Author Topic: Blueberry  (Read 353078 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mika_ko

• Uusi jäsen
Vs: Blueberry
« Reply #990 on: 02.02.2018 klo 20:47:42 »
Se on piraattijulkaisu. Makedoniasta ostin oman kappaleeni, joten sieltä kannattaa kysäistä.

Tuli tuonne Makedoniaan soitettua ja kaikki oli myyty jo aikoja sitten.

Tehkääpäs keräilijät tällainen harrastelija onnelliseksi ja myykää toinen lehti pois mikäli teillä semmoinen on.

Kiittäen jo etukäteen.

kaitsu016

• Jäsen
« Reply #991 on: 14.02.2018 klo 18:53:44 »
Tuo viides Blueberry integraali on näköjään jo ilmestynyt ruotsinkielisenä. Onnistuin lainaamaan sen kirjastosta. Aiemmat ruotsinkieliset integraalit ovat olleet samoja, jotka ilmestyivät suomeksikin (ruotsalaiset tosin saivat myös kirjat 1 ja 2, mutta Suomessa aloitettiin vasta kirjasta 3).

Komea teos on luvassa suomenkielellä keväällä. Kirjan extrat ovat hienon näköisiä.

Tulevan suomenkielisen version kansikin on todennäköisesti sama kuin tuon ruotsinkielisen.

vekka_of_savo

• Jäsen
« Reply #992 on: 15.02.2018 klo 09:36:20 »
Tuo viides Blueberry integraali on näköjään jo ilmestynyt ruotsinkielisenä. Onnistuin lainaamaan sen kirjastosta. Aiemmat ruotsinkieliset integraalit ovat olleet samoja, jotka ilmestyivät suomeksikin (ruotsalaiset tosin saivat myös kirjat 1 ja 2, mutta Suomessa aloitettiin vasta kirjasta 3).

Onkohan enää mitään saumoja, että nuo 2 ensimmäistä kirjaakin tulisivat Suomessa. Muuten sarja kyllä jää harmittavan vajavaiseksi, varsinkin kun tuo Fort Navajo-kokonaisuus on mielestäni Blueberryn viihdyttävintä antia.

Sigma

• Jäsen
« Reply #993 on: 15.02.2018 klo 10:27:57 »
Tuo viides Blueberry integraali on näköjään jo ilmestynyt ruotsinkielisenä. - -

Tulevan suomenkielisen version kansikin on todennäköisesti sama kuin tuon ruotsinkielisen.

Aika tiukka purenta sikarista Chihuahua Pearlilla.  :P
"Los amigos de nuestros amigos son nuestros amigos."

Dennis

• Jäsen
« Reply #994 on: 15.02.2018 klo 11:24:10 »
Onkohan enää mitään saumoja, että nuo 2 ensimmäistä kirjaakin tulisivat Suomessa. Muuten sarja kyllä jää harmittavan vajavaiseksi, varsinkin kun tuo Fort Navajo-kokonaisuus on mielestäni Blueberryn viihdyttävintä antia.

Tähän olisi kyllä hyvä saada vastaus.  Täytyy kysellä jossain vaiheessa kustantajalta, jos Like vastaa. Suomalaiset kustantajat ovat oman kokemukseni mukaan huonoja vastaamaan kun asiana on tulevat julkaisut, yleensä tulee vastautus tyyliin: "Laitetaan harkintaan" tjsp  ??? Toki on arvattavaa että nykyään hlökunnan määrä on niukkaa ja heillä on muutakin tekemistä kun vastata esim. meikäläisen "tyhmiin" kysymyksiin.
Je suis alle kuuden euron pizza!

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #995 on: 16.02.2018 klo 12:08:49 »
Suomalaiset kustantajat ovat oman kokemukseni mukaan huonoja vastaamaan kun asiana on tulevat julkaisut, yleensä tulee vastautus tyyliin: "Laitetaan harkintaan" tjsp  ???

Mitä muuta siihen voisi vastata, jos päätöstä asiasta ei ole? Silloin tilannetta seuraillaan ja mahdollisesti tartutaan esiin nousevaan yhteispainatusmahdollisuuteen tai sitten ei.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Reply #996 on: 16.02.2018 klo 12:53:59 »
Mitä muuta siihen voisi vastata, jos päätöstä asiasta ei ole? Silloin tilannetta seuraillaan ja mahdollisesti tartutaan esiin nousevaan yhteispainatusmahdollisuuteen tai sitten ei.

Voihan sitten vastata tyyliin "Tämä on suunnitelmissa, mutta seuraamme tilannetta mahdollisen yhteispainatusmahdollisuuden suhteen".

