Kirjoittaja Aihe: Aku Ankan taskukirja  (Luettu 519210 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

OP

• Vieras
Vs: Aku Ankan taskukirja
« Vastaus #510 : 04.09.2010 klo 20:03:39 »
Nyt löytyy myös Tripla kokoelmastani kohtalaisesta. Lähes puolet luettu. Ja mikäli jatko pysyy samana, voisin sanoa, että sama juttu kuin tuplissakin:
Mukana on niin mahtavia tarinoita, mutta niiden vastapainoksi myös tuplasti surkeita.
Arvostelen sitten kun saan luettua...

Voisin muuten kertoa miten itse katson mikä taskari on mitäkin parempi. Lasken sellaiset tarinat, joista erityisesti pidän. Kummassa niitä on enemmän, on tietysti parempi. Yksisivuisia en ota mukaan. Tuplissa jaan erityisesti pitämäni tarinoidne määrät kahdella, nyt triplassa taas tietenkin kolmella.
Tällaisella huonohkolla tavalla siis arvioin niitä toisiinsa. Ei paras mahdollinen paremmuuden selvittämiseen, mutta tapa kuitenkin.

Henendo

• Jäsen
  • Kunnia myös hiirimestareille!
« Vastaus #511 : 04.09.2010 klo 21:28:20 »
Nyt olen saanut myös luettua Triplan, ja täytyy sanoa, että oli paras Taskari pitkään aikaan! Sivumäärä ei tosiaankaan ole ainoa syy, miksi totean näin: kirjanen on yhtä hyvien sarjojen tykitystä! Aivan mahtava Taskari, tällaista lisää myös normi-Taskareihin! Hieno parannus myös viime kuun Taskariin, mikä oli mielestäni täyttä lokaa.

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #512 : 05.09.2010 klo 00:27:19 »
Onko tässä triplajöötissä jo vähän liikaa?

Jotenkin tulee mieleen joku megamaxiburger. Vähän ellottaa jos sellainen tulee syötyä. Sarjakuvallista  bulimiaa.

OP

• Vieras
« Vastaus #513 : 05.09.2010 klo 11:47:50 »
Onko tässä triplajöötissä jo vähän liikaa?

Jotenkin tulee mieleen joku megamaxiburger. Vähän ellottaa jos sellainen tulee syötyä. Sarjakuvallista  bulimiaa.

Tripla menee vielä ainakin minulle, mutta jo tästä pidemmälle mennään niin syön sellaisen. Oikeasti. : D

Lurker

• Valvoja
« Vastaus #514 : 05.09.2010 klo 11:57:26 »
Tripla menee vielä ainakin minulle, mutta jo tästä pidemmälle mennään niin syön sellaisen. Oikeasti. : D

Heh.

Toisaalta tällaisissa tonnipommeissa voisi julkaista niitä superpitkiä seikkailuja ja jatkotarinoita, jotka eivät tavallisiin taskareihin oikein mahdu. Silloin armo kävisi oikeudesta.

Onko tässä triplassa erikoispitkiä juttuja? Vai onko vain lyöty sen kummemmin toimittamatta läjä kasaan?

OP

• Vieras
« Vastaus #515 : 05.09.2010 klo 12:00:39 »
Ei löydy kuin normaalin pituisia sarjoja. Kaikki siis ovat tusinatavaraa. Joukosta löytyy kyllä ihan kunnon helmiäkin.
Triplaan tosiaan mahtuisi hyvin jotain pitkiä juttuja...

akuankka1313

• Huomenta.
  • Jäsen
  • Pöytä osaa puhua
« Vastaus #516 : 05.09.2010 klo 13:17:30 »
Tripla oli mielestäni samaa tusinakamaa kuin tuplataskaritkin, ellei jopa huonompi - jostain syystä Rodolfo Ciminoa, Carlo Panaroa tms. tungetaan paksumpiin taskareihin röykkiöittäin, kun taas tavallisissa taskareissa saadaan nähdä myös omaperäisempiä tarinanikkareita (kuten Mark & Laura Shawia, Michael T. Gilbertiä, Stefan Petruchaa...). Olen nyt lukenut triplataskarista 2/3, enkä ole ollut kovin tyytyväinen sen sisältöön. Liikaa samoja kaavoja ja tusinakirjoituksia... ei oikein jää mitään mieleen. :-\
Huomenta.

Canard

• Jäsen
  • Der Zorn Gottes
« Vastaus #517 : 05.09.2010 klo 14:03:45 »
Mitä on taskarin tusinatavara?
Itse lasken siihen ryhmään lähinnä Comicup Studion ja Bancelssin rötväykset, joissa ei ole sen paremmin tarinaa kuin palkitsevaa visuaalista ilmettäkään.

akuankka1313

• Huomenta.
  • Jäsen
  • Pöytä osaa puhua
« Vastaus #518 : 05.09.2010 klo 16:12:26 »
Tusinatavaraa ovat mielestäni kaikki tarinat, jotka ovat kaavamaisia sekä ennalta-arvattavia vailla mitään omaperäistä, Per Hedman ja Gorm Transgaard näin pahimpina esimerkkeinä käsikirjoittajista. Piirtäjistä minun on hankalaa sanoa mitään, sillä hehän vain kuvittavat itse kertomuksen, eikä heillä ole osaa eikä arpaa tarinan kulkuun. Kuitenkin Giuseppe Dalla Santan, Maurizio Amendolan, Luciano Gatton tms. jäykkiä ilmeitä käyttävien piirtäjien töherrykset alkavat kyllästyttää.
« Viimeksi muokattu: 05.09.2010 klo 16:14:01 kirjoittanut akuankka1313 »
Huomenta.

