Author Topic: Star Wars  (Read 5517 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MTT

• Jäsen
Vs: Star Wars
« Reply #105 on: 15.04.2009 klo 13:09:28 »

Olen pahoillani: http://www.saunalahti.fi/~tkokkila/ongittua.htm

Samoin. Pidän kuitenkin vielä Chaykinin versiosta enemmän vaikka tää onkin huvittavampi.

-MTT

Darzee

• Valistunut arvailija
  • Jäsen
  • Me likes prairie dogs!
« Reply #106 on: 15.04.2009 klo 14:32:07 »
jonka oli kuvittanut Suomessa 80-luvun Hulkeista tuttu Herb Trimbe.

Trimpe on tuttu myös Action Forcesta vuosilta 1988-91. 80-luvun Star Wars-lehden alkupään numeroissa saatiin ymmärtääkseni ihailla myös Walt Simonsonin taidetta.

MTT

• Jäsen
« Reply #107 on: 15.04.2009 klo 15:26:56 »

Jep, Simonsonia oli useammassakin numerossa (ainaskin viidessä) ja peräti David Mazzucchelli vieraili varmaan yhdessä numerossa.

-MTT

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #108 on: 15.04.2009 klo 15:37:21 »
Simonson oli vakipiirtäjä suomalaisissa SW-lehdissä vuosina 1983 ja 84. Sarjoja nähtiin vielä vuonna 1987. Ron Frenziä, joka piirsi mm. Hämähäkkimiestä (nykyisin Hämähäkkityttöä) nähtiin sitten paljon vuodesta 1985 alkaen. Frenzin jälkeen vakiopiirtäjäksi tuli Cindy Martin.
Ite tykkäsin eniten Martinin ja Frenzin juoksuista. Simonson oli myös hyvää, mutta ei ihan yhtä kovaa iskenyt.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Reply #109 on: 07.05.2009 klo 16:09:08 »
Klassikko-sana tuossa kuulostaa omituiselta, koska sen nimen (Classic) alla julkaistaan Amerikassa strippisarjan ja Marvelin lehden uusintoja. Siis vanhinta aineistoa, joka ei ole alun perin Dark Horsen.

Seikkailujen vihjeet tuolla sivustolla viittaavat selvästi Dark Horsen omaa tuotantoa sisältävään kokoelmaan Star Wars: Omnibus: The Early Victories. Tosin siinä julkaistu Splinter of the Mind’s Eye tuli jo suomeksi Luke-kokoelmassa. Olisiko se poistettu suomalaisesta versiosta?

http://starwars.wikia.com/wiki/Omnibus:_Early_Victories

Kovaa ja hienosti tykittää Readme.fi Star Warsilla!

Chemo

• Jäsen
« Reply #110 on: 18.05.2009 klo 09:15:03 »
Toi eka elokuvatarina on tullut suomessa jo kahdesti (toisella kertaa tais olla uudelleen väritettynä).

Kyllä se oli uudelleenväritetty. Tuolloinhan tulivat uusiksi myös ne pari muuta leffa-alpparia samalla meiningillä, lehtikoossa ja uusilla väreillä.

Tulipa luettua tuo Luke Skywalker - Galaksin viimeinen toivo. Allekirjoitan, että tämä on älyttömän kiva nostalgiapläjäys. Paras heräteostos aikoihin. Kaivoin hyllystä ja lueskelin läpi aikaisemmin tänä keväänä uusiksi kaikki 80-luvun Suomessa ilmestyneet lehdet, mutta täytyy sanoa että tämä Luke-kokoelma innosti vielä enemmän.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #111 on: 30.06.2009 klo 18:41:37 »
Eikös vielä kukaan muu ole huomannut toista Galaksin viimeistä toivoa? Mulla tää tarttui mukaan Helsingin Akateemisesta toissapäivänä. Näyttää jälleen hyvältä (paino- ja ulkoasulaadun puolesta ReadMe on kyllä nykyisin mun lempikustantamoni), eikä hintakaan ole paha (23,90).
Tällä kertaa kansien välissä on vain kolme tarinaa, mutta niistä kaksi ovat tietenkin sitten pidempiä. Väliin on mahdutettu yksi Marvelin julkaisemista jaksoista (#30, Michael Goldenia). Lukemaan en vielä ole ehtinyt, mutta etenkin loppuosa vaikuttaa hyvältä. Siinä tarina perustuu kirjaan ja aloinkin miettimään, että onkohan sitä suomennettu. Miljöö kun vaikutti tutulta, vaikka tarinan nimi ei. Olen siis saattanut lukea sen joskus kirjana.

X-men

• Jäsen
  • Comics costs too much, damned!!!
« Reply #112 on: 30.06.2009 klo 19:34:13 »
Siinä tarina perustuu kirjaan ja aloinkin miettimään, että onkohan sitä suomennettu. Miljöö kun vaikutti tutulta, vaikka tarinan nimi ei. Olen siis saattanut lukea sen joskus kirjana.

Splinter of the Mind's Eye eli Mustan Lordin Paluu ala Alan Dean Foster, on tullut muistaakseni myös sarjakuvana.
There Are Too Many Comics Which Don't Get Published Here.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #113 on: 30.06.2009 klo 19:50:15 »
Splinter of the Mind's Eye eli Mustan Lordin Paluu ala Alan Dean Foster, on tullut muistaakseni myös sarjakuvana.
Ai on jo aiemmin tullut suomeksi sarjakuvana? Ilmeisesti Yhtyneiden lehdessä?

