Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Jysäyksestä  (Luettu 166150 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

puro

• Multirajoitteinen
  • Jäsen
  • Ei se siitä suttaannu.
Re:Keskustelua Jysäyksestä
« Vastaus #75 : 14.09.2004 klo 08:32:24 »
Tilaus lähtee postiin heti huomenna.

Laita sähköpostilla, säästyy postikuluja. Näin minäkin tein. ;D

-P.

Sanjo

• Jäsen
  • hölömö
« Vastaus #76 : 14.09.2004 klo 11:01:06 »
Ei saakeli! Silmät putosi päästä.  :o olen ollut pihalla kuin lumiukko tästäkin, eurooppalaista sarjakuvaa ja Praedoria väreissä, no, täytyyhän tuolla hinnalla tilata.

zeke

• Jäsen
« Vastaus #77 : 14.09.2004 klo 19:57:53 »
Laita sähköpostilla, säästyy postikuluja. Näin minäkin tein. ;D
-P.

No joo mutta. Ajattelin asian sillä tavalla monimutkaisesti, että Mattipekka on lähettänyt suoramainoksen, jonka palutteen määrästä hän saattaa olla kiinnostunut. Saa jonkunlaisen indikaation siitä, toimiiko Sarjakuvaseuran osoitteistoon lähetetty lappunen kuinka. Mikä saattaa taas helpottaa jatkossa vastaavien pikku kampanjoiden toteuttamista tai toteuttamatta jättämistä.

Toki hän saattaa noteerata osan nyt pamahtelevista sähköpostitilauksistakin tilauslippusen syyksi. Toisaalta sitten taas, lipareessa ei ollut sähköosoitetta vaan kerrassaan upean näköinen "postimerkki".
-zeke-
"Ei painovoimaa oikeasti ole, vika on Maassa."

Mattipekka

• Jäsen
« Vastaus #78 : 14.09.2004 klo 22:39:01 »
Tämä oli ehdottomasti viimeinen viestini ennen festareita.

Kerta kiellon päälle:)

Ajattelin asian sillä tavalla monimutkaisesti, että Mattipekka on lähettänyt suoramainoksen, jonka palutteen määrästä hän saattaa olla kiinnostunut. Saa jonkunlaisen indikaation siitä, toimiiko Sarjakuvaseuran osoitteistoon lähetetty lappunen kuinka.

Kauniisti ja huomaavaisesti ajateltu. Perjantaista alkaen tilauslippuja on kuitenkin liikenteessä noin 25.000. Melkein kaikki haluavat joka tapauksessa ja ymmärrettävästi nähdä sen näytenumeron ennen tilaamista, joten lehden ilmestymisen jälkeen ei kyllä pysty erottelemaan mikä kortti on mistäkin jakelusta, mitä nyt Voiman kupongin erottaa paperista.

Tilatkaa miten haluatte, tärkeintä että tilaatte, mutta sähköposti on toki ekoteko, sitä ei voi kieltää.

Analyysin tarkkus on sitä luokkaa, että kaikki tilaukset, jotka tulevat ennen sunnuntaita ovat sarjakuvaväeltä ja siitä eteenpäin heitän kolikkoa.

Kiitos kaikille hurjille, jotka ovat uskaltaneet tilata näkemättä näytenumeroa.
Hemmetti, tässähän menee koko työpäivä, en enää ikinä kirjoita Kvaakkiin:(

Foxtrot

• Jäsen
« Vastaus #79 : 15.09.2004 klo 20:11:42 »
Nyt kun ainakin osa kvaakkilaisista on kavasti uhonnut ostavansa heti kättelyssä useamman kappaletta ekaa numeroa, alkaa tulla bersiiseen pelko, että kaupan hyllyt on tyhjät ja eka numero jää ostamatta. Miten tähän painajaiseen pitäisi varautua? Varata lehtipisteestä ennakkoon? Olenko ylihuolestunut? Olen. Eikä ekaa numeroa saa sitten tilattua, että saisi mielenrauhan. Tähänkö hajoan?

Nimim. "Huolestunut Sarjakuvista"

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #80 : 16.09.2004 klo 12:49:07 »
Lainaus detective CONAN-threadista:

Eikö suomeksi saada ikinä mitään lapsille tarkoitettua japsimatskua...

Tai aikuisille tarkoitettua? ;D Nyt ei taida löytyä oikein kumpaakaan? Hjoo kyllä minä hyvin tehtyä lasten ja nuorten sarjakuvaakin mielelläni luen vaan olisihan se hienoa jos sarjakuva antaisi muutakin kuin viihdyttävän (mutta unohdettavan) puolituntisen.

Olisi mahtavaa jos vaikkapa juuri Jysäyksessä julkaistaisiin viihteellisemmän kaman seassa myös enemmän aikuiseen makuun sopivaa sarjakuvaa. Ja oikeastaan toivon että Jysäyksessä julkaistaisiin myös jonkin verran mitä hyvänsä perushuttumangaa jotta painotuote möisi vähän paremmin. Olisiko Jysäyksellä mahdollisuuksia olla juuri tällainen pikkaisen kaikkea kaikille-lehti ja silti ylläpitää jonkinlaista linjaa tahi tasoa? Minä ainakin lukisin mukisematta heppoisemmatkin sarjat jos niiden rinnalla saisin myös tanakampaa tööttiä.

