastaus #149 : 20.09.2004 klo 18:51:19 »
Onnistuitte, senkin p---iaiset, syyllistämään minut. Tilaan Jysäyksen vielä tällä viikolla. Viimeksi mulle on tullut sarjakuvalehti kotiin vuonna 1982.