Author Topic: Star Wars  (Read 5353 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
Star Wars
« on: 03.04.2008 klo 11:29:07 »
Jaa että semmosia uutisia. Just yritin kattoa Kloonien hyökkäystä (ei onnistunut, kun oli kirjaston levy niin naarmuuntunut). Eli tuonhan voisi katsastaa. Yhtyneiden SW:tä tilasin loppuaikana, kun sai tarjouksella. Yleisesti ottaen nää Dark Horsen SW-sarjat eivät ole kovin paljoa sytyttäneet. Marvelin sarja oli mulle se ainoa oikea, vaikka DH:n jutut taitaa olla uskollisempia elokuvajatkumolle.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

J.M:salo

• Jäsen
Vs: Star Wars
« Reply #1 on: 03.04.2008 klo 12:27:48 »
Liian hyvää ollakseen totta. Aprillipäivä oli kuitenkin tiistai. Lähde?

Rac

• Jäsen
« Reply #2 on: 03.04.2008 klo 13:22:24 »
Niinpä. Jos Mega ei menestynyt niin miksi Star Wars myisi. Aika riskaabeli päätös Egmontilta, jos totta. En kuitenkaan valita, päinvastoin. Kunhan paperi on sitten sitä a-luokkaa.

En tosin löytänyt mitään juttua miltään Egmontin sivuilta (Suomi, superhelte.dk, Janne Erikssonin SW-ketju starwars.nu:lla). Lienee topsecret-shittiä vielä?
« Last Edit: 04.04.2008 klo 12:22:42 by Rac »
"Excuse me. Have you ever danced with the devil in the pale moonlight?" -Batman

• Jäsen
« Reply #3 on: 03.04.2008 klo 13:41:21 »
Niinpä. Jos Mega ei menestynyt niin miksi Star Wars möisi. Aika riskaabeli päätös Egmontilta, jos totta. En kuitenkaan valita, päinvastoin. Kunhan paperi on sitten sitä a-luokkaa.
Toisaalta, kirvestä on saanut juuri nuo antologia-lehdet; Ryhmä-X ja Hämähäkkimies -- lehdet joissa jokainen numero johtaa seuraavaan -- ovat hyvin pysyneet kannattavina. Oletan että Megassa oli enemmän irtonumeron ostajia, joten kannattavuusraja oli korkeammalla.
Tietenkin kyseessä on myös se, saadaanko yhteistyökumppaneita jakamaan materiaalikustannukset.

Lopuksi; KOTOR ei yksin pysty täyttämään lehteä materiaalilla, vaan avuksi tarvitaan joko Dark Horsen Legacy (moraalisesti epämääräinen Luken jälkeläinen tulevaisuudessa yrittää elää rauhassa kun muu galaksi tappelee keskenään kolmessa, neljässä leirissä, riippuen määritelmästä) tai Rebellion (Luken ja kumppaneiden seikkailut ennen ESB:tä). Minulle ihan sama; kaikki kolme lehteä ovat olleet erittäin korkealaatuisia niin kuvituksen kuin juonenkin puolesta. Vaikka Legacyn idea alunperin vähän epäilyttikin.

Marde

• Jäsen
« Reply #4 on: 03.04.2008 klo 19:17:54 »
Liian hyvää ollakseen totta. Aprillipäivä oli kuitenkin tiistai. Lähde?

Lähteenä Lehtipisteen lehtipisteenhoitajille jakama oma lehtensä.

Iso Hulk

• Guest
« Reply #5 on: 03.04.2008 klo 20:26:37 »
Tämähän on loisto homma! Toivottavasti olisi 100 sivuisia, mutta varmaan jotain 50. Ja niitä Star Wars Republic tarinoitakin olisi kiva nähdä. ;)

Dennis

• Jäsen
« Reply #6 on: 04.04.2008 klo 00:44:46 »
Outoa ettei ole koskaan toi avaruushömppä iskennyt satasella! SW-leffatkin olivat minusta haukotuttavia nörttien kamaa. Tokkopa tuo lehti innostaa ostamaan kuin kokeeksi, mutta hyvä on että jotain uutta saadaan!
Je suis alle kuuden euron pizza!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Reply #7 on: 04.04.2008 klo 11:04:57 »
Mikäli tämä on totta, tämä on vuoden lehtipommi Suomessa. Pakko ostaa. Mutta miksi tätä ei ole mainostettu kuukausikaupalla etukäteen? Yllättävää, että lehteen spessujen sijasta uskotaan näin.

