Kirjoittaja Aihe: Rip Kirby  (Luettu 100564 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kultakisu

• elämännautiskelija
  • Jäsen
  • ei ramase ennää...
Vs: Rip Kirby
« Vastaus #210 : 07.06.2011 klo 22:08:49 »
Ensi lauantaina 11.6.  loppuu tämä seikkailu. En tiedä, alkaako IS:ssa sitten uusi Kirby-tarina. Itse lopetan Ripin keräämisen tämän ensimmäisen seikkailun päättymiseen, kun kerran ikävä rasteriviiva pysyy ja pysyy stripeissä, vaikka Iltiksessä muka julkaistaan parasta Raymondin Kirbyä 50-luvun jälkeen.

Hyvä juttu,sukellankin sitten kirjahyllyyn takaisin,taidan itsekin lopettaa keräämisen tähän. :sleepy:
Lady on aina Lady helmineen ja eriparisine villasukkineen

kultakisu

• elämännautiskelija
  • Jäsen
  • ei ramase ennää...
« Vastaus #211 : 11.06.2011 klo 18:12:36 »
Joko tämä nyt loppui tähän, vai vieläkö joutuu pakko-ostoksille? Jatkuu...lukee edelleenkin.
« Viimeksi muokattu: 11.06.2011 klo 18:19:13 kirjoittanut kultakisu »

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #212 : 11.06.2011 klo 21:07:42 »
Loppui se tähän. Olisihan siinä saanut selvästi lukea ”Seikkailun loppu” tms. Katsoin seikkailun pituuden etukäteen Wikipedian tarinalistasta. Mutta Ripin julkaiseminen siis jatkuu lehdessä. Seuraava seikkailu järjestyksessä olisi Suuri Sinä, joka on eräs suosikeistani.

Nämä viimeiset viestimme muuten kuuluvat toiseen ketjuun.

kultakisu

• elämännautiskelija
  • Jäsen
  • ei ramase ennää...
« Vastaus #213 : 18.06.2011 klo 18:25:09 »
Onko tämä uusi jakso "Suuri minä" kenellekkään tuttu?Teksti oli omituista,pätkittäistä ja sanoja puuttui välistä.Kesto taitaa olla sama kuin edellisen,menee heinäkuu taas mukavasti Ripin seurassa.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #214 : 18.06.2011 klo 23:00:22 »
Onko tämä uusi jakso "Suuri minä" kenellekkään tuttu?Teksti oli omituista,pätkittäistä ja sanoja puuttui välistä.Kesto taitaa olla sama kuin edellisen,menee heinäkuu taas mukavasti Ripin seurassa.

Juu. Minulla on Agentti X9, jossa tämä on. Tämä on IS:ssa jopa 21 lauantaita pitkä seikkailu, pidempi kuin edellinen, joka vei 18 lauantaita. Päättyy vasta lokakuussa. Jaksatko tosissasi kerätä?

”Suuri Sinä” on jutussa sekä kultin että kultin johtajan nimi.

Yksi sana puuttui yhdestä stripistä. Toisessa stripissä oli ylimääräinen kirjain erikoisesti korjattu vetämällä ruksi päälle. Tekstaus oli liian tiheää ja siksi vähän vaikealukuista.

En ymmärrä IS:n antamaa seikkailun nimeä: ”Minulla menee hyvin. Entä sinulla?”. Se kerta kaikkiaan ei ole vetävä nimi. Näemmä IDW:n Rip Kirby -kokoelmassa seikkailu on "I'm OK, You're Great". Siinä tuo ”Great” viittaa siihen, kun kultin kannattajat psyykataan uskomaan kykyihinsä. Wikipediassa stoorin nimi on ”The Great You”.

(Periaatteessa nämä viestit kuuluvat eri ketjuun, koska IS:n Kirby-keskustelu erotettiin omaksi.)

kultakisu

• elämännautiskelija
  • Jäsen
  • ei ramase ennää...
« Vastaus #215 : 20.06.2011 klo 19:18:49 »
(Periaatteessa nämä viestit kuuluvat eri ketjuun, koska IS:n Kirby-keskustelu erotettiin omaksi.)
[/quote]

Mihin?

