Vitikaisen kanssa samaa mieltä, nää on poikamaista viihdettä ja ns. "kaupallista" sarjakuvaa johon ei pidäkään ladata mitään tekosyvällisyyksiä, itse olen myös tutustunut molempiin uutuuksiin, Egmontin sarjis on selvästi nuoremille, mutta hyvä vaan jos saadaan uutta lukijakuntaa sarjiksille, etteivät kaikki katoa netin ja pelien ihmeelliseen maailmaan.
Hyviä pointteja. Tämä lehti on tarkoitettu nuoremmille. Ja hyvä kun Star Warsia julkaistaan suomeksi. Olin vain pettynyt, kun toivoin itselleni sopivampaa: aikuisempaa tarinaa ja luonnollisempaa ja hiotumpaa taidetta. Aina ei tarvitse olla syvällistä tarinaa, seikkailu ja kerrontatapa ovat tosiaan tärkeämpiä, mutta tietty monikerroksellisuus olisi suotavaa. Readme.fi:n julkaisu on mieleeni.
Muun krääsän joukosta löytyy pari sarjakuvasivuakin.
Noh noh, onhan tässä 36-sivuisessa lehdessä sarjakuvaa silti 22 sivua.
Jenkkilässä tää tuli "mangakoossa" ja taisi olla reilusti yli sata sivua ilman krääsää. Tuo ykkösnumero on jossain kaapissa tallessa vieläkin. Tässä muodossa oli ihan luettavaa tarinaa vaikkei huippujuttu olekaan.
Tarkistelin äsken netistä. Sinulla on pokkarina jokin muu sarja, sillä näitä suomennettavia seikkailuita ei ole vielä koottu yhteen. Tämä kuusiosainen tarina ”Slaves of the Republic” on vielä kesken Amerikassakin. Se, että sekoitit, osoittaa sen, kuinka monia hämääviä Clone Wars -nimikkeitä on olemassa.
Minäkin sekoitin. Egmontin lehden materiaali on sittenkin peräisin varttuneemmille tarkoitetusta The Clone Wars -lehdestä, josta olin etukäteen ilahtunut netistä näkemieni kansien perusteella. Suomalaisen ja tanskalaisen lehden kansi on aivan muuta.
Suuri koko, kirkuva kansi, tarrat, infoiskut ja puuhatehtävät on tehty Britanniassa Titan Publishingilla. Ne eivät ole Dark Horsen lehdissä.
Tarinan kerronnasta puuttuu Dark Horselle tyypillinen vakavuus. Eihän tässä ole juuri muuta kuin vitsailua ja taistelua. Vaikka pitäisikin animaatiotyylistä (minä en), hutaistu askeettinen taide ei ole omimmillaan suuressa koossa.
Miksi muuten kloonisotilailla on nimet? Ja sitä olen ihmetellyt Star Warsissa pitkään, miksi ohjuksia ei käytetä, vaan käytetään kömpelöitä, raskaita tappioita tuottavia maajoukkoja ja ilma-aluksia?