Kirjoittaja Aihe: Amazon  (Luettu 29281 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tertsi

• Vieras
Amazon
« : 19.11.2004 klo 09:07:45 »
Mulle tuli amazon.fr:ltä tän viikon maanantaina sähköpostiin ilmoitus, että ovat juuri lähettäneet pari albumia mulle.

Voisiko joku sanoa, kuinka kauan Amazonin kuljetukset yleensä kestävät?
Juuri äsken tuli posti, eivätkä albumit vieläkään saapuneet...

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
Re:Amazon
« Vastaus #1 : 19.11.2004 klo 09:54:33 »

Mulla menee yleensä jotain reilu viikko. Yleensä vielä sellanen lisäkiusa, että lähetys ei mahdu aukosta, ja se pitää hakea postista itte.

Suosittelen Les Innommables:ia, varsinkin alkupäätä.

pek

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #2 : 19.11.2004 klo 10:29:44 »
Tällä viikolla tuli kaksi kirjaa, joista toista odoteltiin noin kaksi viikkoa ja toista vähän vähemmän (ne piti tulla yhdessä lähetyksessä, mutta tätä jälkimmäistä kirjaa ei ollutkaan varastossa).
Olen ihan tyytyväinen nopeuteen ja palveluun.
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

tertsi

• Vieras
« Vastaus #3 : 19.11.2004 klo 10:41:14 »

pek

Mulla on ne jo :)

Nythän ne on kuulemma julkaistu uudelleen ja joitain osioita on piirretty uusiks.
Yannin kässäri on rankka ja varsinkin alkupään albumeissa Conradin grafiikka on niin mukavan rosoista, että!

Olen yleensä tilannut bd.netistä ja comics-itradesta. Toimitusaika on vain vajaa viikko ja c:ssä joskus jopa vain pari päivää.

« Viimeksi muokattu: 19.11.2004 klo 10:43:49 kirjoittanut tertsi »

Pekka Salonen

• pekak
  • Jäsen
  • Ottiatuota
« Vastaus #4 : 19.11.2004 klo 19:57:44 »
Jep joo, pistin tilaten Peetersiä ja mainostetut l'Art de la BD:t bdnetistä. Jos Peetersin Les Miettesin vielä löytäis jostain.

akkeP

tertsi

• Vieras
« Vastaus #5 : 19.11.2004 klo 20:54:08 »
Pistäpä tänne sitten mielipidettä  Art dela bdstä. Ettei ole vain mun kommenttien varassa tämä homma.

Kitty Vane

• Pilvilinna arkkitehti
  • Jäsen
  • Batgirl is a geek
« Vastaus #6 : 19.11.2004 klo 21:22:30 »
Amazon (.com) on varsin tehokas tavaran toimittaja, ainakin minun kohdallani se on ollut varsin luotettava ja ripeä.

Tässä kesällä tuli tilattua sellainen hiukan vajaa 10 kiloa kirjoja kerralla, ja oletettiin että niillä menisi matkaan suunnilleen pari kuukautta. Yllätys olikin suuri kun postiluukusta tupsahti saapumis-ilmoitus jo vajaan kuukauden sisään. Kaikki kirjat jotka tilattiin saapuivat ajallaan. Yksi kirja tuli hiukan muiden jälkeen, kun sillä sitä ei oltu virallisesti julkaistu vielä tilaushetkellä.
Put on your big girl panties and deal with it!

Janne Kuusinen

• Jäsen
  • I.L.S.J.K.P.(R)
« Vastaus #7 : 19.11.2004 klo 23:49:14 »
Tuosta .fr:stä tuli mieleen, että onkohan väliä, käyttääkö Ranskan vai Englannin puljua? Ilmeisesti Ranskan sivuilla hinnat ovat suoraan euroina, mutta sanottavampia eroja ei liene?

Just tänään tuli Hernandezin 700-sivuinen Love and Rockets-kokoelmakirja "Locas". Saapuminen kesti kolme kuukautta tilauksesta: kyse oli ennakkotilaus, ja kirjan ilmestyminen viivästyi ilmoitetusta jonkin verran. Ilmestymispäivästä mitattuna toimittivat 2-3 viikossa, joka oli minulle ihan passeli.

Lopulliseksi hinnaksi tuli noin 50e.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #8 : 20.11.2004 klo 00:00:01 »

pek

Suosittelen puolestani uusintapainosta vuonna 1968 julkaistusta Philippe Vandoorenin kirjasta "Profession Createur de BD". Siinä on haastateltu kyseisen aikakauden parasta huumori- ja realististyylistä belgialaista sarjakuvapiirtäjää. Franquin ja Jijé.

Täytyy myöntää, että olen lukenut vain Franquinin osuuden, mutta eiköhän se Jijékin tule luettua ennen pitkää.

Hyvät, uudet kuvat.   ;)

Gir on tehnyt kannen.

tertsi

• Vieras
« Vastaus #9 : 20.11.2004 klo 00:07:03 »

Just tänään tuli Hernandezin 700-sivuinen Love and Rockets-kokoelmakirja "Locas".

Oho! Kuulostaapa komealta teokselta!
Pitääpä joskus oikein tutustua, mitä kaikkea kivaa tuolla enklannin kielellä voi lukea.

Haluaisin monta sataa sivua mustavalkoista Prinssi Rohkeaa hyvin painettuna. Onkohan missään?

