Author Topic: Blueberry  (Read 352910 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

STD

• Jäsen
Vs: Blueberry
« Reply #960 on: 06.09.2017 klo 16:30:37 »
Blueberry: Kenraali Kultatukka, Kadonnut kaivos ja Kultaluoteja ampuva aave saapui tänään. Komea on.

Ehkä paras sarjakuvakirja Suomessa koskaan. Mielestäni.

Ylimääräinen kiitos Likelle Girin tekstaustyyliä jäljittelevän fontin käytöstä.

ekku

• Kitchen Bitch - Lähihoitaja ent Butcher
  • Jäsen
« Reply #961 on: 06.09.2017 klo 16:41:53 »
Ai tätä ilon päivää. Juuri tulleen tiedon mukaan myös miulle on tulossa ko opus. Tipahtakoon taivas tämän epäuskoisen sarjakuvafriikin niskaan.

Ekku

STD

• Jäsen
« Reply #962 on: 06.09.2017 klo 20:02:55 »

Ylimääräinen kiitos Likelle Girin tekstaustyyliä jäljittelevän fontin käytöstä.
Fontti ei ole näköjään välistynyt kovinkaan kauniisti suomalaisiin kirjainyhdistelmiin.
(edit: nyt enemmän lukiessa, ei toi haittaa tai sit silmä vaan tottuu.)

Kyllä tätä lukee.

Piirrokset on painettu tosi hyvin. Aivan mahtavan näköistä. Ja se, että tässä on Piloten aukeamajako, tekee sisällöstä tosi tuoreen oloista. Väritkin on jotenkin tosi retroa eli hyvää.
« Last Edit: 07.09.2017 klo 19:20:12 by SkTV »

JAM

• Jäsen
« Reply #963 on: 07.09.2017 klo 16:26:20 »
Hain omani. Voi vitjatti, että onkin hieno kirja! Suuret kiitokset Likelle, jatkakaa samaan malliin. Minä ostan kyllä kaikki Blueberryt, mitä julkaisette. Kunpa nyt kerrankin tulisikin koko sarja tässä muodossa, eikä mitään uusintapainoksia yksittäisistä albumeista. Tarkkasilmäisenä huomasin, että kannessa on "4" pienellä fontilla. Tarkoittaakohan se silloin sitä, että myös 1-2 olisi tulossa?  :o

wilpå

• Jäsen
« Reply #964 on: 07.09.2017 klo 18:25:16 »
Mulle tuli ilmoitus, että paketti on lähetetty matkaan.

Sama laulu. Samana päivänä tuli mulle myös info. Ei ole vielä näkynyt, otin tosin sen ilmaisen toimituksen lähimpään rautakirjaan tms. tulee vissiin sähköpostiin ilmoitus.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Reply #965 on: 07.09.2017 klo 18:49:25 »
Hain omani. Voi vitjatti, että onkin hieno kirja! Suuret kiitokset Likelle, jatkakaa samaan malliin. Minä ostan kyllä kaikki Blueberryt, mitä julkaisette. Kunpa nyt kerrankin tulisikin koko sarja tässä muodossa, eikä mitään uusintapainoksia yksittäisistä albumeista. Tarkkasilmäisenä huomasin, että kannessa on "4" pienellä fontilla. Tarkoittaakohan se silloin sitä, että myös 1-2 olisi tulossa?  :o
Minä kun olen tämmöinen postipalveluja vieroksuva kivijalkakauppoja suosiva vanhanaikainen jäärpää. Tänään soitin Turun sarjakuvakauppaan, että olisko tullut. Kuulemma Turkusessa olis...stadiin tulee ehkä viikonloppuna. Kävin suomalaisessa kirjakaupassa...siellä olis vointu tilata sen. Akateemisessa ei mitään tietoo...no ruotsalaisomistus...eihän ne osaa.

Täytyy varmaan käydä joku päivä tuolla Turun Sarjakuvakaupassa hakemassa tuo opus.

Vai on siihen laitettu nyt numero 4....hmmmmm! Saattaapi uumoilla kirjojen 1 ja 2 tulevan sittenkin Suomeen. Olisi kyllä aivan mahtava juttu.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

wilpå

• Jäsen
« Reply #966 on: 07.09.2017 klo 19:44:49 »
[q
Vai on siihen laitettu nyt numero 4....hmmmmm! Saattaapi uumoilla kirjojen 1 ja 2 tulevan sittenkin Suomeen. Olisi kyllä aivan mahtava juttu.
[/quote]

Luulen että 1-2 Ei tänne raukoille rajoille tule. niissä on tuo Väijytys ja Ukkosta lännessä-homma. Noi on tullut jo sekä zoomina että Likeltä. Mutta en ole ns. Jarruna jos tulee, ostan nekin kuleksimasta silti..

STD

• Jäsen
« Reply #967 on: 07.09.2017 klo 20:32:06 »
Ajattelin vain hiukan selailla Kultaluoteja ampuvaa aavetta, ja hups, kolkytsivua meni ihan huomaamatta. On tuo kyllä tosi koukuttava tarina ja myös ylöspano on huippuluokkaa. Ilmeet, sommitelmat, kuvakulmat, valaistus, kaikki. Nyt lähestytään parhauden ydintä.

