Author Topic: Star Wars  (Read 5403 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Feikki

• Jäsen
  • "Truth is revealed in the smallest detail"
Vs: Star Wars
« Reply #45 on: 22.12.2008 klo 11:56:10 »
Formaatti oli ainakin juuri oikea heräteostokselle. Itse ostin tämän lähinnä kannatuksen vuoksi, mutta kelpaisi tämänkin tasoista Star Warsia lukea enemmänkin.
Englanninkielisiä Transformers sarjiksia saa tarjota!

J.M:salo

• Jäsen
« Reply #46 on: 22.12.2008 klo 12:09:56 »
Veljelle;
[Voiman mahti] on nopean kaupassa selailun perusteella pahinta mahdollista lisenssihööpää. Sarjakuva-adaptaatio konsolipelistä! Elokuvasovituksissa on sentään juoni.
Lisätään tähän että pelailin ed. mainitun demoa eilen ja yllätyin kuinka paljon grafiikka on taas parantunut viime vuosina. Demossa oli mukana Vaderin tehtävänanto, jossa hän määrää Starkillerin tappamaan kaikki hänet nähneen - myös Imperiumin sotilaat (mistä tuli mieleen että kaukaisessa galaksissa ei ilmeisesti ollut valvontakameroita). Olin todella vaikuttunut miten hahmon naamalla  vaihteli hetken epäusko ja hämmennys, jonka tilalle sitten vaihtui vain sotilaallinen ilmeettömyys. 

Kaikenkaikkiaan siitä tuli hyvin elokuvamainen kokemus. Jos olen oikein ymmärtänyt, niin sarjakuva vain kuvittaa välianimaatiot ihmisille joilla ei peliä. Linkitys ei oikein toimi ja sarjakuva muistutti (edelleen pläräyksen perusteella) hieman putkijuoksua. Tosin tämä tuli ulos Jenkeissäkin vasta pari kuukautta sitten.. harmittaa että readme.fi aloittaa lisenssinsä tälläisellä kamalla.  Vaikka kai mä sen silti ehkä ostan. Ei kymppi nyt niin paljoa ole, varsinkin kun laatu on hyvä (käännös, paperi etc). Ja ehkä siinä on hyvä elää, että seuraava tpb on parempi. Haluaisin kannustaa käyttämään tätä formaattia (ajatelkaa vaikka Kotoria tpb-muodossa suomeksi!).

---

Tämähän on taas yksi näitä LucasArtsin multimediaprojekteja, edellinen taisi olla kymmenen (15?) vuotta sitten ilmestynyt Shadows of the Empire, jonka linjaus oli "tehdään täydellinen oheiskrääsävyörytys, kirjat, sarjakuvat, nuket, tietokonepelit.. sama kun aina ku tehdään leffa. Mutta ei tehdä leffaa." Ilmeisesti aika oli oikea jatko-osalle (ei sen puoleen, SotE oli kirjana muistaakseni oikein hyvä. Force Unleashedinkin romaani saattaisi hyvinkin olla lukemisen arvoinen).

Doctor Phantomizer

• Kesyttämätön outolintu
  • Jäsen
  • Bite from the dust til the dawn
« Reply #47 on: 22.12.2008 klo 13:04:06 »
Tiedä sitten sitä, että
(click to show/hide)

Mutta olisi ne voinut tuosta Starkilleristä ihan kunnon elokuvan pyöräyttää. Force unleash vastaa meinaan siihen kysymykseen sangen tehokkaasti, että miksi Vader ei sitten vain ottanut omaa oppilasta, ja nirhannut Keisaria. Tämä minua itseäni on ainakin hämmentänyt Jedin paluusta asti.

Kyllä se 10e on aika iso summa tuon kokoisesta albumista. Ainakaan ei hirveän isolta näyttänyt kun näin tuon kaupassa. Pitääpä kaveriporukalla pommittaa taas kirjastoa ostamaan tuo..
"Ollie, the only people who have to worry about Big Brother are the people who are doing something wrong."-Green Lantern, Hal Jordan.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #48 on: 22.12.2008 klo 13:13:46 »
Kyllä se 10e on aika iso summa tuon kokoisesta albumista. Ainakaan ei hirveän isolta näyttänyt kun näin tuon kaupassa.
Reilu sata värisivua on mielestäni jo aika hyvä koko sarjakuva-albumille. Ja kun moni ~50 sivuinen albumikin saattaa maksaa lähes sen kympin tai jopa yli, niin ei se nyt niin hirveä hinta ole.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

J.M:salo

• Jäsen
« Reply #49 on: 23.12.2008 klo 11:07:43 »
Klikkasin Michaelin spoileria tarpeeksi pitkään nähdäkseni sanan "vaihtoehtoinen", mutta en lukenut pidemmälle. Arvelen sen käsittelevän pelin erillaisia loppuratkaisuja. LucasArtsin linjan mukaan moraalisesti oikea loppuratkaisu on se joka merkitään kaanoniin ja johon viitataan jatko-osissa ja muussa kirjallisuudessa.