Curtvile

• Ylläpitäjä
« Vastaus #216 : 20.06.2011 klo 19:55:25 »

kultakisu

• elämännautiskelija
  • Jäsen
  • ei ramase ennää...
« Vastaus #217 : 20.06.2011 klo 21:08:50 »
 Minulla on Agentti X9, jossa tämä on. Tämä on IS:ssa jopa 21 lauantaita pitkä seikkailu, pidempi kuin edellinen, joka vei 18 lauantaita. Päättyy vasta lokakuussa. Jaksatko tosissasi kerätä?
(Sampsa Kuukasjärvi)

Olen sitkeää pohjalaista tekoa,kyllä jaksan. >:D
Mikähän Agentti X9 numero mahtaa olla kyseessä, ja ovatko kenties  niitä ikävästi pä'tkittyjä ja leikeltyjä juttuja?

”Suuri Sinä” on jutussa sekä kultin että kultin johtajan nimi.

Alku ainakin lupaa hyvää, saas sitten nähdä lokakuussa miten  tytön käy.

(Anteeksi että joskus tupeksin tekstin siirrossa ja muokkauksessa,välillä on sinen pohja, välillä taas valkoinen,mutta hyvä ettei sentään punainen!)

Yksi sana puuttui yhdestä stripistä. Toisessa stripissä oli ylimääräinen kirjain erikoisesti korjattu vetämällä ruksi päälle. Tekstaus oli liian tiheää ja siksi vähän vaikealukuista.

En ymmärrä IS:n antamaa seikkailun nimeä: ”Minulla menee hyvin. Entä sinulla?”. Se kerta kaikkiaan ei ole vetävä nimi. Näemmä IDW:n Rip Kirby -kokoelmassa seikkailu on "I'm OK, You're Great". Siinä tuo ”Great” viittaa siihen, kun kultin kannattajat psyykataan uskomaan kykyihinsä. Wikipediassa stoorin nimi on ”The Great You”.

Oudolta tosiaan tuntuu tuo nimi,hiukan jotenkin teenäiseltä vaikuttaa.

No nythän nämä sitten on,uskoo se kovapäinenkin kun tarpeeksi usein muistuttaa,HiiHii!
« Viimeksi muokattu: 20.06.2011 klo 21:20:45 kirjoittanut kultakisu »

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #218 : 20.06.2011 klo 22:49:02 »
Juttu on minulla AX9 2/82:ssa. Seikkailun nimi siinä on Kiristäjän kuolema. Se on minusta vetävä nimi, mutta liian paljastava. Joo, kaikki sanomalehtisarjat AX9:ssä olivat muokattuja strippejä: sekä rajattuja että pikkaisen uudelleenpiirrettyjä.

Tuosta viestistäsi ei lukija nyt saa selvää mikä on sinun ja mikä minun tuotosta. Sitaattimoodi tulee päälle, kun kirjoittaa tekstin joukkoon hakasulkujen sisällä "quote" ja menee pois päältä kun kirjoittaa "/quote". Tuo ”/” tarkoittaa aina laittamista pois päältä. Jukka neuvoi minua täällä joskus. Lisää siis hakasulut käskyn ympärille. Älä kirjoita noita lainausmerkkejäni.

Muista, että halutessasi voit poimia viestien tekstejä ympäri Kvaakia yhdessä selainikkunassa ja kirjoittaa sitä vastausta, minkä aiot lähettää, toisessa selausikkunassa. Voit myös muokata viestisi etukäteen tekstinkäsittelyohjelmassa.

kultakisu

• elämännautiskelija
  • Jäsen
  • ei ramase ennää...
« Vastaus #219 : 02.07.2011 klo 17:27:27 »
Täten perun pahat puheeni,olen ahkerasti kerännyt Rip Kirbyä.Onko meitä muitakin?
HuHuu! Onko Ripin keräilijät hävinneet,sitkeästi olen mukana vaikka se tietääkin entistä ahkerampaa lehtilaatikkosessiota.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2011 klo 21:00:54 kirjoittanut kultakisu »

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #220 : 26.07.2011 klo 14:02:42 »
Saadaan taas lisää keskusteltavaa, kun Rip Kirbyn seikkailuja 2 ilmestyy syyskuussa (ks. Akateeminen).

Ensimmäinen kovakantinen "luksuskokoelma" oli suuri menestys.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #221 : 26.07.2011 klo 16:32:40 »
Kuulemma tuo ykköskirja on ollut suosittu lahjaidea.