Mulla on yksi saksalainen Rohkea-albumi , joka on mielestäni todella hieno, mutta kun en osaa saksaa, en sitten yhtään. Vaikka viis vuotta tuli tunneilla koululaisena istuttua. Vitonen tais olla yleisin arvosana. Siihen ei paljon vaadittu. Vähän sääliä opelta.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2004 klo 00:07:41 kirjoittanut tertsi »

h00k00

• Jäsen
« Vastaus #10 : 20.11.2004 klo 01:11:22 »
Just tänään tuli Hernandezin 700-sivuinen Love and Rockets-kokoelmakirja "Locas". Saapuminen kesti kolme kuukautta tilauksesta: kyse oli ennakkotilaus, ja kirjan ilmestyminen viivästyi ilmoitetusta jonkin verran. Ilmestymispäivästä mitattuna toimittivat 2-3 viikossa, joka oli minulle ihan passeli.

Lopulliseksi hinnaksi tuli noin 50e.
Aika outoa. Minullekin tuli tuo Locas eilen liki kolmen kuukauden odottelun jälkeen, mutta hintaa oli vain 36.13EUR. Tuossa hinnassa ei ole postituskuluja kuin 1.42EUR. Menivätköhän loput postikulut samaan aikaan tilaamani Palomarin piikkiin, jolle hintaa tuli muistaakseni hiukan yli 40EUR.

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #11 : 20.11.2004 klo 02:30:34 »
Haluaisin monta sataa sivua mustavalkoista Prinssi Rohkeaa hyvin painettuna. Onkohan missään?

Amazonin kautta saanee tilattua varsin monta kirjaa, tosin osa painoksista taitaa olla loppuunmyyty.
« Viimeksi muokattu: 20.11.2004 klo 02:31:13 kirjoittanut Ossi Hiekkala »

tertsi

• Vieras
« Vastaus #12 : 20.11.2004 klo 09:57:03 »
Mä kävin viime yönä Amazonissa kattomassa Prinssi Rohkeita. Näytti olevan vain Murphyn piirtämiä, ainakin nopeasti vilkaistuna.

Ja haluan nimenomaan mustavalkoisena, koska esim. Akateemisessa kirjakaupassa myynnissä olevat värilliset punahuuliset ovat mielestäni kamalia!

Ossi Hiekkala

• Archipictor
  • Jäsen
  • archipictor.com
« Vastaus #13 : 20.11.2004 klo 11:29:05 »
Mä kävin viime yönä Amazonissa kattomassa Prinssi Rohkeita. Näytti olevan vain Murphyn piirtämiä, ainakin nopeasti vilkaistuna.

Ja haluan nimenomaan mustavalkoisena, koska esim. Akateemisessa kirjakaupassa myynnissä olevat värilliset punahuuliset ovat mielestäni kamalia!

Uot viärässä, siis sen suhteen, että vain Murphya löytyisi. Kyllä nopsaan itsekin haettuani kyllä löysin varsin monta vielä myytävänä  olevaa Fosterin albumia. Tosin eivät olleet ihan alkupäästä, mutta kuitenkin.
Itsekin olen pähkäillyt jossain vaiheessa alkavani hankkia niitä. Tarinathan ovat välistä ihan huttua mutta piirros niin maailman parasta.

Hyvä kirja Forsterin ystäville on Hal Foster: Prince of Illustrators Father of the Adventure Strip.

Ilokseni olen havainnut, että myös Alex Raymondista ollaan julkaisemassa kirjaa: Alex Raymond: His Life And Art. Kumma tosiaan, miten vähän hänestä on ollut saatavilla materiaalia.

Suomessa ollaan onnistuttu mokaamaan Prinssi Rohkean julkaisut aina läpeensä. Olen ostellut divareista niitä 70-luvulla julkaistuja karmeilla väreillä tuhottuja albumeja, joiden perusteella saa äärimmäisen kalpean kuvan Fosterin taidoista ja kauniista viivasta.
Lisäksi ne hirveät kuvitetut Prinssi Peloton-kirjat olivat kyllä suunnatonta tuhlausta. Miksi vaivautua kirjoittamaan huonoa tarinaa, kun olisivat voineet antaa kuvan ja Fosterin itsensä kertoa. Onhan Fosterin kerrontatapa muutenkin kirjallista.

h00k00

• Jäsen
« Vastaus #14 : 20.11.2004 klo 12:45:00 »
Suomessa ollaan onnistuttu mokaamaan Prinssi Rohkean julkaisut aina läpeensä. Olen ostellut divareista niitä 70-luvulla julkaistuja karmeilla väreillä tuhottuja albumeja, joiden perusteella saa äärimmäisen kalpean kuvan Fosterin taidoista ja kauniista viivasta.
Lisäksi ne hirveät kuvitetut Prinssi Peloton-kirjat olivat kyllä suunnatonta tuhlausta. Miksi vaivautua kirjoittamaan huonoa tarinaa, kun olisivat voineet antaa kuvan ja Fosterin itsensä kertoa. Onhan Fosterin kerrontatapa muutenkin kirjallista.

Otavan vuoden 1962 Prinssi Peloton - Pyöreän pöydän ritari -niminen albumi  on aika onnistunut julkaisu, tosin normaalialbumikoossa ja Fosterin jälkeä ihailisi mielellään isommassa sivukoossa.