Kirjoittaja Aihe: Sarjakuvat sijoituskohteena?  (Luettu 21263 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lurker

• Vieras
Vs: Sarjakuvat sijoituskohteena?
« Vastaus #15 : 15.02.2005 klo 11:58:08 »
<snip>
DC-spesiaalien nopeaan hinnannousuun en oikein usko. Niitähän julkaistiin viimeksi kymmenisen vuotta sitten, eikä kai niiden hinta ole kovin korkealle noussut. Vai onko, tietääkö joku mitä Lobot ja Batman & Dracula nykyään maksavat? Jonah Hexit voisivat hyvinkin olla kallistuneet Tex-villityksen myötä.

Siis mitä? Ilmestyyhän DC-Spesiaali koko ajan... Olen aika saletti siitä, että Kingdom Come ja mainitsemani Punatähden poika ovat kohteina arvossaan koko lailla nopeasti.

Sen sijaan Mega veti viime vuonna monella numerolla niin pohjat, että mielestäni koko sarjan keräilyarvo laski (henk. koht. mielipide).

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #16 : 15.02.2005 klo 18:46:37 »
Siis mitä? Ilmestyyhän DC-Spesiaali koko ajan...

Viittasin DC-Spesiaalin edelliseen periodiin Suomessa vuosina 1994-98. Uudestaan nimi otettiin käyttöön viime vuonna.

Lurker

• Vieras
« Vastaus #17 : 15.02.2005 klo 19:04:27 »
Viittasin DC-Spesiaalin edelliseen periodiin Suomessa vuosina 1994-98. Uudestaan nimi otettiin käyttöön viime vuonna.

Ahaa. Kaikissa ei tainnut edes lukea DC Spesiaali, ainakaan kannessa. Käden ulottuvilla on paksu JLA OIKEUDEN PUOLUSTAJAT (jenkkilehdet JLA 1-4). En löydä siitä edes ilmestymisnumeroa ja vuotta kannesta. Copyright-tiedoista löytyy petiitillä ilmestymisvuosi 2001. Numerointia ei löydy muuten uusistakaan DC Spesiaaleista.

Itse kyllä uumoilen että esim. Oikeuden puolustajat voi olla haluttukin kohde muutaman vuoden päästä. Tai ehkä kaikki keräävät silloin jo mangaa...

Riekko

• SURFIN' BIRD
  • Jäsen
  • Right, remove the supports!
« Vastaus #18 : 15.02.2005 klo 20:48:49 »
Taitaa Herrasmiesten liiga 1 olla jo nyt suht vaikeasti saatava opus?
Onko näin? Minä onneton kun ostin Herrasmiesten liigan kakkososan äskettäin ja olen etsiskellyt toistaiseksi turhaan ykköstä divareista.
Millainen maa on tämä, jossa niitä harvoja, joilla on vielä toivoa jäljellä kutsutaan epätoivoisiksi? - Stefano Benni, Elianto

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #19 : 15.02.2005 klo 23:30:15 »
Kävin tässä miettimään keräilylehtien kiertokulkua. Akkareita monet harrastajakeräilijät varmasti jemmaavat kun ovat kuulleet että "vanhat Akut ovat kalliita". Kuitenkin kun miettii niitä painosmääriä... Toisaalta, noilla painosmäärillä moni innostuu asiasta ja myöhemmin hamuaa lehtiä nostalgiamielessä (vähän samaan tapaan kuin nyt haalitaan jotain Ryhmä-X:ää).
Entä mikä on syynä siihen, että Texit ovat haluttuja keräilymielessä, mutta Korkkarit eivät kai niinkään? Kuvittelisin, että molempien julkaisujen peruslukija on suurin piirtein se sama +40 mieshenkilö? Texejä ovat kai ainakin monet vanhemmat herrat keräilleet, mutta mitä tapahtuu markkinoille kun heistä aika jättää. Putoaako tavaran arvo kun sitä tulee markkinoille enemmän kuin on kysyntää? Lyövätkö viisaat divarinpitäjät jäämistöt roviolle (tai varastoon), etteivät markkinat sula? Vai löytyykö kansaa kasuavaa keräämään Texit pois kuleksimasta? Kertokaa se minulle.
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #20 : 16.02.2005 klo 07:35:30 »
Onko näin? Minä onneton kun ostin Herrasmiesten liigan kakkososan äskettäin ja olen etsiskellyt toistaiseksi turhaan ykköstä divareista.

Kaverilta puuttuu ykkösosa, ja olen divareissa käydessäni yrittänyt sitä etsiskellä. Ei ole tullut kuukausien aikana vastaan kertaakaan.

Entä mikä on syynä siihen, että Texit ovat haluttuja keräilymielessä, mutta Korkkarit eivät kai niinkään?

Korkkarit eivät ole VIELÄ. Ei kai Texejäkään kukaan halunnut esim. 10 vuotta sitten?