Mietityttää, käytetäänkö toisessakin osassa Bull’sin huonoresoluutioista ja myös suomennokseltaan heikkoa aineistoa? Varmaankin, kun kauppa kävi aiemminkin.

Lainaus
Rip Kirbyn seikkailujen ykkösosan ensimmäinen painos myytiin syksyllä 2010 pikavauhtia loppuun. Toinen painos on nyt kaupoissa. Se saa syksyllä seurakseen seikkailujen toisen osan, joka jatkuu siitä, mihin ensimmäinen päättyi.

Nyt kyllä sahataan tarinoissa saman firman Ilta-Sanomien oksaa, koska Iltis jatkoi Ripiä lähes suoraan Sanoman ensimmäisestä Rip-albumista. Välistä jäi julkaisematta vain kaksi seikkailua.

Eipä ole Iltiksenkään Kirbyissä kehumista. Rasterit jatkuvat stripeissä, vaikka miten yrittää sanoa asiasta sarjakuvaneuvoksille. Lopetin moisen ”laadun” keräämisen.

Sampsa Kuukasjärvi

• Toimittaja
  • *
« Vastaus #222 : 12.08.2011 klo 15:53:45 »
Kuulin itse pääkallonpaikalta, että HS Kirjat käyttää Ripin tulevassa kakkoskirjassa Bull’sin välittämiä strippejä, mutta 90-luvun Hesarien suomennosta ja tekstausta.

HS Kirjojen julkaisuvastaava antoi luvan kysyä täältä Kvaakista, että löytyisikö Ripin kerääjiltä Hesarin vuosien 1993 ja 1994 strippejä? Toivomuksessa ovat vuosien 1950 – 52 tarinat Unlucky Seven, The Great You, The Disappearance of Bijou Benson ja Hell Hath No Fury. Seikkailut ja strippien tarkat päiväykset näkee esim. Wikipediasta. HS Kirjat lainaa strippejä korvausta vastaan ja skannaa niistä tekstit ja yhdistää ne Bull’sin strippeihin. Pienet puutteet kokoelmissa eivät haittaa; aukot täytetään HS.n arkiston avulla.

Mikäli strippejä on, vastatkaa heti. Julkaisuvastaava menee jo ensi viikolla tonkimaan ja skannaamaan strippejä kömpelöistä isokokoisista arkistokirjoista. Kuulemma tällä hetkellä 90-luvun alun Hesareita ei ole muunnettu digitaalisiksi.

Itselläni oli vuoden 1992 jälkipuoliskon stripit, joita myös tarvitaan ja jotka lainaan. HS Kirjojen ensimmäisessä albumissa olivat seikkailut #8 - 14 ja tulevassa ovat luultavasti tarinat #15 - 20.

kultakisu

• elämännautiskelija
  • Jäsen
  • ei ramase ennää...
« Vastaus #223 : 17.08.2011 klo 19:02:29 »
Myönnettäköön,pientä taisteluväsymystä keräysrintamalla alkaa olemaan.Hiukan jahnaamisen makua sarjassa on nähtävissä,turhanpäiväisiä kiemuroita juonessa.Ilmankos kestääkin lokakuulle saakka.Saa nähdä jaksanko,säilytyspino alkaa olemaan jo hiukan epäjärjestyksessä... :sleepy:

kultakisu

• elämännautiskelija
  • Jäsen
  • ei ramase ennää...
« Vastaus #224 : 15.10.2011 klo 20:45:34 »
Myönnettäköön,pientä taisteluväsymystä keräysrintamalla alkaa olemaan.Hiukan jahnaamisen makua sarjassa on nähtävissä,turhanpäiväisiä kiemuroita juonessa.Ilmankos kestääkin lokakuulle saakka.Saa nähdä jaksanko,säilytyspino alkaa olemaan jo hiukan epäjärjestyksessä... :sleepy:

Eikö tämä jo lopu,vielä vaan vääriä miehiä vangitaan. >:(Sano minun sanoneen että kun isä ja tytär tapaavat toisensa ei kyyneleillä ole mitään määrää.( intuitiivinen ennustus ala kultakisu)

Vanhan ladyn jorinoita.hihiii