Kirjoittaja Aihe: KVAAK Kirja  (Luettu 67562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timo

• Mikä lie
  • Jäsen
Vs: KVAAK Kirja
« Vastaus #405 : 11.08.2021 klo 10:13:22 »
Positiivisuus luo positiivisuutta, menestys luo menestystä. Siinä pyörässä on kiva olla mukana, ihan joskus vain kannustamassa. Kun seuraava KVAAK Kirja -projekti tulee, aion olla eturivissä kannustamassa.

Hear hear! Tässä on ollut kiva olla mukana ja huomata, kuinka laatu kiinnostaa niin monia.

Ainoa, mikä minua tällaisessa julkaismuodossa hieman.... säälittää, lienee oikea sana, on se, että niin monelta kaduntallaajalta jää heräteostosmahdollisuus pois. Joskus kauan kauan sitten, ihan tässä galaksissa, saattoi ihan huvikseen mennä kirjakauppaan tai tiettyihin divareihin ja katsastaa uusimpien julkaistujen albumien tarjonta ja tehdä uusia, itselle tuntemattomia löytöjä.

Timo

echramath

• Suomen Hakki Hamsteri -kerhon puheenjohtaja
  • Jäsen
« Vastaus #406 : 11.08.2021 klo 10:51:24 »
Mesenaatti lienee myös ainoa suomalainen foorumi, jota kautta joukkorahoitusta on laillista tässä maassa kerätä. Toisin kuin maailmalla, jossa kulttuurintekijät ovat Suomen ankarien rahankeräyslakien takia huomattavasti paremmassa kilpailuasetelmassa.

Onko tällainen toiminta varsinaisesti rahankeräystä, kun kyse ei ole vastikkeettomasta toiminnasta ainakaan perustason osallistumisen kohdalla, neljäkymppiä paremman laatuluokan kirjasta on ihan markkinahinta.
I've got 99 problems, but luftballons ain't one.

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #407 : 11.08.2021 klo 11:02:49 »
Tuo syntymäajan kysely nyt ei itseä rassaa. Enhän minäkään ihan uniikkia syntymäpäivää omista. Enemmän olisin huolissani henkilötunnuksen loppuosan kysymyksestä
En minäkään varsinaisesti huolissani ollut. Mutta aina tietysti hälytyskellot soi jos kysytään jotakin joka ei itsestä tunnu tarpeelliselta luovuttaa.
Kuten Toni totesi, nämä tiedot löytyvät varmasti Mesenaatista, ei kuitenkaan ehkä sitä kenelle kaikille mikäkin kerätty tieto leviää. Lisäksi tässä on mielenkiintoisesti mukana yksityishenkilöiden lisäksi myös toinen yritys, Zum Teufel.

Onko tällainen toiminta varsinaisesti rahankeräystä, kun kyse ei ole vastikkeettomasta toiminnasta ainakaan perustason osallistumisen kohdalla, neljäkymppiä paremman laatuluokan kirjasta on ihan markkinahinta.
Seurasin keissiä aika tarkkaan silloin kun tätä Suomeen oltiin tuomassa. Ainakaan silloin ei meillä ollut käsittääkseni lainsäädäntöä joka suoraan olisi liittynyt tämän tapaiseen toimintaan, kulttuurin tukemiseen tai kannustamiseen. Rahankeräykseen tarvitaan rahankeräyslupa ja siihen toiminta kai hieman oudosti rinnastui ennen kuin mukaan tuli kotimainen erityispiirre se että kaikille maksuille pitää luvata selkeä, edes jotenkin tolkullinen vastine. Ei voi osallistua pelkästään kannatuksen vuoksi sitoutumatta vastaanottamaan vaikkapa jotain krääsää. Lainsäädännöstä varmaan tulee myös palvelussa käytetty termistö.