Ymmärrän kyllä että ei haluta herättää turhaa hypeä jos ei ole kovinkaan varmaa että julkaisu onnistuu, mutta yleisesti ottaen kyllä kustantajien viestintä asiasta on kovin niukkaa ja salamyhkäistä.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Dennis

• Jäsen
« Reply #997 on: 16.02.2018 klo 18:18:50 »
^Niin on, itse arvostaisin suoruutta ja avoimuutta, esim. joskus kieltävä vastaus olisi paljon parempi kuin ympäripyöreä lässytys. Silloin ei pidettäisi yllä turhia toiveita.

Sen verran olen realisti että nämä integraalit ovat yhteispainatuksia joten Blueberryn kohdalla lienee myöhäistä näiden ekojen kirjojen kohdalla.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Reply #998 on: 16.02.2018 klo 19:54:15 »
Miksi ei tehdä startupina tota. Kerätään asiakkaita, jotka maksavat ton ennakkoon ja kun tarpeeksi maksajia, niin sitten painetaan. Jos ei tule tarpeeksi, niin sitten annetaan rahat takaisin. Hinta olis tietenkin kalliimpi, koska joutuisivat painamaan tän yksinään, mutta paljonko se oikeesti tuo lisähintaa kirjalle.. Onko kellään tietoa asiasta.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #999 on: 16.02.2018 klo 21:53:32 »
^Niin on, itse arvostaisin suoruutta ja avoimuutta, esim. joskus kieltävä vastaus olisi paljon parempi kuin ympäripyöreä lässytys. Silloin ei pidettäisi yllä turhia toiveita.

Jos tuo on tulkinnan taso niin varmaan tosiaan parasta olisi vastata kaikkiin kysymyksiin 'ei', oli tilanne mikä tahansa.

Dennis

• Jäsen
« Reply #1000 on: 17.02.2018 klo 08:36:15 »
^Egmont on vastannut "ei" muutamiin kyselyihin ja hyvä niin.  Siitä propsit firmalle.

Asia on sillä selvä kertalaakista, ei turhia lässytyksiä.

SkTV: Toivo on juuri siinä että ekoista joku ulkomainen kustantaja ottaa uusintapainokset ja Like hyppää siinä vaiheessa junaan.

Mikan pohdinta oli myös hyvä, ehkä tästä olisi kannattanut tehdä "Barksin kootut"-tyyppinen projekti tai joukkorahoitus.

Katotaan ja nautitaan nyt siitä tulevasta integraalista.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Reply #1001 on: 17.02.2018 klo 12:07:15 »
Joukkorahoitus lienee kaunis mutta ainakin tässä kyseisessä tapauksessa utopistinen vaihtoehto. Kuka olisi se joku, joka vetää projektia? Hommaa oikeudet? Kännättää tarinat? Hoitaa taiton ja painamisen? Ilmaiseksiko?

En nyt näe tätä ollenkaan noin hankalana toteuttaa, kyllähän joku joka tuntee alaa ja jolla on kontaktit, osaa arvioida kuinka paljon kaikki yo. kustantaa ja paljonko painos esim. 500 kpl maksaa. Sitten provikat mesenaatille ja kampanja käyntiin. Sanoisin että jos hinta per kirja jäisi 30-40€ niin olisin mukana.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #1002 on: 17.02.2018 klo 14:22:34 »
Niin kuka on se mystinen 'joku' joka kaiken työn tekisi?

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Reply #1003 on: 18.02.2018 klo 00:23:17 »
Niin kuka on se mystinen 'joku' joka kaiken työn tekisi?

Joku jolla innostusta asiaan, yhteisen hyvän eteen ja joka saa siitä palkan. Jokuhan nuo nykyisetkin on toimittanut, joku toinen kääntänyt ja joku kolmas painattanut, karrikoiden. En tarkoittanut Petteri hyvä sinua, älä itseesi ota jos ei kiinnosta.
« Last Edit: 18.02.2018 klo 00:27:19 by Miqz »

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #1004 on: 18.02.2018 klo 12:21:45 »
Joku jolla innostusta asiaan, yhteisen hyvän eteen ja joka saa siitä palkan. Jokuhan nuo nykyisetkin on toimittanut, joku toinen kääntänyt ja joku kolmas painattanut, karrikoiden. En tarkoittanut Petteri hyvä sinua, älä itseesi ota jos ei kiinnosta.

Toki kiinnostaa, oikein mielelläni minäkin pistän likoon sen 30-40 euroa.