Henendo

• Jäsen
« Vastaus #519 : 05.09.2010 klo 19:38:51 »
Aivan, tusinatavaraa, mutta laadukasta sellaista!  ;D

Ankka313

• Jäsen
« Vastaus #520 : 05.09.2010 klo 20:36:11 »
Mini-taskari-aihetta en löytänyt, joten laitan nyt tähän: Mini-taskari 11:ssa, jonka teemana piti olla Karhukopla, oli vain yksi Karhukopla -tarina! Olen pettynyt! Sama juttu minari 9:ssä, Taikaviitta tarinoita oli vain muutama, ja nekin muistaakseni Suomessa jo aiemmin julkaistuja. Tämän sarjan voisi minun puolestani lopettaa, tai tehdä näitä sitten max. 20:een asti. Ja melkein kolmasosa näistä on ollut Aku -aiheisia.... Jos näissä oikeasti olisi joka opuksessa eri hahmo, ja kaikissa kyseisen kirjan tarinoissa seikkailisi tämä kyseinen hahmo, ja kaikki tarinat olisivat Suomessa ennen julkaisemattomia, niin julkaisu voisi ollakin ihan kiva, ja sitä olisi jokin syy jopa jatkaa....

OP

• Vieras
« Vastaus #521 : 06.09.2010 klo 17:47:03 »
Mini-taskari-aihetta en löytänyt, joten laitan nyt tähän: Mini-taskari 11:ssa, jonka teemana piti olla Karhukopla, oli vain yksi Karhukopla -tarina! Olen pettynyt! Sama juttu minari 9:ssä, Taikaviitta tarinoita oli vain muutama, ja nekin muistaakseni Suomessa jo aiemmin julkaistuja. Tämän sarjan voisi minun puolestani lopettaa, tai tehdä näitä sitten max. 20:een asti. Ja melkein kolmasosa näistä on ollut Aku -aiheisia.... Jos näissä oikeasti olisi joka opuksessa eri hahmo, ja kaikissa kyseisen kirjan tarinoissa seikkailisi tämä kyseinen hahmo, ja kaikki tarinat olisivat Suomessa ennen julkaisemattomia, niin julkaisu voisi ollakin ihan kiva, ja sitä olisi jokin syy jopa jatkaa....

Olen täysin samaa mieltä. Minit ovat aivan turhia. En tule ikinä hankkimaan yhtään. Silkkaa rahastusta (ja mikäpä ei olisi) tällaiset minikokoiset taskukirjat. Sellaista siprutusta se teksti. Samaa valittamista muutakin mitä sanoit tuossa viestissäsi.
Kohta on Tripla luettu. Tosin kun koulua on arkisin, en ehdi pitkään aikaan saamaan päätökseen. Hiljaa hyvä tulee. Ihme että pidin Pluto-tarinasta.

Henendo

• Jäsen
« Vastaus #522 : 06.09.2010 klo 19:16:21 »
Olin itsekin aluksi tuolla asenteella, kun ensimmäinen Mini ilmestyi. Roope-setä -lehdessä 11/07 näin ensimmäisen mainoksen ja ajattelin, että "Eiii, taas uusi sarja, mitä pitäisi alkaa ostamaan!". Pysyin kuitenkin tiukkana, enkä ostanutkaan kuukauteen kirjasta. Joulukuussa kaverini osti sen ja sai minutkin käännytettyä Minin puoleen. "Jos nyt testiksi tämä ensimmäinen..."

Niinpä niin... Kaikki 11 ilmestynyttä Miniä lojuvat hyllyssäni. Olen joutunut kuitenkin harkitsemaan vakavasti keräilyn lopettamista, koska näköni on alkanut huononemaan. No, ehkä sitten suurennuslasin kanssa... Lopettaminen on niin vaikeaa, kun Ankasta on kyse.

Migron

• Jäsen
« Vastaus #523 : 06.09.2010 klo 22:34:43 »
Mini-taskari on kyllä ollut kyllä aika turha julkaisu. Entisen duunimestan kautta noita sai aina luettavaksi niin tuli suurin osa hyllyyn kerättyä, mutta itse en olisi kyllä rahaa sijoittanut. Suurin osa tarinoista löytyy jo muista julkaisuista ihan "normikokoisena" joten en näe niiden ostamista toiseen kertaan "minikokoisena" aika turhana. Jos sarjoja ei Suomessa olisi aikaisemmin julkaistu niin asia olisi tietty eri. Lisäksi suurin osa noista uusintajulkaisuista ei edes alunperin ollut kauhean hyviä vaan lähinnä sitä keskiverto ankkaa tai hiirtä.

Timo Ronkainen

• professionaali amatööri, sarjakuvaneuvos
  • Toimittaja
  • *
  • "Ja rangaistus on greippi!"
« Vastaus #524 : 06.09.2010 klo 22:55:57 »
Lumikki on ollut huuto.netissä tuon tuosta myynnissä. Mutta sidottuna. 1350.00 € osta heti -hintana.
[....]
Sidottuna?

Kohde suljettu. Joko fiat126 otti ja osti?
Mikä on yksi lehti sidottuna?

Timo