Olen joskus ihmetellyt, miksi Star Wars ei ilmesty Suomessa ja muissa Pohjoismaissa. Ilmeisesti Egmontin spessut vuosituhannen alussa eivät myyneet riittävästi. Potentiaalista fanipohjaa on valtavasti, mutta onko juuri sarjakuva sille sen omin juttu, on varmaan ongelma.

Minusta Marvelin Star Wars aloitti hyvin, mutta lopahti pian täysin. Paria numeroa lukuun ottamatta joissa on vanhempaa materiaalia en pysty lukemaan uudestaan suomalaisia vuosien 86 ja 87 lehtiä. Jedin paluun jälkeen ei keksitty mitään kunnollista jännitettä ja juonet olivat huiskimista.

Dark Horsella on ollut aina kunnianhimoisempi linja. Onhan sekin tehnyt muutoksia elokuviin, mutta minunkin käsittääkseni Marvelia vähemmän. Seikkailujen keksiminen Tasavaltaan 4000 vuoden päähän ennen Imperiumia on melkoista vapautta, sillä Kloonien hyökkäyksen mukaan Tasavalta on vain 1000 vuotta vanha. Ja kumman vähän on teknologia muuttunut 4000 vuodessa! Minulla on ollut vaikeuksia samaistua saagan uusiin hahmoihin.

EDIT: Korjattu Tasavalta Imperiumiksi.
« Last Edit: 04.04.2008 klo 11:16:30 by Satunnainen kävijä »

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #8 on: 04.04.2008 klo 11:13:20 »
Yllättävää, että lehteen spessujen sijasta uskotaan näin.
Mä oon miettiny josko tästä tulis tommonen Spider-man seikkailee -tyyppinen julkaisu. Niin tai näin, on silti huima juttu, että pistävät heti ulos kuukausittaisen lehden...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Rami Rautkorpi

• Has been
  • Jäsen
« Reply #9 on: 04.04.2008 klo 12:15:08 »
Mä oon miettiny josko tästä tulis tommonen Spider-man seikkailee -tyyppinen julkaisu.

Että siinä olisi joka lehden mukana valomiekka tai bowcaster tai kyberneettinen Sith-haarniska... Kyllä minä ainakin ostaisin.

Seikkailujen keksiminen Tasavaltaan 4000 vuoden päähän ennen Imperiumia on melkoista vapautta, sillä Kloonien hyökkäyksen mukaan Tasavalta on vain 1000 vuotta vanha.

Tämä järkytti minua kovasti, koska Uudessa toivossa Obi-Wan kuitenkin sanoi, että jedit olivat ylläpitäneet rauhaa vanhassa tasavallassa yli tuhannen sukupolven ajan, mutta onneksi asialle on täysin yksinkertainen selitys: Palpatine viittasi Kloonien hyökkäyksessä Ruusanin reformaatioon, jossa valtiojärjestys uusittiin ja jediarmeija lakkautettiin. Huh, onneksi kyseessä ei ollut oikea virhe.
"Vaikka onhan joukossa Anssi Rauhalaa ja Rami Rautkorpea, jotka ovat paremmasta päästä verrattuina tekijöihin, joiden taso olisi jokin aika sitten supistunut omakustanteisiin ja sarjakuvaseurojen julkaisuihin." -- Kari T. Leppänen (https://tinyurl.com/ycbb3cw2)

J. Suominen

• Jäsen
« Reply #10 on: 04.04.2008 klo 15:36:57 »
Ei ole Egmontin tuote tuo laisinkaan.