Kyle Katarn ei kääntynyt pimeälle puolelle Dark Forces 2:ssa (tai Jedi Knight 2:ssa) eikä Revan ei uudelleenvalloittanut galaksia.
« Last Edit: 23.12.2008 klo 11:51:54 by J.Salo »

JJ Naas

• Toikkarointia lammashaassa
  • Jäsen
« Reply #50 on: 23.12.2008 klo 11:22:12 »
LucasArtsin linjan mukaan moraalisesti oikea loppuratkaisu on se joka merkitään kaanoniin ja johon viitataan jatko-osissa ja muussa kirjallisuudessa.

Half Lifessä kyllä on hieman sama juttu.
(click to show/hide)

Tie Fighter kyllä sidottiin näppärästi kaanoniin. Sehän tapahtui Imperiumin vastaiskun ja Jedin paluun välisenä aikajaksona, ja pelin ja sen lisälevyjen aikana esitellyt uudet kehittyneet TIE -mallit lopulta tuhoutuivat kaikki lisätehtävien lopputaisteluissa (muistaakseni) mikä selittää sen miksi niitä ei nähty Endorissa.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Reply #51 on: 08.01.2009 klo 20:44:42 »
Nyt on Egmontin Kloonisotien ensimmäinen numero kaupoissa, hinta 5,95. Voi kauhistuksen kanahäkki mikä lehti! Sekavaa epärealistista piirrosta, simppeli juoni, sirkustaittoa, lasten tehtäviä ja herkästi rypistyvät kannet. Ei ole vanhoille faneille tämä. Lapset ja mangan ystävät varmaan pitävät enemmän.

Readme.fi:n Star Wars -spesiaalia on kaupoissa melko nihkeästi. Näyttää erittäin laadukkaalta. Luen kun ehdin.

MTT

• Jäsen
« Reply #52 on: 10.01.2009 klo 17:19:08 »
Vilkaisin myös tuota egmontin kloonisotia.

Karmee julkaisu. Muun krääsän joukosta löytyy pari sarjakuvasivuakin. On ehkä hiukka rahastuksen makua. Jatkaa samaa formaattia kuin muutkin lapsille suunnatut mm. cars ja prinsessa lehdet.

Jenkkilässä tää tuli "mangakoossa" ja taisi olla reilusti yli sata sivua ilman krääsää. Tuo ykkösnumero on jossain kaapissa tallessa vieläkin. Tässä muodossa oli ihan luettavaa tarinaa vaikkei huippujuttu olekaan.

-MTT

V3§a V1tikain3n

• Jäsen
  • kersanttinapalm.com/
« Reply #53 on: 10.01.2009 klo 22:14:44 »
Read Men Star Wars: Force Unleashed oli laadukkasti painettu, hyvin kuvitettu ja juoni oli viihdyttävä. Ei Star Wars ole koskaan ollut syvällistä korkeakulttuuria, vaan poikamaista seikkailuviihdettä. Vaikka tarina kuinka perustuisi peliin, ei se tee siitä sen huonompaa kuin että se perustuisi 30-luvun elokuvasarjaan, venäläisiin kansansatuihin tai kirjailijan uneen. Tärkeintä on miten tarina kerrotaan.

Minusta oli oikeasti mukavaa katsella kuinka voimaa käytettiin ilman pidikkeitä, tehostebudjetin tai näyttelijätaitojen rajoitteita. Vain pari stereotyyppiä hiukan häiritsi, nekin enemmän hymyilytti kuin harmitti.

Dennis

• Jäsen
« Reply #54 on: 11.01.2009 klo 00:07:27 »
Vitikaisen kanssa samaa mieltä, nää on poikamaista viihdettä ja ns. "kaupallista" sarjakuvaa johon ei pidäkään ladata mitään tekosyvällisyyksiä, itse olen myös tutustunut molempiin uutuuksiin, Egmontin sarjis on selvästi nuoremille, mutta hyvä vaan jos saadaan uutta lukijakuntaa sarjiksille, etteivät kaikki katoa netin ja pelien ihmeelliseen maailmaan.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Reply #55 on: 11.01.2009 klo 18:04:22 »
Vitikaisen kanssa samaa mieltä, nää on poikamaista viihdettä ja ns. "kaupallista" sarjakuvaa johon ei pidäkään ladata mitään tekosyvällisyyksiä, itse olen myös tutustunut molempiin uutuuksiin, Egmontin sarjis on selvästi nuoremille, mutta hyvä vaan jos saadaan uutta lukijakuntaa sarjiksille, etteivät kaikki katoa netin ja pelien ihmeelliseen maailmaan.