Tiedän, että lopulta nämä kuuhullut valitsevat kaikista vaihtoehdoista kuitenkin taas sen kaikkein kahjoimman.
Seuraavaksi tulee siis Cerebus - kerralla kokonaan.  :)
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #408 : 11.08.2021 klo 11:56:43 »
Hear hear! Tässä on ollut kiva olla mukana ja huomata, kuinka laatu kiinnostaa niin monia.

Ainoa, mikä minua tällaisessa julkaismuodossa hieman.... säälittää, lienee oikea sana, on se, että niin monelta kaduntallaajalta jää heräteostosmahdollisuus pois. Joskus kauan kauan sitten, ihan tässä galaksissa, saattoi ihan huvikseen mennä kirjakauppaan tai tiettyihin divareihin ja katsastaa uusimpien julkaistujen albumien tarjonta ja tehdä uusia, itselle tuntemattomia löytöjä.

Timo

Eternauttihan tulee myös myyntiin, kun rahoittajat ovat saaneet omansa.
"Aijaa no minä olen Rauta-Pekka!"
"Iskä, saanko minä sinun Batman-kalsarit sitten kun sinä kuolet?"

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #409 : 11.08.2021 klo 12:01:20 »
Seuraavaksi tulee siis Cerebus - kerralla kokonaan.  :)

Tämä ei ole ollut toiveiden tynnyrissä. Seuraavasta on toki jo ollut puhetta, nyt salapoliisit voivat alkaa selvittää ajatuksiamme ja heittää arvauksia. Spoilaamatta liikaa, sanon tässä vaiheessa vain, että useampi kirjain Reiman ehdotuksesta oli oikein.  ;D
« Viimeksi muokattu: 11.08.2021 klo 12:11:14 kirjoittanut Miqz »

Oni

• Insinööri
  • Uusi jäsen
« Vastaus #410 : 11.08.2021 klo 12:06:22 »
Sandman deluxe #7 ja #10 voisi olla kova, niin saisi kokoelman pakettiin.

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #411 : 11.08.2021 klo 12:11:54 »

Eikös Sandman deluxe #7:aa enää saa mistään?

Reima Mäkinen

• Jäsen
« Vastaus #412 : 11.08.2021 klo 12:22:48 »
Spoilaamatta liikaa, sanon tässä vaiheessa vain, että useampi kirjain Reiman ehdotuksesta oli oikein.  ;D
Ou nou, se on Cubitus!  :D
"Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that's even remotely true." Homer Simpson

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #413 : 11.08.2021 klo 13:13:32 »
F'Murrr: Jehanne D'Arc -integraali olisi kova. Mutta ehkä mä joudun julkaisemaan sen sitten joskus itse suomeksi .

Ei muuta kuin kampanja pystyyn. Rahaa tulee ovista ja ikkunoista.  ;D

Darth Mika

• Insinööri
  • Toimittaja
  • *
  • Leopard-tankkeja Ukrainaan ja vähän äkkiä!
« Vastaus #414 : 11.08.2021 klo 13:15:09 »
Minäkin kannatan tuota Sandman Deluxe #10. Olisi väryys, jos tätä ei Suomessa julkaistais!
Myös Bluebarryn nuoruus olisi hyvä juttu, jos ei Like sitä halua julkaista...elikkä ne Suomessa julkaisemattomat albumit.
On paljon muutakin mitä kustantajat eivät ole julkaisseet. Esimerkiksi ne ennen julkaisemaattomat Alixit olisi kova juttu!
Mutta kyllä tuo Sandman #10 olisi elintärkeää nyt saada lopullisesti päätökseen.
Kohta näiden oikeudet kallistuu, kun Sandman TV-sarja tulee. Sit kaikki haluaa julkaista nuo sarjakuvat ekaa kertaa tai uusintana...silloin ne oikeudet voi olla paljon kalliimat kun tällä hetkellä.
« Viimeksi muokattu: 11.08.2021 klo 13:17:10 kirjoittanut Darth Mika »
"Opinions are like assholes, everybody has one" (The Dead Pool, 1988 Clint Eastwood)

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #415 : 11.08.2021 klo 13:23:52 »
Minäkin kannatan tuota Sandman Deluxe #10. Olisi väryys, jos tätä ei Suomessa julkaistais!