• Jäsen
« Reply #11 on: 04.04.2008 klo 15:47:18 »
Ei ole Egmontin tuote tuo laisinkaan.
Mielenkiintoista. Lähetin Lehtipisteeseen sähköpostia asiasta. Katsoo vastaavatko ennen maanantaita. Homma alkaa tuntua aprillipilalta. Joku ei ole katsonut kalenteria tai kuvitellut että kyse on viikon jutusta..? VIHJE; aikaerot huomioonottaen Aprilli kestää vain 47 tuntia.

Marde

• Jäsen
« Reply #12 on: 04.04.2008 klo 17:30:53 »
Mielenkiintoista. Lähetin Lehtipisteeseen sähköpostia asiasta. Katsoo vastaavatko ennen maanantaita. Homma alkaa tuntua aprillipilalta. Joku ei ole katsonut kalenteria tai kuvitellut että kyse on viikon jutusta..? VIHJE; aikaerot huomioonottaen Aprilli kestää vain 47 tuntia.

Lähteellä meni vähän rivit sekaisin ja luki Egmontin kustantajaksi toisesta julkaisusta. Oikea kustantaja ei ole vielä tiedossa, mutta aprillipila tämä ei ole.

• Jäsen
« Reply #13 on: 04.04.2008 klo 20:31:27 »
Lähteellä meni vähän rivit sekaisin ja luki Egmontin kustantajaksi toisesta julkaisusta. Oikea kustantaja ei ole vielä tiedossa, mutta aprillipila tämä ei ole.
Pics or didn't happen.

(Skannaa tai valokuvaa sivu.)

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Reply #14 on: 04.04.2008 klo 21:44:34 »
Aika merkilliseltä tämä tuntuu. Pyysin kioskilla selattavakseni Lehtipisteen uusimman tiedotejulkaisun, kun sanoin kuulleeni huhun Star Wars -lehdestä tässä kuussa. Sain vilkaista sen ja siinä ei ollut sanaakaan SW-lehdestä. Ainoa mainostettu SW-julkaisu siinä oli SW-manga, johon Pauna Media Group on ostanut oikeudet. Päättelen, että jollain syväkurkulla on nyt käsissä Lehtipisteen tiedote, joka jaetaan vasta myöhemmin. Tai sitten tässä on jokin väärinkäsitys: puolethan asiasta meni jo Antilla väärin, kun kustantajassa ammuttiin ohi.

Tämä järkytti minua kovasti, koska Uudessa toivossa Obi-Wan kuitenkin sanoi, että jedit olivat ylläpitäneet rauhaa vanhassa tasavallassa yli tuhannen sukupolven ajan, mutta onneksi asialle on täysin yksinkertainen selitys: Palpatine viittasi Kloonien hyökkäyksessä Ruusanin reformaatioon, jossa valtiojärjestys uusittiin ja jediarmeija lakkautettiin. Huh, onneksi kyseessä ei ollut oikea virhe.

Jaa, tiesin tuhannesta sukupolvesta, mutta olen ajatellut, että uudemman leffan antama tieto syrjäyttää vanhemman leffan tiedon. Onpas Dark Horse keksinyt hyvän selityksen Lucasin mahdolliselle mokalle. Samalla selittyy ristiriita niin ikään Kloonien hyökkäyksen väitteeseen, että Tasavallassa ei ole ollut ikinä sotaa (vrt. DH:n sarjakuvat, joissa tuhansia vuosia ennen Imperiumia on sotia). Kiitos linkistä. Nyt tiedän myös, mistä DH:n lehtien aikajanassa esiintyvä Tasavallan 25 000 vuotta ennen Imperiumia tulee; se on tuo 1000 sukupolvea kaavamaisesti laskettuna.

Veli varmaan tarkoitti sitä, että Lasten Hämiksen lopettamisen jälkeen markkinoilla on tilaa nuorempien poikien lehdelle. No Turtlesit tuli kyllä.