Hyviä pointteja. Tämä lehti on tarkoitettu nuoremmille. Ja hyvä kun Star Warsia julkaistaan suomeksi. Olin vain pettynyt, kun toivoin itselleni sopivampaa: aikuisempaa tarinaa ja luonnollisempaa ja hiotumpaa taidetta. Aina ei tarvitse olla syvällistä tarinaa, seikkailu ja kerrontatapa ovat tosiaan tärkeämpiä, mutta tietty monikerroksellisuus olisi suotavaa. Readme.fi:n julkaisu on mieleeni.

Muun krääsän joukosta löytyy pari sarjakuvasivuakin.

Noh noh, onhan tässä 36-sivuisessa lehdessä sarjakuvaa silti 22 sivua.

Jenkkilässä tää tuli "mangakoossa" ja taisi olla reilusti yli sata sivua ilman krääsää. Tuo ykkösnumero on jossain kaapissa tallessa vieläkin. Tässä muodossa oli ihan luettavaa tarinaa vaikkei huippujuttu olekaan.

Tarkistelin äsken netistä. Sinulla on pokkarina jokin muu sarja, sillä näitä suomennettavia seikkailuita ei ole vielä koottu yhteen. Tämä kuusiosainen tarina ”Slaves of the Republic” on vielä kesken Amerikassakin. Se, että sekoitit, osoittaa sen, kuinka monia hämääviä Clone Wars -nimikkeitä on olemassa.

Minäkin sekoitin. Egmontin lehden materiaali on sittenkin peräisin varttuneemmille tarkoitetusta The Clone Wars -lehdestä, josta olin etukäteen ilahtunut netistä näkemieni kansien perusteella. Suomalaisen ja tanskalaisen lehden kansi on aivan muuta.

Suuri koko, kirkuva kansi, tarrat, infoiskut ja puuhatehtävät on tehty Britanniassa Titan Publishingilla. Ne eivät ole Dark Horsen lehdissä.

Tarinan kerronnasta puuttuu Dark Horselle tyypillinen vakavuus. Eihän tässä ole juuri muuta kuin vitsailua ja taistelua. Vaikka pitäisikin animaatiotyylistä (minä en), hutaistu askeettinen taide ei ole omimmillaan suuressa koossa.

Miksi muuten kloonisotilailla on nimet? Ja sitä olen ihmetellyt Star Warsissa pitkään, miksi ohjuksia ei käytetä, vaan käytetään kömpelöitä, raskaita tappioita tuottavia maajoukkoja ja ilma-aluksia?

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #56 on: 11.01.2009 klo 19:18:18 »
Ja sitä olen ihmetellyt Star Warsissa pitkään, miksi ohjuksia ei käytetä, vaan käytetään kömpelöitä, raskaita tappioita tuottavia maajoukkoja ja ilma-aluksia?
Niinpä. Ja kun suojatkin tuntuvat olevan suunniteltu vain plasma-aseita torjumaan. Tähtien sodan maailmassa projektiiliase olisi varmaan kova juttu. Ammuttaisiin vain materiaa (kiveä, metallia tms.) ja johan olisi ylivoimainen ase.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Reply #57 on: 14.01.2009 klo 14:18:56 »
Jospa fyysisen materiaalin kuskaaminen avaruudessa on niin hinnakasta, että siksi kukaan ei kuljeta niitä avaruudessa ja ammu niillä? Logiikka toki puuttuu avaruusoopperan monissa asioissa.

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Reply #58 on: 14.01.2009 klo 19:01:52 »
Jospa fyysisen materiaalin kuskaaminen avaruudessa on niin hinnakasta, että siksi kukaan ei kuljeta niitä avaruudessa ja ammu niillä?
Tähän liittyen tuli mieleeni kohtaus siitä Arthur Clarken kirjasta, jossa Maa ja Kuu aloittavat sodan keskenään (Maan valo?). Siinähän yhdessä Kuun kaupungissa oli kehitetty tykki, joka ampui sulaa metallia. Ongelma oli, että tykin pystyi laukaisemaan vain kerran järkevässä ajassa, mutta sillä ei ollut väliä, koska se oli niin tehokas, että vastustajan aluksella ei ollut mitään mahdollisuuksia selvitä siitä. Se on aina ollut vakuuttava kohtaus ja kuvaus avaruussodankäynnistä.

Chemo

• Jäsen
« Reply #59 on: 15.01.2009 klo 14:01:11 »
Read Men Star Wars: Force Unleashed oli laadukkasti painettu, hyvin kuvitettu ja juoni oli viihdyttävä.

Allekirjoitan. Mun mielestäni toi oli oikein mukava julkaisu. Mutta mä en mitään uutta Mausia tästä odottanutkaan, vaan SW-höttöä.

Vaikka tarina kuinka perustuisi peliin, ei se tee siitä sen huonompaa kuin että se perustuisi 30-luvun elokuvasarjaan, venäläisiin kansansatuihin tai kirjailijan uneen.

SW: Force Unleashed oli kiva myös juuri sen takia, että se perustui peliin: nythän sitä pleikkaripeliä ei tarvitse pelata. Siinä mielessä kympin hintakin on suorastaan huokea, pelistä joutuisi maksamaan paljon enemmän.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.