Rauta

• Cheap plastic imitation of Orson Welles
  • Jäsen
  • Voi millaista höpinää!
« Vastaus #21 : 16.02.2005 klo 09:49:35 »
Minun veikkaukseni seuraavasta arvosarjasta on Witchblade.
Arvo lähtee kipuamaan, kun ilmestymisaikana 12-15 vuotiaat lukijat alkavat saavuttaa kolmeakymppiä. Eli kova nousu alkaa 2015.  2020 lehdistä saa maksaa 450€ kappale (vastaa 35€ nykyrahassa). Spawnit tulevat Titsbladen imussa pari vuotta perässä.

Asko AA

• Jäsen
  • "I Lost My Heart In A Drive-In Movie"
« Vastaus #22 : 16.02.2005 klo 10:09:09 »
50-luvun Korkkarit olivat jo 70-luvulla keräilykamaa. Eivätkö ne enää ole? Kuivat brittisotalehdet eivät ole minulle iskeneet.

50-luvun Korkkarit eivät olleet kuivia sotalehtiä.
Kansainvälisiä seikkailijoita, dekkareita, agentteja, avaruusmiehiä.

Tuhottoman kallista ja huonosti liikkuvaa überkeräilykamaa...
Asko A. Alanen
Sarjakuvatoimittaja
Sarjakuvaneuvos
Akolinna, Tampereen Tammela

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #23 : 21.02.2005 klo 18:40:58 »
Arvo lähtee kipuamaan, kun ilmestymisaikana 12-15 vuotiaat lukijat alkavat saavuttaa kolmeakymppiä. Eli kova nousu alkaa 2015.  2020 lehdistä saa maksaa 450€ kappale (vastaa 35€ nykyrahassa). Spawnit tulevat Titsbladen imussa pari vuotta perässä.

Eiks Spawnit ole nyt paremmin arvossa kuin Witchblade? Toi oli kyllä ihan heitto... Mutta luuletko tosiaan, että kymmenen vuoden kuluttua, vuonna 2015 (hyvin exoottisen näköinen luku...) maailma on vielä mallillaan? Uskotko inflaatioon? (Japanissa mm. on eletty lähes tulkoon deflaatiossa kai abaut se 10 vuotta?) Entä kestävätkö lehtien liimaus, paperi ja painovärit? Onko siihen aikaan kolmekymppisillä rahaa pistää keräilylehtiin?
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #24 : 21.02.2005 klo 21:56:39 »
Kuulin tämmösen huhun ohikulkijalta, että 70-luvun Texsit maksavat tällä hetkellä kohtuullisen paljon. Itsellä tästä ei ole mitään hajua. Pitäneekö paikkaansa?

Rami Selin

• Jäsen
  • Uskon kaiken
« Vastaus #25 : 21.02.2005 klo 22:23:52 »
Kuulin tämmösen huhun ohikulkijalta, että 70-luvun Texsit maksavat tällä hetkellä kohtuullisen paljon. Itsellä tästä ei ole mitään hajua. Pitäneekö paikkaansa?

Enimmäkseen. Jotkut numerot (esim. 71/1-6 ja 74/4 nyt muistan tähän hätään) ovatkin sitten jo todella vähissä ja niistä saakin pulittaa kahisevaa aika lailla.

Renki

• Malttamaton kakara
  • Jäsen
  • Ostan Marvel-lehtiä sopuhintaan.
« Vastaus #26 : 22.02.2005 klo 00:52:25 »
Enimmäkseen. Jotkut numerot (esim. 71/1-6 ja 74/4 nyt muistan tähän hätään) ovatkin sitten jo todella vähissä ja niistä saakin pulittaa kahisevaa aika lailla.

Missäs nämä hinnat suurin piirtein liikkuvat?

VesaK

• Jäsen
  • Kuka mitä häh?
« Vastaus #27 : 22.02.2005 klo 11:40:43 »
Vanhat, käsiin murenevat Tex-pokkarit ovat arvoltaan 40 - 80 euron välissä, ainakin ihan alkupään numerot.Kunnosta riippuu miten hinta määräytyy. Joskus pyytävät 30 euroa aivan röpsähtäneistäkin kappaleista, se on sitten oman fiilingin mukaan mitä viitsii maksaa.
“Like millions of Americans, I grew up with ‘Peanuts.’ But I never outgrew it.”
- Barack Obama

Veli Loponen

• Isoveli
  • Ylläpitäjä
  • <><
« Vastaus #28 : 22.02.2005 klo 11:48:43 »
Mulla ois yksi vanha läpyskä-Tex. Sen läpi on vaan lyöty naula ja vähän kosteusvauriotakin löytyy, joten ei taida kovin arvokas olla...
Perry Rhodan ei polta tupakkaa!
http://www.veliloponen.com/sarjakuva

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #29 : 22.02.2005 klo 14:11:51 »
Vanhat, käsiin murenevat Tex-pokkarit ovat arvoltaan 40 - 80 euron välissä, ainakin ihan alkupään numerot.

Kraist. Nämä ovat siis semmoisia tyypillisiä suht ohuita Tex-pokkareita, eivät mitään liuskoja tai erikoisjulkaisuja?