Kirjoittaja Aihe: Disney-albumit (Glénat)  (Luettu 5724 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Dennis

• Jäsen
Vs: Disney-albumit (Glénat)
« Vastaus #90 : 22.02.2019 klo 23:25:59 »
Jos noin on, niin Sanoman tunarit eivät enää osaa mitään.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #91 : 23.02.2019 klo 01:04:33 »
Totta se on. Varaston siirron yhteydessä kävi vahinko. Pitäkää kiinni kirjoistanne, jotka sellaisen ehditte saamaan.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #92 : 23.02.2019 klo 01:13:44 »
Totta se on. Varaston siirron yhteydessä kävi vahinko. Pitäkää kiinni kirjoistanne, jotka sellaisen ehditte saamaan.
Mutta kuinka pahasti se meni rikki. Jos ei pahasti, niin kyllähän sen voisi alennuksella ostaa. Se sisältö siinä on tärkeä...ei se ulkokuori!
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Kujis

• Varastomies
  • Jäsen
  • Elämme kovia aikoja ystävä hyvä!
« Vastaus #93 : 23.02.2019 klo 07:46:24 »

Kuulostaa pahalta tilanteelta. Mutta pitääpä pitää tästä "timantista" kiinni.  8]

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #94 : 23.02.2019 klo 08:00:13 »
Kauppakeskus Kaaressa on Booky.fi myymälä. Tänään kävin siellä ja tilasin ton kirjan sinne kirjakauppaan. Meen hakemaan sen sieltä ja samalla tarkastan, että Posti ei ole tehnyt tuhojaan. Mikä parasta...ei tartte maksaa postimaksuja, kun hakee sen ite myymälästä.
Eli tällainen kivijalkakauppamieskin saa ostaa sarjakuvansa kaupasta, eikä netistä.

Etkös sä Mika saanut tätä Onnellisimmat seikkailut -kirjaa silloin tuolta Kaaren booky-myymälästä?
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Crying Blue Rain

• Jäsen
« Vastaus #95 : 23.02.2019 klo 08:12:26 »
Booky-myymälää ei enää ole, ei ainakaan Kaaressa.

Crying Blue Rain

• Jäsen
« Vastaus #96 : 23.02.2019 klo 08:24:11 »
Mutta kuinka pahasti se meni rikki. Jos ei pahasti, niin kyllähän sen voisi alennuksella ostaa.

Makkeli tarkoittaa makulointia eli painotuotteen tuhoamista. Ei ole mitään ostettavaa enää jäljellä, valitettavasti.

Onneksi en kerää Disneytä, muuten voisi riipiä hermoja tämmöinen onnettomuus. .
« Viimeksi muokattu: 23.02.2019 klo 08:30:47 kirjoittanut Crying Blue Rain »

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #97 : 23.02.2019 klo 09:04:19 »
Tämä on tosiaan harvinaisuus, en usko että tätä kerettiin myymään montaakaan kappaletta.  Jos joku tätä myy niin voi saada todella kovan hinnan.

Sanomalle iso keskisormi, alkaa nämä mokailut olemaan jo ihan omaa luokkaansa.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2019 klo 10:37:21 kirjoittanut Dennis »

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #98 : 23.02.2019 klo 09:31:49 »
Etkös sä Mika saanut tätä Onnellisimmat seikkailut -kirjaa silloin tuolta Kaaren booky-myymälästä?
Lupasivat toimittaa sen mulle viikon sisällä...ei vaan kuulunut. Kävin viikottain ihmettelemässä siellä. Sitten se kauppa lopetti siellä...ei kai asiakkaat tajunneet koko kauppaa ja sen mahdollisuuksia. Kaaressa kun on tuo Suomalainen kirjakauppa.

Olisi vaan pitänyt uskaltaa ostaa toi Adlibrikseltä ja jännittää missä kunnossa Posti tuo sen perille. Kyllä nyt harmittaa...jää Glenat sarja vajaaksi. Mua ei tuo harvinaisuus silleen tunnu missään. Jos tuo olisi mulla, en myisi sitä kuitenkaan. Jospa tuosta tehdään englanninkielinen versio, niin ostan sit sen.
Oote kyllä aika hannuhanhia, jotka tuo opuksen olette saaneet...ei kannata luopua tuosta ikinä.