Kenraali Kultatukassa ihmettelin, että Blueberry ja muiden solttujrn jalat ei kastuneet ja kylmettyneet joessa ratasastaessa. No ehkä heidän saappaansa oli rasvattu todella hyvin!

Ja muutama muu pikkujuttu sai eläkeiän kynnyksellä olevan lukijan kohauttamaan kulmiaan, mutta seikkailu vie kyllä kaikesta huolimatta mukanaan.

« Last Edit: 07.09.2017 klo 20:35:38 by SkTV »

STD

• Jäsen
« Reply #968 on: 07.09.2017 klo 21:10:10 »
Ainoa mieleentuleva miinus on koko integraalisarjan kansikuvat. En tiedä eikö originaaleja ole saatavilla, mutta itse olisin toivonut että näissä olisi käytetty Pilote-lehtiin tehtyjä kansikuvia eikä tuttuja albumikansikuvia.  Olisi saatu mukavaa tuoreutta albumien ulkoasuun. Ranskalaislukijatkin on tätä ihmetelleet eri puolilla nettiä.

Ranskalaisessa ykkösintegraalissahan oli Pilote-kansi.

Onneksi Like vaihtoi edellisen integraalin umpisurkean alkuperäisen kansikuvan parempaan. Ranskassa kyseisen integraalin kannessa on suttuinen maalaus Jethro Steelfingersistä.
« Last Edit: 07.09.2017 klo 23:01:49 by SkTV »

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Reply #969 on: 07.09.2017 klo 23:00:32 »
Tänään soitin Turun sarjakuvakauppaan, että olisko tullut. Kuulemma Turkusessa olis...stadiin tulee ehkä viikonloppuna.

Vahvistan: Turkuun tuli Blueberryä tänään ja lauantaina heitän sitä Helsinkiin.

trendkiller

• Jäsen
  • Kvaak!
« Reply #970 on: 07.09.2017 klo 23:04:08 »
[q

Luulen että 1-2 Ei tänne raukoille rajoille tule. niissä on tuo Väijytys ja Ukkosta lännessä-homma. Noi on tullut jo sekä zoomina että Likeltä. Mutta en ole ns. Jarruna jos tulee, ostan nekin kuleksimasta silti..

Like julkaisi vain kaksi ensimmäistä sekä kakkosintegraalissa olevan Hopeatähti seikkailun. Eli puolet olisi uudelleenjulkaisematonta.
Welcome back, Frank.

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Reply #971 on: 08.09.2017 klo 00:33:07 »
Pistetäänpäs tämä tänne...
Se nyt on tommonen ruudunkaappaus, mutta siitä näkee mitä Like on ennen integraaleja tätä Blueberryä julkaissut. Tästä puuttuu sitten Marshall Blueberryt ja Blueberryn nuoruus-albumit sekä eri sarjakuvalehdissä ilmestyneet Blueberryt.
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

wilpå

• Jäsen
« Reply #972 on: 08.09.2017 klo 11:10:28 »
Like julkaisi vain kaksi ensimmäistä sekä kakkosintegraalissa olevan Hopeatähti seikkailun. Eli puolet olisi uudelleenjulkaisematonta.

Joo, niin on. Mutta miksi Like katkaisi homman väijytyksen jälkeen? Olisiko ollut syynä ettei noita mennyt odotetusti.. Itsehän ne ostin vaikka löytyy noi Blueberry Zoomit myös. Ja ostan vielä kolmannenkin kerran jos ne integraalina tulevat. Vähän epäilen. No nyt jatketaan kolmosesta eteenpäin ja jos ne menevät (Niinkuin todella toivon) ja tulee uusia lukijoita. Like tuuppaa loputkin ulos. Nyt tuntuu että ei oikein jakseta odottaa. Kun tulee eka notkahdus, sarja päättyy siihen. Olisi kiva tietää Punaparran myynnit. Sen soisin jatkuvan.
« Last Edit: 08.09.2017 klo 12:28:50 by wilpå »

STD

• Jäsen
« Reply #973 on: 08.09.2017 klo 11:36:27 »
Ne joitakin vuosia sitten uusintajulkaistut Zoom-seikkailut oli painettu huonosti. Kamalaa rasterimollukkaa kaikkien viivojen reunoissa. Taitto-ohjelman säädöt väärin.  Girin hienon viivan nyanssit tuhottu.

Nää integraalit on toista maata. Oon yrittänyt katsoa näitä aika tarkkaan ja pelonsekaisin tuntein, mutta minusta nää on ihan priimaa.

Joten jos omistaa ne vanhimmat seikkailut Liken kustantamina, ne voi heittää roskiin jos saa tilalle kunnolla painetun integraalin. Ja ainakin minun ikivanhat Zoom-tarinat on luettu niin surkeaan kuntoon, että mielelläni hankkisin niiden tilalle uudet.
« Last Edit: 08.09.2017 klo 13:49:25 by SkTV »

wilpå

• Jäsen
« Reply #974 on: 09.09.2017 klo 10:33:44 »
Eilen tuo odotti postilaatikossa. Hieno on. Hyvä vielä että selkämys tässä on samanvärinen kuin ensimmäisessä. Näyttää paremmalta hyllyssä. Jo nuo extrat ovat sen 13,50 Arvoiset jotka tästä niteestä pulitin. Nyt on hankalaa olla huonolla tuulella mistään..