Aika näyttää ja kyllähän tuo hyvältä vaikuttaa tuollaisenaankin. Tilaan ehdottomasti.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #81 : 16.09.2004 klo 12:57:47 »
Ratialle kaino toive:
Boucqin leopardinnahkaisessa pikkutakissa salkun kanssa viidakossa seikkaileva pikkumies Jysäykseen.

Eikös se sarjis ole aikuisten sarjakuvaa? Ja kai sitä voi lapsetkin lukea?

Mukavan näköistä jälkeä ainakin. Ja lyhyitä tarinoita

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #82 : 16.09.2004 klo 13:10:06 »
Ratialle kaino toive:
Boucqin leopardinnahkaisessa pikkutakissa salkun kanssa viidakossa seikkaileva pikkumies Jysäykseen.

Eikös se sarjis ole aikuisten sarjakuvaa? Ja kai sitä voi lapsetkin lukea?

Mukavan näköistä jälkeä ainakin. Ja lyhyitä tarinoita

Se on muuten hyvä.

Mutta varmaan uudempaakin hyvää matskua löytyy siihen oheen, joohan. UusiRuudussakin ärsytti ku seitkytluvulta tuntui olevan uusimmat eväät. Vaikka eihän se lukijoiden vika ole vaan kustantajien, jos ihan tosissaan vielä vuosi-pari sitten ihmiset täällä piti jotain Tardia ja Bilalia tuoreimpana parhaana mitä Ranskasta tulee.

Jos nyt tähän kirje joulupukille-osastoon lähdetään, niin mä luulen että varmoja valintoja ois Sfarr, Trondheim ja se heppu joka tekee sitä Isaac Le Piratea. Ne pojat osaa kertoo tarinoita. Seikkailua ja huumoria nuorisolle. Myy Ranskassa kuin häkää. Ne pari alpparia mitä on nyt suomeksi saatu on vasta alkusoittoa, jätkät on järjettömän tuotteliaita. Esim. roolipelaajille varmaan tippuis Donjon-sarja... ja eiks kaikki nuarisot nykyään pelaa ::) Aikuisempaan makuun putois ainakin David B.
Äijien valtakunta vaan on Ranska edelleen. Jos haluis jotain kauniimmallekin sukupuolelle, se ruotsalainen mimmi joka nyt on festareillakin vieraana ja oitti Kemin kisan, on järjettömän hyvä. Mä luulen kyllä että 50% väestöstä kannattaa huomioida jotenkin. Mutta en tiedä kannattaako se SAMASSA lehdessä. Kuin risteyttäis Mustanaamion ja Hevoshullun. (Olis aika unelmaa toimittaa hyvää sarjakuvalehteä tytöille...)

Ja nää on kaikki mainstreamia. Omasta maustani en viitsi puhua kun se on niin poispilattu. Ei semmoista lehteä voisi rahasta tehdä, huvikseen vaan.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2004 klo 13:11:11 kirjoittanut roju »
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #83 : 16.09.2004 klo 13:29:24 »
Minä puolestani haluaisin säännöllisen katsauksen pohjois-amerikkalaisen vaihtoehtosarjakuvan(underground, alternative, whatever) nykymeininkeihin.

Sillisalaatiksi kyllä menisi jos Ratia kuuntelisi meidän kaikkien toiveita. Ehkä on parempi että lehdestä muodostuu tekijänsä näköinen eikä Ratia esim. lähde (muutamaa lukijaa miellyttääkseen) etsimään sarjakuvia genreistä joihin ei välttämättä ole niin hyvin perehtynyt(?).

Meidän pitää Roju tehdä oma lehti. Kannattavaahan se ei todellakaan olisi mutta jotain tukia merkittävään kulttuurityöhön voisimme hyvin saada. Muhaha ;D

Otto Sinisalo

• Jäsen
« Vastaus #84 : 16.09.2004 klo 13:33:15 »
Meidän pitää Roju tehdä oma lehti. Kannattavaahan se ei todellakaan olisi mutta jotain tukia merkittävään kulttuurityöhön voisimme hyvin saada. Muhaha ;D

Minä ostaisin. Tai ainakin ruinaisin arvostelukappaleen.

Samoin Ruåttin tyyliin pitäisi olla säännöllisesti ilmestyvä manga-antologialehti. Se voisi kannattaa ilman tukiakin.

Sanjo

• Jäsen
  • hölömö
« Vastaus #85 : 16.09.2004 klo 13:40:03 »

Jos nyt tähän kirje joulupukille-osastoon lähdetään, niin mä luulen että varmoja valintoja ois Sfarr, Trondheim ja se heppu joka tekee sitä Isaac Le Piratea. Ne pojat osaa kertoo tarinoita. Seikkailua ja huumoria nuorisolle. Myy Ranskassa kuin häkää. Ne pari alpparia mitä on nyt suomeksi saatu on vasta alkusoittoa, jätkät on järjettömän tuotteliaita. Esim. roolipelaajille varmaan tippuis Donjon-sarja... ja eiks kaikki nuarisot nykyään pelaa ::)

Liittyykö Donjon mitenkään Donjon roolipeliin, vai onko vain tuo ranskan kielen luolaston/dungeon vastine käytössä vain aihepiirin vuoksi nimenä?