Itse olen nauttinut näistä Glenatin sarjakuvista todella paljon. Tuntuu taas siltä, kun olisin pikku poika ja lukisin ensimmäisiä Aku Ankan taskukirjoja tai Carl Barksin sarjakuvia tai lainaisin kirjastosta jättikirjoja ekaa kertaa. Näissä on jotain ihan uutta, mutta kuitenkin tuttua...Disney taikaa, joka sai minut aikanaan pauloihinsa ja sain nauttia hienoista sarjakuvahetkistä. Ja tuo Glenatin sarjakuvien taide...se on niin kaunista. Moni sarjakuvan ruudun voisi suurentaa ja pistää seinälle...ne on kuin taideteoksia. Ikävä juttu, että Sanomissa on nykyään ammattitaidotonta porukkaa. Niin paljon sontaa nykyään satanut niskaan sieltä päin. Sääliksi käy...ennen asiat osattiin paremmin...oliko silloin siellä ihmisiä töissä, joilla sarjakuvien toimittaminen ei ollut työtä, vaan harrastus, jota he rakastivat ja kunnioittivat lukijoita ja halusivat heille parasta mahdollista Disney sarjakuvaa.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2019 klo 09:51:09 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

TOSA

• Jäsen
« Vastaus #99 : 23.02.2019 klo 11:17:00 »
Olen tätä keskustelua vähän sivusta seurannut kun en yleensä disney tavaraa osta ihan uutena (paitsi AA näkkärit). Yllätyin kun huomasin että olin tuon adlibrikselta tilannut samalla kun tilasin vanhempia disney kovakantisia. Siinähän tuo onnellisimmat seikkailut näyttää hyllyssä olevan. Kerrankin ollut tuuria ostoksissa. Olisi kyllä kiva saada joku virallinen tieto siitä montako kappaletta näitä on nyt sitten olemassa. Ehtikö joku muu kuin adlibris tätä toimittamaan tilaajille? CDon ja suomalainen ovat ainakin sivuilleen lisänneet mutta ehtivätkö toimittamaan. Jännä seurata mihin hintoihin tuota alkaa liikkumaan.
« Viimeksi muokattu: 23.02.2019 klo 11:36:37 kirjoittanut TOSA »

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #100 : 23.02.2019 klo 15:05:09 »

Olisi kyllä tosi kuttumaista, jos tästä ei oteta uutta painosta. Kovasti olen tuota odottanut, kun aiemmat albumit on olleet niin loistavia.

Ja taitaa tosiaan tulla niistä muutamasta harvasta jo myydystä teoksesta tätä myötä yksi Suomen harvinaisimmista ja kalleimmista Disney-keräilykohteista.

Aika käsittämätön käänne joka tapauksessa.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Dennis

• Jäsen
« Vastaus #101 : 23.02.2019 klo 16:02:42 »
....Kyllä nyt harmittaa...jää Glenat sarja vajaaksi. Mua ei tuo harvinaisuus silleen tunnu missään......
Itse olen nauttinut näistä Glenatin sarjakuvista todella paljon. Tuntuu taas siltä, kun olisin pikku poika ja lukisin ensimmäisiä Aku Ankan taskukirjoja tai Carl Barksin sarjakuvia tai lainaisin kirjastosta jättikirjoja ekaa kertaa. Näissä on jotain ihan uutta, mutta kuitenkin tuttua...Disney taikaa, joka sai minut aikanaan pauloihinsa ja sain nauttia hienoista sarjakuvahetkistä. Ja tuo Glenatin sarjakuvien taide...se on niin kaunista. Moni sarjakuvan ruudun voisi suurentaa ja pistää seinälle...ne on kuin taideteoksia. Ikävä juttu, että Sanomissa on nykyään ammattitaidotonta porukkaa. Niin paljon sontaa nykyään satanut niskaan sieltä päin. Sääliksi käy...ennen asiat osattiin paremmin...oliko silloin siellä ihmisiä töissä, joilla sarjakuvien toimittaminen ei ollut työtä, vaan harrastus, jota he rakastivat ja kunnioittivat lukijoita ja halusivat heille parasta mahdollista Disney sarjakuvaa.

Todellakin sääli että sarja jää nyt vajaaksi, eikä tätä vielä saa englanninkielellä.

Taide oli loistavaa ja parasta Disneyä vuosikausiin, Sanomien mokien sarja on uskomaton.

Miten koko painos voi mennä pilalle? Vesivahinko vai joku muu?

Ja uskomatonta ettei tästä oteta uutta painosta?

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #102 : 23.02.2019 klo 17:35:40 »
--
Miten koko painos voi mennä pilalle? Vesivahinko vai joku muu?

Ja uskomatonta ettei tästä oteta uutta painosta?

Kuten siis keskustelussa todettiin, meni varastosiirrossa makkeliksi, vahingossa.

Toinen painos lie kustantajan päätös, josta tuskin Kvaakissa päätetään.

Kääk13

• Jäsen
  • Tripla Kääk!
« Vastaus #103 : 23.02.2019 klo 17:38:31 »
Kuten siis keskustelussa todettiin, meni varastosiirrossa makkeliksi, vahingossa.
Tarkoittaako tuo, että kaikki ehjät kirjat on vedetty silppurin läpi tietämättä, että ne ovat aivan uunituoreita, painosta tulleita kirjoja?
Kääk13-kirjoittaa!

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #104 : 23.02.2019 klo 19:14:02 »

Voi kerppo. Olis sittenkin pitänyt pyytää arvostelukappale, vaikka Pamausta ei enää olekaan.

Timo