Mutta kyllä tuo Sandman #10 olisi elintärkeää nyt saada lopullisesti päätökseen.
Kohta näiden oikeudet kallistuu, kun Sandman TV-sarja tulee. Sit kaikki haluaa julkaista nuo sarjakuvat ekaa kertaa tai uusintana...silloin ne oikeudet voi olla paljon kalliimat kun tällä hetkellä.

Kaikki me halutaan se Sandman #10 ja Preacher #6, mutta kun DC ei ymmärtääkseni myy yksittäisten julkaisujen oikeuksia. Eli pitäisi sitoutua julkaisemaan enemmän, näin olen ainakin itse ymmärtänyt täällä kvaakissa eri ryhmissä käydyistä keskusteluista.

Eli no can KVAAK kirja do, Sorry siitä.

Petteri Oja

• Juudas itselleen
  • Jäsen
« Vastaus #416 : 11.08.2021 klo 13:44:39 »
Jep, Eternautti tulee myyntiin myös kirjakauppoihin, joten kuka tahansa voi sen hankkia jälkikäteenkin.

Ei, Sandmanin oikeuksia ei tällä hetkellä saada. Elämme toivossa, että tilanne muuttuu jossain vaiheessa. Itse uskon siihen.

Ja ei, ZT ei ollut rahojen keräämisessä mukana eikä ole saanut yhdenkään rahoittajan tietoja, ei edes nimiä. ZT hoitaa tässä projektissa kirjojen teon. Tulevissa projekteissa tilanne voi toki muuttua.

JJalonen

• Jäsen
« Vastaus #417 : 11.08.2021 klo 14:17:49 »
Epäilen kyllä vahvasti, että ZT kerää sarjakuvaharrastajien henkilötietoja ja paidankokoja. Kloonaavat sitten jossain kiinalaboratoriossa koko joukon sarjisheeboja.

Alkää sitten yllättykö, kun sarjakuvafestivaalella törmäätte itseenne kantamassa samanlaista albumisatsia. Teitä on varoitettu.
 8]

Toni

• Jäsen
  • Tähtivaeltaja Sarjakuvaneuvos Rakkaudesta Kirjaan
« Vastaus #418 : 11.08.2021 klo 14:45:23 »
En minäkään varsinaisesti huolissani ollut. Mutta aina tietysti hälytyskellot soi jos kysytään jotakin joka ei itsestä tunnu tarpeelliselta luovuttaa.
Kuten Toni totesi, nämä tiedot löytyvät varmasti Mesenaatista, ei kuitenkaan ehkä sitä kenelle kaikille mikäkin kerätty tieto leviää.

Mielestäni tuolta löytyvät hyvinkin tarkkaan määriteltynä kaikki kaipaamasi tiedot. Eli kantsii itse tosiaan aina tsekata jos ja kun asiat kiinnostavat.
https://tahtivaeltajablogi.com – Ilman on paha elää!

Miqz

• Avustava Slemmy
  • Jäsen
  • Riipivä jännityspommi!
« Vastaus #419 : 11.08.2021 klo 14:51:16 »
Epäilen kyllä vahvasti, että ZT kerää sarjakuvaharrastajien henkilötietoja ja paidankokoja. Kloonaavat sitten jossain kiinalaboratoriossa koko joukon sarjisheeboja.

Alkää sitten yllättykö, kun sarjakuvafestivaalella törmäätte itseenne kantamassa samanlaista albumisatsia. Teitä on varoitettu.
 8]

Ei missään kiinalaboratoriossa vaan kuun pimeällä puolella! Miksi muuten sarjakuvamoguli Oja suunnittelisi avaruuslentoa kuuhun?