Linkkiä ja lisää tietoa Donjonista heti, kiitos. :P

Eikös ropeltamisen pitänyt olla lähinnä vanhojen paskojen etuoikeus. ::)

« Viimeksi muokattu: 16.09.2004 klo 13:45:46 kirjoittanut Sanjo »

roju

• sarjispelle
  • Jäsen
« Vastaus #86 : 16.09.2004 klo 13:57:03 »

Jos nyt tähän kirje joulupukille-osastoon lähdetään, niin mä luulen että varmoja valintoja ois Sfarr, Trondheim ja se heppu joka tekee sitä Isaac Le Piratea. Ne pojat osaa kertoo tarinoita. Seikkailua ja huumoria nuorisolle. Myy Ranskassa kuin häkää. Ne pari alpparia mitä on nyt suomeksi saatu on vasta alkusoittoa, jätkät on järjettömän tuotteliaita. Esim. roolipelaajille varmaan tippuis Donjon-sarja... ja eiks kaikki nuarisot nykyään pelaa ::)

Liittyykö Donjon mitenkään Donjon roolipeliin, vai onko vain tuo ranskan kielen luolaston/dungeon vastine käytössä vain aihepiirin vuoksi nimenä?

Linkkiä ja lisää tietoa Donjonista heti, kiitos. :P

Eikös ropeltamisen pitänyt olla lähinnä vanhojen paskojen etuoikeus. ::)

m.m.s....

yhtään en tiiä. Nää on pääosin Trondheim ja/tai Sfarrin käsikirjoittamia ja piirtäjinä Ranskan nuori polvi. Albumeita näytti olevan jo tsiljoona eri alaotsikoiden alla.

http://www.editions-delcourt.fr/
Muista poika, että tämän päivän kapinallinen on huomispäivän pieru.

h00k00

• Jäsen
« Vastaus #87 : 16.09.2004 klo 15:04:18 »
NBM on julkaissut Donjonia englanniksi - aiemmin mustavalkoisena lehdissä ja nyt väreissä albumimuodossa. Näytteitä löytyy sivulta http://www.nbmpub.com/

Mattipekka

• Jäsen
« Vastaus #88 : 16.09.2004 klo 22:16:34 »
Ratialle kaino toive:

Oli itseasiassa jossain vaiheessa ehdolla ykkösnumeroonkin, mutta tulin sitten järkiini. Hienoja kyllä, mutta tehokkaita suuren yleisön karkoittajia, veikkaan ma. Lisäksi Boucqin tyyli ei tunnu sopivan yhteen kenenkään muun piirtäjän töiden kanssa. Eli ei nyt ihan heti ainakaan.

Jos haluis jotain kauniimmallekin sukupuolelle, se ruotsalainen mimmi joka nyt on festareillakin vieraana ja oitti Kemin kisan, on järjettömän hyvä. Mä luulen kyllä että 50% väestöstä kannattaa huomioida jotenkin. Mutta en tiedä kannattaako se SAMASSA lehdessä. Kuin risteyttäis Mustanaamion ja Hevoshullun. (Olis aika unelmaa toimittaa hyvää sarjakuvalehteä tytöille...)

Minulla on kaksi tytärtä joten olen pohtinut tätä todella paljon ja teen parhaani. Festareilla toivottavasti muistan puhua tästäkin.

toivon että Jysäyksessä julkaistaisiin myös jonkin verran mitä hyvänsä perushuttumangaa

Jysäys erikoistuu eurooppalaiseen sarjakuvaan erottuakseen muista. Kyllä sitä mangaa vielä pukkaa suut silmät täyteen muilta kustantajilta. Uskokaa huviksenne.

Muuten, noin yleisesti ottaen, jos vakavissaan haluaa, että Jysäys jotain julkaisee, kannattaa lähettää toiveet sähköpostitse linkkien kera. Kyllä minä vihjeet tarkastan, vaikka julkaisemisaikeista vaikenenkin kuin muuri.

« Viimeksi muokattu: 16.09.2004 klo 22:22:05 kirjoittanut Mattipekka »
Hemmetti, tässähän menee koko työpäivä, en enää ikinä kirjoita Kvaakkiin:(

kaltsu

• Jäsen
« Vastaus #89 : 16.09.2004 klo 22:48:20 »
Jysäys erikoistuu eurooppalaiseen sarjakuvaan erottuakseen muista. Kyllä sitä mangaa vielä pukkaa suut silmät täyteen muilta kustantajilta. Uskokaa huviksenne.

Uskonhan minä. Jämpti linja on hyvä pitää ja toivonkin vain ettei lehtesi jää mangavyöryn jalkoihin ;) Lykkyä matkaan.