Mutta joo, oon lukenut ton kirjan joskus ala-asteen äikäntunnilla. Innolla odotan, millaisia nostalgiapaukkuja on luvassa :D

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Reply #114 on: 30.06.2009 klo 22:10:00 »
Ei ei, Splinter of the Mind's Eye'ta ei ole julkaistu aiemmin missään suomeksi. Itse kirjoitin tämän ketjun edellisellä sivulla, että se muka jo julkaistiin Readme.fi:n Luke-kokoelman ensimmäisessä osassa. Muistelin kokoelmien tarinalistaa väärin. Ensimmäisen kerran Splinter tuli suomeksi siis vasta tässä tuoreessa toisessa osassa. Ihmettelin sitä, että aiotaanko tarina sisällyttää myös tulevaan Varhaiset voitot -kokoelmaan, koska amerikkalaisessa Early Victories -TPB:ssä se on.

En ole vielä hankkinut kumpaakaan Readme.fi:n Luke-kokoelmaa, koska en olisi ehtinyt lukea niitä. Katsoin ensimmäistä Lukea kirjakaupassa ja se näytti muutoin loistavalta, mutta värit olivat makuuni liian haaleat. Ostan sen lähipäivinä samoin kuin uuden kokoelman, jota pidän alkuperäisnumeroiden perusteella parempana, vaikka ekakin kirja on huippukamaa. Splinter of the Mind's Eye räjäyttää Star Wars -fanin tajunnan myönteisessä merkityksessä!

Odotan innolla, kuinka "Mind's Eye" on käännetty. Se on meditaatiotermi, jota ei voi kunnolla suomentaa.

Bard

• Jäsen
« Reply #115 on: 01.07.2009 klo 11:45:24 »
Eikös vielä kukaan muu ole huomannut toista Galaksin viimeistä toivoa? Mulla tää tarttui mukaan Helsingin Akateemisesta toissapäivänä. Näyttää jälleen hyvältä (paino- ja ulkoasulaadun puolesta ReadMe on kyllä nykyisin mun lempikustantamoni), eikä hintakaan ole paha (23,90).
Tällä kertaa kansien välissä on vain kolme tarinaa, mutta niistä kaksi ovat tietenkin sitten pidempiä. Väliin on mahdutettu yksi Marvelin julkaisemista jaksoista (#30, Michael Goldenia). Lukemaan en vielä ole ehtinyt, mutta etenkin loppuosa vaikuttaa hyvältä. Siinä tarina perustuu kirjaan ja aloinkin miettimään, että onkohan sitä suomennettu. Miljöö kun vaikutti tutulta, vaikka tarinan nimi ei. Olen siis saattanut lukea sen joskus kirjana.

Itse tuon ennakkotilasin (redme.fi:ltä) aikapäiviä sitten ja samaan aikaan kuin tuon ekankin mutta eipä ole näkynyt Luke 2:sta vielä. Toivottavasti se nyt tippuisi postiluukusta tässä joku päivä.
KABLAM!

X-men

• Jäsen
« Reply #116 on: 01.07.2009 klo 20:49:51 »
Ai on jo aiemmin tullut suomeksi sarjakuvana? Ilmeisesti Yhtyneiden lehdessä?

Mutta joo, oon lukenut ton kirjan joskus ala-asteen äikäntunnilla. Innolla odotan, millaisia nostalgiapaukkuja on luvassa :D

Enkuksi pelkästään vuonna 1996, semmoinen minialbumi jotakuinkin a4:sen kokoinen, Graphic Novellina julkaistiin. Ei mikään huippu verrattuna kirjaan mutta ihan hyvä silti. Tuo GN voi löytyä lähikirjastostakin.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #117 on: 01.07.2009 klo 21:07:56 »
Enkuksi pelkästään vuonna 1996, semmoinen minialbumi jotakuinkin a4:sen kokoinen, Graphic Novellina julkaistiin. Ei mikään huippu verrattuna kirjaan mutta ihan hyvä silti. Tuo GN voi löytyä lähikirjastostakin.
Niin, siis tämähän on uudessa Luke Skywalker -kokoelmassa ihan suomeksi, kuten on jo mainittu. Ja alunperin se julkaistiin USA:ssakin minisarjana jo 1995. Putosin nyt kuitenkin ihan kokonaan kärryiltä, että mitä alunperin kommentillasi kirjan sarjakuvaversion julkaisusta tarkoitit, mutta sillä ei liene väliä.

Aloitin tämän kakkoskirjan lukemisen nyt. En varmaa kovin pitkälle ehdi, kun huomenna pitää taas lähteä Helsinkiin, enkä halua ylimääräistä kantamusta mukaan, mutta ei vain malttanut olla aloittamatta. Hyvältä vaikutta. Eka tarinahan on jatkoa edellisen kirjan viimeiselle tarinalle.

X-men

• Jäsen
« Reply #118 on: 01.07.2009 klo 23:36:52 »
Niin, siis tämähän on uudessa Luke Skywalker -kokoelmassa ihan suomeksi, kuten on jo mainittu. Ja alunperin se julkaistiin USA:ssakin minisarjana jo 1995. Putosin nyt kuitenkin ihan kokonaan kärryiltä, että mitä alunperin kommentillasi kirjan sarjakuvaversion julkaisusta tarkoitit, mutta sillä ei liene väliä.

Käsittääkseni tuon kirjan perusteella on tehty tuo 1995/96 tullut alppari.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #119 on: 01.07.2009 klo 23:40:13 »
Käsittääkseni tuon kirjan perusteella on tehty tuo 1995/96 tullut alppari.
Niinhän se perustuu ja ainakin oma pohdintani alkoikin siitä, että onkohan tämän pohjalla ollut kirja sama kuin minkä olen joskus kauan sitten lukenut. Osoittautui, että näin oli.